자아이미지 일치성이 소매점자산과 고객의 재이용의도에 미치는 영향
The Effect of Retailer-Self Image Congruence on Retailer Equity and Repatronage Intention
유통연구 |
17 |
2 |
2012 |
경영학
서비스스케이프와 인적 서비스가 고객 반응에 미치는 영향의 비교 - 의료 서비스를 중심으로 -
The Impacts of Servicescape and Human Services on Customer Responses - The Case of Healthcare Services -
소비자학연구 |
22 |
2 |
2011 |
경제학
프랜차이즈 커피전문점의 선택속성이 고객만족과 애호도 및 재이용 의도에 관한 연구
The Effects of Choice Attribute of Franchise Coffee Shop on Customer Satisfaction, Loyalty and Reusing Intention
관광레저연구 |
24 |
7 |
2012 |
관광학
이동통신 서비스의 IMC, 서비스 품질, 브랜드 이미지, 고객만족 및 재이용 의도의 구조관계 ―한일 대학생 소비자를 중심으로―
Relationship among IMC, Service Quality, Brand Image, Customers'Satisfaction and Reuse Intention in Mobile Telecommunication Service
일본근대학연구 |
32 |
2011 |
일본문화학
스포츠센터의 핵심서비스품질, 관계혜택, 대안매력도, 전환비용, 고객만족 및 재이용의도의 관계
Relationships among Sport Center's Core Service Quality, Relational Benefit, Alternative Attractiveness, Switching Cost, Customer Satisfaction and Reuse Intention
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
6 |
2011 |
체육
다이브 리조트의 서비스품질이 체험가치, 방문만족, 재이용의도에 관한 연구
An Empirical Study of Experiential Value, Visit Satisfaction and Intentions to Reuse Scuba Services on Service Quality in the Dive Resort Industry
고객만족경영연구 |
14 |
2 |
2012 |
경영학
가족 외식선택의 인지부조화 연구
Study on Family Eat-out dissonance
관광연구 |
25 |
2 |
2010 |
관광학일반
가족 외식선택의 인지부조화 연구
Study on Family Eat-out dissonance
관광연구 |
25 |
2 |
2010 |
관광학일반
내부시장지향성의 후행관계에 관한 연구
A Study on the Consequences of Internal Market Orientation
대한경영학회지 |
25 |
4 |
2012 |
경영학
비영리기관 서비스의 재이용의도에 미치는 통합마케팅 요인들의 구조적 관계에 관한 연구
A Structural Relationship of the Integrated Marketing Factors Impacting to the Reuse of Nonprofit Organizations' Services
한국사회와 행정연구 |
21 |
1 |
2010 |
행정학
비영리기관 서비스의 재이용의도에 미치는 통합마케팅 요인들의 구조적 관계에 관한 연구
A Structural Relationship of the Integrated Marketing Factors Impacting to the Reuse of Nonprofit Organizations' Services
한국사회와 행정연구 |
21 |
1 |
2010 |
행정학
대학의 온라인 커뮤니티 특성이 커뮤니티 몰입과 재이용의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Effect of Online University Community Characteristics on Community Commitment and Reuse Intentions
e-비즈니스연구 |
11 |
4 |
2010 |
무역학
대학의 온라인 커뮤니티 특성이 커뮤니티 몰입과 재이용의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Effect of Online University Community Characteristics on Community Commitment and Reuse Intentions
e-비즈니스연구 |
11 |
4 |
2010 |
무역학
중국 병원산업에서 서비스품질이 서비스가치, 고객만족 및 재이용의도에 미치는 영향
The Effect of Service Quality on Service Value, Customer Satisfaction and Reuse Intention in the China Hospital Industry
벤처창업연구 |
7 |
3 |
2012 |
창업/벤처기업
여행사 애호도, 해외여행상품 지각위험, 준거가격, 구매 후 의심, 그리고 재이용의도간의 관계
Relationships among Travel Agent Loyalty, Perceived Risk, Reference Price, Post Purchase Doubt, and Revisiting Intention of Oversea Travelers
관광레저연구 |
22 |
1 |
2010 |
관광학
여행사 애호도, 해외여행상품 지각위험, 준거가격, 구매 후 의심, 그리고 재이용의도간의 관계
Relationships among Travel Agent Loyalty, Perceived Risk, Reference Price, Post Purchase Doubt, and Revisiting Intention of Oversea Travelers
관광레저연구 |
22 |
1 |
2010 |
관광학
B2B e-마켓플레이스의 e-CRM요인이 고객관계의 질과 성과에 미치는 영향 -전환장벽의 조절효과를 중심으로-
The Effect of e-CRM Factors on Customer Relationship Quality and Performance in B2B e-Marketplace -Focused on Moderating Effects of Switching Barriers
통상정보연구 |
13 |
4 |
2011 |
무역학
대학기숙사의 서비스품질이 서비스가치, 학생만족 및 재이용 의도에 미치는 영향
Influence of the Service Quality on the Service Value, Student Satisfaction and Reuse Intention in the University Dormitory
산업경제연구 |
23 |
6 |
2010 |
경제학
대학기숙사의 서비스품질이 서비스가치, 학생만족 및 재이용 의도에 미치는 영향
Influence of the Service Quality on the Service Value, Student Satisfaction and Reuse Intention in the University Dormitory
산업경제연구 |
23 |
6 |
2010 |
경제학
부동산거래정보망의 서비스품질과 만족도 및 재이용의도에 관한 연구
A Study on Service Quality, Satisfaction and Reuse Intention of Real Estate Transaction & Information Network
부동산학보 |
44 |
2011 |
국제/지역개발
저비용 항공사의 고객기반 브랜드 자산에 관한 연구
A Study on Customer-Based Brand Equity of Low-Cost Carrier
관광레저연구 |
24 |
5 |
2012 |
관광학
국제선 항공사 서비스품질 속성이 고객태도, 충성도, 재이용의도에 미치는 영향
The Effect of International Airline Service Quality Attributes on Customer Attitude, Loyalty, and Reuse Intention
관광레저연구 |
24 |
3 |
2012 |
관광학
중국택배서비스의 품질, 고객만족 및 재이용의도가 구전의도에 미치는 영향
The Effects of Quality, Customer Satisfaction and Intention of Reuse to Word of Mouth in Chinese Parcel Delivery Service
유통경영학회지 |
14 |
5 |
2011 |
무역학
기업의 사회적 책임활동(CSR)이 기업-소비자 동일시와 기업에 대한 태도 및 재이용의도에 미치는 영향 - 대규모 커피 전문점 이용고객을 중심으로 -
Effects of Corporate Social Responsibility on company-consumer identification, Consumer’s Attitude and Repurchase Intention - Focusing on National Coffee Franchise -
관광연구 |
26 |
5 |
2011 |
관광학일반
서비스 품질이 쇼핑가치와 재이용의도에 미치는 영향:커피전문점을 중심으로
The Effects of Service Quality on Shopping Value and Repatronage Intention: The Case of Specialty Coffee Shops
유통과학연구 |
10 |
4 |
2012 |
산업/서비스경제
초고속인터넷 서비스에서 고객만족 및 재이용 의도의 결정 요인에 관한 연구: 기업, 제품 및 고객 서비스 측면에서
Study on the Decision Factors for Customer Satisfaction and Repurchase Intention in High-Speed Internet Access Service: Focus on the Company, Product and Customer Service
e-비즈니스연구 |
11 |
4 |
2010 |
무역학
초고속인터넷 서비스에서 고객만족 및 재이용 의도의 결정 요인에 관한 연구: 기업, 제품 및 고객 서비스 측면에서
Study on the Decision Factors for Customer Satisfaction and Repurchase Intention in High-Speed Internet Access Service: Focus on the Company, Product and Customer Service
e-비즈니스연구 |
11 |
4 |
2010 |
무역학
모바일뱅킹 품질 및 지각된 신뢰가 재이용 의도에 미치는 영향: 성별의 조절효과를 중심으로
An Effect of the Quality of the Mobile Banking and Perceived Trust on the Reuse Intention: Focusing on the Moderating Effects of Gender
산업경제연구 |
24 |
2 |
2011 |
경제학