지역문화콘텐츠로서의 전통시장 디자인 개선방향 연구 -안양남부시장의 조형물, 아케이드, 간판을 중심으로-
A Study of Traditional Market Design Improvement Direction as Local Cultural Contents -Focus on the formative artwork, arcade, sign of Anyang Nambu Market-
조형미디어학 |
13 |
1 |
2010 |
기타미술
지역문화콘텐츠로서의 전통시장 디자인 개선방향 연구 -안양남부시장의 조형물, 아케이드, 간판을 중심으로-
A Study of Traditional Market Design Improvement Direction as Local Cultural Contents -Focus on the formative artwork, arcade, sign of Anyang Nambu Market-
조형미디어학 |
13 |
1 |
2010 |
기타미술
예술은 시장을 구할 수 있는가?: 광주광역시 대인시장의 사례를 중심으로
Could art save a market place?: A case study on Dae-In traditional market in Gwangju city
민주주의와 인권 |
12 |
1 |
2012 |
기타사회과학일반
전통시장 개념 및 분류체계 재정립에 관한 연구
A Study on the Meaning & Classification of Conventional Markets
유통과학연구 |
9 |
2 |
2011 |
산업/서비스경제
전통시장 선진화를 위한 제도개선에 관한 연구 - 공설시장을 중심으로 -
Study on Policies and Strategies for Fostering Traditional Markets - Focused on Improving Efficacy of Public Markets Development-
벤처창업연구 |
5 |
4 |
2010 |
창업/벤처기업
전통시장 선진화를 위한 제도개선에 관한 연구 - 공설시장을 중심으로 -
Study on Policies and Strategies for Fostering Traditional Markets - Focused on Improving Efficacy of Public Markets Development-
벤처창업연구 |
5 |
4 |
2010 |
창업/벤처기업
전통시장 안전성 확보를 위한 개선방안: 화재보험 가입실태를 중심으로
A Study on the Current Fire Insurance Subscription and Solutions for Ensuring the Safety of the Traditional Market
유통과학연구 |
9 |
4 |
2011 |
산업/서비스경제
전통시장 상인들의 저탄소 녹색성장에 대한 인식과 조직몰입의 관계에 대한 연구
A study on the Relationship between the Degree of Awareness on Low Carbon Green Growth and the Organizational Commitment Focused on the Traditional Retailers
유통과학연구 |
9 |
3 |
2011 |
산업/서비스경제
전통시장 관련법 개정 방안에 대한 고찰 : 성남 모란시장을 중심으로
Consideration of the Traditional Market-Related Law Revision Plan:Focus on Moranjang in Seongnam
유통과학연구 |
9 |
2 |
2011 |
산업/서비스경제
전통시장의 점포선택속성이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구: 소도읍 전통시장을 중심으로
A Study on the Influence of Store Selection Attributes on Customer Satisfaction in Traditional Market of Small Town
산업혁신연구 |
28 |
3 |
2012 |
경영전략/정책
전통시장 방문의도에 영향을 미치는 요인에 대한 실증적 연구
A Study of Empirical Research on the Factors Affecting Intention to Visit the Traditional Markets
조형미디어학 |
14 |
4 |
2011 |
기타미술
대학생들이 지각하는 전통시장 선택속성이 관계품질에 미치는 영향: 소비감정의 조절효과와 소비자 가치의 매개효과
The Effect of College Students’ Perceived Choice Attribute of Traditional Market and Relationship Quality: Moderating Effects of Consumption Emotion and Mediating Effects of Consumer’s Value
유통과학연구 |
10 |
1 |
2012 |
산업/서비스경제
전통시장 아케이드의 설치 및 관리 효율화 방안 연구
A Study of Efficient Measures for Installing and Managing Traditional Market Arcades
유통과학연구 |
10 |
3 |
2012 |
산업/서비스경제
전통시장 사회문화적 기능의 가치 -수도권 지역을 대상으로-
Valuing Sociocultural Functionality of Traditional Market : A Study of Traditional Markets in the Seoul Metropolitan Area
관광학연구 |
36 |
5 |
2012 |
관광학
IPA를 이용한 전통시장의 관광매력성 분석
Analysis of Tourist Attractiveness of Traditional Market Using IPA
관광연구 |
26 |
3 |
2011 |
관광학일반
지역산업연관모델을 이용한 전통시장 활성화사업의 경제적 파급효과 분석 - 서울 수유마을시장을 중심으로 -
Estimating the Economic Impact of Traditional Market Revitalization Project Using Regional Input-Output Model: The Case of Seoul Suyu Village Market
관광학연구 |
35 |
5 |
2011 |
관광학
중소도시 전통시장 현대화사업의 시간적 변화에 대한 효과분석 - 영천공설시장 상인들의 시기별 만족도를 중심으로
The Time-variant Effects of Traditional retail Market Renewal in small and mid-sized cities on the Merchantsʼ Perspective. - The Case of Yeongchun Public retail Market in Yeongchun
도시설계 |
13 |
4 |
2012 |
도시개발/계획
전통시장 유형별 활성화 방안 연구 ― 충청남도 전통시장을 대상으로
A Regeneration Scheme based on the Classification for Traditional Market ― Focused on the Traditional Markets in Chung-Nam Province
도시설계 |
11 |
3 |
2010 |
도시개발/계획
전통시장 유형별 활성화 방안 연구 ― 충청남도 전통시장을 대상으로
A Regeneration Scheme based on the Classification for Traditional Market ― Focused on the Traditional Markets in Chung-Nam Province
도시설계 |
11 |
3 |
2010 |
도시개발/계획
우리나라 광역시·도 전통시장의 효율성 분석
Efficiency Analysis of Korean Traditional Markets at Provincial/Metropolitan Level
유통경영학회지 |
14 |
1 |
2011 |
무역학
“뭐든지 多 있는 시장?”: 안양중앙시장의 도전과 대응
A Traditional Marketplace Where Anything Is Available?”: Challenges and Responses of Anyang Central Market
Korea Business Review |
15 |
3 |
2011 |
경영교육
청년 창업을 위한 챌린지 숍 도입에 관한 탐색적 연구
Exploratory Study on Challenge Shop Induction for Youth Start up
벤처창업연구 |
6 |
1 |
2011 |
창업/벤처기업
대구‧경북지역 전통시장의 유형별 활성화 모델 개발에 관한 연구
evitalization Models for the Daegu·Kyungpook Traditional Markets Based on the Traditional Market Types
경영교육연구 |
59 |
2010 |
경영학
대구‧경북지역 전통시장의 유형별 활성화 모델 개발에 관한 연구
evitalization Models for the Daegu·Kyungpook Traditional Markets Based on the Traditional Market Types
경영교육연구 |
|
59 |
2010 |
경영학