영재와 일반 중학생의 성취목표지향성 프로파일 분석: 개인-중심적 접근의 활용
A Person-Centered Analysis of Achievement Goal Orientations for Gifted and Non-Gifted 7th Graders
한국심리학회지:학교 |
9 |
1 |
2012 |
학교/교육심리
과학 영재아의 창의적 과제 수행과정에서의 특성 분석
Characteristics of scientifically gifted students' performance processes in the creative tasks
한국과학교육학회지 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
과학 영재아의 창의적 과제 수행과정에서의 특성 분석
Characteristics of scientifically gifted students' performance processes in the creative tasks
한국과학교육학회지 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
스포츠영재의 스포츠영재성
Sport Talents for Sport Talented
한국스포츠심리학회지 |
22 |
4 |
2011 |
체육
언플러그드 알고리즘 학습이 영재 학생의 학업성취도에 미치는 영향
The Effect of Unplugged Algorithm Learning on Gifted and Talented Student's Academic Achievement
교원교육 |
28 |
1 |
2012 |
교육학
MBTI 성격·적성 검사에서 나타나는 발명 영재의 특성
A Study on the Characteristics of MBTI’s Types in Talented Students for Invention
한국실과교육학회지 |
25 |
2 |
2012 |
교육학
영재학생과 일반학생의 학습양식 비교
A Comparison of Learning Styles between Gifted and Non-gifted
영재교육연구 |
22 |
1 |
2012 |
교육학
영재학생과 일반학생의 완벽주의와 학교적응간의 관계: 자기효능감의 매개효과
The Relationship Between Perfectionism and School Adjustment of Gifted and General Students: Mediating Effect of Self-Efficacy
열린교육연구 |
18 |
3 |
2010 |
교육학
영재학생과 일반학생의 완벽주의와 학교적응간의 관계: 자기효능감의 매개효과
The Relationship Between Perfectionism and School Adjustment of Gifted and General Students: Mediating Effect of Self-Efficacy
열린교육연구 |
18 |
3 |
2010 |
교육학
초등 영재 및 일반 학생의 상대적 자율성에 대한 학습동기 연속체 관점
The Continuum Perspective of an Academic Motivation for Relative Autonomy in Gifted and Non-gifted Elementary Students
초등교육연구 |
24 |
1 |
2011 |
교육학
초등정보영재아들을 위한 모듈형 교육과정 모델
A Modular Integrated Curriculum Model for the Gifted Information Children
정보교육학회논문지 |
16 |
3 |
2012 |
컴퓨터교육학
초등학생의 창의성 신장을 위한 PBL 기반 과학영재프로그램 개발
The Development of a PBL (Problem-based Learning)-based Education Program for Enhancing Creativity in Science for Gifted Students
교과교육학연구 |
14 |
2 |
2010 |
교과교육학
초등학생의 창의성 신장을 위한 PBL 기반 과학영재프로그램 개발
The Development of a PBL (Problem-based Learning)-based Education Program for Enhancing Creativity in Science for Gifted Students
교과교육학연구 |
14 |
2 |
2010 |
교과교육학
Month of Birth and Gifted Student Identification
아동의 출생월과 영재선발
아시아교육연구 |
12 |
3 |
2011 |
교육학
영재 어머니의 심리상태 관찰을 위한 투사적 접근
Projective approach to observe the psychological state of mother with gifted children
영재와 영재교육 |
9 |
1 |
2010 |
영재교육
영재 어머니의 심리상태 관찰을 위한 투사적 접근
Projective approach to observe the psychological state of mother with gifted children
영재와 영재교육 |
9 |
1 |
2010 |
영재교육
영재와 일반학생의 성취목표지향의 비교
A comparison of the gifted and ordinary students in their achievement goal orientations
교육학연구 |
48 |
3 |
2010 |
교육학
영재와 일반학생의 성취목표지향의 비교
A comparison of the gifted and ordinary students in their achievement goal orientations
교육학연구 |
48 |
3 |
2010 |
교육학
흑백게임을 활용한 수학영재들의 R&E 연구 소재 개발
Developing a Material Topic and some Questions with Blackout Game for the Mathematically Gifted Students' R&E
학교수학 |
12 |
3 |
2010 |
수학교육학
흑백게임을 활용한 수학영재들의 R&E 연구 소재 개발
Developing a Material Topic and some Questions with Blackout Game for the Mathematically Gifted Students' R&E
학교수학 |
12 |
3 |
2010 |
수학교육학
미래사회 영재의 창의·인성 교육을 위한 예비 연구 - 현장 영재교사의 인식 중심으로
A Pilot Study on Creativity․Personality Education for the Gifted in Future: Focused on Perception of Gifted Teachers
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
미래사회 영재의 창의·인성 교육을 위한 예비 연구 - 현장 영재교사의 인식 중심으로
A Pilot Study on Creativity․Personality Education for the Gifted in Future: Focused on Perception of Gifted Teachers
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
영재학생들의 과학 수업에서의 세분화 경험
Gifted Students' Differentiated Experiences in Science Classes
영재교육연구 |
21 |
2 |
2011 |
교육학
Feuerstein의 인지적 중재학습이 영재아의 주의통제와 주의전환에 미치는 효과
The Effects of the Feuerstein's Cognitive Mediated Learning for Gifted Children on Attention Control and Attention Shift
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
Feuerstein의 인지적 중재학습이 영재아의 주의통제와 주의전환에 미치는 효과
The Effects of the Feuerstein's Cognitive Mediated Learning for Gifted Children on Attention Control and Attention Shift
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
천재성과 정신장애 간 관계에 대한 분석 - 정신장애는 천재성의 발현에 걸림돌이 되는가? -
An Analysis of the Relationship between Genius and Mental Disorders - Are Mental Disorders to Be an Obstacle in the Process of Manifestation of Giftedness? -
담론201 |
13 |
1 |
2010 |
사회학
천재성과 정신장애 간 관계에 대한 분석 - 정신장애는 천재성의 발현에 걸림돌이 되는가? -
An Analysis of the Relationship between Genius and Mental Disorders - Are Mental Disorders to Be an Obstacle in the Process of Manifestation of Giftedness? -
담론201 |
13 |
1 |
2010 |
사회학
중등영재아와 일반아의 수학성취도 발달에 대한 가정의 사회적 자본 영향력 분석
Impact analysis of the domestic social capital, dealing with development of mathematical achievement on gifted and the general students in secondary school
중등교육연구 |
59 |
4 |
2011 |
교육학
영재와 일반아의 뇌 기능 비교
An analysis of brain functional differences between the gifted and the non-gifted
교육심리연구 |
25 |
1 |
2011 |
교육학
초등 영재학생이 지각한 부모의 학습관여가 창의적 인성에 미치는 영향: 지적능력신념, 자기결정성 동기를 매개로
The Effects of Parents’ Engagement in Learning on the Gifted Children’s Creative Personality: Mediating Effects of Intelligence-Change Belief System and Self-Determination Motivation
한국가족관계학회지 |
16 |
3 |
2011 |
사회과학일반
초등 저학년 영재아동의 비동시성에 따른 부적응 사례연구
A Case Study of an Elementary Gifted Student's Maladjusted Behaviors by Asynchronous Phenomenon
영재교육연구 |
21 |
1 |
2011 |
교육학
초등과학 영재들의 실험활동에서 나타나는 증거평가에 대한 분석
The Evidence Evaluation Process of Gifted Elementary School Students in Science Laboratory Activities
영재와 영재교육 |
9 |
1 |
2010 |
영재교육
초등과학 영재들의 실험활동에서 나타나는 증거평가에 대한 분석
The Evidence Evaluation Process of Gifted Elementary School Students in Science Laboratory Activities
영재와 영재교육 |
9 |
1 |
2010 |
영재교육
영재아들은 모호성에 어떻게 대처하는가?
How the Mathematically Gifted Cope with Ambiguity
학교수학 |
12 |
1 |
2010 |
수학교육학
영재아들은 모호성에 어떻게 대처하는가?
How the Mathematically Gifted Cope with Ambiguity
학교수학 |
12 |
1 |
2010 |
수학교육학
문제 해결과정에서 과학 영재아와 일반아의 뇌파 활성 분석
An analysis of the EEG activity between gifted and average student in problem solving process
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
문제 해결과정에서 과학 영재아와 일반아의 뇌파 활성 분석
An analysis of the EEG activity between gifted and average student in problem solving process
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
영재아와 일반아의 시험불안, 학업스트레스 및 학업효능감 비교연구
A comparative study on Test Anxiety, Academic Stress and Academic Efficacy between Gifted Children and Ordinary Children
영재와 영재교육 |
10 |
1 |
2011 |
영재교육
초등 영재아가 지각한 부모의 양육태도, 사회적 지지, 자기효능감이 학교적응에 미치는 영향
The Influence of Perceived Parenting Behavior, Social Support and Self-Efficacy on School Adjustment of Gifted Elementary School Students
학습자중심교과교육연구 |
11 |
4 |
2011 |
교과교육학
초등영재 성별에 따른 도형추론지능검사의 차별기능문항과 오류유형 분석
Analysis of gender differences in differential item functioning and error types on the Advanced Progressive Matrices
사고개발 |
6 |
1 |
2010 |
교육심리학
초등 영재의 상담실태 및 상담요구분석
An Analysis of Realities and Needs of Counseling for Gifted Children in Elementary School
교원교육 |
27 |
2 |
2011 |
교육학
초등 영재의 진로성숙도 향상을 위한 집단상담 프로그램 개발
The Development of Group Counseling Program to Improve Career Maturity of Gifted Students in Elementary School
학습자중심교과교육연구 |
10 |
2 |
2010 |
교과교육학
초등 영재의 진로성숙도 향상을 위한 집단상담 프로그램 개발
The Development of Group Counseling Program to Improve Career Maturity of Gifted Students in Elementary School
학습자중심교과교육연구 |
10 |
2 |
2010 |
교과교육학
영재 학생의 성격유형 및 자아상태와 영재선발 평가결과 간의 관계
A Study on Relationships between Gifted Students' Personality Types, Ego-state and Evaluation Results in the Gifted Selection
아시아교육연구 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
영재 학생의 성격유형 및 자아상태와 영재선발 평가결과 간의 관계
A Study on Relationships between Gifted Students' Personality Types, Ego-state and Evaluation Results in the Gifted Selection
아시아교육연구 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
초등 영재와 일반 학생의 탄력성 및 학교 태도 관계 연구
A Study on Relations between Resilience and School Attitude of Elementary Gifted and General Students
초등교육연구 |
25 |
3 |
2012 |
교육학
소외계층 영재의 영재교육 서비스 만족도 및 자아효능감
Satisfaction in Gifted Education Programs of Economically Disadvantaged Gifted Students and Their Sense of Self-efficacy
창의력교육연구 |
11 |
2 |
2011 |
교육심리학
영재의 자기조절학습전략에 대한 종단연구
A longitudinal study of gifted students' self-regulated learning strategy
영재와 영재교육 |
10 |
3 |
2011 |
영재교육
연구영재학생과 일반학생의 초기의지와 지속의지 및 몰입에 관한 연구
A Study on the Early Conation, Continuous Conation, and the Flow of Gifted and Normal students
학습자중심교과교육연구 |
12 |
1 |
2012 |
교과교육학
영재아의 리더십 향상 프로그램 개발
The Development a Program for Gifted Children's Leadership
영재와 영재교육 |
10 |
3 |
2011 |
영재교육
영재의 고민과 상담요구에 대한 개념도 분석
Analysis of Conceptual Diagram Regarding the Counseling Needs of Gifted Students
청소년학연구 |
18 |
9 |
2011 |
기타사회과학
영재가족의 여가 활동에 관한 연구
Research on the Recreational Activity of Family with Gifted Children
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
영재가족의 여가 활동에 관한 연구
Research on the Recreational Activity of Family with Gifted Children
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
초등학교 영재아동의 사고양식과 학습양식 간의 관계탐색
The Relationship between Thinking Styles and Learning Styles of Gifted Children in Elementary School
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
초등학교 영재아동의 사고양식과 학습양식 간의 관계탐색
The Relationship between Thinking Styles and Learning Styles of Gifted Children in Elementary School
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
초등 영재아의 학습스타일과 학습자 특성 간의 관계 연구
A Study on the Relationship between Learner Characteristics and Learning Style of Gifted Elementary School Students
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
초등 영재아의 학습스타일과 학습자 특성 간의 관계 연구
A Study on the Relationship between Learner Characteristics and Learning Style of Gifted Elementary School Students
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
영재의 창의성 신장을 위한 예술 활동의 가능성 탐색: 음악 활동을 중심으로
A Quest on Possibility of Artistic Activity for Strengthening Creativity of Gifted Children: Centering on Music Activity
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
영재의 창의성 신장을 위한 예술 활동의 가능성 탐색: 음악 활동을 중심으로
A Quest on Possibility of Artistic Activity for Strengthening Creativity of Gifted Children: Centering on Music Activity
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
중학교 영재학생과 일반 학생의 학습습관 및 시험불안 비교: 사이버교육센터의 수ㆍ과학영재와 일반학생을 대상으로
A Comparison of Study Habits and Test Anxiety Between Gifted and Non-gifted in Middle-School Children: Mathematically and Scientifically Gifted at Cyber Education Center and Non-gifted As Subjects
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
중학교 영재학생과 일반 학생의 학습습관 및 시험불안 비교: 사이버교육센터의 수ㆍ과학영재와 일반학생을 대상으로
A Comparison of Study Habits and Test Anxiety Between Gifted and Non-gifted in Middle-School Children: Mathematically and Scientifically Gifted at Cyber Education Center and Non-gifted As Subjects
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
영재,잠재영재,일반학생의 학교 소진 경험 및 주관적 안녕에 관한 연구
The Study on the School Burnout Experience and Subjective Well-Being of the Gifted, the Potential Gifted, and the Regular Students
영재와 영재교육 |
9 |
1 |
2010 |
영재교육
영재,잠재영재,일반학생의 학교 소진 경험 및 주관적 안녕에 관한 연구
The Study on the School Burnout Experience and Subjective Well-Being of the Gifted, the Potential Gifted, and the Regular Students
영재와 영재교육 |
9 |
1 |
2010 |
영재교육
초등학교 영재와 일반아동의 가정환경과 자기조절학습의 관계 비교
The difference of Home Environment and Self-Regulated Learning between gifted students and general students in elementary school
영재와 영재교육 |
10 |
2 |
2011 |
영재교육
논술영재의 개념과 특성에 대한 연구
The study on the concepts & characteristics of Writing gifted students
청소년학연구 |
17 |
5 |
2010 |
기타사회과학
논술영재의 개념과 특성에 대한 연구
The study on the concepts & characteristics of Writing gifted students
청소년학연구 |
17 |
5 |
2010 |
기타사회과학
영재학생의 자기조절학습전략에 영향을 미치는 개인, 가정 및 교사요인 탐색
The Effects of Individual, Family, and Teacher on Gifted Students' Self-regulated Learning: Application of Hierarchical Linear Growth Modeling
청소년학연구 |
18 |
12 |
2011 |
기타사회과학
체육영재 육성 사업의 현황과 과제
Issues and Challenges of the Sport Talent Development Project
한국체육정책학회지 |
9 |
3 |
2011 |
체육사
한국어판 Gifted Rating Scale의 구인타당도
Construct Validity of Korean Translated Gifted Rating Scale
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
한국어판 Gifted Rating Scale의 구인타당도
Construct Validity of Korean Translated Gifted Rating Scale
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
수학 영재의 성역할 정체감이 진로태도 성숙에 미치는 영향
The Effects of Gender Role Identity of Mathematically Gifted Students on the Mature Degree of Career Attitudes
교육과정평가연구 |
14 |
1 |
2011 |
교육학