중국 시장

연구분야 : B050800 사회과학 > 경영학 > 국제경영

클래스 : 관념적공간

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.11190

한자 : 中國市場
영어 : Chinese market

e04-02 관념적공간

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

C:공통속성

hasLocation (소재지/발생지)

 

x01-02 국가명 국가명

중국 () [ 中國 ]

B1:속

isKindOf (상위 유형)

영역

e04-01 인위적공간 인위적공간
e04-01 인위적공간 / e04-02 관념적공간 관념적공간

시장 () [ 市場 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

e04-01 인위적공간 인위적공간

중국 물류 시장 [ 中國物流市場 ]

R1:개념적

RT_X (관련어►)

관련자

a01-06-03 인간(역할) 인간(역할)

중국 소비자 [ 中國消費者 ]

외국기업의 CSR 활동이 기업이미지와 구매의도에 미치는 영향: 중국 진출 한국 식품기업을 중심으로

Effects of Corporate Social Responsibility on Corporate Image and Purchase Intent: An Empirical Investigation of Korean Food Companies in China

국제경영리뷰 | 15 | 3 | 2011 | 경영학

중국 내 한국 식품기업의 사회적 책임 활동 및 브랜드 인지도가 소비자 구매의도에 미치는 영향에 대한 탐색적 연구

Effects of Corporate Social Responsibility and Brand Awareness on Purchase Intent: An Exploratory Investigation of Korean Food Companies in China

중국과 중국학 | 14 | 2011 | 지역학일반

한․중 FTA의 배경 및 효과에 관한 연구: 재중한국기업들을 중심으로

A Study on Management Performance of Korea Enterprise in China according to the conclusion of the FTA

중국학논총 | 34 | 2011 | 중국문화학

중국시장에서 FDI 협상력 불안정성의 결정요인 분석

A study on FDI bargaining relationship instability in China market

관세학회지 | 13 | 1 | 2012 | 무역학

브랜드 개성 구성요인에 관한 실증연구: 중국 자동차 시장에서 현대, 혼다, 토요타의 비교

An Empirical Study of Brand Personality Dimensions: A Comparison of Hyundai, Honda, and Toyota in the Chinese Automobile Marketplace

국제지역연구 | 14 | 3 | 2010 | 지역학

브랜드 개성 구성요인에 관한 실증연구: 중국 자동차 시장에서 현대, 혼다, 토요타의 비교

An Empirical Study of Brand Personality Dimensions: A Comparison of Hyundai, Honda, and Toyota in the Chinese Automobile Marketplace

국제지역연구 | 14 | 3 | 2010 | 지역학

한과의 세계화를 위한 신제품 개발의 전략적 방향에 대한 연구

New product development strategy for the globalization of Korean traditional cookies

기초조형학연구 | 13 | 1 | 2012 | 예술일반

중국시장 진출기업 진입모드의 동태적 변화에 관한 사례연구: 전문경영자의 의사결정을 중심으로

A Case Study on the Evolution of Entry Mode of a Firm Operating in China Market: Focusing on the Decision of CEO

전문경영인연구 | 15 | 2 | 2012 | 경영교육

중국 내수진작 정책의 함의와 영향에 관한 연구

A Meaning and Effect of Chinese Domestic Demand-led Growth Policy

아시아연구 | 13 | 1 | 2010 | 지역학

중국 내수진작 정책의 함의와 영향에 관한 연구

A Meaning and Effect of Chinese Domestic Demand-led Growth Policy

아시아연구 | 13 | 1 | 2010 | 지역학

중국시장 광고 효과의 영향 요인에 관한 연구: 광고 모델 유형 및 제품원산지, 제품 유형의 상호작용 효과를 중심으로

Influencing Factors on Attitudes toward Advertising in the Chinese Market: The Interaction Effect of Endorser Ethnicity, Product Type, and Country of Origin

국제경영리뷰 | 16 | 3 | 2012 | 경영학

한국 온라인게임이 중국 이용자의 만족에 미치는 영향에 관한 실증분석

An Empirical Study on the Effects of the Korean Online-games Characteristics to the Chinese Users' Satisfaction

e-비즈니스연구 | 12 | 2 | 2011 | 무역학

중국시장 리스크가 한국기업의 무역경쟁력에 미치는 실증적 연구

An Empirical on Trade Competitiveness of Korean Company for Risk Determinants in the China Market

관세학회지 | 12 | 3 | 2011 | 무역학