과학 성취도

연구분야 : B121200 사회과학 > 교육학 > 교과교육학
B120102 사회과학 > 교육학 > 교육학일반 > 비교교육학

클래스 : 수준/정도

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106023

STNet ID : 1003653

한자 : 科學成就度
영어 : science achievement

c01-03 수준/정도

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

isIssueIn (이슈/주제의 대상개념)

 

d03-04 지수/지표 지수/지표

TIMSS [Trends in International Mathematics and Science Study]

RT (관련어)

 

C02 심리 심리

과학적 태도 [ 科學的態度 ]

RT (관련어)

 

 

과학에 대한 흥미

R2:기능적

isMeasurementOf (측정 방법/수단)

 

d04-02 평가/분석 평가/분석

PISA 2006

수학 및 과학 성취도와 정의적 특성과의관계에 대한 국제 비교

A Cross-national Analysis on the Relationship Between Achievement and Affective Characteristics in Mathematics and Science

교육과정평가연구 | 13 | 3 | 2010 | 교육학

수학 및 과학 성취도와 정의적 특성과의관계에 대한 국제 비교

A Cross-national Analysis on the Relationship Between Achievement and Affective Characteristics in Mathematics and Science

교육과정평가연구 | 13 | 3 | 2010 | 교육학

초등 과학수업에서 WISE(Web-based Inquiry Science Environment)활용여부에 따른 수업효과 비교

Investigating the WISE(Web-based Inquiry Science Environment) Effects in Elementary Science Classes using Multi-Group Structural Analysis

교육방법연구 | 24 | 1 | 2012 | 교육학

초등 과학수업에서 창의적 문제해결학습 모형을 적용한 수업이 학생들의 과학에 대한 흥미, 과학탐구능력 및 과학 성취도에 미치는 영향

The Effectiveness of Creative Problem Solving (CPS) Learning on Student Science Interest, Science Process Skills, and Science Achievement

교과교육학연구 | 15 | 3 | 2011 | 교과교육학

중학생의 과학성취도에 영향을 미치는 변인의 한‧미간 비교분석: TIMSS로부터의 증거

The Comparison Analysis between Korea and America of Variables influencing the Middle School Student' Science Achievement: Evidence from TIMSS

비교교육연구 | 20 | 5 | 2010 | 교육학

중학생의 과학성취도에 영향을 미치는 변인의 한‧미간 비교분석: TIMSS로부터의 증거

The Comparison Analysis between Korea and America of Variables influencing the Middle School Student' Science Achievement: Evidence from TIMSS

비교교육연구 | 20 | 5 | 2010 | 교육학

고등학생들의 사교육 참여 시간과 학업성취도와의 관련성 비교연구 : 한국, 일본, 핀란드 과학성취도를 중심으로

An Comparative Study on the Relationship between Private Tutoring Experiences and High School Students' Academic Science Achievement: Korea, Finland and Japan

교육사회학연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학

고등학생들의 사교육 참여 시간과 학업성취도와의 관련성 비교연구 : 한국, 일본, 핀란드 과학성취도를 중심으로

An Comparative Study on the Relationship between Private Tutoring Experiences and High School Students' Academic Science Achievement: Korea, Finland and Japan

교육사회학연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학

과학학습 행동억제체계 및 행동활성화체계와 과학성취도의 관계

Relations of Behavioral Inhibition/Activation System about Science Learning

과학교육연구지 | 35 | 1 | 2011 | 과학교육학

PISA 2006 과학성취도에 대한 학생 및 학교 수준 맥락요인의 영향력 분석

Influence of Curricular Context Factors within Student- and School-levels on the 2006 PISA Science Achievements of Korean Students

교과교육학연구 | 15 | 2 | 2011 | 교과교육학