초등학생의 영어듣기 능력과 관련된 적어두기 활동의 효과
The Effects of Note-taking Strategies on Elementary School Students' Listening Comprehension
교육연구 |
51 |
2011 |
교과교육학
문학작품 중심의 문해활동이 초등학생의 영어 읽기와 쓰기능력에 미치는 영향
Effects of Literature-based Literacy Activities on Elementary Student’s Reading and Writing Proficiency
영어영문학연구 |
53 |
3 |
2011 |
영어와문학
자기주도적 학습 측면에서 초등영어 학생용 CD-ROM 분석 연구
Analysis of Elementary School English CD-ROMs: Focusing on Learning Tools for Self-Regulated Learning
영어영문학연구 |
53 |
4 |
2011 |
영어와문학
읽기 학습 전략 훈련을 통한 초등학교 영어 학습 부진아의 초기 읽기 능력 향상 연구
A study of the effect of learning strategy based early reading instruction for underachieving students
영어어문교육 |
18 |
2 |
2012 |
영어와문학
초등학교 영어교과서 CD-ROM 활용 학습전략 연구
Foreign Languages Education |
18 |
2 |
2011 |
언어학
초등 영어교육의 교과교차적 내용중심수업(CBI) 프로그램에 대한 실효성 분석
Analyzing Effectiveness of Content-Based Interdisciplinary Instruction in Elementary English Classes
언어학 연구 |
16 |
2010 |
기타언어학
초등 영어교육의 교과교차적 내용중심수업(CBI) 프로그램에 대한 실효성 분석
Analyzing Effectiveness of Content-Based Interdisciplinary Instruction in Elementary English Classes
언어학 연구 |
|
16 |
2010 |
기타언어학
의사소통 능력 신장을 위한 효과적인 초등영어 문화지도
A Study on the Effective Culture Teaching in Primary English Education
언어학 연구 |
17 |
2010 |
기타언어학
의사소통 능력 신장을 위한 효과적인 초등영어 문화지도
A Study on the Effective Culture Teaching in Primary English Education
언어학 연구 |
|
17 |
2010 |
기타언어학
우리나라 초등학생의 영어이름 사용이 영어성취도 및 영어학습 흥미도에 미치는 영향
Effects of elementary school students' use of English names on their English proficiency and interests in English study
영어교과교육 |
9 |
3 |
2010 |
영어교육
우리나라 초등학생의 영어이름 사용이 영어성취도 및 영어학습 흥미도에 미치는 영향
Effects of elementary school students' use of English names on their English proficiency and interests in English study
영어교과교육 |
9 |
3 |
2010 |
영어교육
초등영어 교사용 지도서 활용 실태 및 개선 방안을 위한 기초 연구
A Basic Study of the Analysis of the Utilization Status of the Elementary English Teacher's Guide Book and Suggestions for Further Development
영어교과교육 |
9 |
2 |
2010 |
영어교육
초등영어 교사용 지도서 활용 실태 및 개선 방안을 위한 기초 연구
A Basic Study of the Analysis of the Utilization Status of the Elementary English Teacher's Guide Book and Suggestions for Further Development
영어교과교육 |
9 |
2 |
2010 |
영어교육
초등학생들의 고안철자를 통한 초등 영어 철자 지도에 관한 연구
A study on English spelling instruction based on the analysis of invented spellings of the Korean elementary students
Foreign Languages Education |
17 |
1 |
2010 |
언어학
초등학생들의 고안철자를 통한 초등 영어 철자 지도에 관한 연구
A study on English spelling instruction based on the analysis of invented spellings of the Korean elementary students
Foreign Languages Education |
17 |
1 |
2010 |
언어학
초등영어 학습부진학생 지도를 위한 온·오프라인 혼합형 교수-학습 모형 개발
Development of a blended learning model for teaching lower leveled students in elementary English education.
초등영어교육 |
16 |
1 |
2010 |
영어교육
초등영어 학습부진학생 지도를 위한 온·오프라인 혼합형 교수-학습 모형 개발
Development of a blended learning model for teaching lower leveled students in elementary English education.
초등영어교육 |
16 |
1 |
2010 |
영어교육
영어회화 전문강사 제도에 관한 초등학교 기본연수 강사들의 인식 연구
A study on the introduction of English conversation specialists into elementary schools through the voices of the teacher trainers
초등영어교육 |
16 |
2 |
2010 |
영어교육
영어회화 전문강사 제도에 관한 초등학교 기본연수 강사들의 인식 연구
A study on the introduction of English conversation specialists into elementary schools through the voices of the teacher trainers
초등영어교육 |
16 |
2 |
2010 |
영어교육
전래동화 활용 극화반응활동 기반 영어 수업이 초등 고학년 학습자에게 미치는 영향
Exploring a response-based primary English class using folktales for upper graders
영어교육연구 |
22 |
4 |
2010 |
영어와문학
전래동화 활용 극화반응활동 기반 영어 수업이 초등 고학년 학습자에게 미치는 영향
Exploring a response-based primary English class using folktales for upper graders
영어교육연구 |
22 |
4 |
2010 |
영어와문학
초등교사의 영어 수업전문성에 대한 인식 변화 탐색
A Study of Changes in Elementary School Teachers' Perception of the English Teaching Profession during an In-Depth EFL Staff Development Program
교육과학연구 |
43 |
3 |
2012 |
교육학
홈스쿨링 조기영어교육에 관한 초등학생 학부모의 인식과 역할
Elementary School Parents' Perceptions and Roles Centering on a Case of Early English Education in Korea
인문학연구 |
44 |
2012 |
기타인문학
초등영어교과와 통합한 TPRS 활용이 초등학생의 영어 리터러시 발달에 미치는 영향
The Effects if TPRS(Teaching Proficiency through Reading and Story telling) on Elementary School Students’ English Literacy Ability
교과교육학연구 |
16 |
3 |
2012 |
교과교육학
아동문학 기반 총체적 언어학습을 위한 초등영어 교실수업모델 개발 및 적용
A study of developing primary English teaching models for whole language learning using children’s literature
초등영어교육 |
17 |
1 |
2011 |
영어교육
초등영어교육을 위한 창의성·인성교육 효과 분석에 관한 연구
The effects of creativity & character education on elementary English education
초등영어교육 |
18 |
1 |
2012 |
영어교육
아동문학 텍스트 활용 초등영어 토의 수업을 위한 실행 연구
Implementing literature discussion for primary English learners using children's literature based on the framework of action research
초등영어교육 |
18 |
1 |
2012 |
영어교육
초등영어 수업에서 실생활 듣기와 말하기 능력향상을 위한 문제중심학습(PBL)의 적용 효과
The Effect of Problem-Based Learning on Real-life Listening and Speaking Abilities in Elementary English Learning
교과교육학연구 |
16 |
3 |
2012 |
교과교육학
읽기 학습 부진아에 대한 초등 영어 멘토링 사례연구
A Case Study of the Effects of Mentoring Elementary School Students with Limited English Reading Abilities
언어학 연구 |
21 |
2011 |
기타언어학
초등 영어 교사 및 학생이 인식하는 효율적인 교수 학습 방법에 관한 연구
Elementary school teachers’ and students’ perception on the effective English teaching methods
초등영어교육 |
16 |
2 |
2010 |
영어교육
초등 영어 교사 및 학생이 인식하는 효율적인 교수 학습 방법에 관한 연구
Elementary school teachers’ and students’ perception on the effective English teaching methods
초등영어교육 |
16 |
2 |
2010 |
영어교육