과학영재의 창의성 신장을 위한 CNP 모형의 개발과 적용
Development And Application of CNP Model for the Enhancing Creativity of Scientifically Gifted Students
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
과학영재의 창의성 신장을 위한 CNP 모형의 개발과 적용
Development And Application of CNP Model for the Enhancing Creativity of Scientifically Gifted Students
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
Holland 이론에 의한 과학영재, 인문사회영재, 일반 중학생의 진로특성 비교
A comparison of career patterns among the gifted in science, the gifted in human and social science and average middle school students by Holland career theory
중등교육연구 |
59 |
4 |
2011 |
교육학
영재아의 실행기능 향상을 위한 게임놀이프로그램 효과
The Effect of Game Play Program on the Improvement of Executive Function in Gifted children
영재와 영재교육 |
9 |
3 |
2010 |
영재교육
영재아의 실행기능 향상을 위한 게임놀이프로그램 효과
The Effect of Game Play Program on the Improvement of Executive Function in Gifted children
영재와 영재교육 |
9 |
3 |
2010 |
영재교육
과학영재와 일반 학생의 유전 문제 해결 과정에서 나타나는 오류 유형
Science Gifted Students' and General Students' Error Patterns in Genetics Problem Solving Process
교원교육 |
27 |
4 |
2011 |
교육학
영재 학생들을 위한 과학사-CPS 수업 모형을 활용한 분자생물 영역 수업 프로그램의 개발 및 적용
The Development and Application of Teaching Programs about Molecular Genetics Based on the HS-CPS Model for Gifted Students
과학교육연구지 |
35 |
2 |
2011 |
과학교육학
과학 영재의 과학 본성과 탐구 관점 분석
An Analysis on Views of Nature of Science and Science Inquiry of Science Gifted Students
영재교육연구 |
21 |
2 |
2011 |
교육학
영재 지도 교사들의 개별탐구학습 지도전략이 과학영재 학생들의 탐구 수준 및 만족도에 미치는 영향
An effect of instruction strategies for project learning by the teachers in gifted education on the research levels & satisfaction of the gifted students for science
영재와 영재교육 |
9 |
1 |
2010 |
영재교육
영재 지도 교사들의 개별탐구학습 지도전략이 과학영재 학생들의 탐구 수준 및 만족도에 미치는 영향
An effect of instruction strategies for project learning by the teachers in gifted education on the research levels & satisfaction of the gifted students for science
영재와 영재교육 |
9 |
1 |
2010 |
영재교육
과학영재와 일반학생들의 창의적 사고 편향에 대한 분석
Analysis on Creative Thinking Leaning Between Scientifically Gifted Students and Normal Students
영재교육연구 |
21 |
1 |
2011 |
교육학
과학영재 학생을 위한 RSM 기반 천체관측 프로그램이 천문학적 공간개념과 자기주도적 학습능력에 미치는 효과
The Effects of RSM-Based Astronomical Observation Program on Astronomical Spatial Concept and Self-Directed Learning for the Scientific Gifted Students
영재교육연구 |
21 |
4 |
2011 |
교육학
초등학생의 창의성 신장을 위한 PBL 기반 과학영재프로그램 개발
The Development of a PBL (Problem-based Learning)-based Education Program for Enhancing Creativity in Science for Gifted Students
교과교육학연구 |
14 |
2 |
2010 |
교과교육학
초등학생의 창의성 신장을 위한 PBL 기반 과학영재프로그램 개발
The Development of a PBL (Problem-based Learning)-based Education Program for Enhancing Creativity in Science for Gifted Students
교과교육학연구 |
14 |
2 |
2010 |
교과교육학
과학영재교육원 사사교육을 위한 모형 개발
Development of a Mentorship Education Model for the Gifted of the Science Education Institute
과학교육연구지 |
35 |
1 |
2011 |
과학교육학
융합형 영재교육의 가능성 모색
The Groping of the Possibility about Convergent Gifted Education
영재교육연구 |
21 |
3 |
2011 |
교육학
과학영재학생과 일반학생의 인식론적 신념 비교
A comparison of epistemological beliefs between Korean scientifically gifted and regular middle school students
영재와 영재교육 |
10 |
1 |
2011 |
영재교육
중학교 1학년 과학 영재의 가설-연역적 탐구 실험 글쓰기 유형 분석
The Analysis of Writing Types on the Hypothetical Deductive Inquiry Experiment of the 7th Gifted in Science
영재교육연구 |
21 |
2 |
2011 |
교육학
과학 영재를 대상으로 한 명시적 과학의 본성 프로그램의 효과
The effects of explicit instructions on nature of science for the science-gifted
한국과학교육학회지 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
과학 영재를 대상으로 한 명시적 과학의 본성 프로그램의 효과
The effects of explicit instructions on nature of science for the science-gifted
한국과학교육학회지 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
사회-정서적 어려움을 겪고 있는 과학영재에 대한 고찰
Review on Science and Invention-gifted Students Having Social and Emotional Problem
영재교육연구 |
21 |
3 |
2011 |
교육학
초등과학영재들의 창의성 유형 분석
Creativity Styles of Elementary Science Gifted Students
영재교육연구 |
21 |
4 |
2011 |
교육학
중학교 과학영재들의 과학의 본성에 대한 인식 분석
Analyzing Science-gifted Middle School Students' Understandings of Nature of Science (NOS)
영재교육연구 |
21 |
2 |
2011 |
교육학
과학적 창의력과 정서적 감수성의 관계에 대한 뇌영상 연구
An fMRI Study of Relationship between Scientific Creativity and Emotional Susceptibility
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
과학적 창의력과 정서적 감수성의 관계에 대한 뇌영상 연구
An fMRI Study of Relationship between Scientific Creativity and Emotional Susceptibility
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
과학영재의 미래목표, 성취목표지향성과 자기조절학습과의 관계
The Relationship Analysis between Future Goal, Achievement Goal-Orientation and Self-Regulated Learning of the Science Gifted Students
영재와 영재교육 |
11 |
1 |
2012 |
영재교육
SSC(Small-Scale Chemistry)실험이 과학영재의 과학적 태도, 창의적 성격 특성 및 과학탐구 능력에 미치는 효과
The Effect of SSC(Small-Scale Chemistry) Lab Program on Scientifically Gifted Students' Scientific Attitude, Creative Personality Characteristics and Science Inquiry Skills
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
SSC(Small-Scale Chemistry)실험이 과학영재의 과학적 태도, 창의적 성격 특성 및 과학탐구 능력에 미치는 효과
The Effect of SSC(Small-Scale Chemistry) Lab Program on Scientifically Gifted Students' Scientific Attitude, Creative Personality Characteristics and Science Inquiry Skills
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
증산작용 과학 영재수업에서 나타난 초․중학교 과학영재들의 선개념과 탐구 수행 능력 비교 분석
Comparative Analysis of Science-gifted Primary and Middle Schoolers’ Preconceptions and Process skills in the Science Classes for the Gifted on Transpiration
교원교육 |
28 |
2 |
2012 |
교육학
과학영재교육기관 캠프 운영 실태 분석
A Study on the Science-Gifted Camp at Educational Institutions for the Gifted
영재교육연구 |
21 |
2 |
2011 |
교육학
과학 영재의 세포 설명에 나타난 글쓰기 특성 분석
Analysis of Writing Characteristics of Scientifically Gifted Students by Explaining Cell
영재교육연구 |
22 |
1 |
2012 |
교육학
한국과학영재학생의 MBTI 성격유형과 MMPI-A 척도에서 나타난 정서적 특징
Emotional Characteristics in MBTI Personality Type and MMPI-A Scale of Science Gifted
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
한국과학영재학생의 MBTI 성격유형과 MMPI-A 척도에서 나타난 정서적 특징
Emotional Characteristics in MBTI Personality Type and MMPI-A Scale of Science Gifted
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
과학고등학교 학생들의 초등학교부터 고등학교까지의 진로발달 과정
Career Development of Korean Science-Gifted Students from Elementary Through High School Years
한국과학교육학회지 |
31 |
1 |
2011 |
교육학
중학교 과학영재와 일반학생의 Peer Instruction을 통한 인지갈등: 문항의 난이도에 따른 비교를 중심으로
Comparison of Cognitive Conflict on Peer Instruction by Middle School Science Gifted Students and Non-Gifted Students -Focusing on the level of difficulty in question-
영재교육연구 |
22 |
1 |
2012 |
교육학
과학영재들의 사고양식과 자기조절학습능력 및 과학탐구능력간의 관계 분석
Thinking Styles and Their Relationship with Self-regulated Learning Ability and Scientific Inquiry Ability of the Scientifically Gifted Students
영재교육연구 |
21 |
3 |
2011 |
교육학
대학 단계의 과학영재 특화교육 프로그램 - 학생 선발 및 교육과정을 중심으로 -
Honors Program for Gifted Students at University-level ; on Selection and Curriculum
교양교육연구 |
4 |
1 |
2010 |
학제간연구
대학 단계의 과학영재 특화교육 프로그램 - 학생 선발 및 교육과정을 중심으로 -
Honors Program for Gifted Students at University-level ; on Selection and Curriculum
교양교육연구 |
4 |
1 |
2010 |
학제간연구
과학영재학생의 학습동기와 과제집착력과의 관계
The Relationship between Learning Motivation and Task Commitment of Science-Gifted
영재교육연구 |
21 |
4 |
2011 |
교육학
과학 영재의 창의적 행동 발현 변인의 상호작용에 대한 구조모형 검증
Confirming the Structural Model of Creative Behavior of Scientifically Gifted Students
영재와 영재교육 |
9 |
2 |
2010 |
영재교육
과학 영재의 창의적 행동 발현 변인의 상호작용에 대한 구조모형 검증
Confirming the Structural Model of Creative Behavior of Scientifically Gifted Students
영재와 영재교육 |
9 |
2 |
2010 |
영재교육
초등 과학수업에서 지구와 달의 운동 개념변화를 위한 수업모듈의 개발 및 적용
Development and Application of Instructional Module for the Conceptual Change of the Earth and Moon's Movement in the Elementary Science Class
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
초등 과학수업에서 지구와 달의 운동 개념변화를 위한 수업모듈의 개발 및 적용
Development and Application of Instructional Module for the Conceptual Change of the Earth and Moon's Movement in the Elementary Science Class
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
중학교 영재학급에서 사용 중인 화학영역의 과학영재 교수-학습 프로그램의 분석
Analysis of Chemistry Teaching-Learning Programs for the Gifted in Science Used in Middle School Gifted Classes
영재교육연구 |
21 |
2 |
2011 |
교육학
과학영재를 가르치기 위한 창의적 화학자 폴링의 연구과정 분석
Analyzing the Creative Process of the Pauling's Research for Science Gifted Education
영재교육연구 |
21 |
4 |
2011 |
교육학
우수과학영재를 위한 창의적 문제발견/문제해결 모델개발
The Development of Creative Problem Finding/Problem Solving Model for Scientific Gifted Students
영재와 영재교육 |
9 |
1 |
2010 |
영재교육
우수과학영재를 위한 창의적 문제발견/문제해결 모델개발
The Development of Creative Problem Finding/Problem Solving Model for Scientific Gifted Students
영재와 영재교육 |
9 |
1 |
2010 |
영재교육
관찰․추천 전형으로 선발된 학생들의 교사추천서와 프로그램 수행의 관련성 분석
An Analysis on the Relationship of Teacher's Recommendation and Performance in Gifted Programs for the Selected Student by Teacher’s Observations and Nominations
영재교육연구 |
22 |
1 |
2012 |
교육학
과학영재의 진로선택 어려움에 관한 질적연구
Qualitative Research for Career Choice Difficulties of Gifted Students in Science
특수아동교육연구 |
12 |
3 |
2010 |
교육학
과학영재의 진로선택 어려움에 관한 질적연구
Qualitative Research for Career Choice Difficulties of Gifted Students in Science
특수아동교육연구 |
12 |
3 |
2010 |
교육학
해외 과학 영재 캠프 사례 연구 -미국 오레곤대학교 여름심화학습 프로그램을 중심으로-
A case study on Summer Enrichment Program in University of Oregon
비교교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
해외 과학 영재 캠프 사례 연구 -미국 오레곤대학교 여름심화학습 프로그램을 중심으로-
A case study on Summer Enrichment Program in University of Oregon
비교교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
CPS 모형으로 개발된 동물 발생 실험수업에서 나타난 과학영재의 특성에 따른 언어적 상호작용 분석
The Analysis of The Science Gifted’s Characteristics Present in Linguistic Interactions in The Animal Development Inquiry Activity Program Based on Creative Problem Solving(CPS) Model
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
CPS 모형으로 개발된 동물 발생 실험수업에서 나타난 과학영재의 특성에 따른 언어적 상호작용 분석
The Analysis of The Science Gifted’s Characteristics Present in Linguistic Interactions in The Animal Development Inquiry Activity Program Based on Creative Problem Solving(CPS) Model
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
과학영재 학생들을 대상으로 한 정서지능 프로그램의 효과에 대한 질적 접근
The Qualitative Approach to Effects of the Program Focused on Emotional Intelligence Development for the Science-gifted
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
과학영재 학생들을 대상으로 한 정서지능 프로그램의 효과에 대한 질적 접근
The Qualitative Approach to Effects of the Program Focused on Emotional Intelligence Development for the Science-gifted
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
과학영재학생과 일반학생간 과학탐구력과 자기조절학습력의 비교
A comparison of scientific inquiry abilities and self-regulated learning strategies between Korean scientifically gifted and regular students.
영재와 영재교육 |
10 |
3 |
2011 |
영재교육
중학교 과학영재 담당교사의 수업전략 특징 분석
The Analysis of the Characteristics of Teaching Strategies of Teachers in Charge of Science-Gifted Middle School Students
한국과학교육학회지 |
31 |
2 |
2011 |
교육학
지식상태 분석을 통한 과학영재들의 힘에 관한 오개념
Misconception of the Force in Scientifical Gifted Through the Knowledge State Analysis
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
지식상태 분석을 통한 과학영재들의 힘에 관한 오개념
Misconception of the Force in Scientifical Gifted Through the Knowledge State Analysis
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
과학영재의 이공계 대학 진로선택에 영향을 미치는 교육적 요인 분석
An Analysis of Educational Factors on Career Choice of Science-gifted Students to Science and Technology Bound Universities
한국과학교육학회지 |
32 |
1 |
2012 |
교육학
과학영재 수업에 대한 예비 과학교사들의 인식
Perception of Pre-service Science Teachers on the Classes for the Gifted in Science
한국과학교육학회지 |
31 |
4 |
2011 |
교육학
창의적 행동 발현의 구조모형 타당화 연구
Validation of Structural Model of Creative Behavior Based on Scientific Domain to Artistic Domain.
창의력교육연구 |
10 |
2 |
2010 |
교육심리학
창의적 행동 발현의 구조모형 타당화 연구
Validation of Structural Model of Creative Behavior Based on Scientific Domain to Artistic Domain.
창의력교육연구 |
10 |
2 |
2010 |
교육심리학
과학영재들의 회복탄력성이 행복에 미치는 영향 - 자기조절능력, 대인관계, 긍정성을 중심으로
Effect on the relationship between the Factors of resiliency and happiness of Scientifically gifted high school students.
창의력교육연구 |
12 |
1 |
2012 |
교육심리학
CAQDAS에 의한 부모의 관찰 기록 및 질적 선발 자료에 나타난 한국과학영재학교 학생들의 행동 특성에 관한 질적 연구
Qualitative Research on Behavioral Characteristic of KSA Students That Appear to Observation Recording of Parents and Qualitative Admission Data by CAQDAS
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
CAQDAS에 의한 부모의 관찰 기록 및 질적 선발 자료에 나타난 한국과학영재학교 학생들의 행동 특성에 관한 질적 연구
Qualitative Research on Behavioral Characteristic of KSA Students That Appear to Observation Recording of Parents and Qualitative Admission Data by CAQDAS
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
초등교사의 실천적 지식 변화에 대한 사례 연구: 과학영재수업을 중심으로
A Case Study of Change in Practical Knowledge of Elementary School Teachers: Focused on Science Class for the Gifted
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
초등교사의 실천적 지식 변화에 대한 사례 연구: 과학영재수업을 중심으로
A Case Study of Change in Practical Knowledge of Elementary School Teachers: Focused on Science Class for the Gifted
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
과학영재학생과 일반학생의 첨단과학기술에 대한 인식 및 관련지식 조사 연구
A Survey on Perception and Knowledge of Science-gifted Students and General Students in Middle-school Level about High Technology Related to Science
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
과학영재학생과 일반학생의 첨단과학기술에 대한 인식 및 관련지식 조사 연구
A Survey on Perception and Knowledge of Science-gifted Students and General Students in Middle-school Level about High Technology Related to Science
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
과학영재들의 과학기술에 대한 견해의 주장형식 분석
An Analysis of Patterns of Claims on Scientific Technology of the Science-gifted
영재교육연구 |
21 |
1 |
2011 |
교육학
관찰추천에 의한 초등과학영재교육 대상자 선발에서 나타난 문제점 : 교사 추천서 분석을 중심으로
An Analysis of the Selection Process of Elementary Science Gifted Students by Teacher’s Recommendation Focused on Analysis of Teacher’s Recommendation Letters
교사교육연구 |
50 |
3 |
2011 |
교사교육