외국기업의 CSR 활동이 기업이미지와 구매의도에 미치는 영향: 중국 진출 한국 식품기업을 중심으로
Effects of Corporate Social Responsibility on Corporate Image and Purchase Intent: An Empirical Investigation of Korean Food Companies in China
국제경영리뷰 |
15 |
3 |
2011 |
경영학
중국 내 한국 식품기업의 사회적 책임 활동 및 브랜드 인지도가 소비자 구매의도에 미치는 영향에 대한 탐색적 연구
Effects of Corporate Social Responsibility and Brand Awareness on Purchase Intent: An Exploratory Investigation of Korean Food Companies in China
중국과 중국학 |
14 |
2011 |
지역학일반
한․중 FTA의 배경 및 효과에 관한 연구: 재중한국기업들을 중심으로
A Study on Management Performance of Korea Enterprise in China according to the conclusion of the FTA
중국학논총 |
34 |
2011 |
중국문화학
중국시장에서 FDI 협상력 불안정성의 결정요인 분석
A study on FDI bargaining relationship instability in China market
관세학회지 |
13 |
1 |
2012 |
무역학
브랜드 개성 구성요인에 관한 실증연구: 중국 자동차 시장에서 현대, 혼다, 토요타의 비교
An Empirical Study of Brand Personality Dimensions: A Comparison of Hyundai, Honda, and Toyota in the Chinese Automobile Marketplace
국제지역연구 |
14 |
3 |
2010 |
지역학
브랜드 개성 구성요인에 관한 실증연구: 중국 자동차 시장에서 현대, 혼다, 토요타의 비교
An Empirical Study of Brand Personality Dimensions: A Comparison of Hyundai, Honda, and Toyota in the Chinese Automobile Marketplace
국제지역연구 |
14 |
3 |
2010 |
지역학
한과의 세계화를 위한 신제품 개발의 전략적 방향에 대한 연구
New product development strategy for the globalization of Korean traditional cookies
기초조형학연구 |
13 |
1 |
2012 |
예술일반
중국시장 진출기업 진입모드의 동태적 변화에 관한 사례연구: 전문경영자의 의사결정을 중심으로
A Case Study on the Evolution of Entry Mode of a Firm Operating in China Market: Focusing on the Decision of CEO
전문경영인연구 |
15 |
2 |
2012 |
경영교육
중국 내수진작 정책의 함의와 영향에 관한 연구
A Meaning and Effect of Chinese Domestic Demand-led Growth Policy
아시아연구 |
13 |
1 |
2010 |
지역학
중국 내수진작 정책의 함의와 영향에 관한 연구
A Meaning and Effect of Chinese Domestic Demand-led Growth Policy
아시아연구 |
13 |
1 |
2010 |
지역학
중국시장 광고 효과의 영향 요인에 관한 연구: 광고 모델 유형 및 제품원산지, 제품 유형의 상호작용 효과를 중심으로
Influencing Factors on Attitudes toward Advertising in the Chinese Market: The Interaction Effect of Endorser Ethnicity, Product Type, and Country of Origin
국제경영리뷰 |
16 |
3 |
2012 |
경영학
한국 온라인게임이 중국 이용자의 만족에 미치는 영향에 관한 실증분석
An Empirical Study on the Effects of the Korean Online-games Characteristics to the Chinese Users' Satisfaction
e-비즈니스연구 |
12 |
2 |
2011 |
무역학
중국시장 리스크가 한국기업의 무역경쟁력에 미치는 실증적 연구
An Empirical on Trade Competitiveness of Korean Company for Risk Determinants in the China Market
관세학회지 |
12 |
3 |
2011 |
무역학