듣기 능력

연구분야 : A092300 인문학 > 언어학 > 언어교육

클래스 : 능력/힘/에너지

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107427

STNet ID : 1004732

한자 : --能力
영어 : listening comprehension

c01-04 능력/힘/에너지

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N2:부분

hasComponent (구성요소)

 

 

발음 인식

hasComponent (구성요소)

 

 

언어 추론

hasComponent (구성요소)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

언어 이해 [ 言語理解 ]

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

b01-02 교육활동 교육활동

듣기 교육 () [ --敎育 ]

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

외국어 교육 () [ 外國語敎育 ]

R3:시간적

succeedes (선행(시대,현상))

 

b01-02 교육활동 교육활동

언어 교육 () [ 言語敎育 ]

듣기책략 교수·학습방법이 초등학교 학생들의 듣기능력 및 책략 사용에 미치는 영향

The effect of listening strategy instruction on listening comprehension and strategy use of elementary students

초등영어교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어교육

듣기책략 교수·학습방법이 초등학교 학생들의 듣기능력 및 책략 사용에 미치는 영향

The effect of listening strategy instruction on listening comprehension and strategy use of elementary students

초등영어교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어교육

영화를 활용한 내용어중심 듣기지도가 영어 학습부진 학생들의 듣기능력 및 정의적 영역에 미치는 영향

The effects of content word-centered listening classes utilizing English movies on the learners’ listening comprehension ability and affective aspect of students who are underachieving in their English classes

현대영어교육 | 12 | 4 | 2011 | 영어교육

The Simple View of Reading: Decoding or Fluency?

응용언어학 | 28 | 1 | 2012 | 언어학

Reading Fluency vs. Oral Language Comprehension in Predicting Reading Comprehension of Korean EFL Learners

응용언어학 | 27 | 4 | 2011 | 언어학

시리즈 애니메이션을 활용한 영어 수업이 초등학생의 듣기 능력 및 정의적 영역에 미치는 영향

The Effect of Using Series Animation on Elementary Students' English Listening Comprehension and Affective Domains

언어학 연구 | 23 | 2012 | 기타언어학

쉐도윙(Shadowing) 학습법이 중학생의 영어 구어 능력 향상에 미치는 영향

A Study on the Effect of Shadowing for the Improvement of Middle School Students' Oral Communication

현대영미어문학 | 28 | 4 | 2010 | 영어와문학

쉐도윙(Shadowing) 학습법이 중학생의 영어 구어 능력 향상에 미치는 영향

A Study on the Effect of Shadowing for the Improvement of Middle School Students' Oral Communication

현대영미어문학 | 28 | 4 | 2010 | 영어와문학

문자 제시가 초등학교 3학년 학생들의 듣기, 쓰기 및 의미인지에 미치는 영향

The Effect of Text Augmentation on Third Graders' Listening, Writing and Recognition of Classroom English Words

언어과학 | 17 | 3 | 2010 | 언어학

문자 제시가 초등학교 3학년 학생들의 듣기, 쓰기 및 의미인지에 미치는 영향

The Effect of Text Augmentation on Third Graders' Listening, Writing and Recognition of Classroom English Words

언어과학 | 17 | 3 | 2010 | 언어학

국가 수준 학업성취도 평가 개선을 위한 ‘듣기’ 평가 이론의 정립

A Study on Listening Evaluation of NAEA

국어교육 | 134 | 2011 | 한국어와문학

영어 듣기 평가 모형의 구인 타당도 연구

The construct validity of models of L2 listening ability

현대영어교육 | 13 | 2 | 2012 | 영어교육

영어 듣기능력 향상을 위한 딕토글로스(dictogloss)

A Study on Improving English Listening Skills through Dictogloss Practice

언어학 연구 | 20 | 2011 | 기타언어학