초임 교사

연구분야 : B120700 사회과학 > 교육학 > 교육행정/경영학

클래스 : 인간(직업)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107157

STNet ID : 1004498

한자 : 初任敎師
영어 : beginning teacher

a01-06-01 인간(직업)

활동

교육 (敎育)

직업분류(군)

교육전문가

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:반의

hasAntonym (반의(대응)어)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

경력 교사 () [ 經歷敎師 ]

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

교사 () [ 敎師 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

유아 초임 교사 [ 幼兒初任敎師 ]

hasKind (종류)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

초임 특수 교사 [ 初任特殊敎師 ]

R1:개념적

RT_Y (◄관련어)

교육대상

d04-03 교수/학습법 교수/학습법

코티칭 [coteaching]

초등학교 수학 수업에 나타난 초임교사의 교수학적 내용 지식 분석

An Analysis of Novice Teachers' Pedagogical Content Knowledge in Elementary Mathematics Teaching

한국학교수학회논문집 | 15 | 1 | 2012 | 교육학

초임 유아교사와 경력 유아교사의 직무스트레스, 자아탄력성 및 사회적 지지가 직무만족도에 미치는 영향

The influence of job stress, ego-resiliency and social support on job satisfaction among beginning and experienced preschool teachers

유아교육연구 | 31 | 3 | 2011 | 교육학

경력에 따른 영아반 교사들의 어려움과 관심사, 현직교육 요구에 관한 고찰

A Study on the Difficulties, Interests and In-Service Training Demands of Infant Teachers according to Experience

한국교원교육연구 | 27 | 3 | 2010 | 교육학

경력에 따른 영아반 교사들의 어려움과 관심사, 현직교육 요구에 관한 고찰

A Study on the Difficulties, Interests and In-Service Training Demands of Infant Teachers according to Experience

한국교원교육연구 | 27 | 3 | 2010 | 교육학

초등 예비교사와 초임교사의 사회과 수업 관련 경험 및 인식에 대한 조사 연구

A Study on Student Teachers and Novice Teachers?Experiences and Understanding of Social Studies Instruction

사회과교육 | 49 | 2 | 2010 | 교육학

초등 예비교사와 초임교사의 사회과 수업 관련 경험 및 인식에 대한 조사 연구

A Study on Student Teachers and Novice Teachers?Experiences and Understanding of Social Studies Instruction

사회과교육 | 49 | 2 | 2010 | 교육학

초임 교사 멘토링을 통한 영어교사 심화연수 후 지속적 전문성 신장에 대한 사례연구

Continuing professional development through novice teacher mentoring after in-service English teacher training

영어어문교육 | 17 | 2 | 2011 | 영어와문학

과학교사양성과정에 대한 심층면담을 통한 경력과학교사들과 초임과학교사들의 인식 비교

Comparison of Perception on Science Teacher Preparation Courses by Beginner and Experienced Science Teachers

한국과학교육학회지 | 30 | 8 | 2010 | 교육학

과학교사양성과정에 대한 심층면담을 통한 경력과학교사들과 초임과학교사들의 인식 비교

Comparison of Perception on Science Teacher Preparation Courses by Beginner and Experienced Science Teachers

한국과학교육학회지 | 30 | 8 | 2010 | 교육학

‘좋은 수업’의 관점과 특징에 대한 중등학교 초임과 경력 체육교사 간 중요도 인식 차이

Importance Analysis for Conceptions on `Good Teaching` of Novice and Expert Physical Education Teacher in Secondary School

한국체육교육학회지 | 16 | 2 | 2011 | 체육교육학

초임교사의 사회과 수업에서 나타나는 수업 전문성의 변화와 한계를 고려한 컨설팅의 방향

Changes and Limitations of Specialty for Social Studies Instruction of Beginning Teachers in Elementary School and the Ideal of Consulting

사회과교육 | 51 | 1 | 2012 | 교육학

초임 초등교사의 직무만족도 변화에 관한 종단연구

A Longitudinal Analysis of New Teacher’s Job Satisfaction

교원교육 | 28 | 3 | 2012 | 교육학

“산과 염기의 중화 반응” 탐구 활동 및 초임 교사의 탐구 활동 인식 분석: 실질적인 과학 탐구 관점으로

Analyzing Scientific Inquiry Activities in the Content of “Acid-Base Neutralizing Reaction” and Beginning Teachers' Perception of Scientific Inquiry in the Classroom: From the View of Authentic Scientific Inquiry(ASI)

교사교육연구 | 49 | 3 | 2010 | 교사교육

“산과 염기의 중화 반응” 탐구 활동 및 초임 교사의 탐구 활동 인식 분석: 실질적인 과학 탐구 관점으로

Analyzing Scientific Inquiry Activities in the Content of “Acid-Base Neutralizing Reaction” and Beginning Teachers' Perception of Scientific Inquiry in the Classroom: From the View of Authentic Scientific Inquiry(ASI)

교사교육연구 | 49 | 3 | 2010 | 교사교육

유아교사의 성장ㆍ발달에 대한 인식

A kindergarten teacher's recognition about the growth and development as teacher

교육종합연구 | 9 | 1 | 2011 | 교육학

보조교사를 경험한 초임교사들의 담임교사 되어가기

The Adaptation Process of Beginning Teachers Who Have Experienced Assistant Teacher

열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학

보조교사를 경험한 초임교사들의 담임교사 되어가기

The Adaptation Process of Beginning Teachers Who Have Experienced Assistant Teacher

열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학

학교·지역 단위 체육교과연구회 활동을 통한 초임교사의 경험과 반성에 관한 연구

The Study on Reflective and Experiential processing of Novice Elementary Teachers through School-based Learning Communities Activities in Physical Education

학습자중심교과교육연구 | 11 | 3 | 2011 | 교과교육학

신규교사 멘토링 경험에 대한 초임교사의 인식 연구

A Study on the Elementary School Teacher's Experiences of the Beginning Teacher Mentoring

교육종합연구 | 10 | 2 | 2012 | 교육학

유아교육기관 초임교사들의 조직 내 의사소통에 대한 이해

An examination of the communication within organizations beginning teachers of early childhood education institutions

유아교육연구 | 31 | 6 | 2011 | 교육학

초임 교사의 체육수업 멘토링을 통한 체육교수의 변화

The Changes of Physical Education Teaching of the Beginning Teachers in a Physical Education Mentoring

한국체육교육학회지 | 16 | 2 | 2011 | 체육교육학

초등학교 초임교사 사회과 수업컨설팅에 관한 실행 연구

A Study on Instructional Consulting for Beginning Elementary School Teachers in Social Studies

사회과교육 | 49 | 1 | 2010 | 교육학

초등학교 초임교사 사회과 수업컨설팅에 관한 실행 연구

A Study on Instructional Consulting for Beginning Elementary School Teachers in Social Studies

사회과교육 | 49 | 1 | 2010 | 교육학

초등학교 초임교사의 생활지도 경험에 대한 내러티브적 탐구

A Narrative Inquiry into New Teachers' Experience of Guiding Students' School Life in an Elementary School

한국교원교육연구 | 27 | 1 | 2010 | 교육학

초등학교 초임교사의 생활지도 경험에 대한 내러티브적 탐구

A Narrative Inquiry into New Teachers' Experience of Guiding Students' School Life in an Elementary School

한국교원교육연구 | 27 | 1 | 2010 | 교육학

초등학교 초임교사의 교과지도 경험에 대한 내러티브 탐구

A Narrative Inquiry into New Teachers' Experience of Teaching in an Elementary School

교육과학연구 | 41 | 1 | 2010 | 교육학

초등학교 초임교사의 교과지도 경험에 대한 내러티브 탐구

A Narrative Inquiry into New Teachers' Experience of Teaching in an Elementary School

교육과학연구 | 41 | 1 | 2010 | 교육학

수업지도안 작성에 대한 초임교사들의 인식 분석

An Analysis of the Perception of Lesson Plan Design Among Novice Teachers

한국교육 | 38 | 2 | 2011 | 교육학

한국과 미국, 독일의 초임교사 교육에 관한 비교연구

A comparative study on the beginning teacher education in Korea and the U.S.A, Germany

교육연구논총 | 31 | 1 | 2010 | 교육사회학

한국과 미국, 독일의 초임교사 교육에 관한 비교연구

A comparative study on the beginning teacher education in Korea and the U.S.A, Germany

교육연구논총 | 31 | 1 | 2010 | 교육사회학

예비초임교사의 인턴과정 경험의 의미

Understanding of Internship Experience for trainee Teachers in Kindergarten

유아교육학논집 | 14 | 6 | 2010 | 교육학

예비초임교사의 인턴과정 경험의 의미

Understanding of Internship Experience for trainee Teachers in Kindergarten

유아교육학논집 | 14 | 6 | 2010 | 교육학

멘토링을 통한 중등영어 초임교사 수업 전문성 발달 지원에 관한 연구

Secondary English novice teachers' professional development through mentoring

중등영어교육 | 5 | 2 | 2012 | 영어교육학

신규교사 멘토링 경험에 대한 초임교사의 인식 연구

A Study on the Elementary School Teacher's Experiences of the Beginning Teacher Mentoring

교육종합연구 | 10 | 2 | 2012 | 교육학