중국소비자의 문화성향이 SNSs 구전행동에 미치는 영향
The Impact of Chinese Cultural Dispositions on the SNS eWOM Behavior
국제지역연구 |
15 |
3 |
2011 |
경제학
중국 소비자의 자민족중심주의와 그 효과에 관한 연구: 라이프스타일에 따른 차이와 국가이미지의 조절효과
The Effect of Consumer Ethnocentrism in China: Differences by Consumer Lifestyles and Moderating Effect of Country Images
국제경영연구 |
23 |
3 |
2012 |
경영학
중국 시장에서의 소비자 라이프스타일에 따른 국가이미지 지각과 그 효과의 차이
Analyzing Chinese Consumers' Lifestyle and the Perception of Country Image and Its Effect
동북아경제연구 |
22 |
2 |
2010 |
경제학
중국 시장에서의 소비자 라이프스타일에 따른 국가이미지 지각과 그 효과의 차이
Analyzing Chinese Consumers' Lifestyle and the Perception of Country Image and Its Effect
동북아경제연구 |
22 |
2 |
2010 |
경제학
한국의 국가 및 기업 이미지가 중국 소비자들의 한국제품 선택에 미치는 영향: 상하이 엑스포 참관 중국인을 대상으로
The Effects of the Korean Country and Cooperate Images on the Chinese Consumers’ Selection of Korean Products: Focusing on Shanghai Expo Chinese Participants
현대중국연구 |
12 |
2 |
2011 |
중국
Q방법론을 통한 중국소비자의 한국음식 인식유형분류에 관한 연구
A study on categorizing Chinese consumer's cognition type on Korean food consumption by Q-methodology
무역학회지 |
35 |
2 |
2010 |
무역학
Q방법론을 통한 중국소비자의 한국음식 인식유형분류에 관한 연구
A study on categorizing Chinese consumer's cognition type on Korean food consumption by Q-methodology
무역학회지 |
35 |
2 |
2010 |
무역학
국가이미지와 국가에 대한 태도 및 서비스에 대한 태도가 중국 소비자들의 외국계 서비스 이용 의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 의료서비스를 중심으로-
A Study of Country Image, Consumer Attitude and its Impact on International Service Use Intention of Chinese Consumers -Focusing Medical Service-
경영과 정보연구 |
31 |
2 |
2012 |
경영학
중국시장에서의 혁신제품 수용과정에 관한 연구
An Empirical Study on the Acceptance Process of Innovative Products in China
국제통상연구 |
15 |
2 |
2010 |
무역학
중국시장에서의 혁신제품 수용과정에 관한 연구
An Empirical Study on the Acceptance Process of Innovative Products in China
국제통상연구 |
15 |
2 |
2010 |
무역학
An Empirical Study On Consumers’ Purchase Decision On CATV Home Shopping – Focused On The Shanghai Market –
CATV홈쇼핑에서 소비자의 구매결정에 관한 실증연구 – 상해시장을 중심으로 –
e-비즈니스연구 |
11 |
4 |
2010 |
무역학
An Empirical Study On Consumers’ Purchase Decision On CATV Home Shopping – Focused On The Shanghai Market –
CATV홈쇼핑에서 소비자의 구매결정에 관한 실증연구 – 상해시장을 중심으로 –
e-비즈니스연구 |
11 |
4 |
2010 |
무역학
한식 전문점에 대한 중국 소비자 인식 및 품질 평가
The Image Perception and Quality Evaluation of Korean Restaurant in China
한국항공경영학회지 |
10 |
3 |
2012 |
경영학
국가이미지가 중국 소비자의 구매의향에 미치는 영향에 관한 연구
The Impact of Country Image on the Chinese Consumers' Purchase Intention
유통과학연구 |
8 |
1 |
2010 |
산업/서비스경제
국가이미지가 중국 소비자의 구매의향에 미치는 영향에 관한 연구
The Impact of Country Image on the Chinese Consumers' Purchase Intention
유통과학연구 |
8 |
1 |
2010 |
산업/서비스경제
중국 소비자의 주요국 국가이미지 지각의 변화(2006~2012) 실태
The Changes of Chinese Perception on the Country Images of Major 4 Countries From 2006 To 2012
중국과 중국학 |
17 |
2012 |
지역학일반
중국 소비자의 가치관 유형에 따른 광고태도 연구
A Study on Values and Attitude toward Advertising of Chinese Consumers
광고학연구 |
23 |
1 |
2012 |
신문방송학
중국 月光族세대의 誇示消費性向에 관한 연구 -대학생 소비자를 중심으로-
A Study on the Propensity for Conspicuous Consumption of the Chinese Consumer, so called “Yueguangzu:月光族” -Focused on College Students-
동북아경제연구 |
23 |
2 |
2011 |
경제학
중국소비자의 문화적 특성 차이와 브랜드 태도에 관한 연구
A Study on Cultural Characteristic Differences and Brand Attitude of Chinese Consumers
국제지역연구 |
16 |
3 |
2012 |
경제학
중국소비자의 적대감과 자민족중심주의가 한국산 제품 신뢰와 구매의도에 미치는 영향: 한국산 핸드폰을 중심으로
Trust and Purchase Intention to made-in Korea Product caused by Chinese Consumers' Animosity and Ethnocentrism: focusing on the made-in Korea mobile phone
국제지역연구 |
14 |
2 |
2010 |
경제학
중국소비자의 적대감과 자민족중심주의가 한국산 제품 신뢰와 구매의도에 미치는 영향: 한국산 핸드폰을 중심으로
Trust and Purchase Intention to made-in Korea Product caused by Chinese Consumers' Animosity and Ethnocentrism: focusing on the made-in Korea mobile phone
국제지역연구 |
14 |
2 |
2010 |
경제학
한국화장품브랜드에 대한 중국소비자의 애착요인과 긍정적 행동 간의 관계
The Roles of Chinese Consumers' Attachment to Korean Cosmetic Brands on Positive Behaviors
경영교육연구 |
27 |
1 |
2012 |
경영학
중국 20∼30대 여성소비자들의 화장품 선택요인 연구- 상하이 지역을 중심으로 -
20s~30s Chinese Women's Cosmetic Decision: Importance Performance Analysis on Shanghai Consumer's Cosmetics Attribute Selection
유통경영학회지 |
15 |
3 |
2012 |
무역학
중국소비자의 라이프스타일과 가치관 연구:권역별 소비자 비교를 중심으로
A Comparative Study on Lifestyle and Values of Chinese Consumers among Major Regions
상업교육연구 |
26 |
1 |
2012 |
교육학
중국 소비자들의 자동차 구매시 선택속성 연구 - 상하이 소비자들을 중심으로 -
The Analysis of Chinese Consumer's Automobile Attribute Selection
유통경영학회지 |
14 |
4 |
2011 |
무역학
중국소비자의 그린푸드 브랜드 선택이 고객가치 및 만족에 미치는 영향과 함의
Impacts of Customer Value & Satisfaction on China Consumer’s Green Food Brand Choice and It's Strategic Implications
경영교육연구 |
26 |
1 |
2011 |
경영학