과학영재들의 사고양식과 자기조절학습능력 및 과학탐구능력간의 관계 분석
Thinking Styles and Their Relationship with Self-regulated Learning Ability and Scientific Inquiry Ability of the Scientifically Gifted Students
영재교육연구 |
21 |
3 |
2011 |
교육학
WISE(Web-based Inquiry Science Environment)를 활용한 초등과학 수업의 효과성 규명
Science Education) for Elementary Science Classes
교육정보미디어연구 |
17 |
4 |
2011 |
교육학
WISE를 활용한 초등학교 과학수업에서 자기주도학습능력, 인지실재감, 과학탐구능력, 과학성취도 간의 인과구조 분석
Investigating the Structural Relationship of Self-Regulated Learning Skills, Cognitive Presence, Science Process Skills, and Science Learning Achievement when using WISE
교과교육학연구 |
16 |
2 |
2012 |
교과교육학
SSC(Small-Scale Chemistry)실험이 과학영재의 과학적 태도, 창의적 성격 특성 및 과학탐구 능력에 미치는 효과
The Effect of SSC(Small-Scale Chemistry) Lab Program on Scientifically Gifted Students' Scientific Attitude, Creative Personality Characteristics and Science Inquiry Skills
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
SSC(Small-Scale Chemistry)실험이 과학영재의 과학적 태도, 창의적 성격 특성 및 과학탐구 능력에 미치는 효과
The Effect of SSC(Small-Scale Chemistry) Lab Program on Scientifically Gifted Students' Scientific Attitude, Creative Personality Characteristics and Science Inquiry Skills
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
초등 과학수업에서 WISE(Web-based Inquiry Science Environment)활용여부에 따른 수업효과 비교
Investigating the WISE(Web-based Inquiry Science Environment) Effects in Elementary Science Classes using Multi-Group Structural Analysis
교육방법연구 |
24 |
1 |
2012 |
교육학
IIM을 적용한 천문학습 프로그램 개발․적용이 초등과학영재 학생의 과학탐구능력과 과학적 태도에 미치는 효과
The Effects of the Astronomical Learning Program Using IIM on Science Process Skills and Scientific Attitudes in the Elementary Scientific Gifted
영재교육연구 |
21 |
2 |
2011 |
교육학
SGIM을 적용한 천문학습 프로그램이 초등과학영재의 메타인지와 과학탐구능력에 미치는 효과
Effects of the Astronomical Learning Program using SGIM on Metacognition and Science Process Skills in the Elementary Scientific Gifted
영재교육연구 |
21 |
3 |
2011 |
교육학
Thinking Maps 사고기법을 활용한 천체 관측 수업이 초등과학영재의 과학탐구능력과 메타인지에 미치는 효과
The Effects of the Astronomical Observation Class Using Thinking Maps on Science Process Skills and Metacognition in The Elementary Scientific Gifted
교육방법연구 |
24 |
1 |
2012 |
교육학
숲 체험 활동이 유아의 환경에 대한 태도와 과학적 탐구능력에 미치는 영향
The Effects of the Forest Field Trip Program on Children's Attitude toward the Environment and their Ability of Engage in Scientific Inquiry
생태유아교육연구 |
9 |
1 |
2010 |
유아교육
숲 체험 활동이 유아의 환경에 대한 태도와 과학적 탐구능력에 미치는 영향
The Effects of the Forest Field Trip Program on Children's Attitude toward the Environment and their Ability of Engage in Scientific Inquiry
생태유아교육연구 |
9 |
1 |
2010 |
유아교육
교사의 탐구적 발문에 기초한 한국음식 요리활동 프로그램 적용 효과
The Applied Effects of the Korean Food Cooking Program that is based on the Teacher's Inquiry Questioning
한국영유아보육학 |
72 |
2012 |
사회복지학
초등 과학수업에서 창의적 문제해결학습 모형을 적용한 수업이 학생들의 과학에 대한 흥미, 과학탐구능력 및 과학 성취도에 미치는 영향
The Effectiveness of Creative Problem Solving (CPS) Learning on Student Science Interest, Science Process Skills, and Science Achievement
교과교육학연구 |
15 |
3 |
2011 |
교과교육학
그래프 활용 초등 과학 탐구학습 프로그램의 개발 및 적용 효과
Development and Application Effects of Graph -based Elementary Science Inquiry Program
현장과학교육 |
6 |
2 |
2012 |
과학교육학
문제발견 중심의 과학 탐구수업이 영재학생들에게 미치는 효과
The Effect of the Classes Exploring Science Focusing Problems Discovery on the Gifted Students
영재와 영재교육 |
9 |
2 |
2010 |
영재교육
문제발견 중심의 과학 탐구수업이 영재학생들에게 미치는 효과
The Effect of the Classes Exploring Science Focusing Problems Discovery on the Gifted Students
영재와 영재교육 |
9 |
2 |
2010 |
영재교육
초등학교에서 로봇활용실험이 과학탐구능력에 미치는 효과
The Effects of the Lab Practices Using Robot on Science Process Skills in the Elementary
정보교육학회논문지 |
15 |
4 |
2011 |
컴퓨터교육학
자유탐구 수업이 초등학생의 과학적 태도 및 과학탐구능력에 미치는 영향과 지도교사들의 자유탐구에 대한 인식 조사
The Effect of the Specific Open-inquiry Lesson on the Elementary Student's Science-related Attitude, Science Process Skill and the Instructing Teachers' Cognition about Open-inquiry
과학교육연구지 |
34 |
2 |
2010 |
과학교육학
자유탐구 수업이 초등학생의 과학적 태도 및 과학탐구능력에 미치는 영향과 지도교사들의 자유탐구에 대한 인식 조사
The Effect of the Specific Open-inquiry Lesson on the Elementary Student's Science-related Attitude, Science Process Skill and the Instructing Teachers' Cognition about Open-inquiry
과학교육연구지 |
34 |
2 |
2010 |
과학교육학
비교 관찰활동이 유아의 과학적 탐구능력과 과학적 태도에 미치는 영향
A Study of the Effect of the Comparative Observation Activities on Preschool Children's Scientific Exploration Ability and Scientific Attitudes
한국교육문제연구 |
28 |
1 |
2010 |
기타교육학
비교 관찰활동이 유아의 과학적 탐구능력과 과학적 태도에 미치는 영향
A Study of the Effect of the Comparative Observation Activities on Preschool Children's Scientific Exploration Ability and Scientific Attitudes
한국교육문제연구 |
28 |
1 |
2010 |
기타교육학
초등 과학 최상위권 학생의 과학 탐구 능력 문제 해결 과정에서의 성별 특성
The Highest Achievers' Gender Characteristics in Elementary Science Process Skills of Problem Solving
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
초등 과학 최상위권 학생의 과학 탐구 능력 문제 해결 과정에서의 성별 특성
The Highest Achievers' Gender Characteristics in Elementary Science Process Skills of Problem Solving
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
소집단 협동 탐구활동이 유아의 과학적 탐구능력과 문제해결력에 미치는 영향
유아교육연구 |
30 |
1 |
2010 |
교육학
소집단 협동 탐구활동이 유아의 과학적 탐구능력과 문제해결력에 미치는 영향
유아교육연구 |
30 |
1 |
2010 |
교육학
지역사회 체험기관을 활용한 과학교육이 유아의 과학적 탐구능력과 태도, 친사회적 행동에 미치는 영향
The effect of science education using experience institution of community on scientific inquiry competences and attitudes, pro-social behavior of children
한국보육학회지 |
12 |
3 |
2012 |
영유아복지
과학영재학생과 일반학생간 과학탐구력과 자기조절학습력의 비교
A comparison of scientific inquiry abilities and self-regulated learning strategies between Korean scientifically gifted and regular students.
영재와 영재교육 |
10 |
3 |
2011 |
영재교육