사회자본이 경제적 성과와 비경제적 성과에 미치는 영향: 사회자본 차원들의 인과관계를 고려한 접근
The Effects of Social Capital on the Economic and Noneconomic Performance: Considering the Causal Relationship of Dimensions of Social Capital
유통연구 |
15 |
1 |
2010 |
경영학
사회자본이 경제적 성과와 비경제적 성과에 미치는 영향: 사회자본 차원들의 인과관계를 고려한 접근
The Effects of Social Capital on the Economic and Noneconomic Performance: Considering the Causal Relationship of Dimensions of Social Capital
유통연구 |
15 |
1 |
2010 |
경영학
서비스회복이 불평처리만족과 관계지속의도에 미치는 영향 -거래·관계특성의 조절 및 매개 효과를 중심으로-
Moderating and Mediating Role of Transaction and Relational Factors in Relationships among Recovery Performance, Satisfaction and Relationship Intention
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
19 |
4 |
2011 |
사회과학
항공사 이용고객의 서비스편익이 고객신뢰, 긍정적 감정, 관계지속의도에 미치는 영향
The Effect of Service Benefits on Trust, Positive Emotion and Relation Continuity Intention for Airline Customer
관광레저연구 |
23 |
8 |
2011 |
관광학
특급 호텔 바(Bar)의 관계마케팅에 관한 연구 - 관계혜택이 품질 평가와 관계지속의도에 미치는 영향을 中心으로 -
A study on the Relationship Marketing of the Five-Star Hotel Bars - Focusing on the Relationship Benefit Influencing the Quality Evaluation and Relationship Retention Intention-
호텔리조트연구 |
10 |
2 |
2011 |
관광학
고객-종업원 상호작용품질과 관계지속의도의 관계에서 신뢰의 매개효과
The Mediating Effects of Trust on the Relationship between Interactional Quality and Relationship continuity
Tourism Research |
33 |
2011 |
관광학
호텔고객이 지각하는 상호작용품질이 관계결속과 관계지속의도에 미치는 영향 - 신뢰의 조절효과를 중심으로 -
The Effect of Interactional Quality Perceived by Hotel Consumer on Relational Commitment and Intent to Relationship Continuity - Focused on the Moderating Effect of the Trust -
Tourism Research |
35 |
2012 |
관광학
호텔고객의 고객관계품질이 관계지속의도에 미치는 영향 : 고객시민행동의 조절효과를 중심으로
The Impact of Customer Relationship Quality on Intent to Relationship Continuity in Hotel Customers: Focused on The Moderating Effect of The Customer Citizenship Behavior
관광레저연구 |
23 |
5 |
2011 |
관광학