관계 지속 의도

연구분야 : B050600 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅

클래스 : 인식/의식

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.110267

한자 : 關係持續意圖

c02-02 인식/의식

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

유대강도 [ 紐帶强度 ]

사회자본이 경제적 성과와 비경제적 성과에 미치는 영향: 사회자본 차원들의 인과관계를 고려한 접근

The Effects of Social Capital on the Economic and Noneconomic Performance: Considering the Causal Relationship of Dimensions of Social Capital

유통연구 | 15 | 1 | 2010 | 경영학

사회자본이 경제적 성과와 비경제적 성과에 미치는 영향: 사회자본 차원들의 인과관계를 고려한 접근

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유통연구 | 15 | 1 | 2010 | 경영학

서비스회복이 불평처리만족과 관계지속의도에 미치는 영향 -거래·관계특성의 조절 및 매개 효과를 중심으로-

Moderating and Mediating Role of Transaction and Relational Factors in Relationships among Recovery Performance, Satisfaction and Relationship Intention

마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 19 | 4 | 2011 | 사회과학

항공사 이용고객의 서비스편익이 고객신뢰, 긍정적 감정, 관계지속의도에 미치는 영향

The Effect of Service Benefits on Trust, Positive Emotion and Relation Continuity Intention for Airline Customer

관광레저연구 | 23 | 8 | 2011 | 관광학

특급 호텔 바(Bar)의 관계마케팅에 관한 연구 - 관계혜택이 품질 평가와 관계지속의도에 미치는 영향을 中心으로 -

A study on the Relationship Marketing of the Five-Star Hotel Bars - Focusing on the Relationship Benefit Influencing the Quality Evaluation and Relationship Retention Intention-

호텔리조트연구 | 10 | 2 | 2011 | 관광학

고객-종업원 상호작용품질과 관계지속의도의 관계에서 신뢰의 매개효과

The Mediating Effects of Trust on the Relationship between Interactional Quality and Relationship continuity

Tourism Research | 33 | 2011 | 관광학

호텔고객이 지각하는 상호작용품질이 관계결속과 관계지속의도에 미치는 영향 - 신뢰의 조절효과를 중심으로 -

The Effect of Interactional Quality Perceived by Hotel Consumer on Relational Commitment and Intent to Relationship Continuity - Focused on the Moderating Effect of the Trust -

Tourism Research | 35 | 2012 | 관광학

호텔고객의 고객관계품질이 관계지속의도에 미치는 영향 : 고객시민행동의 조절효과를 중심으로

The Impact of Customer Relationship Quality on Intent to Relationship Continuity in Hotel Customers: Focused on The Moderating Effect of The Customer Citizenship Behavior

관광레저연구 | 23 | 5 | 2011 | 관광학