경력 교사

연구분야 : B120100 사회과학 > 교육학 > 교육학일반

클래스 : 인간(직업)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105549

STNet ID : 1003304

한자 : 經歷敎師
영어 : expert teacher

a01-06-01 인간(직업)

직업의대상

학생 (學生)

직업분류(군)

교육전문가

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:반의

hasAntonym (반의(대응)어)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

초임 교사 () [ 初任敎師 ]

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

교사 () [ 敎師 ]

N2:부분

hasComponent (구성요소)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

저경력 교사 [ 低經歷敎師 ]

과학교사양성과정에 대한 심층면담을 통한 경력과학교사들과 초임과학교사들의 인식 비교

Comparison of Perception on Science Teacher Preparation Courses by Beginner and Experienced Science Teachers

한국과학교육학회지 | 30 | 8 | 2010 | 교육학

과학교사양성과정에 대한 심층면담을 통한 경력과학교사들과 초임과학교사들의 인식 비교

Comparison of Perception on Science Teacher Preparation Courses by Beginner and Experienced Science Teachers

한국과학교육학회지 | 30 | 8 | 2010 | 교육학

‘좋은 수업’의 관점과 특징에 대한 중등학교 초임과 경력 체육교사 간 중요도 인식 차이

Importance Analysis for Conceptions on `Good Teaching` of Novice and Expert Physical Education Teacher in Secondary School

한국체육교육학회지 | 16 | 2 | 2011 | 체육교육학

경력에 따른 영아반 교사들의 어려움과 관심사, 현직교육 요구에 관한 고찰

A Study on the Difficulties, Interests and In-Service Training Demands of Infant Teachers according to Experience

한국교원교육연구 | 27 | 3 | 2010 | 교육학

경력에 따른 영아반 교사들의 어려움과 관심사, 현직교육 요구에 관한 고찰

A Study on the Difficulties, Interests and In-Service Training Demands of Infant Teachers according to Experience

한국교원교육연구 | 27 | 3 | 2010 | 교육학

유치원 교육과정에서 놀이의 활용에 관한 경력 교사의 경험과 어려움의 해결방안

The Expert Teachers’ Experiences in Applying Plays to the Kindergarten Curriculum and Their Ways to Resolve Difficulties

유아교육학논집 | 15 | 5 | 2011 | 교육학

유아교사의 성장ㆍ발달에 대한 인식

A kindergarten teacher's recognition about the growth and development as teacher

교육종합연구 | 9 | 1 | 2011 | 교육학

원내 자율장학에 대한 유치원 경력교사의 인식

A study of the experienced teachers' perception on the kindergarten-based supervision

유아교육·보육복지연구 | 16 | 1 | 2012 | 사회과학교육

유아교사의 전문성에 대한 경력교사들의 인식

Experienced Teachers’ Perception of Early Childhood Teachers’ Professionalism

유아교육학논집 | 14 | 5 | 2010 | 교육학

유아교사의 전문성에 대한 경력교사들의 인식

Experienced Teachers’ Perception of Early Childhood Teachers’ Professionalism

유아교육학논집 | 14 | 5 | 2010 | 교육학

생태유아교육과정으로의 전환에서 겪는 경력교사의 경험에 관한 질적 연구

A Qualitative Study on the Experiences of Teachers Caused by a Shift to the Eco-Early Childhood Curriculum

생태유아교육연구 | 10 | 2 | 2011 | 유아교육

유아교육기관 경력교사를 위한 멘토 교육프로그램 모형 개발

The development of a mentor training program model for experienced teachers in early childhood education centers

유아교육연구 | 31 | 6 | 2011 | 교육학

한국어 경력 교사와 예비 교사의 교수 행위와 사고 행위에 관한 연구

Experienced and Student KFL Teacher’s Instructional Actions and Thoughts

국어교육학연구 | 38 | 2010 | 한국어와문학

한국어 경력 교사와 예비 교사의 교수 행위와 사고 행위에 관한 연구

Experienced and Student KFL Teacher’s Instructional Actions and Thoughts

국어교육학연구 | | 38 | 2010 | 한국어와문학

한국어 경력교사의 교수 지식 분석 연구

Analyzing KFL Experienced Teacher's Pedagogical Knowledge

국어교육학연구 | 41 | 2011 | 한국어와문학