브랜드 개성의 선행변수와 결과변수에 관한 연구: 브랜드가 노출되지 않는 서비스 상품을 중심으로
Antecedents and Consequences of Brand Personality in Non-Conspicuous Service Sector
상품학연구 |
28 |
2 |
2010 |
경영학
브랜드 개성의 선행변수와 결과변수에 관한 연구: 브랜드가 노출되지 않는 서비스 상품을 중심으로
Antecedents and Consequences of Brand Personality in Non-Conspicuous Service Sector
상품학연구 |
28 |
2 |
2010 |
경영학
개별 브랜드의 마케팅 활동과 브랜드 자산간 관계에 관한 연구:서비스 상품과 기업 이미지의 매개적 역할을 중심으로
A Study On The Relationship About Perceived Marketing Mix And Brand Equity: Focused On The Service Product and the Mediate Role of Corporate Image
상품학연구 |
28 |
3 |
2010 |
경영학
개별 브랜드의 마케팅 활동과 브랜드 자산간 관계에 관한 연구:서비스 상품과 기업 이미지의 매개적 역할을 중심으로
A Study On The Relationship About Perceived Marketing Mix And Brand Equity: Focused On The Service Product and the Mediate Role of Corporate Image
상품학연구 |
28 |
3 |
2010 |
경영학
쇼핑관광객의 감성적 소비성향이 브랜드 애착 및 브랜드 애호도에 미치는 영향 - 브랜드 추구혜택의 조절효과를 중심으로 -
The Effect of Shopping Tourists’ Emotional Consumption Tendencies on Luxury Brand Attachment and Loyalty - A Moderating Effect of Brand benefit-
산업혁신연구 |
27 |
2 |
2011 |
경영전략/정책
금융 서비스의 지각된 전반적 품질에 미치는 영향 요인 및 성과에 관한 연구
A Study on Factors Influencing Perceived Overall Quality and Performance in Financial Services
아시아마케팅저널 |
13 |
4 |
2012 |
경영학
가입형 서비스 상품에 대한 전환비용, 고객만족도가 브랜드애호도에 미치는 영향
The effects of switching cost and customer satisfaction on brand loyalty in a continuous purchase setting
고객만족경영연구 |
13 |
3 |
2011 |
경영학
판매촉진이 가격공정성, 브랜드가치, 브랜드 이미지, 및 브랜드 애호도에 미치는 영향
The Effects of Sales Promotion on Price Fairness, Brand Value, Brand Image and Brand Loyalty
관광연구 |
25 |
3 |
2010 |
관광학일반
판매촉진이 가격공정성, 브랜드가치, 브랜드 이미지, 및 브랜드 애호도에 미치는 영향
The Effects of Sales Promotion on Price Fairness, Brand Value, Brand Image and Brand Loyalty
관광연구 |
25 |
3 |
2010 |
관광학일반
국내 오픈마켓 브랜드개성과 고객만족, 애호도와의 관계에서 한·중 소비자간 비교에 관한 연구
A Study on Comparison between Korean · Chinese Consumers In the Relationship between Domestic Open Market Brand personality, Customer Satisfaction and Brand Loyalty
경영과 정보연구 |
30 |
3 |
2011 |
경영학
스포츠 경기 경험요소가 후원기업의 브랜드 애호도에 미치는 영향 - 프로농구 경기 관람객을 대상으로
The Influences of Sports Experiential Elements on Brand Loyalty of Sponsors
산업경제연구 |
24 |
2 |
2011 |
경제학
지역축제의 브랜드 자산, 브랜드 가치, 브랜드 애호도의 영향관계: 2010 경주 한국의 술과 떡잔치를 중심으로
Effect Relationship Between Brand Equity, Brand Value and Brand Loyalty of Local Festival: Focusing on 13th Gyeongju Liquor and Rice Cake Festival, 2010
호텔관광연구 |
12 |
3 |
2010 |
호텔/외식산업경영
지역축제의 브랜드 자산, 브랜드 가치, 브랜드 애호도의 영향관계: 2010 경주 한국의 술과 떡잔치를 중심으로
Effect Relationship Between Brand Equity, Brand Value and Brand Loyalty of Local Festival: Focusing on 13th Gyeongju Liquor and Rice Cake Festival, 2010
호텔관광연구 |
12 |
3 |
2010 |
호텔/외식산업경영
외식업체의 광고가 브랜드 가치와 브랜드 태도, 브랜드 애호도에 미치는 영향 - 패밀리레스토랑, 피자전문점, 패스트푸드점을 중심으로 -
The effect of advertising in relation to brand value, brand attitude, and brand loyalty in the food service industry - Focusing on family restaurants, pizza restaurants, and fast-food restaurants -
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
외식업체의 광고가 브랜드 가치와 브랜드 태도, 브랜드 애호도에 미치는 영향 - 패밀리레스토랑, 피자전문점, 패스트푸드점을 중심으로 -
The effect of advertising in relation to brand value, brand attitude, and brand loyalty in the food service industry - Focusing on family restaurants, pizza restaurants, and fast-food restaurants -
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
국내은행산업에서 브랜드 애호도에 대한 경쟁모델 메카니즘
The Mechanism of Competing Models on Brand Loyalty in the Domestic Banking Industry
고객만족경영연구 |
12 |
3 |
2010 |
경영학
국내은행산업에서 브랜드 애호도에 대한 경쟁모델 메카니즘
The Mechanism of Competing Models on Brand Loyalty in the Domestic Banking Industry
고객만족경영연구 |
12 |
3 |
2010 |
경영학
디자인 가치에 대한 고객 애호도 반응 - 제품 유형별 비교연구 -
Customers' Loyalty Response to Design Value - A Comparative Study among Product Types -
브랜드디자인학연구 |
10 |
3 |
2012 |
디자인
브랜드 애호도 구축에 있어서 소비자-브랜드 자아일치성의 역할에 관한 연구
A Study on the Role of Self-Congruity in Building Brand Loyalty
브랜드디자인학연구 |
8 |
2 |
2010 |
디자인
브랜드 애호도 구축에 있어서 소비자-브랜드 자아일치성의 역할에 관한 연구
A Study on the Role of Self-Congruity in Building Brand Loyalty
브랜드디자인학연구 |
8 |
2 |
2010 |
디자인
브랜드 이미지와 브랜드 애호도 관계의 이해: 종단적인 연구
Understanding the Relationship between Brand Image and Brand Loyalty: A Longitudinal Study
소비자학연구 |
21 |
4 |
2010 |
경제학
브랜드 이미지와 브랜드 애호도 관계의 이해: 종단적인 연구
Understanding the Relationship between Brand Image and Brand Loyalty: A Longitudinal Study
소비자학연구 |
21 |
4 |
2010 |
경제학
브랜드 애호도 구축에서 제품 디자인의 역할
The Role of Product Design on Establishing Brand Loyalty
브랜드디자인학연구 |
9 |
1 |
2011 |
디자인