한문 교과서

연구분야 : A110406 인문학 > 한국어와문학 > 한문학 > 한문교육
B121200 사회과학 > 교육학 > 교과교육학

클래스 : 교재/재료

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107127

STNet ID : 1004470

한자 : 漢文敎科書
영어 : classical Chinese textbook

a04-03 교재·자료

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

과목별

a04-03 교재·자료 교재/재료

교과서 () [ 敎科書 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

한문과 교육과정 () [ 漢文科敎育課程 ]

漢詩 텍스트의 수준과 범위(Ⅰ) - 중학교 『漢文』 교과서 한시 텍스트의 수록 양상 분석 -

Level and scope of Chinese Poem Text (Ⅰ) - Analysis on the aspect of Chinese Poem Text included in the Chinese 『漢文』 textbook of middle school

漢文敎育硏究 | 36 | 2011 | 한국어와문학

한문산문교육연구의 동향과 과제

The project and trend of Chinese prose educational research

漢文敎育硏究 | 37 | 2011 | 한국어와문학

經典敎育 硏究의 성과와 전망

The Achievements and Prospects of Research on Classics Education (經典敎育)

漢文敎育硏究 | 37 | 2011 | 한국어와문학

초등학교 漢文 교과서 單元 구성의原理와 方案

The Suggestion on the Classical Chinese Textbooks' Formation in Elementary School

漢字漢文敎育 | 1 | 25 | 2010 | 한문교육

초등학교 漢文 교과서 單元 구성의原理와 方案

The Suggestion on the Classical Chinese Textbooks' Formation in Elementary School

漢字漢文敎育 | 1 | 25 | 2010 | 한문교육