PISA 2006

연구분야 : B120100 사회과학 > 교육학 > 교육학일반

클래스 : 평가/분석

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.113196

STNet ID : 1005222

한자 :

d04-02 평가/분석

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B3:개념

isInstanceOf (사례의 개념유형)

 

d04-02 평가/분석 평가/분석

PISA [program for International Student Assessment]

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

과학적 소양 () [ 科學的素養 ]

R2:기능적

hasMeasurement (측정 기준/척도/지표)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

과학 성취도 () [ 科學成就度 ]

학생의 생월과 학업성취의 관계: 제도적 학습부진아의 발견과 ‘월령효과’의 대응 방안 모색

Relationship between student’s born months and academic achievement: ‘monthly age effect’ on students academic achievement

교육학연구 | 48 | 3 | 2010 | 교육학

학생의 생월과 학업성취의 관계: 제도적 학습부진아의 발견과 ‘월령효과’의 대응 방안 모색

Relationship between student’s born months and academic achievement: ‘monthly age effect’ on students academic achievement

교육학연구 | 48 | 3 | 2010 | 교육학

국제학업성취도 평가의 DIF 원인 탐색을 위한 로지스틱 회귀분석의 적용

Exploring Potential Sources of DIF for PISA 2006 Mathematics Literacy Items: Application of Logistic Regression Analysis

교육평가연구 | 23 | 2 | 2010 | 교육학

국제학업성취도 평가의 DIF 원인 탐색을 위한 로지스틱 회귀분석의 적용

Exploring Potential Sources of DIF for PISA 2006 Mathematics Literacy Items: Application of Logistic Regression Analysis

교육평가연구 | 23 | 2 | 2010 | 교육학

다층 혼합회귀분석의 소개: 과학 학습시간 및 학습성과에 따른 하위유형 분석을 중심으로

Application of the multi-level mixture regression analysis to the students' learning time and academic performance on science

교육평가연구 | 23 | 2 | 2010 | 교육학

다층 혼합회귀분석의 소개: 과학 학습시간 및 학습성과에 따른 하위유형 분석을 중심으로

Application of the multi-level mixture regression analysis to the students' learning time and academic performance on science

교육평가연구 | 23 | 2 | 2010 | 교육학

다층 혼합회귀분석의 소개: 과학 학습시간 및 학습성과에 따른 하위유형 분석을 중심으로

Application of the multi-level mixture regression analysis to the students' learning time and academic performance on science

교육평가연구 | 23 | 2 | 2010 | 교육학

다층 혼합회귀분석의 소개: 과학 학습시간 및 학습성과에 따른 하위유형 분석을 중심으로

Application of the multi-level mixture regression analysis to the students' learning time and academic performance on science

교육평가연구 | 23 | 2 | 2010 | 교육학

학생의 생월과 학업성취의 관계: 제도적 학습부진아의 발견과 ‘월령효과’의 대응 방안 모색

Relationship between student’s born months and academic achievement: ‘monthly age effect’ on students academic achievement

교육학연구 | 48 | 3 | 2010 | 교육학

학생의 생월과 학업성취의 관계: 제도적 학습부진아의 발견과 ‘월령효과’의 대응 방안 모색

Relationship between student’s born months and academic achievement: ‘monthly age effect’ on students academic achievement

교육학연구 | 48 | 3 | 2010 | 교육학

학교별성적공개의 성취도 영향에 대한 국제비교분석 -OECD회원국 PISA2006 과학과목을 중심으로-

A Comparative Analysis of the Impact of Public Disclosure of School Achievement Data on Student Achievement :Based on PISA 2006 Science Subject

비교교육연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학

학교별성적공개의 성취도 영향에 대한 국제비교분석 -OECD회원국 PISA2006 과학과목을 중심으로-

A Comparative Analysis of the Impact of Public Disclosure of School Achievement Data on Student Achievement :Based on PISA 2006 Science Subject

비교교육연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학

학교 책무성 기제가 학업성취에 미치는 영향 분석

The Effects of School Accountability Mechanism on Student's Achievement

교육행정학연구 | 28 | 1 | 2010 | 교육학

학교 책무성 기제가 학업성취에 미치는 영향 분석

The Effects of School Accountability Mechanism on Student's Achievement

교육행정학연구 | 28 | 1 | 2010 | 교육학

PISA 2006 과학성취도에 대한 학생 및 학교 수준 맥락요인의 영향력 분석

Influence of Curricular Context Factors within Student- and School-levels on the 2006 PISA Science Achievements of Korean Students

교과교육학연구 | 15 | 2 | 2011 | 교과교육학

고등학생들의 사교육 참여 시간과 학업성취도와의 관련성 비교연구 : 한국, 일본, 핀란드 과학성취도를 중심으로

An Comparative Study on the Relationship between Private Tutoring Experiences and High School Students' Academic Science Achievement: Korea, Finland and Japan

교육사회학연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학

고등학생들의 사교육 참여 시간과 학업성취도와의 관련성 비교연구 : 한국, 일본, 핀란드 과학성취도를 중심으로

An Comparative Study on the Relationship between Private Tutoring Experiences and High School Students' Academic Science Achievement: Korea, Finland and Japan

교육사회학연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학