온라인 구매에서 e-WOM 커뮤니케이션의 수용
Acceptance of e-WOM Communication in Online Purchasing
대한경영학회지 |
24 |
6 |
2011 |
경영학
기업결합 시뮬레이션 모형 분석 : 쇼핑몰 기업결합의 경쟁제한성 평가를 중심으로
A Merger Simulation Model in a Two-sided Market: Evaluation of Merger Effects between Internet Shopping Malls
응용경제 |
12 |
1 |
2010 |
경제학
기업결합 시뮬레이션 모형 분석 : 쇼핑몰 기업결합의 경쟁제한성 평가를 중심으로
A Merger Simulation Model in a Two-sided Market: Evaluation of Merger Effects between Internet Shopping Malls
응용경제 |
12 |
1 |
2010 |
경제학
인터넷 소비자의 화장품 구매행태에 관한 연구
A Study on Purchasing Behavior of Cosmetic Consumers on the Internet
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
1 |
2010 |
미용
인터넷 소비자의 화장품 구매행태에 관한 연구
A Study on Purchasing Behavior of Cosmetic Consumers on the Internet
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
1 |
2010 |
미용
패션 유통업태에 따른 한국적 이미지 의류제품의 선택기준과 선호
The selection criteria and preferences of Korean image apparel products based on fashion retail channels
한복문화 |
14 |
2 |
2011 |
의상
청소년 스포츠용품 구매의 지각된 서비스속성 및 충동구매, 고객만족과의 관계분석: 오프라인 쇼핑몰과 온라인 쇼핑몰을 대상으로
Study of Relationship among Recognized Service Property, Impulse Purchase and Customer Satisfaction in Youth Sport Goods Purchase via Offline Shopping Mall and Online Shopping Mall
한국체육교육학회지 |
15 |
4 |
2011 |
체육교육학
한국과 중국 대학생의 쇼핑성향에 따른 인터넷쇼핑몰 의류제품 구매유형의 차이
Differences in Clothing Purchasing Type through Internet Shopping Mall according to Shopping Orientation between Korean and Chinese College Students
한국디자인포럼 |
36 |
2012 |
디자인
한복인형 제품의 온라인 현황 분석과 제언
Analysis and Advice of The Doll wearing Hanbok In The Online Situation
한복문화 |
15 |
2 |
2012 |
의상
수도권 여대생의 연예인 인터넷 쇼핑몰에서의 의류구매실태 분석
An Analysis on Clothing Purchasing Behaviors at Entertainers’ Internet Shopping malls of Female College Students in Seoul and Gyeonggi area
e-비즈니스연구 |
11 |
5 |
2010 |
무역학
수도권 여대생의 연예인 인터넷 쇼핑몰에서의 의류구매실태 분석
An Analysis on Clothing Purchasing Behaviors at Entertainers’ Internet Shopping malls of Female College Students in Seoul and Gyeonggi area
e-비즈니스연구 |
11 |
5 |
2010 |
무역학
아바타 기반 인터넷 쇼핑에이전트를 이용한 인터넷쇼핑 산업의 경쟁력 강화 방안
Strengthen the Competitiveness in Online Shopping Industry Using an Avatar-Based Internet Shopping Agent
e-비즈니스연구 |
11 |
3 |
2010 |
무역학
아바타 기반 인터넷 쇼핑에이전트를 이용한 인터넷쇼핑 산업의 경쟁력 강화 방안
Strengthen the Competitiveness in Online Shopping Industry Using an Avatar-Based Internet Shopping Agent
e-비즈니스연구 |
11 |
3 |
2010 |
무역학
소비자와 쇼핑몰특성이 경로특성과 인터넷구매비율에 미치는 영향
The effect of consumers and shopping mall characteristics on route-characteristic and online purchase rate
e-비즈니스연구 |
11 |
2 |
2010 |
무역학
소비자와 쇼핑몰특성이 경로특성과 인터넷구매비율에 미치는 영향
The effect of consumers and shopping mall characteristics on route-characteristic and online purchase rate
e-비즈니스연구 |
11 |
2 |
2010 |
무역학
인터넷쇼핑에서 한·중소비자의 라이프스타일에 따른 만족도 및 거래지속성 비교
중국학논총 |
31 |
2010 |
중국문화학
인터넷쇼핑에서 한·중소비자의 라이프스타일에 따른 만족도 및 거래지속성 비교
중국학논총 |
|
31 |
2010 |
중국문화학
Customer Value in Internet Shopping Malls: An Extended Structure and Its Validity
인터넷 쇼핑몰의 고객가치: 요인구조 확장과 타당도 분석
경영학연구 |
39 |
1 |
2010 |
경영학
Customer Value in Internet Shopping Malls: An Extended Structure and Its Validity
인터넷 쇼핑몰의 고객가치: 요인구조 확장과 타당도 분석
경영학연구 |
39 |
1 |
2010 |
경영학
인터넷 쇼핑몰 환경에서 맞춤 한복상품 구매시스템 모형개발
A development of The order made hanbok purchase system model on the Internet mall
한복문화 |
14 |
3 |
2011 |
의상
성별차이에 따른 인터넷 쇼핑몰 이용행위에 대한 이해 : 온라인 구전성향의 매개역할을 중심으로
Understanding Gender Differences in Internet Shopping Mall Usage Behavior : A Focused on Mediating Role of Online WOM Propensity
대한경영학회지 |
23 |
2 |
2010 |
경영학
성별차이에 따른 인터넷 쇼핑몰 이용행위에 대한 이해 : 온라인 구전성향의 매개역할을 중심으로
Understanding Gender Differences in Internet Shopping Mall Usage Behavior : A Focused on Mediating Role of Online WOM Propensity
대한경영학회지 |
23 |
2 |
2010 |
경영학
다중집단 확인적 요인분석을 이용한 한·중·일 인터넷 쇼핑몰 물류서비스 품질의 평가와 비교
Evaluation and Comparison of Logistics Service Quality of Korea, China and Japan Internet Shopping Mall by Multi-Group Confirmatory Factor Analysis
전자무역연구 |
10 |
2 |
2012 |
무역학
인터넷 쇼핑동기에 따른 소비자 감정적 반응의 유형 비교
A Comparison on the Consumer's Emotions as Related to Internet Shopping Motivation
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
1 |
2010 |
사회과학
인터넷 쇼핑동기에 따른 소비자 감정적 반응의 유형 비교
A Comparison on the Consumer's Emotions as Related to Internet Shopping Motivation
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
1 |
2010 |
사회과학
인터넷 쇼핑에서 고객특성에 따른 세컨드 패션브랜드 선택행동의 변화
Effect of Customer Characteristics in Second Brand Selection on the Internet Fashion Shopping Behavior
전자무역연구 |
8 |
2 |
2010 |
무역학
인터넷 쇼핑에서 고객특성에 따른 세컨드 패션브랜드 선택행동의 변화
Effect of Customer Characteristics in Second Brand Selection on the Internet Fashion Shopping Behavior
전자무역연구 |
8 |
2 |
2010 |
무역학
인터넷 쇼핑몰의 물류서비스 품질이 만족, 신뢰 및 충성도에 미치는 영향
The Effects of Logistics Service Quality on Relationship Quality and Loyalty in internet Shopping Mall
산업혁신연구 |
28 |
1 |
2012 |
경영전략/정책
온라인 쇼핑몰에서 제공하는 상품설명과 이용후기가 온라인 쇼핑의도에 미치는 영향
The Impact of Product Information and Online Reviews on Online Shopping Intention
고객만족경영연구 |
12 |
1 |
2010 |
경영학
온라인 쇼핑몰에서 제공하는 상품설명과 이용후기가 온라인 쇼핑의도에 미치는 영향
The Impact of Product Information and Online Reviews on Online Shopping Intention
고객만족경영연구 |
12 |
1 |
2010 |
경영학
인터넷쇼핑몰의 개인정보 수집 및 관리 실태와 소비자의 태도
How Internet Shopping Malls Collect and Manage Personal Informations, and How Consumers Show their Attitudes toward It
소비자문제연구 |
41 |
2012 |
사회과학일반
온라인 쇼핑몰의 의인화 전략 -사회적 실재감을 중심으로-
Personification of On-line Shopping Mall -Focusing on the Social Presence-
경영과 정보연구 |
31 |
2 |
2012 |
경영학
전자상거래 쇼핑몰 거래고객의 만족과 재구매 의도에 관한 실증 분석
An Empirical on the Re-purchase Intention and Satisfaction of Transaction Customer in EC Shopping Mall
e-비즈니스연구 |
12 |
1 |
2011 |
무역학
인터넷 쇼핑몰의 평가요인이 관계품질과 재구매의도에 미치는 영향
An Effect of Evaluative Factors on Relationship Quality and Re-purchase Intent in Internet Shopping Mall
고객만족경영연구 |
12 |
1 |
2010 |
경영학
인터넷 쇼핑몰의 평가요인이 관계품질과 재구매의도에 미치는 영향
An Effect of Evaluative Factors on Relationship Quality and Re-purchase Intent in Internet Shopping Mall
고객만족경영연구 |
12 |
1 |
2010 |
경영학
인터넷 쇼핑몰 성과의 영향 요인에 관한 한중 비교 연구
Comparative Study on the Influential Factors of Internet shopping mall Performance between Korea and China
경영학연구 |
39 |
3 |
2010 |
경영학
인터넷 쇼핑몰 성과의 영향 요인에 관한 한중 비교 연구
Comparative Study on the Influential Factors of Internet shopping mall Performance between Korea and China
경영학연구 |
39 |
3 |
2010 |
경영학
인터넷 쇼핑몰 브랜드 선호도가 소비자의 구매의도와 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effect of Brand Preference on Consumer's Purchase Intention and Loyalty in Internet Shopping Mall
전자상거래학회지 |
11 |
2 |
2010 |
경영학
인터넷 쇼핑몰 브랜드 선호도가 소비자의 구매의도와 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effect of Brand Preference on Consumer's Purchase Intention and Loyalty in Internet Shopping Mall
전자상거래학회지 |
11 |
2 |
2010 |
경영학
인터넷쇼핑몰 서비스품질이 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 신뢰와 고객만족의 매개역할을 중심으로
A study on the effects of service quality on repurchase intention on the Internet Shopping Mall (With Mediating Role of trust and customer satisfaction)
전자상거래학회지 |
11 |
4 |
2010 |
경영학
인터넷쇼핑몰 서비스품질이 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 신뢰와 고객만족의 매개역할을 중심으로
A study on the effects of service quality on repurchase intention on the Internet Shopping Mall (With Mediating Role of trust and customer satisfaction)
전자상거래학회지 |
11 |
4 |
2010 |
경영학
인터넷 쇼핑몰의 물류서비스 품질이 고객만족도와 충성도에 미치는 영향
A Study on the Influence of Customer Satisfaction and Loyalty by the Logistic Service Quality of Internet Shopping Mall
경영교육연구 |
26 |
1 |
2011 |
경영학
인터넷 쇼핑의 구매의도 영향요인
A Study of Influencing Factors in Internet Shopping of the Consumer's Purchase Intention
경영과 정보연구 |
30 |
1 |
2011 |
경영학
기호학적 분석을 통한 인터넷쇼핑몰의 특성 연구 -인터넷 서점의 마케팅특성을 중심으로-
Research on the Characteristics of Internet Shopping Malls through Semiologic Analysis: Focused on Marketing Characteristics on Online Bookstores
기업경영연구 |
19 |
1 |
2012 |
경영학
인터넷 쇼핑몰에서 패션상품 소비자가 지각하는 관계혜택과 관계의 질 -고객관계 성향을 중심으로-
Fashion Product Consumer's Relationship Benefit Perception and Relationship Quality on the Internet Shopping Mall -Focused on Relationship Tendency-
한국의상디자인학회지 |
13 |
4 |
2011 |
의상
인터넷 의류제품 구매에서의 가격태도유형에 따른 제품 및 서비스 품질 평가
The Evaluation of Product and Service Quality according to Apparel Consumers' Attitude toward Price in Internet Purchase
한국의상디자인학회지 |
12 |
4 |
2010 |
의상
인터넷 의류제품 구매에서의 가격태도유형에 따른 제품 및 서비스 품질 평가
The Evaluation of Product and Service Quality according to Apparel Consumers' Attitude toward Price in Internet Purchase
한국의상디자인학회지 |
12 |
4 |
2010 |
의상
온라인 쇼핑몰 시장의 커뮤니티 충성도와 구매의도에 관한 연구
A Study on the Communities Royalty and Purchase Intention in On-line Shopping Mall
e-비즈니스연구 |
12 |
3 |
2011 |
무역학
제품관여도가 요구 신뢰수준 및 온라인 상인의 선택에 미치는 영향
The Effects of Product Involvement on Required Trust Level and the Online Merchant Choice
Information Systems Review |
13 |
2 |
2011 |
경영학
중국 인터넷 쇼핑몰의 전반적 서비스 품질과 서비스 성과와의 구조적 관계 연구
A Study on the Structural Relationship between Overall Service Quality and Performance of Internet Shopping Mall in China
무역학회지 |
36 |
5 |
2011 |
무역학
인터넷 쇼핑몰의 서비스품질이 고객의 지각된 가치 및 고객만족, 충성도에 미치는 영향
The Impact on Recognized Value, Satisfaction, and Royalty of Customer by Service Quality of Online Shopping Mall
유통경영학회지 |
13 |
1 |
2010 |
무역학
인터넷 쇼핑몰의 서비스품질이 고객의 지각된 가치 및 고객만족, 충성도에 미치는 영향
The Impact on Recognized Value, Satisfaction, and Royalty of Customer by Service Quality of Online Shopping Mall
유통경영학회지 |
13 |
1 |
2010 |
무역학
쇼핑몰 ‘키타구니로부터의 선물(北国からの贈り物)’을 통해 살펴본 일본 e-비즈니스 경영사례
Recent trend and case study of e-business in Japan: Focusing on ‘Kitakunikaranookurimono(KKO)’
e-비즈니스연구 |
11 |
2 |
2010 |
무역학
쇼핑몰 ‘키타구니로부터의 선물(北国からの贈り物)’을 통해 살펴본 일본 e-비즈니스 경영사례
Recent trend and case study of e-business in Japan: Focusing on ‘Kitakunikaranookurimono(KKO)’
e-비즈니스연구 |
11 |
2 |
2010 |
무역학
인터넷쇼핑몰 특성이 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 귀금속/보석 산업 중심으로 -
A Study on Effects of Characteristics of Internet Shopping Mall on Purchase Intention - Focusing on the Jewelry and Gem Industry -
e-비즈니스연구 |
11 |
2 |
2010 |
무역학
인터넷쇼핑몰 특성이 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 귀금속/보석 산업 중심으로 -
A Study on Effects of Characteristics of Internet Shopping Mall on Purchase Intention - Focusing on the Jewelry and Gem Industry -
e-비즈니스연구 |
11 |
2 |
2010 |
무역학
사용후기정보가 쇼핑몰 상품 구매결정에 미치는 영향
The Effect of Online Postscripts about Product using on Purchasing Decisions in the Internet Shopping mall
e-비즈니스연구 |
11 |
3 |
2010 |
무역학
사용후기정보가 쇼핑몰 상품 구매결정에 미치는 영향
The Effect of Online Postscripts about Product using on Purchasing Decisions in the Internet Shopping mall
e-비즈니스연구 |
11 |
3 |
2010 |
무역학
인터넷쇼핑몰에서 관계효익이 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 중국인을 중심으로 -
인터넷쇼핑몰, 관계효익, 신뢰, 고객만족, 재구매의도
e-비즈니스연구 |
12 |
1 |
2011 |
무역학
인터넷쇼핑몰 PB상품이 온라인 소비자의 구매행위에 미치는 영향
The effect of consumers’ Purchase Intention at Private Brand Product of Internet shopping mall
e-비즈니스연구 |
12 |
3 |
2011 |
무역학
인터넷쇼핑몰 패키지디자인의 기호적 접근
Symbolic Approach in Package Design for Internet Shopping Malls
한국디자인포럼 |
27 |
2010 |
디자인
인터넷쇼핑몰 패키지디자인의 기호적 접근
Symbolic Approach in Package Design for Internet Shopping Malls
한국디자인포럼 |
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27 |
2010 |
디자인
인터넷 쇼핑몰의 성장요인 분석
A Study on Determinants of Growth of Internet Shopping Malls
연세경영연구 |
47 |
1 |
2010 |
기타경영학
인터넷 쇼핑몰의 성장요인 분석
A Study on Determinants of Growth of Internet Shopping Malls
연세경영연구 |
47 |
1 |
2010 |
기타경영학