과학 영재아의 창의적 과제 수행과정에서의 특성 분석
Characteristics of scientifically gifted students' performance processes in the creative tasks
한국과학교육학회지 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
과학 영재아의 창의적 과제 수행과정에서의 특성 분석
Characteristics of scientifically gifted students' performance processes in the creative tasks
한국과학교육학회지 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
Month of Birth and Gifted Student Identification
아동의 출생월과 영재선발
아시아교육연구 |
12 |
3 |
2011 |
교육학
Feuerstein의 인지적 중재학습이 영재아의 주의통제와 주의전환에 미치는 효과
The Effects of the Feuerstein's Cognitive Mediated Learning for Gifted Children on Attention Control and Attention Shift
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
Feuerstein의 인지적 중재학습이 영재아의 주의통제와 주의전환에 미치는 효과
The Effects of the Feuerstein's Cognitive Mediated Learning for Gifted Children on Attention Control and Attention Shift
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
영재아를 중심으로 한 자아개념 증진에 대한 경험적 연구의 분석
Implication for the enhancement of self-concept for gifted children
영재와 영재교육 |
11 |
2 |
2012 |
영재교육
한국어판 Gifted Rating Scale의 구인타당도
Construct Validity of Korean Translated Gifted Rating Scale
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
한국어판 Gifted Rating Scale의 구인타당도
Construct Validity of Korean Translated Gifted Rating Scale
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
영재아들은 모호성에 어떻게 대처하는가?
How the Mathematically Gifted Cope with Ambiguity
학교수학 |
12 |
1 |
2010 |
수학교육학
영재아들은 모호성에 어떻게 대처하는가?
How the Mathematically Gifted Cope with Ambiguity
학교수학 |
12 |
1 |
2010 |
수학교육학
문제 해결과정에서 과학 영재아와 일반아의 뇌파 활성 분석
An analysis of the EEG activity between gifted and average student in problem solving process
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
문제 해결과정에서 과학 영재아와 일반아의 뇌파 활성 분석
An analysis of the EEG activity between gifted and average student in problem solving process
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
초등 영재아가 지각한 부모의 양육태도, 사회적 지지, 자기효능감이 학교적응에 미치는 영향
The Influence of Perceived Parenting Behavior, Social Support and Self-Efficacy on School Adjustment of Gifted Elementary School Students
학습자중심교과교육연구 |
11 |
4 |
2011 |
교과교육학
영재아의 리더십 향상 프로그램 개발
The Development a Program for Gifted Children's Leadership
영재와 영재교육 |
10 |
3 |
2011 |
영재교육
초등학교 영어 영재 판별도구 개발에 대한 연구
영어교육 |
65 |
4 |
2010 |
영어와문학
초등학교 영어 영재 판별도구 개발에 대한 연구
영어교육 |
65 |
4 |
2010 |
영어와문학
영재와 일반 남아의 자존감 비교 및 영재 남아의 자존감 유형별 신체증상 및 공격성 분석
Comparison of Self-Esteem in the Gifted & Ordinary Boys and Analyses of Psychosomatic Symptoms and Aggression according to Self-Esteem Patterns in the Gifted
영재교육연구 |
21 |
1 |
2011 |
교육학
영재아동과 일반아동의 사회적 기술 및 적응
A comparison of social skills and adjustment between gifted and average children
영재와 영재교육 |
11 |
1 |
2012 |
영재교육
영재아와 일반아의 시험불안, 학업스트레스 및 학업효능감 비교연구
A comparative study on Test Anxiety, Academic Stress and Academic Efficacy between Gifted Children and Ordinary Children
영재와 영재교육 |
10 |
1 |
2011 |
영재교육