영재아

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.114678

한자 : 英才兒

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

a01-05-01 인간(재능) 인간(재능)

영재 [ 英才 ]

과학 영재아의 창의적 과제 수행과정에서의 특성 분석

Characteristics of scientifically gifted students' performance processes in the creative tasks

한국과학교육학회지 | 30 | 6 | 2010 | 교육학

과학 영재아의 창의적 과제 수행과정에서의 특성 분석

Characteristics of scientifically gifted students' performance processes in the creative tasks

한국과학교육학회지 | 30 | 6 | 2010 | 교육학

Month of Birth and Gifted Student Identification

아동의 출생월과 영재선발

아시아교육연구 | 12 | 3 | 2011 | 교육학

Feuerstein의 인지적 중재학습이 영재아의 주의통제와 주의전환에 미치는 효과

The Effects of the Feuerstein's Cognitive Mediated Learning for Gifted Children on Attention Control and Attention Shift

영재교육연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

Feuerstein의 인지적 중재학습이 영재아의 주의통제와 주의전환에 미치는 효과

The Effects of the Feuerstein's Cognitive Mediated Learning for Gifted Children on Attention Control and Attention Shift

영재교육연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

영재아를 중심으로 한 자아개념 증진에 대한 경험적 연구의 분석

Implication for the enhancement of self-concept for gifted children

영재와 영재교육 | 11 | 2 | 2012 | 영재교육

한국어판 Gifted Rating Scale의 구인타당도

Construct Validity of Korean Translated Gifted Rating Scale

영재교육연구 | 20 | 2 | 2010 | 교육학

한국어판 Gifted Rating Scale의 구인타당도

Construct Validity of Korean Translated Gifted Rating Scale

영재교육연구 | 20 | 2 | 2010 | 교육학

영재아들은 모호성에 어떻게 대처하는가?

How the Mathematically Gifted Cope with Ambiguity

학교수학 | 12 | 1 | 2010 | 수학교육학

영재아들은 모호성에 어떻게 대처하는가?

How the Mathematically Gifted Cope with Ambiguity

학교수학 | 12 | 1 | 2010 | 수학교육학

문제 해결과정에서 과학 영재아와 일반아의 뇌파 활성 분석

An analysis of the EEG activity between gifted and average student in problem solving process

과학교육연구지 | 34 | 1 | 2010 | 과학교육학

문제 해결과정에서 과학 영재아와 일반아의 뇌파 활성 분석

An analysis of the EEG activity between gifted and average student in problem solving process

과학교육연구지 | 34 | 1 | 2010 | 과학교육학

초등 영재아가 지각한 부모의 양육태도, 사회적 지지, 자기효능감이 학교적응에 미치는 영향

The Influence of Perceived Parenting Behavior, Social Support and Self-Efficacy on School Adjustment of Gifted Elementary School Students

학습자중심교과교육연구 | 11 | 4 | 2011 | 교과교육학

영재아의 리더십 향상 프로그램 개발

The Development a Program for Gifted Children's Leadership

영재와 영재교육 | 10 | 3 | 2011 | 영재교육

초등학교 영어 영재 판별도구 개발에 대한 연구

영어교육 | 65 | 4 | 2010 | 영어와문학

초등학교 영어 영재 판별도구 개발에 대한 연구

영어교육 | 65 | 4 | 2010 | 영어와문학

영재와 일반 남아의 자존감 비교 및 영재 남아의 자존감 유형별 신체증상 및 공격성 분석

Comparison of Self-Esteem in the Gifted & Ordinary Boys and Analyses of Psychosomatic Symptoms and Aggression according to Self-Esteem Patterns in the Gifted

영재교육연구 | 21 | 1 | 2011 | 교육학

영재아동과 일반아동의 사회적 기술 및 적응

A comparison of social skills and adjustment between gifted and average children

영재와 영재교육 | 11 | 1 | 2012 | 영재교육

영재아와 일반아의 시험불안, 학업스트레스 및 학업효능감 비교연구

A comparative study on Test Anxiety, Academic Stress and Academic Efficacy between Gifted Children and Ordinary Children

영재와 영재교육 | 10 | 1 | 2011 | 영재교육