과학적 소양

연구분야 : B120100 사회과학 > 교육학 > 교육학일반

클래스 : 능력/힘/에너지

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106024

STNet ID : 1003654

한자 : 科學的素養
영어 : Scientific Literacy

c01-04 능력/힘/에너지

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

isIssueIn (이슈/주제의 대상개념)

 

d04-02 평가/분석 평가/분석

PISA 2006

RT (관련어)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

STS 교육 [ --敎育 ]

RT (관련어)

 

 

수학적 소양

R2:기능적

applies (적용 방법/이론)

 

b01-02 교육활동 교육활동

과학 교육 [ 科學敎育 ]

창의적 문제 해결력 문항의 평가 기준 개발 및 적용

The Development and Application of Evaluating Standards for Creative Problem Solving Items

교육과정평가연구 | 13 | 2 | 2010 | 교육학

창의적 문제 해결력 문항의 평가 기준 개발 및 적용

The Development and Application of Evaluating Standards for Creative Problem Solving Items

교육과정평가연구 | 13 | 2 | 2010 | 교육학

과학과 관련된 사회적·윤리적 문제(socioscientific issues)에 관한 탐색 - 중학교 과학교과서를 중심으로-

Exploration of socioscientific issues(SSI) in the science textbook

학습자중심교과교육연구 | 10 | 3 | 2010 | 교과교육학

과학과 관련된 사회적·윤리적 문제(socioscientific issues)에 관한 탐색 - 중학교 과학교과서를 중심으로-

Exploration of socioscientific issues(SSI) in the science textbook

학습자중심교과교육연구 | 10 | 3 | 2010 | 교과교육학

대학수학능력시험 생물 문항에 나타난 과학적 소양 분석

An Analysis of Scientific Literacy Covered in Testing Items on the Biology section of the Scholastic Achievement Test

교과교육학연구 | 14 | 3 | 2010 | 교과교육학

대학수학능력시험 생물 문항에 나타난 과학적 소양 분석

An Analysis of Scientific Literacy Covered in Testing Items on the Biology section of the Scholastic Achievement Test

교과교육학연구 | 14 | 3 | 2010 | 교과교육학

4D 프레임을 활용한 공간도형탐구 담화에 나타난 과학적 소양

Scientific Qualifications Reflected in the Exploration of Space Geometry Utilizing 4D Frame

한국학교수학회논문집 | 13 | 4 | 2010 | 교육학

4D 프레임을 활용한 공간도형탐구 담화에 나타난 과학적 소양

Scientific Qualifications Reflected in the Exploration of Space Geometry Utilizing 4D Frame

한국학교수학회논문집 | 13 | 4 | 2010 | 교육학

Graduate Teaching Fellows’ Involvement In Science Classrooms for Enhancing Science Teaching and Learning

교사교육연구 | 50 | 1 | 2011 | 교사교육

과학과 관련된 사회ᆞ윤리적 주제 교수에 대한 과학, 사회, 윤리 교사들의 인식

Perceptions of Science, Social Studies, and Ethics Teachers on Teaching Socio-scientific Issues

교과교육학연구 | 15 | 2 | 2011 | 교과교육학

과학과 관련된 사회․윤리적 문제(SSI) 교육 프로그램이 예비 과학 교사들의 SSI 교수에 대한 인식에 미치는 영향

Enlargement of Pre-service Science Teachers' Understanding of SSI Teaching through a Teacher Education Program

교과교육학연구 | 15 | 4 | 2011 | 교과교육학

미디어에 제시된 과학관련 용어에 대한 학생 및 대중의 인식 수준 조사

Students and the public understanding of scientific terms in mass media

학습자중심교과교육연구 | 11 | 1 | 2011 | 교과교육학

글로벌 사회에서 요구하는 과학적 소양에 대한 한국과 미국 과학교사의 인식 탐색

Perceptions of Science Teachers in Korea and U.S. on Global Scientific Literacy

교육과정평가연구 | 13 | 1 | 2010 | 교육학

글로벌 사회에서 요구하는 과학적 소양에 대한 한국과 미국 과학교사의 인식 탐색

Perceptions of Science Teachers in Korea and U.S. on Global Scientific Literacy

교육과정평가연구 | 13 | 1 | 2010 | 교육학

2007 개정 중학교 과학 교과서에 나타난 21세기 글로벌 과학적 소양의 탐색

Exploration of Science Teachers' Informal Mentoring Experience in their First Years and their Professional Development

교과교육학연구 | 16 | 2 | 2012 | 교과교육학

TBSL(Test of Basic Scientific Literacy)과 SLT(Scientific Literacy Test)를 사용한 중 고등학생의 과학적 소양 비교

The Scientific literacy of Secondary School Students by TBSL(Test of Basic Scientific Literacy) and SLT(Scientific Literacy Test)

교과교육학연구 | 14 | 3 | 2010 | 교과교육학

TBSL(Test of Basic Scientific Literacy)과 SLT(Scientific Literacy Test)를 사용한 중 고등학생의 과학적 소양 비교

The Scientific literacy of Secondary School Students by TBSL(Test of Basic Scientific Literacy) and SLT(Scientific Literacy Test)

교과교육학연구 | 14 | 3 | 2010 | 교과교육학