자유 탐구

연구분야 : B121202 사회과학 > 교육학 > 교과교육학 > 과학교육학

클래스 : 연구/조사방법

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106976

STNet ID : 1004343

한자 : 自由探究

d03-01 연구/조사방법

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

자유 탐구 활동

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

d03-01 연구/조사방법 연구/조사방법

과학 탐구 과정 [ 科學探究過程 ]

R1:개념적

isConceptOf (개념(전체))

 

 

실제적 과학 탐구

RT (관련어)

 

d04-03 교수/학습법 교수/학습법

문제중심 학습 () [ 問題中心學習 ]

RT (관련어)

 

d01-03 분과학문 분과학문

초등과학 [ 初等科學 ]

RT (관련어)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

과학 탐구 능력 [ 科學探究能力 ]

RT (관련어)

 

 

개방적 탐구

RT (관련어)

 

 

중학교 과학 () [ 中學校科學 ]

초등학교 현장 교사들의 자유탐구에 대한 인식 조사

Investigation of elementary school teachers' recognition about open scientific inquiry

교사교육연구 | 49 | 1 | 2010 | 교사교육

초등학교 현장 교사들의 자유탐구에 대한 인식 조사

Investigation of elementary school teachers' recognition about open scientific inquiry

교사교육연구 | 49 | 1 | 2010 | 교사교육

중학생의 소집단 자유탐구활동 중 물리 영역 탐구문제의 구성과 변인 추출 및 명료화 과정

Middle School Students' Construction of Physics Inquiry Problems and Variables Isolation and Clarification during Small Group Open-inquiry Activities

한국과학교육학회지 | 32 | 5 | 2012 | 교육학

문제 중심 학습에 대한 학생들의 인식 탐색; 중학교 1학년 과학 자유탐구 수업 사례를 중심으로

An Investigation into Students' Perception of Problem-Based Learning Implemented in Middle School Open-Inquiry Program

한국과학교육학회지 | 31 | 5 | 2011 | 교육학

초등학생들이 수행한 자유 탐구의 특징과 문제점 분석

Characteristics and Problems in Elementary School Students' Performance of Open Inquiry

교과교육학연구 | 15 | 2 | 2011 | 교과교육학

소집단 자유 탐구에서 나타나는 학생-학생 언어적 상호작용 분석

Analysis on Student-to-Student Verbal Interaction during Small Group Open Inquiry Activities

한국초등교육 | 21 | 2 | 2010 | 기타교육학

소집단 자유 탐구에서 나타나는 학생-학생 언어적 상호작용 분석

Analysis on Student-to-Student Verbal Interaction during Small Group Open Inquiry Activities

한국초등교육 | 21 | 2 | 2010 | 기타교육학

2007년 개정 과학과 교육과정의 ‘자유탐구’에 대한 중등과학교사의 인식

Secondary Science Teachers' Perception of 'Free inquiry' of the 2007 Revised Science Curriculum

중등교육연구 | 58 | 3 | 2010 | 교육학

2007년 개정 과학과 교육과정의 ‘자유탐구’에 대한 중등과학교사의 인식

Secondary Science Teachers' Perception of 'Free inquiry' of the 2007 Revised Science Curriculum

중등교육연구 | 58 | 3 | 2010 | 교육학

자유탐구 수업이 초등학생의 과학적 태도 및 과학탐구능력에 미치는 영향과 지도교사들의 자유탐구에 대한 인식 조사

The Effect of the Specific Open-inquiry Lesson on the Elementary Student's Science-related Attitude, Science Process Skill and the Instructing Teachers' Cognition about Open-inquiry

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

자유탐구 수업이 초등학생의 과학적 태도 및 과학탐구능력에 미치는 영향과 지도교사들의 자유탐구에 대한 인식 조사

The Effect of the Specific Open-inquiry Lesson on the Elementary Student's Science-related Attitude, Science Process Skill and the Instructing Teachers' Cognition about Open-inquiry

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

초등학교 과학교과의 자유탐구 활동에서 탐구문제 발견과정의 사례 분석

A Case Analysis of the Process of Finding Inquiry Problems in Self-Inquiry Activities in Elementary School Science

현장과학교육 | 5 | 2 | 2011 | 과학교육학

자유탐구지도 연수프로그램이 중등과학교사의 자유탐구 교수 효능감 및 인식에 미치는 효과

The Effect of Free Inquiry Teacher Training Program on the Secondary Science Teachers' Perception and Teaching Efficacy

교원교육 | 28 | 3 | 2012 | 교육학

중학교 과학 자유 탐구 수행 실태 및 교사와 학생의 인식

Actual Conditions of Free Inquiry Implementation and the Perceptions of Teachers and Students in Middle School Science

교과교육학연구 | 15 | 3 | 2011 | 교과교육학