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DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.111587
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커피전문점 브랜드이미지가 고객만족 및 브랜드충성도에 미치는 영향
The Impact of Brand Image on the Customer Satisfaction and Brand Loyalty in Specialty Coffee Shop
소비문화연구 | 14 | 3 | 2011 | 기타사회과학일반
브릭스(BRICs) 지역 소비자들의 한국제품선택에 관한 비교연구
A Comparative Study on the BRICs Consumers’ selection of Korean Product
아태연구 | 18 | 3 | 2011 | 사회과학일반
친디아(Chindia) 소비자들의 한국제품 선택에 관한 비교연구
A Comparative Study on the Chindia Consumers’ selection of Korean Product
국제지역연구 | 16 | 2 | 2012 | 경제학
美·中·印 소비자들의 한국 자동차 구매태도에 관한 비교연구 : 현대 자동차를 중심으로
An Empirically Comparative Study on the Purchasing Attitude to Korean Automobiles of American, Chinese and Indian Consumers : Focusing on Hyundai Automobile
국제지역연구 | 14 | 1 | 2010 | 경제학
美·中·印 소비자들의 한국 자동차 구매태도에 관한 비교연구 : 현대 자동차를 중심으로
An Empirically Comparative Study on the Purchasing Attitude to Korean Automobiles of American, Chinese and Indian Consumers : Focusing on Hyundai Automobile
국제지역연구 | 14 | 1 | 2010 | 경제학
컨벤션참가자의 개최지에 대한 지각이 만족에 미치는 영향 -브랜드 개성, 지각된 품질, 이미지와 가치를 중심으로-
The Influence of Convention Participants' Perceptions to the Destination on their Overall Satisfaction: A Focus on the Brand Personality, Perceived Quality, Image, and Value
관광학연구 | 34 | 1 | 2010 | 관광학
컨벤션참가자의 개최지에 대한 지각이 만족에 미치는 영향 -브랜드 개성, 지각된 품질, 이미지와 가치를 중심으로-
The Influence of Convention Participants' Perceptions to the Destination on their Overall Satisfaction: A Focus on the Brand Personality, Perceived Quality, Image, and Value
관광학연구 | 34 | 1 | 2010 | 관광학
기업 소유 스포츠 구단의 스포츠 스폰서십 효과 : 롯데 프로야구단을 중심으로
Sponsorship Effects of a Corporate Sponsored Sport Team : A Focus on the Lotte Professional Baseball Team
한국소통학보 | 13 | 2010 | 휴먼커뮤니케이션
기업 소유 스포츠 구단의 스포츠 스폰서십 효과 : 롯데 프로야구단을 중심으로
Sponsorship Effects of a Corporate Sponsored Sport Team : A Focus on the Lotte Professional Baseball Team
한국소통학보 | | 13 | 2010 | 휴먼커뮤니케이션
패션 플래그쉽 스토어 인테리어디자인의 브랜드 개성과 브랜드 충성도의 영향관계에 관한 연구 - 루이뷔통의 플래그쉽 스토어를 중심으로 -
A Study on the Efect of Brand Personality of Fashion Flagship Store on Brand Loyalty in Interior Design - Focus on the Fashion Flagship Store of Louis Vuitton -
한국실내디자인학회 논문집 | 20 | 6 | 2011 | 디자인
중국 농촌 소비자들의 한국제품 선택에 관한 연구: TV와 핸드폰을 중심으로
A Study on the Rural Chinese Consumers’ Selection of Korean Products: On the Basis of TV and Cell Phone
사회과학연구 | 36 | 1 | 2010 | 사회과학일반
중국 농촌 소비자들의 한국제품 선택에 관한 연구: TV와 핸드폰을 중심으로
A Study on the Rural Chinese Consumers’ Selection of Korean Products: On the Basis of TV and Cell Phone
사회과학연구 | 36 | 1 | 2010 | 사회과학일반
도시브랜드 슬로건의 브랜드 개성 - 우리나라 7대 도시 분석을 중심으로
Brand Personality of City Brand Slogan - Focus on 7 Big Metropolitan Cities
광고연구 | 93 | 2012 | 광고/홍보학
CEO와 사원의 자원봉사활동을 활용한 기업의 사회적 책임(CSR) 활동이 브랜드 개성에 미치는 영향
The Influence of Corporate Social Responsibility (CSR) based on CEO and Employee Volunteering on Brand Personality
브랜드디자인학연구 | 8 | 3 | 2010 | 디자인
CEO와 사원의 자원봉사활동을 활용한 기업의 사회적 책임(CSR) 활동이 브랜드 개성에 미치는 영향
The Influence of Corporate Social Responsibility (CSR) based on CEO and Employee Volunteering on Brand Personality
브랜드디자인학연구 | 8 | 3 | 2010 | 디자인
브랜드 동일시의 매개효과를 중심으로 한 커피전문점 브랜드 개성이 만족과 충성도에 미치는 영향
The Influence of Brand Personality on Satisfaction and Loyalty in Coffeeshop Industry: A Focus on the Mediating Effect of Brand Congruency
관광학연구 | 35 | 3 | 2011 | 관광학
컨벤션 개최지 브랜드개성이 이미지 및 지역경쟁력 제고에 미치는 영향에 관한 연구
The Effect of Convention Destination’s Brand Personality on Destination Image and Competitive Promotion
관광연구 | 26 | 1 | 2011 | 관광학일반
명품 브랜드 개성과 브랜드 몰입간 관계에 대한 연구 -항공사 브랜드 관리의 전략적 시사점을 중심으로-
The Relationship between Luxury Brand Personality and Brand Commitment -Focused on the Strategic Implications of Airline Service Brand Management-
한국항공경영학회지 | 10 | 1 | 2012 | 경영학
특산품 개성과 만족이 지역이미지에 미치는 영향
The Effects of the Speciality Personality and Satisfaction on Regional Image
상품학연구 | 28 | 5 | 2010 | 경영학
특산품 개성과 만족이 지역이미지에 미치는 영향
The Effects of the Speciality Personality and Satisfaction on Regional Image
상품학연구 | 28 | 5 | 2010 | 경영학
브랜드매너의 구성차원과 측정항목의 개발
Development of dimensions and measurement items of Brand manners
경영학연구 | 39 | 5 | 2010 | 경영학
브랜드매너의 구성차원과 측정항목의 개발
Development of dimensions and measurement items of Brand manners
경영학연구 | 39 | 5 | 2010 | 경영학
‘Hi Seoul’과 ‘Dynamic Busan’의 도시브랜드개성의 비교
Comparing City Brand Personality of 'Hi Seoul' and 'Dynamic Busan'
관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학
‘Hi Seoul’과 ‘Dynamic Busan’의 도시브랜드개성의 비교
Comparing City Brand Personality of 'Hi Seoul' and 'Dynamic Busan'
관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학
국내 오픈마켓 브랜드개성과 고객만족, 애호도와의 관계에서 한·중 소비자간 비교에 관한 연구
A Study on Comparison between Korean · Chinese Consumers In the Relationship between Domestic Open Market Brand personality, Customer Satisfaction and Brand Loyalty
경영과 정보연구 | 30 | 3 | 2011 | 경영학
유통업체 브랜드의 전략적 활용에 관한 연구; 브랜드 개성을 중심으로
A Study on Strategic Implications of Private Brand ;Focusing on Brand Personality
유통경영학회지 | 13 | 4 | 2010 | 무역학
유통업체 브랜드의 전략적 활용에 관한 연구; 브랜드 개성을 중심으로
A Study on Strategic Implications of Private Brand ;Focusing on Brand Personality
유통경영학회지 | 13 | 4 | 2010 | 무역학
컨벤션 개최지 브랜드 개성에 따른 시장세분화 및 참가의사연구
A Study on Market Segmentation of Convention Destination Brand Personality and Intention to Participation
호텔관광연구 | 12 | 2 | 2010 | 호텔/외식산업경영
컨벤션 개최지 브랜드 개성에 따른 시장세분화 및 참가의사연구
A Study on Market Segmentation of Convention Destination Brand Personality and Intention to Participation
호텔관광연구 | 12 | 2 | 2010 | 호텔/외식산업경영
호텔 브랜드 퍼스낼리티(brand personality) 측정에 관한 탐색적 연구 - 서울 시내 특1급 호텔을 중심으로 -
Exploratory Study on the Establishment of a Hotel Image According to the Measurement of the Brand Personality - Focusing on the Five-star Hotels in the Downtown of Seoul -
관광연구 | 24 | 6 | 2010 | 관광학일반
호텔 브랜드 퍼스낼리티(brand personality) 측정에 관한 탐색적 연구 - 서울 시내 특1급 호텔을 중심으로 -
Exploratory Study on the Establishment of a Hotel Image According to the Measurement of the Brand Personality - Focusing on the Five-star Hotels in the Downtown of Seoul -
관광연구 | 24 | 6 | 2010 | 관광학일반
관광목적지의 브랜드개성 속성 도출 연구
Identifying Brand Personality's Attributes of Tourism 9Destination
관광레저연구 | 22 | 2 | 2010 | 관광학
관광목적지의 브랜드개성 속성 도출 연구
Identifying Brand Personality's Attributes of Tourism 9Destination
관광레저연구 | 22 | 2 | 2010 | 관광학
색채이미지가 브랜드 개성과 브랜드 아이덴티티에 미치는 영향에 관한 연구 - 대한항공을 중심으로 -
A Study of Influences of Color Image upon Brand Personality and Brand Identity - The Case of Korean Air -
한국디자인포럼 | 36 | 2012 | 디자인
The Roles of Personality Congruence on City Brand Preference
도시-관광객의 개성 일치 여부가 도시 선호도에 미치는 영향
관광연구저널 | 26 | 1 | 2012 | 관광학
레스토랑 브랜드 개성에 관한 연구동향 및 기여의 고찰 - 한국연구재단에 등재된 호텔․외식 및 관광관련 학술지를 중심으로 -
A Review of Research on Restaurant Brand Personality: A Focus on the Hospitality and Tourism Journals Listed at Korea Research Foundation
관광학연구 | 35 | 2 | 2011 | 관광학
커피전문점의 브랜드개성이 브랜드태도 및 브랜드충성도에 미치는 영향
The Effect of Brand Personality on Brand Attitude and Brand Loyalty in Coffee Houses
동북아관광연구 | 7 | 2 | 2011 | 기타관광학
프랜차이즈 베이커리의 브랜드 개성이 브랜드 이미지 및 구매 액에 미치는 영향
The Effects of Brand Personality on Brand Image and Personal Spending in Franchised Bakery
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
프랜차이즈 베이커리의 브랜드 개성이 브랜드 이미지 및 구매 액에 미치는 영향
The Effects of Brand Personality on Brand Image and Personal Spending in Franchised Bakery
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
테이크아웃 커피전문점의 브랜드개성과 자아이미지의 일치성이 소비자태도에 미치는 영향에 관한 연구: 제품관여도를 조절변수로
The Effect of Congruity between Brand Personality and Self-image on the Customer's Attitude in the Takeout Coffeeshop: Using Product Involvement as Variable Parameters
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
테이크아웃 커피전문점의 브랜드개성과 자아이미지의 일치성이 소비자태도에 미치는 영향에 관한 연구: 제품관여도를 조절변수로
The Effect of Congruity between Brand Personality and Self-image on the Customer's Attitude in the Takeout Coffeeshop: Using Product Involvement as Variable Parameters
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
SNS(트위터와 페이스북) 브랜드개성과 충성도에 관한 탐색적 연구 - 관여도의 조절효과를 중심으로
Exploratory Study on SNS (Facebook and Twitter) Brand Personality and Brand Loyalty - Focused on Moderating Effect of the Involvement
한국광고홍보학보 | 14 | 2 | 2012 | 신문방송학
호텔 경영 형태별 브랜드 자산 구성요소의 인과관계 비교: 브랜드개성 매개 효과를 중심으로
A Comparison Study of Causal Relationship of Hotel Brand Equity Component according to Different Types of Hotel Management: Focused on the Mediation Effect of the Brand Personality
호텔관광연구 | 14 | 3 | 2012 | 호텔/외식산업경영
브랜드 개성 지각을 통한 커피전문점의 경쟁구도 및 선호 분석
Analysis of Competing Composition and Preference of Coffee Shop Brand through Perception of Brand Personality
관광연구 | 26 | 3 | 2011 | 관광학일반
호텔기업의 브랜드 개성, 자아일치성, 신뢰, 브랜드태도 간의 구조적 관계
Hotel Brand Peculiarities, Self-image Conformity, Customer's Trust and Attitude Toward Hotel Brand.
관광레저연구 | 23 | 6 | 2011 | 관광학
브랜드 개성 원형모형에 관한 연구
Circumplex Model of Brand Personality
광고학연구 | 21 | 5 | 2010 | 신문방송학
브랜드 개성 원형모형에 관한 연구
Circumplex Model of Brand Personality
광고학연구 | 21 | 5 | 2010 | 신문방송학
섹시함이라는 차별적 광고컨셉을 기반으로 SUV 시장에서 선도적 지위를 구축하는데 성공한 현대자동차 투싼ix
"Sexy Utility Vehicle": A Case Study of Hyundai Motor Company's Tucson ix Ad Campaign
광고학연구 | 21 | 5 | 2010 | 신문방송학
섹시함이라는 차별적 광고컨셉을 기반으로 SUV 시장에서 선도적 지위를 구축하는데 성공한 현대자동차 투싼ix
"Sexy Utility Vehicle": A Case Study of Hyundai Motor Company's Tucson ix Ad Campaign
광고학연구 | 21 | 5 | 2010 | 신문방송학
특급호텔 웨딩 브랜드 개성에 관한 연구 - 서울 소재 특급호텔을 중심으로 -
A study of Luxury Hotel Wedding Brand Personality - focused on hotels in Seoul -
관광연구 | 26 | 3 | 2011 | 관광학일반
항공사 브랜드에 대한 내부 고객의 자아 이미지 일치성 연구
Internal Customers' Self Image Congruence in Airline Brand
관광연구 | 27 | 3 | 2012 | 관광학일반
광고가 표현하는 브랜드 개성과 소비자가 인식하는브랜드 개성의 일치성연구: 제품유형별 최초 시장 진입브랜드의 광고를 중심으로
The relationship between Ad-expressed Brand Personality and Consumer-perceived Brand Personality
한국광고홍보학보 | 12 | 1 | 2010 | 신문방송학
광고가 표현하는 브랜드 개성과 소비자가 인식하는브랜드 개성의 일치성연구: 제품유형별 최초 시장 진입브랜드의 광고를 중심으로
The relationship between Ad-expressed Brand Personality and Consumer-perceived Brand Personality
한국광고홍보학보 | 12 | 1 | 2010 | 신문방송학
소비자의 추구가치가 브랜드 개성 선호에 미치는 영향에 관한 연구
Study on the Brand Personality Preference by Consumer Value
광고연구 | 85 | 2010 | 광고/홍보학
소비자의 추구가치가 브랜드 개성 선호에 미치는 영향에 관한 연구
Study on the Brand Personality Preference by Consumer Value
광고연구 | | 85 | 2010 | 광고/홍보학
TV광고의 시각 요소 분석 MBTI로 분류한 휴대폰 브랜드개성을 중심으로
Visual elements of TV advertisements that present Brand Personality, - Focused on TV advertisement -
한국디자인포럼 | 27 | 2010 | 디자인
TV광고의 시각 요소 분석 MBTI로 분류한 휴대폰 브랜드개성을 중심으로
Visual elements of TV advertisements that present Brand Personality, - Focused on TV advertisement -
한국디자인포럼 | | 27 | 2010 | 디자인
브랜드 개성-자아 이미지 일치성이 구매의도에 미치는 영향 : 자기 감시성과 제품유형의 조절효과
The Effect of the Congruence between Brand Personality and Self-Image on Purchase Intention : theModerating Role of Self-Monitoring and Product Type
광고학연구 | 22 | 5 | 2011 | 신문방송학
브랜드-고객 관계형성과정에서 제품의 유형성과 고객유형의 조절효과에 관한 연구
Moderating Role of Product Tangibility and Customer Type in Brand-Customer Relationship
광고학연구 | 23 | 2 | 2012 | 신문방송학
소비자, 모 브랜드, 확장제품범주 간의 젠더 이미지 일치성이 확장제품에 대한 소비자 태도와 구매의도에 미치는 영향
The Effect of Gender Image Congruence of Consumer, Parent Brand, and Extension Product Category on Brand Extension Evaluation and Purchase Intention
광고학연구 | 23 | 6 | 2012 | 신문방송학
브랜드 개성의 선행변수와 결과변수에 관한 연구: 브랜드가 노출되지 않는 서비스 상품을 중심으로
Antecedents and Consequences of Brand Personality in Non-Conspicuous Service Sector
상품학연구 | 28 | 2 | 2010 | 경영학
브랜드 개성의 선행변수와 결과변수에 관한 연구: 브랜드가 노출되지 않는 서비스 상품을 중심으로
Antecedents and Consequences of Brand Personality in Non-Conspicuous Service Sector
상품학연구 | 28 | 2 | 2010 | 경영학
여가공간으로서 청계천의 브랜드 개성이 브랜드 태도에 미치는 영향
The Influence of Brand Behavior on Brand Personality of Cheonggyecheon as a Leisure Space
Journal of Integrated Design Research | 11 | 3 | 2012 | 기타디자인
패밀리 레스토랑의 브랜드 개성과 충성도: 브랜드 자아동일시, 신뢰, 그리고 만족의 관계를 중심으로
Family Restaurant's Brand Personality and Loyalty: Focused on Customer's Brand Identification, Trust, and Satisfaction
상품학연구 | 28 | 4 | 2010 | 경영학
패밀리 레스토랑의 브랜드 개성과 충성도: 브랜드 자아동일시, 신뢰, 그리고 만족의 관계를 중심으로
Family Restaurant's Brand Personality and Loyalty: Focused on Customer's Brand Identification, Trust, and Satisfaction
상품학연구 | 28 | 4 | 2010 | 경영학
스마트폰의 브랜드 개성-자아 이미지간 일치성이 브랜드 충성도에 미치는 영향: 스마트폰 사용 플로우 경험 조절 효과를 중심으로
The Influence of the Congruity between Brand Personality and Self-Image on Brad Loyalty - Moderating Effect of the Smartphone Flow Experience -
광고연구 | 88 | 2011 | 광고/홍보학