사회과 교사

연구분야 : B120000 사회과학 > 교육학

클래스 : 인간(직업)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107717

STNet ID : 1004905

한자 : 社會科敎師

a01-06-01 인간(직업)

활동

사회 교육 (社會敎育)

직업분류(군)

교육전문가

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

C:공통속성

hasSubject (주제)

 

d01-03 분과학문 분과학문

사회과 () [ 社會科 ]

B1:속

isKindOf (상위 유형)

교과

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

교사 () [ 敎師 ]

고부담 시험 시대의 사회과교육: 학교 책무성의 신화, 학력, 그리고 교사 전문성의 관계

Social Studies Teachers in the Era of High-Stakes Testing: Analyzing the Relationship between School Accountability, Academic Achievement, and Social Studies Teacher Professionalism

사회과교육 | 50 | 2 | 2011 | 교육학

동성애에 대한 교수적 태도의 영향 변인 연구 -다문화교육과 교사교육에 대한 시사점

Analyzing Social Studies Teachers' Pedagogical Attitudes towards Homosexuality

시민교육연구 | 43 | 1 | 2011 | 교육학

고부담 시험에 관한 세 가지 이야기: 미국 뉴욕시 공립학교 사회과 교사들에 대한 질적 연구

Three Narratives of High Stakes Testing: A Qualitative Case Study of Social Studies Teachers in New York City Public Schools

시민교육연구 | 43 | 4 | 2011 | 교육학

사회과 교사의 테크놀로지 통합 역량의 강화: 연구문헌에 나타난 예비 교사 교육과정과 전문성개발 과정의 특징

Building Social Studies Teachers’ Capacities for Technology Integration into Classroom: The Characteristics of Pre-service Teacher Education and Professional Development Programs Based on Empirical Studies

사회과교육연구 | 18 | 2 | 2011 | 사회교육학

사회과 예비교사의 리더쉽 향상을 위한 ‘Action Learning’적용 연구

Research on Application of Action Learning for Leadership Improvement of Social Studies Student Teachers

교육문화연구 | 17 | 2 | 2011 | 기타교육학

중등 사회과 교사의 PCK 형성에 관한 근거이론적 분석

Grounded Theory on Secondary Social Studies Teachers' PCK Formation

중등교육연구 | 60 | 2 | 2012 | 교육학

사회과 교사의 수업반성에 대한 분석

Analysis on Social Studies Teachers’ Reflective Teaching

사회과교육 | 51 | 2 | 2012 | 교육학