지체장애 학교에서의 협력적 팀워크 중재에 참여한 팀 구성원들의 인식
Perception of Team members participating in Collaborative teamwork intervention for Students with physical disability
지체.중복.건강장애연구 |
53 |
4 |
2010 |
교육학
지체장애 학교에서의 협력적 팀워크 중재에 참여한 팀 구성원들의 인식
Perception of Team members participating in Collaborative teamwork intervention for Students with physical disability
지체.중복.건강장애연구 |
53 |
4 |
2010 |
교육학
중등 팀 기반 통합지원에 대한 팀원 간 인식: 질적 사례 분석
A Qualitative Analysis on the Perception among Team Members in the Team-Based Support for Inclusion in a Middle School
특수교육학연구 |
45 |
3 |
2010 |
교육학
중등 팀 기반 통합지원에 대한 팀원 간 인식: 질적 사례 분석
A Qualitative Analysis on the Perception among Team Members in the Team-Based Support for Inclusion in a Middle School
특수교육학연구 |
45 |
3 |
2010 |
교육학
일과표 활용 프로그램이 교수활동 과정의 공동활동에 대한 특수교사와 특수교육보조원의 역할인식과 직무만족도에 미치는 영향
Effects of the Utilizing of Schedules on Special Education Teachers(SETs) and Special Education Assistants(SEAs)’ Role Awareness and Job Satisfaction Regarding Common Activities of the Teaching Activity Process
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
일과표 활용 프로그램이 교수활동 과정의 공동활동에 대한 특수교사와 특수교육보조원의 역할인식과 직무만족도에 미치는 영향
Effects of the Utilizing of Schedules on Special Education Teachers(SETs) and Special Education Assistants(SEAs)’ Role Awareness and Job Satisfaction Regarding Common Activities of the Teaching Activity Process
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
특수교육보조원의 초기 경험: 근거이론 접근법을 이용한 탐색적 서술 연구
Practice of experiences by Special education assistants viewed from the Grounded theory
특수아동교육연구 |
13 |
4 |
2011 |
교육학
특수교육보조원을 활용한 기능적 의사소통 훈련이 장애 중학생의 문제행동에 미치는 영향
The effect of functional communication training through para-professional on challenging behaviors for students with disabilities in middle school
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
2 |
2011 |
교육학
특수교육보조원의 자기효능감과 직무만족도의 특성 및 관계
A Study of Characteristics and relationship of Special Education Paraeducators' Self-Efficacy and Job Satisfaction
지적장애연구 |
14 |
1 |
2012 |
사회과학일반
일반학교 특수교육교사와 특수교육보조원의 협력적 역할과 의사소통에 대한 인식
Roles and Communication for effective Collaboration between Paraprofessional and Special Educators in Inclusive settings
특수아동교육연구 |
12 |
3 |
2010 |
교육학
일반학교 특수교육교사와 특수교육보조원의 협력적 역할과 의사소통에 대한 인식
Roles and Communication for effective Collaboration between Paraprofessional and Special Educators in Inclusive settings
특수아동교육연구 |
12 |
3 |
2010 |
교육학
특수교육보조원의 직무 스트레스, 사회적 지지, 직무 만족도와의 관계
Relationship among Job Stress, Social Support and Job Satisfaction of Special Education Assistants
특수교육저널:이론과 실천 |
13 |
2 |
2012 |
교육학
교원자격증 유무에 따른 특수교육 보조원의 지원, 역할, 갈등 그리고 직무 만족도에 대한 인식 연구
A study on awareness of application purpose, roles, confliction and job satisfaction in paraeducators with or without teacher's license
재활심리연구 |
18 |
2 |
2011 |
심리과학