영재 교사

연구분야 : B121109 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 특수교육

클래스 : 인간(직업)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107722

STNet ID : 1004909

한자 : 英才敎師
영어 : talented teacher

a01-06-01 인간(직업)

직업의대상

영재 (英才)

직업분류(군)

교육전문가

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

특수 교사 () [ 特殊敎師 ]

무엇이 영재교육의 효율적인 운영을 방해하는가?: 영재담당교사들이 인식하는 영재교육 운영 장애요인 탐색

What Bothers Current Gifted Education Operation?: Gifted Education Teachers' Perception on the Operating Status and Barriers of the Gifted Education

영재와 영재교육 | 11 | 2 | 2012 | 영재교육

과학영재 교수방법에 대한 초등과학 영재교사의 지식에 대한 사례연구

A Case Study on Elementary Teachers' Knowledge in Teaching Method for the Science-Gifted Students

과학교육연구지 | 36 | 1 | 2012 | 과학교육학

초등 영재교사의 영재교육 경험의 의미 탐색

A Phenomenological Study on Gifted Education Experiences of Elementary Gifted Teachers

영재와 영재교육 | 11 | 2 | 2012 | 영재교육

영재교육 대상자 선발을 위한 관찰・추천제의가능성과 한계분석

An Analysis of the Possibilities and the Limitations of the Observation and Nomination Systems for the Identification of the Gifted: Focusing on the Concept Mapping Approach

한국교육 | 38 | 4 | 2011 | 교육학

영재교사의 직무스트레스, 교사효능감, 창의적 교수행동 간의 관계탐색

Exploring the Relationship Among the Gifted Education Teachers' Job Stress, Teacher Efficacy, and Creative Teaching Activities

한국교원교육연구 | 28 | 4 | 2011 | 교육학