유대강도

연구분야 : B050600 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅
B190305 사회과학 > 신문방송학 > 광고/홍보학 > 서비스마케팅

클래스 : 수준/정도

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106801

STNet ID : 1004201

한자 : 紐帶强度
영어 : tie strength

c01-03 수준/정도

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

affects (영향)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

신뢰성 [ 信賴性 ]

RT (관련어)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

관계 지속 의도 [ 關係持續意圖 ]

RT (관련어)

 

x03-06-02 교환/교류/교제 교환/교류/교제

구전 커뮤니케이션 [ 口傳-- ]

R2:기능적

isMeasurementOf (측정 방법/수단)

 

d01-04 개념(정의) 개념(정의)

사회 연결망 [ 社會連結網 ]

소비자의 가치 추구 동인이 블로그 리뷰의 신뢰성 지각에 미치는 영향: 유대강도에 따른 조절효과를 중심으로

The Effect of Consumers’ Value Motives on the Perception of Blog Reviews Credibility: the Moderation Effect of Tie Strength

아시아마케팅저널 | 13 | 4 | 2012 | 경영학

구전이 구직자의 기업에 대한 태도와 지원의도에 미치는 영향: 전달자의 지위와 업무, 그리고 유대강도의 역할

Impact of Word-of-Mouth on Job Applicants’ Responses: Interaction among Communicator’s Rank, Function, and Tie Strength

마케팅연구 | 26 | 2 | 2011 | 경영학

사회자본이 경제적 성과와 비경제적 성과에 미치는 영향: 사회자본 차원들의 인과관계를 고려한 접근

The Effects of Social Capital on the Economic and Noneconomic Performance: Considering the Causal Relationship of Dimensions of Social Capital

유통연구 | 15 | 1 | 2010 | 경영학

사회자본이 경제적 성과와 비경제적 성과에 미치는 영향: 사회자본 차원들의 인과관계를 고려한 접근

The Effects of Social Capital on the Economic and Noneconomic Performance: Considering the Causal Relationship of Dimensions of Social Capital

유통연구 | 15 | 1 | 2010 | 경영학

구전정보 발신자와 수신자의 전문성이 구전정보에 대한 태도에 미치는 영향: 유대강도의 조절역할

The Effect of Sender's and Receiver's Expertise On the Receiver's Attitude about Word-of-Mouth : The Moderating Role of Tie Strength

마케팅관리연구 | 16 | 2 | 2011 | 경영학

유대강도, 정보의 속성 및 관여도가 SNS 내 구전 효과에 미치는 영향에 대한 연구

Effective Advertising Message Strategies for eWOM in SNS: Regarding the Tie Strength, Message Characteristics and Product Involvement

광고학연구 | 23 | 4 | 2012 | 신문방송학

프랜차이즈시스템의 사회연결망 특성이 정보공유에 미치는 영향

The Effect of Social Network on Information Sharing in Franchise System

유통연구 | 16 | 2 | 2011 | 경영학