지각된 위험

연구분야 : B050100 사회과학 > 경영학 > 경영학일반

클래스 : 상태/상황

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107320

STNet ID : 1004649

한자 : 知覺--危險
영어 : perceived risk

c03-01 상태/상황

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

위험 지각 [ 危險知覺 ]

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

c03-01 상태/상황 상태/상황

위험 [ 危險 ]

R2:기능적

applies (적용 방법/이론)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

위험 지각 관리 [ 危險知覺管理 ]

조절초점과 기대수익-위험 정보 구성이 금융투자상품의 선택에 미치는 영향

The Influence of Regulatory Focus and the Configuration of Return-Risk Information on Consumer Choice of Financial Investment Products

소비자학연구 | 22 | 4 | 2011 | 경제학

전자제품에서 기술수용모형의 확장: 지각된 제품혁신성과 지각된 위험을 중심으로

Extension of Technology Acceptance Model in Electronics Product: Focusing on Perceived product innovateness and perceived risk

한국심리학회지: 소비자·광고 | 13 | 3 | 2012 | 심리과학

언어적 범주화 단서에 따른 디지털 컨버전스 제품의 지각 차이

Effects of Linguistic Category Cue on Differential Perception of New Digital Convergence Products

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 1 | 2010 | 심리과학

언어적 범주화 단서에 따른 디지털 컨버전스 제품의 지각 차이

Effects of Linguistic Category Cue on Differential Perception of New Digital Convergence Products

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 1 | 2010 | 심리과학

인터넷 쇼핑몰에서의 e-쿠폰 속성, 지각된 위험이 사용자 만족도를 매개로 인터넷쿠폰의 지속적 사용의도에 미치는 영향 - 쿠폰유형과 성별의 조절효과를 중심으로 -

Effects of E-coupon attributes, Perceived risk in Internet shopping malls on Intention to continuously use online coupons through the User satisfaction - moderating effects of coupon type and gender -

경영과 정보연구 | 30 | 2 | 2011 | 경영학

긍정적 인지 편향과 지각된 위험, 예상된 후회감이 구매연기의도에 미치는 영향

The Effects of Positive Cognitive Bias, Perceived Risk, and Anticipated Regret on Purchase Deferral Intention

대한경영학회지 | 24 | 6 | 2011 | 경영학

소셜커머스 수용에 있어서 지각된 위험의 영향력: 집단주의 조절효과 분석

The Effects of the Perceived Risk in the Users’ Acceptance of the Social Commerce: Moderating Effects of the Collectivism

경영학연구 | 41 | 1 | 2012 | 경영학

지역이미지와 소재원산지 평가가 지역제품구입에 미치는 효과

The Effects of Place Image and Place-of-Parts Evaluations on Consumers’ Purchase Intentions of the Regional Products

소비자학연구 | 22 | 2 | 2011 | 경제학

위험지각태도와 규범이 자궁경부암 예방행동의도에 미치는 영향에 대한 연구 -우리나라 여대생을 대상으로 한 RPA 모델 적용을 중심으로-

A Study on the Effects of Risk Perception Attitudes and Subjective Norm on the Preventive Behaviors of Cervical Cancer -Testing RPA Framework on Korean College Women-

홍보학연구 | 15 | 1 | 2011 | 신문방송학

영상통화에 대한 소비자 심리적 반발요인에 관한 연구 - 변형된 혁신저항모형을 중심으로-

The psychological resistance factors against mobile video telephony- Modification of innovation resistance model -

마케팅관리연구 | 15 | 2 | 2010 | 경영학

영상통화에 대한 소비자 심리적 반발요인에 관한 연구 - 변형된 혁신저항모형을 중심으로-

The psychological resistance factors against mobile video telephony- Modification of innovation resistance model -

마케팅관리연구 | 15 | 2 | 2010 | 경영학

패밀리 레스토랑 인터넷 홈페이지의 TAM모형과 레스토랑 방문의도의 구조적 관계

The impact of TAM on The Intention of Visit in The Family Restaurant

관광레저연구 | 22 | 3 | 2010 | 관광학

패밀리 레스토랑 인터넷 홈페이지의 TAM모형과 레스토랑 방문의도의 구조적 관계

The impact of TAM on The Intention of Visit in The Family Restaurant

관광레저연구 | 22 | 3 | 2010 | 관광학

계획행동이론(TPB)을 활용한 내국인의 해외여행 의도에 관한 영향 관계 연구: 사전지식과 지각된 위험의 추가적인 역할을 중심으로

A Study for the Effect Relationship about Overseas Trip Intention of Local by Using Theory of Planned Behavior(TPB): Focusing on the Additional Role of Prior Knowledge and Perceived Risk

호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학

계획행동이론(TPB)을 활용한 내국인의 해외여행 의도에 관한 영향 관계 연구: 사전지식과 지각된 위험의 추가적인 역할을 중심으로

A Study for the Effect Relationship about Overseas Trip Intention of Local by Using Theory of Planned Behavior(TPB): Focusing on the Additional Role of Prior Knowledge and Perceived Risk

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그린IT 제품의 구매에 있어서 그린인지도의 조절효과에 관한 연구

A Study on the Moderating Effect of Green Recognition in the Purchase of Green IT Products

경영교육연구 | 61 | 2010 | 경영학

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한국의 국가이미지가 일본소비자의 지각된 품질과 위험, 그리고 정보비용절약에 미치는 영향: 브랜드신뢰성의 매개적 역할을 중심으로

An Influence of Korean National Image on Japanese Consumer's Perceived Quality, Risk and Information Cost Saving: focused on Mediating Role of Brand Credibility

국제지역연구 | 15 | 1 | 2011 | 경제학

광고디자인의 제품유형별 메시지 프레이밍에 따른 소비자의 지각된 위험과 구매의도에 관한 실험 연구

An Experimental study on The Perceived Risk and Purchase Intention of Consumer by Product Type and Message Framing in Advertisements Design

한국디자인포럼 | 34 | 2012 | 디자인

지각된 가치와 지각된 위험이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향: 스마트폰 사용자와 비사용자의 비교

Effects of Perceived Value and Perceived Risk on Customer Satisfaction and Behavioral Intention: A Comparison between Smartphone Users and Smartphone Non-Users

마케팅관리연구 | 17 | 3 | 2012 | 경영학

관광목적지로서 강화도의 인지적·정서적 이미지와 지각된 위험이 추천의도·재방문의도에 미치는 영향

The impact of cognitive and affective image and the perceived risks about recommendation and revisit intention to Ganghwa-do as a tourism destination

관광학연구 | 34 | 3 | 2010 | 관광학

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병행수입품에 대한 정보비대칭과 지각된 위험의 완화 방안

Lessening Programs for the Information Asymmetries and Perceived Risks of Parallel Imports

무역보험연구 | 13 | 2 | 2012 | 무역보험및서비스무역

전자정부에 대한 사용자의 지각된 인식이 사용의도에 미치는 영향

The Effects of Perception of user on the Intention to use to e-Government

디지털융복합연구 | 8 | 3 | 2010 | 기타과학기술학

전자정부에 대한 사용자의 지각된 인식이 사용의도에 미치는 영향

The Effects of Perception of user on the Intention to use to e-Government

디지털융복합연구 | 8 | 3 | 2010 | 기타과학기술학

메시지 틀, 조절초점, 지각된 위험이 광고메시지태도와 구매의도에 미치는 영향

The Influence of Message Framing, Regulatory Focus, and Perceived Risk on Attitude toward Advertising Message and Purchase Intention

광고학연구 | 22 | 1 | 2011 | 신문방송학

조절초점이 위험감수에 미치는 영향: 지각된 이득의 매개효과를 중심으로

The Effect of Regulatory Focus on Risk Taking: The Mediating Role of Perceived Gains

한국심리학회지: 사회및성격 | 25 | 2 | 2011 | 심리과학

명품 이미지가 브랜드 선호도 및 구매의도에 미치는 영향 -소비자 사전지식 및 지각된 위험 정도의 구매상황을 중심으로-

The Effect of Luxury Image on Brand Preference and Purchase Intention -Focus on Purchase Situation according to Consumers' Prior Knowledge and Perceived Risk-

한국심리학회지: 소비자·광고 | 13 | 3 | 2012 | 심리과학

인터넷 사용자의 지속적 온라인 거래에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 -개인정보 유출 중심으로 -

A Study on Effects of Continuing Online Transaction of Internet User -Focused on Personal Information Leakage-

경영교육연구 | 26 | 1 | 2011 | 경영학

스마트폰 뱅킹의 지각된 위험과 가치가 신뢰 및 의도에 미치는 영향: 신뢰의 매개효과 분석

An Effects of Perceived Risk and Value on the trust and Use Intention of Smart Phone Banking: Mediating Effect of the Trust

대한경영학회지 | 24 | 5 | 2011 | 경영학

인터넷 경매에서 판매자의 이윤증대를 위한 판매자의 의사결정 기준에 관한 연구

Seller's Decision Strategy for Profit Increase at Internet Auction

대한경영학회지 | 25 | 4 | 2012 | 경영학

직접반응 광고에서 제품유형별 위험감소 전략의 효과에 관한 연구 : 지각된 위험수준과 구매의도에 미치는 영향을 중심으로

The study on the effect of the risk reduction strategy by product type in direct response advertising : Focused on the influence to perceived risk level and buying intention

광고학연구 | 21 | 4 | 2010 | 신문방송학

직접반응 광고에서 제품유형별 위험감소 전략의 효과에 관한 연구 : 지각된 위험수준과 구매의도에 미치는 영향을 중심으로

The study on the effect of the risk reduction strategy by product type in direct response advertising : Focused on the influence to perceived risk level and buying intention

광고학연구 | 21 | 4 | 2010 | 신문방송학

관광지 레스토랑의 혼잡도가 지각된 위험에 미치는 영향

Influence of Restaurants' Crowdedness in Tourist Destination on Customers' Perceived Risk

관광연구 | 25 | 6 | 2011 | 관광학일반

모바일 뱅킹 서비스에 대한 사용자 저항에 관한 연구 -온라인 보안을 중심으로-

A Study of User Resistance to Mobile Banking Service -Focusing on Online Security-

산업혁신연구 | 28 | 2 | 2012 | 경영전략/정책

커피전문점의 유형적 단서와 지각된 위험의 관계

The Relationship Between Tangible Cues and Perceived Riskat Coffee Specialty Stores

관광레저연구 | 23 | 6 | 2011 | 관광학

소셜커머스의 이용의도에 영향을 미치는 요인 : 지각된 위험과 기술수용모형 간의 관계

Factors Influencing the Usage Intention of Social Commerce: The Relationship between the Technology Acceptance Model and the Consumers' Perceived Risk

소비문화연구 | 14 | 4 | 2011 | 기타사회과학일반

호텔 컨벤션에 대한 지각된 위험과 가치, 만족, 애호도 간의 관계 연구

A Study on the Structural of Perceived Risk, Perceived Value, Satisfaction and Loyalty on Hotel Convention

MICE관광연구 | 12 | 2 | 2012 | 컨벤션/이벤트산업

해외여행의 위험지각과 주관적 규범이 태도 및 행동의도에 미치는 영향: 합리적 행동이론의 적용

The Influence of Perceived Risk, Subjective Norm of Overseas Travel on Attitudes and Behavioral Intentions: Application of Theory of Reasoned Action

호텔관광연구 | 14 | 1 | 2012 | 호텔/외식산업경영

와인의 지각된 위험이 구매후 만족 및 충성도에 미치는 영향

Effect of Wine Perceived Risk on Satisfaction after Purchase and Loyalty

호텔관광연구 | 12 | 3 | 2010 | 호텔/외식산업경영

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온라인 쇼핑몰에서의 관계 질: 선행요인과 결과

Relationship Quality in the Online Shopping Malls: Antecedents and Consequences

상품학연구 | 28 | 1 | 2010 | 경영학

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Relationship Quality in the Online Shopping Malls: Antecedents and Consequences

상품학연구 | 28 | 1 | 2010 | 경영학