패션 유통업태에 따른 한국적 이미지 의류제품의 선택기준과 선호
The selection criteria and preferences of Korean image apparel products based on fashion retail channels
한복문화 |
14 |
2 |
2011 |
의상
청소년 스포츠용품 구매의 지각된 서비스속성 및 충동구매, 고객만족과의 관계분석: 오프라인 쇼핑몰과 온라인 쇼핑몰을 대상으로
Study of Relationship among Recognized Service Property, Impulse Purchase and Customer Satisfaction in Youth Sport Goods Purchase via Offline Shopping Mall and Online Shopping Mall
한국체육교육학회지 |
15 |
4 |
2011 |
체육교육학
한복인형 제품의 온라인 현황 분석과 제언
Analysis and Advice of The Doll wearing Hanbok In The Online Situation
한복문화 |
15 |
2 |
2012 |
의상
제품관여도가 요구 신뢰수준 및 온라인 상인의 선택에 미치는 영향
The Effects of Product Involvement on Required Trust Level and the Online Merchant Choice
Information Systems Review |
13 |
2 |
2011 |
경영학
온라인 쇼핑몰의 의인화 전략 -사회적 실재감을 중심으로-
Personification of On-line Shopping Mall -Focusing on the Social Presence-
경영과 정보연구 |
31 |
2 |
2012 |
경영학
온라인 쇼핑몰 시장의 커뮤니티 충성도와 구매의도에 관한 연구
A Study on the Communities Royalty and Purchase Intention in On-line Shopping Mall
e-비즈니스연구 |
12 |
3 |
2011 |
무역학
온라인 쇼핑몰에서 제공하는 상품설명과 이용후기가 온라인 쇼핑의도에 미치는 영향
The Impact of Product Information and Online Reviews on Online Shopping Intention
고객만족경영연구 |
12 |
1 |
2010 |
경영학
온라인 쇼핑몰에서 제공하는 상품설명과 이용후기가 온라인 쇼핑의도에 미치는 영향
The Impact of Product Information and Online Reviews on Online Shopping Intention
고객만족경영연구 |
12 |
1 |
2010 |
경영학