수학 영재

연구분야 : B121111 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 영재교육

클래스 : 인간(연령)
인간(재능)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107623

STNet ID : 1004851

한자 : 數學英才
영어 : Mathematically Gifted Students

a01-02-02 인간(연령)

연령1

어린이

a01-05-01 인간(재능)

연령

어린이

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a01-05-01 인간(재능) 인간(재능)

영재 [ 英才 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

a01-02-02 인간(연령) 인간(연령)
a01-02-02 인간(연령) / a01-05-01 인간(재능) 인간(재능)

초등 수학 영재 [ 初等數學英才 ]

초등수학영재들의 통계적 사고 특성 사례 분석: 변이성에 대한 인식을 중심으로

A Case Study of the Characteristics of Mathematically Gifted Elementary Students’ Statistical Reasoning : Focus on the Recognition of Variability

수학교육학연구 | 20 | 3 | 2010 | 수학교육학

초등수학영재들의 통계적 사고 특성 사례 분석: 변이성에 대한 인식을 중심으로

A Case Study of the Characteristics of Mathematically Gifted Elementary Students’ Statistical Reasoning : Focus on the Recognition of Variability

수학교육학연구 | 20 | 3 | 2010 | 수학교육학

영재아의 실행기능 향상을 위한 게임놀이프로그램 효과

The Effect of Game Play Program on the Improvement of Executive Function in Gifted children

영재와 영재교육 | 9 | 3 | 2010 | 영재교육

영재아의 실행기능 향상을 위한 게임놀이프로그램 효과

The Effect of Game Play Program on the Improvement of Executive Function in Gifted children

영재와 영재교육 | 9 | 3 | 2010 | 영재교육

과학, 수학영재들의 가정환경과 사회적 유능감에 대한 인식

The Perceptions of the Home Environment and Social Competence of Gifted Adolescents

교육심리연구 | 26 | 1 | 2012 | 교육학

반성군 문항 해결과정에 나타난 초등 수학 영재 아동들의 반응과 인식 분석

Analysis on the Responses and Recognitions of the Gifted Students in Solving Reflection Cluster Problems

초등수학교육 | 15 | 2 | 2012 | 수학교육학

수학영재 수업 사례분석

A Case Study on Instruction for Mathematically Gifted Children

영재교육연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

수학영재 수업 사례분석

A Case Study on Instruction for Mathematically Gifted Children

영재교육연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

종이접기 프로그램에서 수학영재학생들의 문제 만들기 전략 분석

Analysis of Problem Posing Strategy of Mathematics Gifted Students in an Origami Program

영재교육연구 | 20 | 2 | 2010 | 교육학

종이접기 프로그램에서 수학영재학생들의 문제 만들기 전략 분석

Analysis of Problem Posing Strategy of Mathematics Gifted Students in an Origami Program

영재교육연구 | 20 | 2 | 2010 | 교육학

고등학교 수학영재와 일반학생의 수학적 사고력의 비교

Difference between Gifted and Regular High School Students in Mathematical Thinking Ability

영재교육연구 | 21 | 4 | 2011 | 교육학

수학 학문적 창의성 신장을 위한 멘토십 프로그램 모형 개발

Implementations of Mentorship Program Model for the Academic Creativities of Mathematics

영재교육연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학

수학 학문적 창의성 신장을 위한 멘토십 프로그램 모형 개발

Implementations of Mentorship Program Model for the Academic Creativities of Mathematics

영재교육연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학

초등 영재교육원 수학 영재캠프 프로그램 분석 -서울특별시교육청 산하 영재교육원 사례를 중심으로-

An Analysis on the Math Camp Programs for Elementary Gifted Students -In Case of the Education Centers for the Gifted in Seoul Metropolitan Office of Education-

한국초등수학교육학회지 | 14 | 1 | 2010 | 교육학

초등 영재교육원 수학 영재캠프 프로그램 분석 -서울특별시교육청 산하 영재교육원 사례를 중심으로-

An Analysis on the Math Camp Programs for Elementary Gifted Students -In Case of the Education Centers for the Gifted in Seoul Metropolitan Office of Education-

한국초등수학교육학회지 | 14 | 1 | 2010 | 교육학

초등 수학영재와 학부모의 다중지능에 관한 비교 분석

The Analysis of multiple intelligences of the mathematical gifted children and their parents

수학교육 논문집 | 24 | 3 | 2010 | 수학교육학

초등 수학영재와 학부모의 다중지능에 관한 비교 분석

The Analysis of multiple intelligences of the mathematical gifted children and their parents

수학교육 논문집 | 24 | 3 | 2010 | 수학교육학

초등학교 수학영재와 일반학생의 귀인성향과 수학에 대한 태도와의 관계

The Relationship between attribution styles and attitude toward mathematics of mathematically gifted students and those of regular students at elementary schools

수학교육 논문집 | 24 | 2 | 2010 | 수학교육학

초등학교 수학영재와 일반학생의 귀인성향과 수학에 대한 태도와의 관계

The Relationship between attribution styles and attitude toward mathematics of mathematically gifted students and those of regular students at elementary schools

수학교육 논문집 | 24 | 2 | 2010 | 수학교육학

수학영재를 위한 기하 프로그램 설계 및 교수전략

The Design and Teaching Strategy of Geometry Program for the Mathematically Gifted

한국학교수학회논문집 | 13 | 2 | 2010 | 교육학

수학영재를 위한 기하 프로그램 설계 및 교수전략

The Design and Teaching Strategy of Geometry Program for the Mathematically Gifted

한국학교수학회논문집 | 13 | 2 | 2010 | 교육학

초등수학영재와 일반학생의 학습전략 검사결과 비교 연구

Comparative Study of Learning Strategies between Mathematical Gifted Children and Average Students in Elementary School

한국초등수학교육학회지 | 14 | 2 | 2010 | 교육학

초등수학영재와 일반학생의 학습전략 검사결과 비교 연구

Comparative Study of Learning Strategies between Mathematical Gifted Children and Average Students in Elementary School

한국초등수학교육학회지 | 14 | 2 | 2010 | 교육학

Simpson의 패러독스를 활용한 영재교육에서 창의성 발현 사례 분석

A Case Study of Creativity Development Using Simpson's Paradox for Mathematically Gifted Students

수학교육학연구 | 20 | 3 | 2010 | 수학교육학

Simpson의 패러독스를 활용한 영재교육에서 창의성 발현 사례 분석

A Case Study of Creativity Development Using Simpson's Paradox for Mathematically Gifted Students

수학교육학연구 | 20 | 3 | 2010 | 수학교육학

Problem Posing by Mathematically Gifted Middle School Students: A Case Study

수학 영재의 문제만들기: 사례 연구

학교수학 | 12 | 3 | 2010 | 수학교육학

Problem Posing by Mathematically Gifted Middle School Students: A Case Study

수학 영재의 문제만들기: 사례 연구

학교수학 | 12 | 3 | 2010 | 수학교육학

수학영재의 창의적 산출물 평가 준거 개발 및 적용

Development and Application of the criteria of evaluating creative product in mathematical gifted education

학교수학 | 12 | 3 | 2010 | 수학교육학

수학영재의 창의적 산출물 평가 준거 개발 및 적용

Development and Application of the criteria of evaluating creative product in mathematical gifted education

학교수학 | 12 | 3 | 2010 | 수학교육학

영재 캠프프로그램에서 수학영재들의 정서 변화의 사례 연구

A case study of the emotional changes of the mathematically gifted during mathematics gifted camp program

수학교육 논문집 | 24 | 1 | 2010 | 수학교육학

영재 캠프프로그램에서 수학영재들의 정서 변화의 사례 연구

A case study of the emotional changes of the mathematically gifted during mathematics gifted camp program

수학교육 논문집 | 24 | 1 | 2010 | 수학교육학

창의적 문제해결 학습 모형에 따른 초등학교 수학영재 프로그램 개발

Program development according to the Mathematically Gifted- Creative Problem Solving (MG-CPS) model

한국초등수학교육학회지 | 16 | 2 | 2012 | 교육학

수학영재교육 관련 국내 연구 동향 분석

An Analysis of Research Trend in Domestic Mathematics Gifted Education

한국학교수학회논문집 | 14 | 3 | 2011 | 교육학

초등 수학영재들이 수학문제 해결과정에서 보이는 메타인지 사례 연구

A Case Study on the Metacognition of Mathematically Gifted Elementary Students in Problem-Solving Process

한국초등수학교육학회지 | 15 | 2 | 2011 | 교육학

초등 수학 영재를 위한 도형수 과제의 수준별 교수․학습 자료 개발 절차와 방법에 관한 연구

A Study on the Process of Teaching․Learning Materials Development According to the Level in the Figurate Number Tasks for Elementary Math Gifted Students

한국초등수학교육학회지 | 14 | 3 | 2010 | 교육학

초등 수학 영재를 위한 도형수 과제의 수준별 교수․학습 자료 개발 절차와 방법에 관한 연구

A Study on the Process of Teaching․Learning Materials Development According to the Level in the Figurate Number Tasks for Elementary Math Gifted Students

한국초등수학교육학회지 | 14 | 3 | 2010 | 교육학

초등 수학 영재를 위한 폴리큐브 교수·학습 자료 개발 연구

A Study on the Development of Polycube Teaching-Learning Materials for Mathematically Gifted Elementary School Students

학교수학 | 12 | 3 | 2010 | 수학교육학

초등 수학 영재를 위한 폴리큐브 교수·학습 자료 개발 연구

A Study on the Development of Polycube Teaching-Learning Materials for Mathematically Gifted Elementary School Students

학교수학 | 12 | 3 | 2010 | 수학교육학

일반학급 내에서 수학영재아 지도에 대한 교사들의 인식 조사

Teachers' Perspectives on Teaching Mathematically Talented Students in Mixed-Ability Classroom

교원교육 | 28 | 3 | 2012 | 교육학