인지적 사회 심리 이론의 관점에서 살펴본 예비교사들의 자아와 대학 교육 인식에 관한 연구
Study on the self and college awareness of prospective teacher seen from the perspective of cognitive social psychological theory
윤리교육연구 |
23 |
2010 |
윤리교육학
인지적 사회 심리 이론의 관점에서 살펴본 예비교사들의 자아와 대학 교육 인식에 관한 연구
Study on the self and college awareness of prospective teacher seen from the perspective of cognitive social psychological theory
윤리교육연구 |
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23 |
2010 |
윤리교육학
광고 콘텐츠에서 문학 작품 활용의 한 양상 - 고전문학 작품을 활용한 텔레비전 광고를 중심으로
An aspect to make use of literary works in advertisements - Focused on the TV advertisements which make use of classics
우리어문연구 |
37 |
2010 |
한국어와문학
광고 콘텐츠에서 문학 작품 활용의 한 양상 - 고전문학 작품을 활용한 텔레비전 광고를 중심으로
An aspect to make use of literary works in advertisements - Focused on the TV advertisements which make use of classics
우리어문연구 |
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37 |
2010 |
한국어와문학
주관적 행복이 대안에 대한 소비자의 가격 책정에 미치는 영향
The Effect of Subject Well-being on the Consumer’s Pricing of Alternatives
유통과학연구 |
10 |
4 |
2012 |
산업/서비스경제
조직시민행동이 수행자에게 미치는 부정적 효과 : 공군조종사 조직에서의 실증연구
Negative Effects of Organizational Citizenship Behavior among Air Force Pilots
인사조직연구 |
18 |
1 |
2010 |
경영학
내 성공의 비밀: 여성과학기술인들의 Deflection 경험과 정체성 구성의 탈정치화 전략
My Secret to be Successful: Deflection of Woman Scientists and Their Depoliticized Identity Construction Strategies
사회와 이론 |
19 |
2011 |
기타사회학
도덕적 문제 인식 유도를 위한인지 부조화 발문 전략
Questioning Strategies of Cognitive Dissonance for Inducing the Recognition of Moral Problem
윤리교육연구 |
26 |
2011 |
윤리교육학
사회적 돌봄 지출 결정의 논리와 현실: 기초자치단체 복지 공무원의 인식을 중심으로
Determinants of Social Care Policy: The Case of Local Bureaucrats' Perception on Logic and Practice
한국정책학회보 |
21 |
3 |
2012 |
정책학
가족 외식선택의 인지부조화 연구
Study on Family Eat-out dissonance
관광연구 |
25 |
2 |
2010 |
관광학일반
가족 외식선택의 인지부조화 연구
Study on Family Eat-out dissonance
관광연구 |
25 |
2 |
2010 |
관광학일반
충성고객구축을 위한 여행사의 서비스 차원
Developing Customer Loyalty Through Service Dimensions of Travel Agency
관광연구 |
26 |
5 |
2011 |
관광학일반
Conflicting Electronic Word-of-Mouth :The Role of Subsequent Message Exposure
소비자들이 상반되는 인터넷 구전 메시지에 노출되었을 때, 제3의 메시지가 소비자들의 선택에 미치는 영향
e-비즈니스연구 |
11 |
1 |
2010 |
무역학
Conflicting Electronic Word-of-Mouth :The Role of Subsequent Message Exposure
소비자들이 상반되는 인터넷 구전 메시지에 노출되었을 때, 제3의 메시지가 소비자들의 선택에 미치는 영향
e-비즈니스연구 |
11 |
1 |
2010 |
무역학
인지부조화와 대안애착 상황에서 소비자 의사결정 행동에 미치는 내재적 태도와 외현적 태도의 효과 연구
The Effects of Implicit and Explicit Attitudes on Consumer Decision Making Under Cognitive Dissonance and Option Attachment Situations
광고연구 |
86 |
2010 |
광고/홍보학
인지부조화와 대안애착 상황에서 소비자 의사결정 행동에 미치는 내재적 태도와 외현적 태도의 효과 연구
The Effects of Implicit and Explicit Attitudes on Consumer Decision Making Under Cognitive Dissonance and Option Attachment Situations
광고연구 |
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86 |
2010 |
광고/홍보학
외식 구매의사결정 후 인지부조화 발생요인 및 인지부조화가 행동의도에 미치는 영향
Cognitive Dissonance in Post Decision Making and Behavioral Intention for Eating Out
호텔경영학연구 |
21 |
1 |
2012 |
관광학
위선유도에 의한 인지부조화의 설득 효과 - CSR기업에 대한 태도에 미치는 영향
The Influence of Cognitive Dissonance by Hypocrisy Paradigm on Persuasion - On Attitude and Behavior for CSR Corporation
광고연구 |
89 |
2011 |
광고/홍보학