한․중 소비자들의 문화적 차이에 따른 맞춤서비스 평가에 대한 연구
The Evaluation of Customized Services by Cultural Differences between Korean and Chinese Customers
Journal of China Studies |
9 |
2010 |
중국
한․중 소비자들의 문화적 차이에 따른 맞춤서비스 평가에 대한 연구
The Evaluation of Customized Services by Cultural Differences between Korean and Chinese Customers
Journal of China Studies |
|
9 |
2010 |
중국
스마트폰 사용자가 지각한 모바일 쇼핑몰의 정보보안 수준이 쇼핑몰 이용의도에 미치는 영향
The Effects of Smartphone Users’ Perceptions of Information Security on Their Intention to Use Mobile Shopping Malls
기업경영연구 |
19 |
4 |
2012 |
경영학
스마트폰 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
A Study of the Factors Affecting Adoption of a Smartphone
Entrue Journal of Information Technology |
10 |
1 |
2011 |
경영학
금융 서비스의 지각된 전반적 품질에 미치는 영향 요인 및 성과에 관한 연구
A Study on Factors Influencing Perceived Overall Quality and Performance in Financial Services
아시아마케팅저널 |
13 |
4 |
2012 |
경영학
호텔 종업원의 유니폼이 호텔에 대한 태도와 이용의도에 미치는 영향
The Effects of the Uniform of Hotel Employee on Attitudes and Intention of Visit
동북아관광연구 |
7 |
2 |
2011 |
기타관광학
스마트폰 외식관련 어플리케이션의 사용용이성이 이용의도에 미치는 영향에 관한 연구: 친숙도와 유용성의 매개효과를 중심으로
A Study on the Effect of Easiness to Use the Food Service Related Application of Smart Phone on Intentions of Use: Focused on the Mediation Effect of Familarity and Usefulness
호텔경영학연구 |
20 |
6 |
2011 |
관광학
프로야구 타이틀스폰서십활동이 스폰서제품 이용의도에 미치는 영향
The Influence of Title Sponsorship Activities in Professional Baseball on the Intent of Using the Sponsor Products
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
프로야구 타이틀스폰서십활동이 스폰서제품 이용의도에 미치는 영향
The Influence of Title Sponsorship Activities in Professional Baseball on the Intent of Using the Sponsor Products
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
피부관리 서비스 이용자의 개인특성과 사회적 영향에 관한 구조분석
The Structure Analysis on The Effects of Individual Characteristics and Social Individual -Focused on skin care service user-
한국인체미용예술학회지 |
11 |
1 |
2010 |
미용
피부관리 서비스 이용자의 개인특성과 사회적 영향에 관한 구조분석
The Structure Analysis on The Effects of Individual Characteristics and Social Individual -Focused on skin care service user-
한국인체미용예술학회지 |
11 |
1 |
2010 |
미용
소셜커머스 이용의도의 영향요인 : 집단주의 조절효과
The Influencing Factors on Consumers’ Intention to Use Social Commerce: Moderating Effects of Collectivism
유라시아연구 |
9 |
3 |
2012 |
기타사회과학
소셜미디어 이용거부자의 혁신저항에 관한 연구
A Study of Innovation Resistance among Social Media Non-Users
한국언론학보 |
56 |
4 |
2012 |
신문방송학
클라우드 컴퓨팅 서비스의 특성요인이 경영대 학생들의 이용의도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effects of Characteristic Factors on Intention to Use Cloud Computing Services among Business Students
e-비즈니스연구 |
12 |
5 |
2011 |
무역학
동영상 UCC의 선택과 이용의도의 영향 요인에 관한 연구 : 기술 수용모형(Technology Acceptance Model: TAM2)을 중심으로
Choice and Influential Factors for Multimedia UCC : Technology Acceptance Model(TAM, TAM2)
사이버커뮤니케이션학보 |
27 |
2 |
2010 |
사회과학일반
동영상 UCC의 선택과 이용의도의 영향 요인에 관한 연구 : 기술 수용모형(Technology Acceptance Model: TAM2)을 중심으로
Choice and Influential Factors for Multimedia UCC : Technology Acceptance Model(TAM, TAM2)
사이버커뮤니케이션학보 |
27 |
2 |
2010 |
사회과학일반
Factors Affecting Intention to Use e-Book Sites in China
e-Book 사이트의 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
인터넷전자상거래연구 |
10 |
3 |
2010 |
경영학
Factors Affecting Intention to Use e-Book Sites in China
e-Book 사이트의 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
인터넷전자상거래연구 |
10 |
3 |
2010 |
경영학
조직내 잠재적 사용자의 N-스크린 서비스 이용의도에 영향을 미치는 요인
A Study of Factors Influencing Intra-Organizational Potential Users’ Intention to Use of N-Screen Service
한국비교정부학보 |
16 |
1 |
2012 |
행정학
국가이미지와 국가에 대한 태도 및 서비스에 대한 태도가 중국 소비자들의 외국계 서비스 이용 의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 의료서비스를 중심으로-
A Study of Country Image, Consumer Attitude and its Impact on International Service Use Intention of Chinese Consumers -Focusing Medical Service-
경영과 정보연구 |
31 |
2 |
2012 |
경영학
스마트 기기의 이용의도에 미치는 영향 요인에 관한 연구
A Study on the Factors Affecting Intention to Use on Smart Devices
디지털융복합연구 |
9 |
6 |
2011 |
기타과학기술학
인터랙티브 TV광고의 수용과 효과에 관한 연구
The Acceptance and Effect of Interactive TV Advertising
광고연구 |
85 |
2010 |
광고/홍보학
인터랙티브 TV광고의 수용과 효과에 관한 연구
The Acceptance and Effect of Interactive TV Advertising
광고연구 |
|
85 |
2010 |
광고/홍보학
정보서비스 품질과 개인적 특성이 Open-API의 이용의도에 영향을 미치는 요인
The Factors of Influencing Information Service Quality and Individual Characteristics the Usage Intention of Open-API
대한경영학회지 |
24 |
2 |
2011 |
경영학
온라인게임 플레이 의도의 영향요인 연구
A Study on Factors Influencing the Intention of Playing On-line Games
디지털융복합연구 |
10 |
8 |
2012 |
기타과학기술학