민주주의와 교육: 듀이의 교육이론과 그 대안
Democracy and Education: J. Dewey's Educational Theory and Its Alternatives
도덕교육연구 |
22 |
2 |
2011 |
교육학
칸트철학의 교육사상사적 표현: 페스탈로찌, 헤르바르트, 프뢰벨
Kant and his Pedagogical Successors: Pestalozzi, Herbart, Froebel
도덕교육연구 |
23 |
1 |
2011 |
교육학
바벨탑 이야기 : 도덕교육의 문화적 차원
The Tower of Babel : The Cultural Aspect of Moral Education
도덕교육연구 |
21 |
2 |
2010 |
교육학
바벨탑 이야기 : 도덕교육의 문화적 차원
The Tower of Babel : The Cultural Aspect of Moral Education
도덕교육연구 |
21 |
2 |
2010 |
교육학
플라톤 「국가론」에서의 관례와 자연의 관계 문제: 메타프락시스적 사고의 단초
The Antithesis between ‘Nomos’ and ‘Physis’ in Plato's Republic: The Starting Point of 'Metapractical Discourse'
도덕교육연구 |
22 |
1 |
2010 |
교육학
플라톤 「국가론」에서의 관례와 자연의 관계 문제: 메타프락시스적 사고의 단초
The Antithesis between ‘Nomos’ and ‘Physis’ in Plato's Republic: The Starting Point of 'Metapractical Discourse'
도덕교육연구 |
22 |
1 |
2010 |
교육학
학교 도덕교육의 목표로서의 정신 건강에 관한 연구
A Study on Mental Health as an Objective of Moral Education in Schools
도덕교육연구 |
21 |
2 |
2010 |
교육학
학교 도덕교육의 목표로서의 정신 건강에 관한 연구
A Study on Mental Health as an Objective of Moral Education in Schools
도덕교육연구 |
21 |
2 |
2010 |
교육학
인간행위론: 메타프락시스적 관점
Human Conduct in the View of Metapraxis
도덕교육연구 |
22 |
2 |
2011 |
교육학
서사해석학의 메타프락시스적 성격
Paul Ricoeur's Narrative Hermeneutics in the View of Metapraxis
도덕교육연구 |
23 |
1 |
2011 |
교육학
교육과정이론의 두 측면: 교과의 내면화와 교과의 정당화
Two Aspects of the Curriculum Theory: Internalization and Justification
도덕교육연구 |
22 |
2 |
2011 |
교육학
교과교육과 간접전달
Teaching School Subjects and Indirect Communication
도덕교육연구 |
22 |
2 |
2011 |
교육학
교과통합의 개념모형 일고찰
An Essay on the Conceptual Models of Curriculum Integration
도덕교육연구 |
22 |
1 |
2010 |
교육학
교과통합의 개념모형 일고찰
An Essay on the Conceptual Models of Curriculum Integration
도덕교육연구 |
22 |
1 |
2010 |
교육학
주자 공부론에서 함양(涵養)의 의미: 메타프락시스적 접근
The Meaning of Mind-Cultivation in Chu Hsi's Theory of Education: A Metapractical Perspective
도덕교육연구 |
22 |
2 |
2011 |
교육학
메타프락시스로서의 메타피직스: 교육이론의 성격
Metaphysics as "Metapraxis" : an Study on the Nature of Educational Theory
도덕교육연구 |
24 |
1 |
2012 |
교육학
원효 ‘인식론’의 교육학적 함의 :「판비량론」8절을 중심으로
The Educational Implication of Won hyo(元曉)'s Epistemology
도덕교육연구 |
24 |
2 |
2012 |
교육학
메타프락시스적 관점에 비추어 본 기업교육 복잡계 형성에 관한 연구
A Study on the Formation of the Complex System of Corporate Education in Terms of Meta-Praxis
Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) |
13 |
1 |
2010 |
교육학
메타프락시스적 관점에 비추어 본 기업교육 복잡계 형성에 관한 연구
A Study on the Formation of the Complex System of Corporate Education in Terms of Meta-Praxis
Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) |
13 |
1 |
2010 |
교육학
성리학의 심성론과 도덕교육
The Neo-Confucian Theory of Human Mind-Nature and The Moral Education
도덕교육연구 |
22 |
2 |
2011 |
교육학