학교 환경

연구분야 : B120000 사회과학 > 교육학

클래스 : 환경

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107057

STNet ID : 1004410

한자 : 學校環境
영어 : school environment

c01-06 환경

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N2:부분

hasComponent (구성요소)

 

a04-07 건축물(시설물) 건축물(시설물)
a04-07 건축물(시설물) / d02-01 사회제도 사회제도

학교 시설 [ 學校施設 ]

hasComponent (구성요소)

 

x03-06-02 교환/교류/교제 교환/교류/교제

교우 관계 () [ 交友關係 ]

hasComponent (구성요소)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

교사 () [ 敎師 ]

R1:개념적

isIssueIn (이슈/주제의 대상개념)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

학교 생활 적응 [ 學校 生活 適應 ]

통합교육 및 학교환경특성이 자폐성장애나 지적장애를 가진 청소년의 사회적 능력에 미치는 영향

The Effects of General Education Setting and Other School Environmental Characteristics on Social Competence of Youth with Autism or Intellectual Disabilities

특수교육재활과학연구 | 50 | 4 | 2011 | 기타사회과학

교사가 지각하는 학교업무환경과 학생의 개인특성이 신체적, 비신체적 또래폭력 피해경험에 미치는 영향

The Effects of School Environment Perceived by Teachers and Students' Characteristics on Peer Victimization for Junior High School Students

학교사회복지 | 19 | 2010 | 사회복지학

교사가 지각하는 학교업무환경과 학생의 개인특성이 신체적, 비신체적 또래폭력 피해경험에 미치는 영향

The Effects of School Environment Perceived by Teachers and Students' Characteristics on Peer Victimization for Junior High School Students

학교사회복지 | 19 | | 2010 | 사회복지학

‘지속가능한 학교’ 논의의 국내외 동향:공간-환경적, 교육과정적, 통합적 접근

A Review of the Discussions on ‘Sustainable Schools’:Toward an Integrated Approach

한국교육 | 38 | 4 | 2011 | 교육학

학교 환경 요인에 따른 실과교육과정 운영의 문제 및 개선 방안

The Problem and the Improvement of Management for Practical Arts Curriculum in School Environment

실과교육연구 | 18 | 3 | 2012 | 교육학

가정 및 학교환경과 인터넷중독이 폭력비행에 미치는 효과분석: 인터넷중독의 매개효과 검증

A Study on the Effect of the Home-Environment and School-Environment and Internet Addiction on the Adolescents' Violence Delinquency : Focused on the Mediating Effect of Internet Addiction

한국공안행정학회보 | 21 | 3 | 2012 | 행정학

학교현장의 수업설계 실태에 대한 생태학적 탐색 - 사회 교과를 중심으로 -

An ecological perspective study on the real condition of instruction design - Based on the Social Studies -

초등교육연구 | 23 | 4 | 2010 | 교육학

학교현장의 수업설계 실태에 대한 생태학적 탐색 - 사회 교과를 중심으로 -

An ecological perspective study on the real condition of instruction design - Based on the Social Studies -

초등교육연구 | 23 | 4 | 2010 | 교육학