게임산업 진흥을 위한 게임등급 심의제도의 개선방안 연구
A Study of the System to Improve Deliberation for the Promotion of Gaming Industry
사이버커뮤니케이션학보 |
28 |
3 |
2011 |
사회과학일반
오픈마켓에서 개인특성이 신뢰 및 구매의도에 미치는 영향에 관한 실증연구
The Impact of Consumer Characteristics Upon Trust and Purchase Intentions in B2C E-marketplaces
Information Systems Review |
12 |
3 |
2010 |
경영학
오픈마켓에서 개인특성이 신뢰 및 구매의도에 미치는 영향에 관한 실증연구
The Impact of Consumer Characteristics Upon Trust and Purchase Intentions in B2C E-marketplaces
Information Systems Review |
12 |
3 |
2010 |
경영학
출판 생태계의 복잡적응계적 접근
The Complex Adaptive System approach on publishing ecosystem
한국출판학연구 |
37 |
2 |
2011 |
신문방송학
온라인 쇼핑몰의 e-Service 품질이 고객만족과 사이트애호도에 미치는 영향에 관한 연구-오픈마켓과 개별쇼핑몰의 비교를 중심으로-
Effects of e-Service Quality on Satisfaction and Site Loyalty Intention in Online Shopping Malls -A Comparison between Open Markets and Individual Shopping Malls-
산업혁신연구 |
28 |
1 |
2012 |
경영전략/정책
전자상거래 오픈 마켓 판매자들을 위한 BSC 관점의 단계적 접근전략
A Strategic Approach based on BSC Perspectives to E-Commerce Open Markets
산업경제연구 |
23 |
5 |
2010 |
경제학
전자상거래 오픈 마켓 판매자들을 위한 BSC 관점의 단계적 접근전략
A Strategic Approach based on BSC Perspectives to E-Commerce Open Markets
산업경제연구 |
23 |
5 |
2010 |
경제학
제품관여도가 요구 신뢰수준 및 온라인 상인의 선택에 미치는 영향
The Effects of Product Involvement on Required Trust Level and the Online Merchant Choice
Information Systems Review |
13 |
2 |
2011 |
경영학
카탈로그 모델 기반의 온라인 오픈마켓에서 가격 프리미엄의 영향요인
Determinants of Price Premium in Online Open Marketplaces Based on Catalog Model
경영학연구 |
41 |
3 |
2012 |
경영학
오픈마켓에서의 쇼핑 가치가 신뢰성, 재구매의도에 미치는 영향 연구 :사회적 실재감의 조절효과 분석
A Study on the Effects of Shopping Value on Trust and Repurchase Intention in Open Market :An Analysis of Moderating Effects of Social Presence
경영교육연구 |
61 |
2010 |
경영학
오픈마켓에서의 쇼핑 가치가 신뢰성, 재구매의도에 미치는 영향 연구 :사회적 실재감의 조절효과 분석
A Study on the Effects of Shopping Value on Trust and Repurchase Intention in Open Market :An Analysis of Moderating Effects of Social Presence
경영교육연구 |
|
61 |
2010 |
경영학
오픈마켓의 정보만족도가 고객 신뢰와 미래행동 의도에 미치는 영향
The Effects of Information Satisfaction on Customer's Trust and Future Behavior Intention in Open Markets
경영과 정보연구 |
29 |
4 |
2010 |
경영학
오픈마켓의 정보만족도가 고객 신뢰와 미래행동 의도에 미치는 영향
The Effects of Information Satisfaction on Customer's Trust and Future Behavior Intention in Open Markets
경영과 정보연구 |
29 |
4 |
2010 |
경영학
오픈마켓에서의 사회적 실재감, 쇼핑 가치, 신뢰와 온라인 구전간의 구조적 관계 연구
A Study on the Structural Relationship among Social Presence, Shopping Value, Trust and Online Word-of-Mouth of Open Markets
전자상거래학회지 |
11 |
1 |
2010 |
경영학
오픈마켓에서의 사회적 실재감, 쇼핑 가치, 신뢰와 온라인 구전간의 구조적 관계 연구
A Study on the Structural Relationship among Social Presence, Shopping Value, Trust and Online Word-of-Mouth of Open Markets
전자상거래학회지 |
11 |
1 |
2010 |
경영학
국내 오픈마켓 브랜드개성과 고객만족, 애호도와의 관계에서 한·중 소비자간 비교에 관한 연구
A Study on Comparison between Korean · Chinese Consumers In the Relationship between Domestic Open Market Brand personality, Customer Satisfaction and Brand Loyalty
경영과 정보연구 |
30 |
3 |
2011 |
경영학
온라인 오픈마켓의 고객만족 영향요인에 관한 연구
An Empirical Study on The Factors Influencing on Customer Satisfaction of On-Line Open Market
세무회계연구 |
27 |
2010 |
세무회계
인터넷 오픈마켓의 서비스품질이 구매후기와 구매의도에 미치는 영향
The Effect of Service Quality in Internet Open Markets on Postscripts and Purchase Intention
e-비즈니스연구 |
11 |
2 |
2010 |
무역학
인터넷 오픈마켓의 서비스품질이 구매후기와 구매의도에 미치는 영향
The Effect of Service Quality in Internet Open Markets on Postscripts and Purchase Intention
e-비즈니스연구 |
11 |
2 |
2010 |
무역학
오픈마켓에서의 웹사이트 품질과 관계요인이 관계의 질, 전환장벽 및 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the effect of the website quality and relationship factors on relationship quality, switching barrier and repurchase intention in open market
e-비즈니스연구 |
12 |
3 |
2011 |
무역학
오픈마켓 서비스와 상표권 침해
Open Market Service and Trademark Infringement
산업재산권 |
33 |
2010 |
법학
오픈마켓 서비스와 상표권 침해
Open Market Service and Trademark Infringement
산업재산권 |
|
33 |
2010 |
법학
카탈로그 모델 기반의 온라인 오픈마켓에서 가격 프리미엄의 영향요인
Determinants of Price Premium in Online Open Marketplaces Based on Catalog Model
경영학연구 |
41 |
3 |
2012 |
경영학
오픈마켓 의류구매에서의 제품 및 쇼핑몰 속성 만족이 구매행동에 미치는 영향 -쇼핑몰 신뢰, 재구매 의도, 추천 의도를 중심으로-
The Influences of Satisfaction of Product and Shopping Mall Properties on Clothing Purchasing Behavior in Internet Open Market -Focusing on Mall Reliability, Repurchase Intention, and Recommendation Intention-
한국의상디자인학회지 |
14 |
3 |
2012 |
의상
배타조건부 거래의 위법성 판단기준 - 오픈마켓을 중심으로
The standard of judging illegality of the exclusive dealing - focusing on the "Open market"
IT와 법연구 |
5 |
2011 |
기타법학