위험 지각

연구분야 : B210600 사회과학 > 심리과학 > 인지/언어심리

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.35477

한자 : 危險知覺
영어 : risk perception

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

c03-01 상태/상황 상태/상황

지각된 위험 [ 知覺--危險 ]

외식 프랜차이저의 사업성, 커뮤니케이션, 모럴해저드가 프랜차이지의 위험지각과 재계약의도에 미치는 영향

The Study on the Influence of Selection Characteristics of Franchise System, business possibility, Communication, Moral Hazard on Franchisee's Perceived Risk, and Recontracting Intention in the Food Service Franchise Industry

유통연구 | 16 | 1 | 2011 | 경영학

공중보건 캠페인에서 메시지의 설득적 효과에 영향을 미치는 요인 AIDS 질병영역을 중심으로

An Experimental Study on the Factors Affecting Persuasiveness of Health Messages in AIDS Campaign

홍보학연구 | 14 | 1 | 2010 | 신문방송학

공중보건 캠페인에서 메시지의 설득적 효과에 영향을 미치는 요인 AIDS 질병영역을 중심으로

An Experimental Study on the Factors Affecting Persuasiveness of Health Messages in AIDS Campaign

홍보학연구 | 14 | 1 | 2010 | 신문방송학

소비자 태도와 소비행동에 따른 천연염색 제품시장 세분화 및 구매행동의 차이

Market Segmentation of Naturally-Dyed Products based on Consumers’ Attitudes and Consumption Behavior

소비문화연구 | 13 | 4 | 2010 | 기타사회과학일반

소비자 태도와 소비행동에 따른 천연염색 제품시장 세분화 및 구매행동의 차이

Market Segmentation of Naturally-Dyed Products based on Consumers’ Attitudes and Consumption Behavior

소비문화연구 | 13 | 4 | 2010 | 기타사회과학일반

커뮤니케이션 채널이 원자력위험지각에 미치는 영향: 비개인적 영향가설 검증

Effects of Communication Channels on Nuclear Risk Perception: Testing Impersonal Impact Hypothesis

한국언론학보 | 55 | 6 | 2011 | 신문방송학

범죄피해 위협과 보호행동을 예측하는 요인들의 성차

The Gendered Nature of the Threat of Victimizations and Protective Behaviors

한국공안행정학회보 | 19 | 3 | 2010 | 행정학

범죄피해 위협과 보호행동을 예측하는 요인들의 성차

The Gendered Nature of the Threat of Victimizations and Protective Behaviors

한국공안행정학회보 | 19 | 3 | 2010 | 행정학

해외인터넷쇼핑몰이용 소비자의 위험지각이 정보탐색에 미치는 영향 : 국내인터넷쇼핑몰이용 소비자와 비교를 중심으로

An effect of consumers' risk perception on information search in international internet shopping mall : Focusing on the comparison with domestic internet shopping mall

소비문화연구 | 15 | 2 | 2012 | 기타사회과학일반

중국 소비자의 산짜이(山寨)제품 구매의도에 영향을 미치는 요인-소비윤리의식의 조절효과를 중심으로-

Factors Affecting the Chinese Consumers’ Purchase Intention towards Counterfeit Products: Focused on the Moderating Effect of Consumer Ethics

한중사회과학연구 | 8 | 3 | 2010 | 지역학

중국 소비자의 산짜이(山寨)제품 구매의도에 영향을 미치는 요인-소비윤리의식의 조절효과를 중심으로-

Factors Affecting the Chinese Consumers’ Purchase Intention towards Counterfeit Products: Focused on the Moderating Effect of Consumer Ethics

한중사회과학연구 | 8 | 3 | 2010 | 지역학

新과학기술 수용성의 결정요인 분석과 정책적 함의

Searching for Determinants for Acceptance of New Science Technology and Policy Implication

한국정책학회보 | 19 | 1 | 2010 | 정책학

新과학기술 수용성의 결정요인 분석과 정책적 함의

Searching for Determinants for Acceptance of New Science Technology and Policy Implication

한국정책학회보 | 19 | 1 | 2010 | 정책학

원자력 발전소와 방폐장 낙인의 심리적 모형: 신뢰와 감정, 지식을 중심으로

Psychological model of stigma on nuclear power plants and radioactive waste repositories: Focusing on trust, affect, and knowledge

한국심리학회지:일반 | 30 | 3 | 2011 | 심리과학

의료관광객의 위험지각이 여행에 미치는 영향 - 사전지식과 지각된 통제력의 조절효과를 중심으로 -

Effects of Perceived Risk on Medical Tourists' Hesitation: Moderating Effects of Prior Knowledge and Perceived Control

한국사진지리학회지 | 20 | 1 | 2010 | 기타지리학

의료관광객의 위험지각이 여행에 미치는 영향 - 사전지식과 지각된 통제력의 조절효과를 중심으로 -

Effects of Perceived Risk on Medical Tourists' Hesitation: Moderating Effects of Prior Knowledge and Perceived Control

한국사진지리학회지 | 20 | 1 | 2010 | 기타지리학

신기성 욕구가 관광지 선호도, 관광활동, 위험지각에 미치는 영향

Impacts of Novelty Seeking on Destination preference, Tourism Activities and Perceived Risks

관광연구 | 26 | 3 | 2011 | 관광학일반

관광축제에서 위험지각이 태도 및 행동의도에 미치는 영향

From Tourism Event The Perceived Risk Affects in Attitudes and Visit Intentions

Crisisonomy | 6 | 3 | 2010 | 정책학일반

관광축제에서 위험지각이 태도 및 행동의도에 미치는 영향

From Tourism Event The Perceived Risk Affects in Attitudes and Visit Intentions

Crisisonomy | 6 | 3 | 2010 | 정책학일반

미디어 이용이 소비자 위험지각과 일본산 제품에 미치는 영향

Impacts of Media Consumption on Risk perception and Attitudes toward Made in-Japan Products

광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학

테러 위험지각의 인지-사회 모형

A Cognitive-social Model for Risk Perception of Terrorism

한국심리학회지: 문화 및 사회문제 | 17 | 4 | 2011 | 심리과학

소비자 주도형 브랜드 커뮤니티의 '맹목성' 연구 : 제품에 대한 위험지각이 브랜드 태도에 미치는 영향

The Effects of the Product Perceived Risks on Consumer's Attitudes towards the Brand and Web site in Consumer lead Online Brand PR Community

광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학

위험지각이 관광객의 걱정과 태도에 미치는 영향

The Effect of Risk Perception on Worries and Attitudes of Tourists

호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학

위험지각이 관광객의 걱정과 태도에 미치는 영향

The Effect of Risk Perception on Worries and Attitudes of Tourists

호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학

해외여행객의 위험지각과 관광정보탐색의 관계

Relationship Between Perceived Risk and Tourism Information Search of Outbound Tourists

관광연구 | 25 | 2 | 2010 | 관광학일반

해외여행객의 위험지각과 관광정보탐색의 관계

Relationship Between Perceived Risk and Tourism Information Search of Outbound Tourists

관광연구 | 25 | 2 | 2010 | 관광학일반

해외여행상품 구매의도 및 구매 추천의도에 영향을 미치는 위험지각속성 및 위험유형에 관한 연구

A Study of the Effects of Risk Attributes and Types Perceptions on Travel Products Purchase Intentions and Purchase Recommend Intentions

호텔경영학연구 | 21 | 3 | 2012 | 관광학

여행상품 위험지각과 여행목적지 관광이미지 및 태도와의 관계 연구 -호주 방문자를 대상으로-

A Research of a relationship between perceived risk of travel products, destination image and attitude: for Australia visitors

관광학연구 | 35 | 6 | 2011 | 관광학

와인에 대한 위험요인과 지각된 가치의 관계에 관한 연구

A Study on Relationship Between Risk Perception of Wine and Perceived Value

호텔관광연구 | 13 | 1 | 2011 | 호텔/외식산업경영