A Study of Net-Lingo in Korean and English
한국 통신언어와 영어 통신언어의 연구
한어문교육 |
22 |
2010 |
국어교육
A Study of Net-Lingo in Korean and English
한국 통신언어와 영어 통신언어의 연구
한어문교육 |
22 |
|
2010 |
국어교육
한국어 교육과정에서의 수준별 수업 운영 방안 연구
Remedial Suggestion for Effective Implementation of Differentiated Curriculum in the Korean Educational Classroom as a Foreign language
인문학연구 |
21 |
2012 |
기타인문학
혼합 학습(Blended Learning)을 적용한 한국어 교원 양성 방안
A Study of Developing KFL Teacher Training Program through Blended Learning
외국어교육연구 |
25 |
2 |
2011 |
외국어교육학
광주 지역 중국인 한국어 학습자의 문화적응 스트레스 연구
Study on Acculturative Stress of the Chinese Learners of Korean Language in Gwangju
시학과 언어학 |
21 |
2011 |
기타인문학
호주에서의 한국어 및 한국어교육의 현황
The current state of Korean Language and KFL education in Australia
한국언어문화학 |
8 |
1 |
2011 |
한국어교육학
외국어로서의 한국어 교재 개발에서의 번역 양상 문제
Issues in translation aspect of the textbook development of Korean as a Foreign language
통번역학연구 |
16 |
1 |
2012 |
통역번역학
한국어 교육에서의 연어 교육 양상 연구 -연세대 교재 분석을 중심으로-
A Study on Pattern of Korean Collocation of Korean Teaching
언어학 연구 |
16 |
2010 |
기타언어학
외국인 한국어 학습자를 위한 형용사 ‘아름답다’, ‘예쁘다’, ‘곱다’ 의미 교육 방안
The meaning-teaching method for adjectives like 'ahrumdapda,' 'yepuda,' 'gopda' for Korean language learners as a foreigner
새국어교육 |
84 |
2010 |
국어교육
외국인 한국어 학습자를 위한 형용사 ‘아름답다’, ‘예쁘다’, ‘곱다’ 의미 교육 방안
The meaning-teaching method for adjectives like 'ahrumdapda,' 'yepuda,' 'gopda' for Korean language learners as a foreigner
새국어교육 |
|
84 |
2010 |
국어교육
광주광역시 다문화가족 지원 사업에서의 한국어교육 정책 개선방안
Improving Support for Korean Language Education for Multicultural Families in Gwangju Metropolitan City
인문사회과학연구 |
27 |
2010 |
학제간연구
광주광역시 다문화가족 지원 사업에서의 한국어교육 정책 개선방안
Improving Support for Korean Language Education for Multicultural Families in Gwangju Metropolitan City
인문사회과학연구 |
|
27 |
2010 |
학제간연구
한국어교육 연구 동향 분석
An Analysis on Trends in the Research of Teaching Korean as a Foreign Language
인문연구 |
63 |
2011 |
기타인문학
문학텍스트를 활용한 한국어교육방안 연구 - 외국인 유학생을 대상으로 한 패러디(Parody) 활동 중심으로 -
A Study on the Method of Korean Language Education by Literary Texts - with priority given to parody activities for foreign students -
한국문예비평연구 |
38 |
2012 |
한국어와문학