증강현실과 로봇 기술을 기반으로 한 창의적 동극활동이 유아의 언어 발달, 창의성, 과학적 태도에 미치는 효과
The effects of creative dramatic activities relying on robot projector based augmented reality on young children's language development, creativity, and scientific attitude
유아교육연구 |
32 |
3 |
2012 |
교육학
학습주기를 활용한 그림책 통합 요리활동에 따른 유아의 과학적 태도와 탐구능력의 차이분석
The Effectiveness of Cooking Activities Integrated Picture Books using Learning Cycle: Young Children's Science Ability
한국영유아보육학 |
67 |
2011 |
사회복지학
IIM을 적용한 천문학습 프로그램 개발․적용이 초등과학영재 학생의 과학탐구능력과 과학적 태도에 미치는 효과
The Effects of the Astronomical Learning Program Using IIM on Science Process Skills and Scientific Attitudes in the Elementary Scientific Gifted
영재교육연구 |
21 |
2 |
2011 |
교육학
스크래치를 활용한 STEAM 기반 교육 프로그램 개발 및 적용 - 초등학교 6학년 과학교과를 중심으로 -
Development and Application of STEAM based Education Program Using Scratch- Focus on 6th Graders' Science in Elementary School -
컴퓨터교육학회 논문지 |
15 |
3 |
2012 |
교육학
STS접근법을 활용한 통합적 유아 에너지 교육이 환경친화적태도와 과학적태도에 미치는 영향
The Effect of Integrated Subject Energy Education Using STS Approach on Young Children`s on Pro-environmental Attitudes and Scientific Attitudes.
한국보육학회지 |
12 |
3 |
2012 |
영유아복지
산책을 활용한 주제중심적 통합 활동이 유아의 자연탐구지능과 과학능력에 미치는 영향
Effect of Integrated Walking Program on Young Children's Nature Intelligence and Science Ability
미래유아교육학회지 |
18 |
4 |
2011 |
교육학
모래놀이에서의 교사개입이 유아의 친사회적 행동과 과학적 태도에 미치는 영향
The effects of the teacher’s interventions in sand play on prosocial behaviors and scientific attitudes of young children
육아지원연구 |
6 |
2 |
2011 |
유아교육
시각장애학생의 학습 유형과 과학적 태도의 관계
The Relationship between Learning Styles and Scientific Attitudes of Students with Visual Impairments
시각장애연구 |
26 |
4 |
2010 |
특수교육
시각장애학생의 학습 유형과 과학적 태도의 관계
The Relationship between Learning Styles and Scientific Attitudes of Students with Visual Impairments
시각장애연구 |
26 |
4 |
2010 |
특수교육
보육교사의 과학교과교육학지식 및 상업화된 프로그램 실시여부에 따른 유아의 과학적 태도
The Scientific Attitudes of Young Children by Teachers' Pedagogical Content Knowledge of Science Teaching and the Use of Commercial Science Program
한국보육학회지 |
10 |
1 |
2010 |
영유아복지
보육교사의 과학교과교육학지식 및 상업화된 프로그램 실시여부에 따른 유아의 과학적 태도
The Scientific Attitudes of Young Children by Teachers' Pedagogical Content Knowledge of Science Teaching and the Use of Commercial Science Program
한국보육학회지 |
10 |
1 |
2010 |
영유아복지
SSC(Small-Scale Chemistry)실험이 과학영재의 과학적 태도, 창의적 성격 특성 및 과학탐구 능력에 미치는 효과
The Effect of SSC(Small-Scale Chemistry) Lab Program on Scientifically Gifted Students' Scientific Attitude, Creative Personality Characteristics and Science Inquiry Skills
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
SSC(Small-Scale Chemistry)실험이 과학영재의 과학적 태도, 창의적 성격 특성 및 과학탐구 능력에 미치는 효과
The Effect of SSC(Small-Scale Chemistry) Lab Program on Scientifically Gifted Students' Scientific Attitude, Creative Personality Characteristics and Science Inquiry Skills
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
지역사회 체험기관을 활용한 과학교육이 유아의 과학적 탐구능력과 태도, 친사회적 행동에 미치는 영향
The effect of science education using experience institution of community on scientific inquiry competences and attitudes, pro-social behavior of children
한국보육학회지 |
12 |
3 |
2012 |
영유아복지
유아 과학 교수ㆍ학습과정에서 비계설정에 따른 유아의 과학적 개념과 태도의 변화과정 탐색
Analysis of Change in Scientific Concept and Attitude of Preschoolers according to Scaffolding in the Teaching-Learning Process of the Early Childhood Science Class
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
유아 과학 교수ㆍ학습과정에서 비계설정에 따른 유아의 과학적 개념과 태도의 변화과정 탐색
Analysis of Change in Scientific Concept and Attitude of Preschoolers according to Scaffolding in the Teaching-Learning Process of the Early Childhood Science Class
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
구성주의에 기초한 유아과학교육 수업을 통한 예비유아교사의 과학적 태도 및 과학교수태도 변화 탐색
A Study on the Change of Scientific Attitudes and Science Teaching Attitudes of Pre-service Early Childhood Teachers through the Constructivism Science Course
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
구성주의에 기초한 유아과학교육 수업을 통한 예비유아교사의 과학적 태도 및 과학교수태도 변화 탐색
A Study on the Change of Scientific Attitudes and Science Teaching Attitudes of Pre-service Early Childhood Teachers through the Constructivism Science Course
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
창의적 실험구성을 통한 과학활동이 유아의 과학적 문제해결력과 과학적 태도에 미치는 영향
The Effects of the Creative Construction Activity of Scientific Experiment on the Young Children's Scientific Problem Solving Capability and Scientific Attitudes
한국교육문제연구 |
29 |
2 |
2011 |
기타교육학
Small-Scale Chemistry를 활용한 실험수업이 고등학생들의 화학Ⅰ교과 학업성취도와 과학적 태도 및 과학에 관련된 태도에 미치는 영향
The Effects of Experimental Learning Using the Small-Scale Chemistry on High School Students' Academic Achievement, Scientific Attitude and Science-related Attitude in ChemistryⅠ
과학교육연구지 |
35 |
2 |
2011 |
과학교육학
탐구중심 과학교사교육이 예비유아교사의 과학적 태도 및 과학교수태도에 미치는 효과
The Effect of the Inquiry-Based Science Method Course on Pre-service Early Childhood Teachers' Scientific Attitudes and Science Teaching Attitudes
미래유아교육학회지 |
19 |
1 |
2012 |
교육학
창의성기법을 활용한 유아과학교육 프로그램 개발 및 효과
Development and Effectiveness of Early Childhood Science Education Programwith Creativity Techniques
유아교육학논집 |
16 |
1 |
2012 |
교육학
예비유아교사의 유아과학교육을 위한 PBL 교수학습 모형의 개발 및 효과
The development and application of an early childhood science educationon teaching-problem based learning model for preservice early childhood teachers
유아교육연구 |
31 |
2 |
2011 |
교육학
비교 관찰활동이 유아의 과학적 탐구능력과 과학적 태도에 미치는 영향
A Study of the Effect of the Comparative Observation Activities on Preschool Children's Scientific Exploration Ability and Scientific Attitudes
한국교육문제연구 |
28 |
1 |
2010 |
기타교육학
비교 관찰활동이 유아의 과학적 탐구능력과 과학적 태도에 미치는 영향
A Study of the Effect of the Comparative Observation Activities on Preschool Children's Scientific Exploration Ability and Scientific Attitudes
한국교육문제연구 |
28 |
1 |
2010 |
기타교육학
예비 유아교사의 과학교수 효능감, 과학적 태도와 구성주의 교육신념 간의 관계
The Study of the Relationships among Pre-service Early Childhood Teachers' Science Teaching Efficacy, Science Attitudes and Education Belief in Constructivism
유아교육학논집 |
15 |
1 |
2011 |
교육학
자유탐구 수업이 초등학생의 과학적 태도 및 과학탐구능력에 미치는 영향과 지도교사들의 자유탐구에 대한 인식 조사
The Effect of the Specific Open-inquiry Lesson on the Elementary Student's Science-related Attitude, Science Process Skill and the Instructing Teachers' Cognition about Open-inquiry
과학교육연구지 |
34 |
2 |
2010 |
과학교육학
자유탐구 수업이 초등학생의 과학적 태도 및 과학탐구능력에 미치는 영향과 지도교사들의 자유탐구에 대한 인식 조사
The Effect of the Specific Open-inquiry Lesson on the Elementary Student's Science-related Attitude, Science Process Skill and the Instructing Teachers' Cognition about Open-inquiry
과학교육연구지 |
34 |
2 |
2010 |
과학교육학