원가기획활동과 정보기술 하부구조를 이용한 지식경영 전략의 유형화
Typology of Knowledge Management Strategy Based on the Use of Target Costing and IT Infrastructure
경영연구 |
25 |
3 |
2010 |
경영학
원가기획활동과 정보기술 하부구조를 이용한 지식경영 전략의 유형화
Typology of Knowledge Management Strategy Based on the Use of Target Costing and IT Infrastructure
경영연구 |
25 |
3 |
2010 |
경영학
국제 합작 투자에 있어서 행동 특성이 암묵적 지식과 명시적 지식이전에 미치는 영향: 한국의 사례
The effects of behavioral attributes on tacit knowledge and explicit knowledge transfer in International Joint Ventures in Korea
무역학회지 |
35 |
5 |
2010 |
무역학
국제 합작 투자에 있어서 행동 특성이 암묵적 지식과 명시적 지식이전에 미치는 영향: 한국의 사례
The effects of behavioral attributes on tacit knowledge and explicit knowledge transfer in International Joint Ventures in Korea
무역학회지 |
35 |
5 |
2010 |
무역학
초등학생의 성·결혼 발달과업 탐색
A Study on Sexual and Marital Development Tasks of Korean Children
아동교육 |
19 |
2 |
2010 |
유아교육
초등학생의 성·결혼 발달과업 탐색
A Study on Sexual and Marital Development Tasks of Korean Children
아동교육 |
19 |
2 |
2010 |
유아교육
네오-콜버그학파의 새로운 지평: D. 나르바에즈의 신경생물학(Ⅱ)
The Neo-Kohlbergian New Horizon: D. Narvaez's Neurobiology(II)
인문학논총 |
29 |
2012 |
기타인문학
네오-콜버그학파의 새로운 지평: D. 나르바에즈의 신경생물학(I)
The Neo-Kohlbergian New Horizon: D. Narvaez's Neurobiology(I)
인문학논총 |
28 |
2012 |
기타인문학
현대시 교육에서 지식의 성격과 교육의 방향
Characteristics of Knowledge and Direction of its Education in the Modern Poetry Education
국어교육연구 |
27 |
2011 |
국어교육
유아 행복에 대한 예비 유아교사의 인식
A Study on the Recognition on Young Children's Happiness of Pre-service Early Childhood Teachers
한국보육학회지 |
10 |
4 |
2010 |
영유아복지
유아 행복에 대한 예비 유아교사의 인식
A Study on the Recognition on Young Children's Happiness of Pre-service Early Childhood Teachers
한국보육학회지 |
10 |
4 |
2010 |
영유아복지
한국 초등 교사들이 생각하는 아동의 창의성에 관한 암묵적 지식 연구:반구조화된 심층면접 조사 분석을 통한 창의성 개념 생성
A Study on Implicit Knowledge of Korean Teachers about Children's Creativity -Formation of the Concept of Children's Creativity by Interview Date Analysis-
교육문제연구 |
40 |
2011 |
교육학
통합학급 교사의 암묵적 지식을 통해 본 정서·행동장애의 특성
A Exploration of Implicit Knowledge on Emotional and Behavioral Disorder in Elementary School Teachers
정서·행동장애연구 |
27 |
4 |
2011 |
특수교육