2010년 교육감 및 교육의원 선거의 기호효과에 관한 연구
The Ballot Order Effects in the 2010 Election for Superintendent and Councilor of Education
교육행정학연구 |
29 |
2 |
2011 |
교육학
주 브랜드의 전형성이 브랜드 제휴 전략에 미치는 영향에 관한 연구
Brand Typicality of Header on Evaluation of Brand Alliance Strategy
상품학연구 |
28 |
1 |
2010 |
경영학
주 브랜드의 전형성이 브랜드 제휴 전략에 미치는 영향에 관한 연구
Brand Typicality of Header on Evaluation of Brand Alliance Strategy
상품학연구 |
28 |
1 |
2010 |
경영학
TV 프로그램 전후/중간광고 포맷과 프로그램 관여도에 따른 광고효과에 관한 연구
A study on the effects of advertising placement format and TV program involvement on consumers' memory and attitude toward advertising
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
3 |
2010 |
심리과학
TV 프로그램 전후/중간광고 포맷과 프로그램 관여도에 따른 광고효과에 관한 연구
A study on the effects of advertising placement format and TV program involvement on consumers' memory and attitude toward advertising
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
3 |
2010 |
심리과학
투표용지의 순서효과와 기호효과: 제4회 동시지방선거 기초의원선거 분석
Order Effect and Sign Effect of Ballot: Empirical Analysis on The 4thKorean Local Election
한국정치학회보 |
46 |
2 |
2012 |
정치외교학
서비스 환경에서 기대수준에 따라 순서효과가 고객지각에 미치는 영향
The order effects impact on customer perception in service environment, depending on level of expectations before service experience
유통경영학회지 |
15 |
4 |
2012 |
무역학