연구분야 : B030700 사회과학 > 경제학 > 소비자/소비경제
클래스 : 인식/의식
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.34901
한자 : 再購買意圖
영어 : repurchase intent
c02-02 인식/의식
해당자 |
용어관계 |
관련용어 |
|||
유형 |
관계명 |
관계속성 |
클래스명 |
용어명 |
B1:속 |
isKindOf (상위 유형) |
|
|
|
B2:전체 |
isComponentOf (전체-정체성유지) |
|
|
|
R1:개념적 |
isAffectedBy (영향요인) |
|
|
|
|
isAffectedBy (영향요인) |
|
|
|
|
RT (관련어) |
|
|
|
|
RT (관련어) |
|
|
|
|
RT (관련어) |
|
|
|
|
RT (관련어) |
|
|
|
|
RT (관련어) |
|
|
|
|
RT (관련어) |
|
|
|
|
RT (관련어) |
|
|
|
|
RT (관련어) |
유사동의어 |
|
|
R2:기능적 |
isAppliedTo (적용 대상) |
|
|
|
|
isAppliedTo (적용 대상) |
|
|
|
|
isAppliedTo (적용 대상) |
|
|
|
|
isMeasurementOf (측정 방법/수단) |
|
|
주거선택속성이 주거가치 및 재매입의도에 미치는 영향
The Influences of Housing Selection Attributes upon the Housing Value and Repurchase Intention
산업경제연구 | 24 | 6 | 2011 | 경제학
청소년의 아웃도어 의류 브랜드 구매 결정 요인이 브랜드 이미지와 구전 의도 및 재구매 의도에 미치는 영향
A Study on Relationships Among the Purchase Decision Factors, Brand Images, Intent for Word of Mouth and Repurchase Intention of Teenagers for Outdoor Brand Apparels
한국체육학회지 | 51 | 3 | 2012 | 체육
호텔 종사원 특성, 가격, 물리적 환경이 소비자의 만족과 재방문에 미치는 영향
Effects of Service Provider's Characteristics, Price and Physical Environment on Customer Satisfaction and Repurchase Intention in the Hotel
관광연구 | 26 | 2 | 2011 | 관광학일반
가격할인에 대한 지각된 공정성과 재 구매의도에 관한 연구 - 기존 구매자의 인지적, 감정적 반응을 중심으로 -
Perceived Fairness of Price Discount and Repurchase Intentions - Focused on The Cognitive and Emotional Reaction of Consumer -
소비자학연구 | 21 | 3 | 2010 | 경제학
서비스품질, 서비스가치, 명성, 감정반응, 고객만족과 재이용의도의 구조적 관계:의료서비스에서 서비스관계의 조절효과를 중심으로
A Study on the Structural Relationship among Service Quality, Service Value, Reputation, Emotional Response, Customer Satisfaction and Repurchase Intention : Focused on The Moderating Effect of Service Relationship in Healthcare Services
경영과학 | 29 | 2 | 2012 | 경영학
Product Attributes’ Effects on Perceived Values and Repurchase Intention in Korea, USA, and France
产品属性对于预期价值和在购买意图的影响研究:以韩, 美, 法消费者为例
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) | 21 | 3 | 2011 | 경영학
오픈마켓에서의 쇼핑 가치가 신뢰성, 재구매의도에 미치는 영향 연구 :사회적 실재감의 조절효과 분석
A Study on the Effects of Shopping Value on Trust and Repurchase Intention in Open Market :An Analysis of Moderating Effects of Social Presence
경영교육연구 | 61 | 2010 | 경영학
오픈마켓에서의 쇼핑 가치가 신뢰성, 재구매의도에 미치는 영향 연구 :사회적 실재감의 조절효과 분석
A Study on the Effects of Shopping Value on Trust and Repurchase Intention in Open Market :An Analysis of Moderating Effects of Social Presence
경영교육연구 | | 61 | 2010 | 경영학
공정성, 리커버리불일치, 고객신뢰가 연계된 리커버리만족 확장모형을 통한 불평고객의 재구매의도 형성과정에 대한 연구: 관여도의 조절효과를 중심으로
Understanding the Dynamics of RPI Formation Process After Recovery of Failure by Adopting Extended Model of Justice-Recovery Disconfirmation -Customer Trust: Focusing on the Moderating Effect of Involvement
소비자학연구 | 22 | 3 | 2011 | 경제학
전자상거래 쇼핑몰 거래고객의 만족과 재구매 의도에 관한 실증 분석
An Empirical on the Re-purchase Intention and Satisfaction of Transaction Customer in EC Shopping Mall
e-비즈니스연구 | 12 | 1 | 2011 | 무역학
오픈마켓에서의 쇼핑 가치가 신뢰성, 재구매의도에 미치는 영향 연구 :사회적 실재감의 조절효과 분석
A Study on the Effects of Shopping Value on Trust and Repurchase Intention in Open Market :An Analysis of Moderating Effects of Social Presence
경영교육연구 | 61 | 2010 | 경영학
오픈마켓에서의 쇼핑 가치가 신뢰성, 재구매의도에 미치는 영향 연구 :사회적 실재감의 조절효과 분석
A Study on the Effects of Shopping Value on Trust and Repurchase Intention in Open Market :An Analysis of Moderating Effects of Social Presence
경영교육연구 | | 61 | 2010 | 경영학
인터넷 쇼핑몰의 평가요인이 관계품질과 재구매의도에 미치는 영향
An Effect of Evaluative Factors on Relationship Quality and Re-purchase Intent in Internet Shopping Mall
고객만족경영연구 | 12 | 1 | 2010 | 경영학
인터넷 쇼핑몰의 평가요인이 관계품질과 재구매의도에 미치는 영향
An Effect of Evaluative Factors on Relationship Quality and Re-purchase Intent in Internet Shopping Mall
고객만족경영연구 | 12 | 1 | 2010 | 경영학
고객기반의 호텔 브랜드자산에 관한연구 - 브랜드 확장의 관점으로 -
Exploring customer-based hotel brand equity - From brand extension perspective -
Tourism Research | 34 | 2012 | 관광학
여행사의 문화마케팅 활동이 기업이미지와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Repurchase Intention
호텔관광연구 | 12 | 1 | 2010 | 호텔/외식산업경영
여행사의 문화마케팅 활동이 기업이미지와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Repurchase Intention
호텔관광연구 | 12 | 1 | 2010 | 호텔/외식산업경영
여행사의 문화마케팅 활동이 기업이미지와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Repurchase Intention
호텔관광연구 | 12 | 1 | 2010 | 호텔/외식산업경영
여행사의 문화마케팅 활동이 기업이미지와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Repurchase Intention
호텔관광연구 | 12 | 1 | 2010 | 호텔/외식산업경영
컨설팅특성이 구전의도와 재구매의도에 미치는 영향연구
A Study on the Influence of Consulting Characterstic ease of use to the word-of-mouth intention and repurchase intention
디지털융복합연구 | 9 | 6 | 2011 | 기타과학기술학
컨설팅특성이 구전의도와 재구매의도에 미치는 영향연구
A Study on the Influence of Consulting Characterstic ease of use to the word-of-mouth intention and repurchase intention
디지털융복합연구 | 9 | 6 | 2011 | 기타과학기술학
오픈마켓 의류구매에서의 제품 및 쇼핑몰 속성 만족이 구매행동에 미치는 영향 -쇼핑몰 신뢰, 재구매 의도, 추천 의도를 중심으로-
The Influences of Satisfaction of Product and Shopping Mall Properties on Clothing Purchasing Behavior in Internet Open Market -Focusing on Mall Reliability, Repurchase Intention, and Recommendation Intention-
한국의상디자인학회지 | 14 | 3 | 2012 | 의상
오픈마켓 의류구매에서의 제품 및 쇼핑몰 속성 만족이 구매행동에 미치는 영향 -쇼핑몰 신뢰, 재구매 의도, 추천 의도를 중심으로-
The Influences of Satisfaction of Product and Shopping Mall Properties on Clothing Purchasing Behavior in Internet Open Market -Focusing on Mall Reliability, Repurchase Intention, and Recommendation Intention-
한국의상디자인학회지 | 14 | 3 | 2012 | 의상
한방약선 음식의 외식 동기와 서비스스케이프(Servicescape) 관계 연구
Correlation between Servicescape and Motivation to Eat Out for Herbal Food
Culinary Science & Hospitality Research | 16 | 5 | 2010 | 기타사회과학
한방약선 음식의 외식 동기와 서비스스케이프(Servicescape) 관계 연구
Correlation between Servicescape and Motivation to Eat Out for Herbal Food
Culinary Science & Hospitality Research | 16 | 5 | 2010 | 기타사회과학
外食企業 메뉴品質에 대한 顧客 價値知覺이 顧客行動에 미치는 影響에 관한 硏究
A Study on the Effect of Value Recognition of Customer on the Menu Quality of Food Service Business on Customer Behavior
관광산업연구 | 5 | 2 | 2011 | 관광마케팅/상품
소셜커머스를 통한 패션제품 구매자의 만족도와 재구매 의도에 관한 연구
A Study on Satisfaction and Intention to Re-purchase Fashion Goods Through Social Commerce
한국의상디자인학회지 | 14 | 2 | 2012 | 의상
여행사 e-서비스품질, 고객만족, 재구매의도 간의 관계에서 고객만족의 매개효과 및 e-서비스회복품질의 조절효과 검증
The Mediating Effect of Customer Satisfaction and the Moderating Effect of e-Service Recovery Quality on the Relation among the e-Service Quality of Travel Agency, Customer Satisfaction and Repurchase Intention
관광연구저널 | 25 | 5 | 2011 | 관광학
소비경험이 브랜드 신뢰, 고객만족도, 재구매 의도에 미치는 영향 연구: 스타벅스 커피전문점을 중심으로
A Study of The Effects of Consumption Experiences on Brand Trust, Consumer Satisfaction, and Repurchase Intention: Focus on The Starbucks Coffee Shop
관광레저연구 | 24 | 4 | 2012 | 관광학
프로야구 구단의 사회적 책임에 대한 적합성(fit)과 소비자 반응의 관계
The Structural Relationship of Consumers' Perception of Fit and Response Regarding Professional Baseball Teams' Corporate Social Responsibility
한국체육학회지 | 50 | 2 | 2011 | 체육
인터넷쇼핑몰 서비스품질이 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 신뢰와 고객만족의 매개역할을 중심으로
A study on the effects of service quality on repurchase intention on the Internet Shopping Mall (With Mediating Role of trust and customer satisfaction)
전자상거래학회지 | 11 | 4 | 2010 | 경영학
인터넷쇼핑몰 서비스품질이 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 신뢰와 고객만족의 매개역할을 중심으로
A study on the effects of service quality on repurchase intention on the Internet Shopping Mall (With Mediating Role of trust and customer satisfaction)
전자상거래학회지 | 11 | 4 | 2010 | 경영학
한․중 소비자의 소셜커머스 이용 불평행동 및 재구매의도에 관한 연구
Complaining Behavior and Repurchase Intention on Social Commerce for South Korean and Chinese Consumers
소비자학연구 | 23 | 2 | 2012 | 경제학
인터넷쇼핑몰에서 관계효익이 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 중국인을 중심으로 -
인터넷쇼핑몰, 관계효익, 신뢰, 고객만족, 재구매의도
e-비즈니스연구 | 12 | 1 | 2011 | 무역학
오픈마켓에서의 웹사이트 품질과 관계요인이 관계의 질, 전환장벽 및 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the effect of the website quality and relationship factors on relationship quality, switching barrier and repurchase intention in open market
e-비즈니스연구 | 12 | 3 | 2011 | 무역학
베트남의 국가이미지에 따른 원산지 효과와 재구매 의도에 관한 연구
A Study on the Re-purchase Intention and Country-of-Origin Effect for Vietnam's Country Image
통상정보연구 | 14 | 1 | 2012 | 무역학
소셜 커머스의 이용 동기와 만족, 재구매 의도에 관한 연구: 이용과 충족이론을 중심으로
The Motives for Using Social Commerce and Satisfaction, Repurchase Intention: Based on the Uses and Gratification Theory
한국광고홍보학보 | 13 | 3 | 2011 | 신문방송학
한․중 소비자의 소셜커머스 이용 불평행동 및 재구매의도에 관한 연구
Complaining Behavior and Repurchase Intention on Social Commerce for South Korean and Chinese Consumers
소비자학연구 | 23 | 2 | 2012 | 경제학
소비경험이 브랜드 신뢰, 고객만족도, 재구매 의도에 미치는 영향 연구: 스타벅스 커피전문점을 중심으로
A Study of The Effects of Consumption Experiences on Brand Trust, Consumer Satisfaction, and Repurchase Intention: Focus on The Starbucks Coffee Shop
관광레저연구 | 24 | 4 | 2012 | 관광학
고객이 지각한 기업의 CSR 수준과 고객만족의 관계
The Relationship between Consumer's Perceived level of CSR and Customer Satisfaction: The Mediation Effect of Corporate Image and Attitude towards Product
POSRI경영경제연구 | 11 | 1 | 2011 | 경영학
고객이 지각한 기업의 CSR 수준과 고객만족의 관계
The Relationship between Consumer's Perceived level of CSR and Customer Satisfaction: The Mediation Effect of Corporate Image and Attitude towards Product
POSRI경영경제연구 | 11 | 1 | 2011 | 경영학
인터넷쇼핑몰에서 관계효익이 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 중국인을 중심으로 -
인터넷쇼핑몰, 관계효익, 신뢰, 고객만족, 재구매의도
e-비즈니스연구 | 12 | 1 | 2011 | 무역학
인터넷쇼핑몰 서비스품질이 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 신뢰와 고객만족의 매개역할을 중심으로
A study on the effects of service quality on repurchase intention on the Internet Shopping Mall (With Mediating Role of trust and customer satisfaction)
전자상거래학회지 | 11 | 4 | 2010 | 경영학
인터넷쇼핑몰 서비스품질이 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 신뢰와 고객만족의 매개역할을 중심으로
A study on the effects of service quality on repurchase intention on the Internet Shopping Mall (With Mediating Role of trust and customer satisfaction)
전자상거래학회지 | 11 | 4 | 2010 | 경영학
오픈마켓에서의 웹사이트 품질과 관계요인이 관계의 질, 전환장벽 및 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the effect of the website quality and relationship factors on relationship quality, switching barrier and repurchase intention in open market
e-비즈니스연구 | 12 | 3 | 2011 | 무역학
워터파크 서비스 평가요인과 고객만족, 재이용의도 및 타인추천의도와의 관련성에 관한 연구
A Study on the Causal Model of Waterpark Quality Evaluation Factors, Service Satisfaction, Repurchase Intention and Recommendation
대한경영학회지 | 24 | 2 | 2011 | 경영학
수입건설기계의 서비스품질에 대한 고객가치와 만족이 재구매의도에 미치는 영향
A Study on Effect of Customer Value and Satisfaction of Imported Construction Machinery Service Quality on Repurchase Intention
무역학회지 | 36 | 2 | 2011 | 무역학
휴대폰의 고객가치가 고객만족과 재구매의도에 미치는 영향
The Effects of Cell Phone Value for Customer on Satisfaction and Repurchase Intention
상품학연구 | 28 | 1 | 2010 | 경영학
휴대폰의 고객가치가 고객만족과 재구매의도에 미치는 영향
The Effects of Cell Phone Value for Customer on Satisfaction and Repurchase Intention
상품학연구 | 28 | 1 | 2010 | 경영학
커피전문점의 환경요인이 감정반응과 재구매의도에 미치는 영향 : 환기추구성향의 조절효과를 중심으로
The Effect of Coffee Houses' Environmental Factors on Emotional Responses and Repurchase Intention : Focused on Moderating Effect of Arousal Seeking Tendency
경영교육연구 | 62 | 2010 | 경영학
커피전문점의 환경요인이 감정반응과 재구매의도에 미치는 영향 : 환기추구성향의 조절효과를 중심으로
The Effect of Coffee Houses' Environmental Factors on Emotional Responses and Repurchase Intention : Focused on Moderating Effect of Arousal Seeking Tendency
경영교육연구 | | 62 | 2010 | 경영학
휴대폰의 고객가치가 고객만족과 재구매의도에 미치는 영향
The Effects of Cell Phone Value for Customer on Satisfaction and Repurchase Intention
상품학연구 | 28 | 1 | 2010 | 경영학
휴대폰의 고객가치가 고객만족과 재구매의도에 미치는 영향
The Effects of Cell Phone Value for Customer on Satisfaction and Repurchase Intention
상품학연구 | 28 | 1 | 2010 | 경영학
호텔종사원의 서비스회복 공정성이 재구매 의도에 미치는 영향
The Effect of Hotel Employee's Service Recovery Justice on Repurchase Intention
관광연구 | 26 | 1 | 2011 | 관광학일반
라이프스타일 유형이 택배서비스품질지각과 온라인쇼핑몰 서비스만족도에 미치는 영향
The Effects of Life-Style on the Door-to-Door Delivery Service’s Service Quality Perception and On-line Shopping Mall's Service Satisfaction
상업교육연구 | 24 | 1 | 2010 | 교육학
라이프스타일 유형이 택배서비스품질지각과 온라인쇼핑몰 서비스만족도에 미치는 영향
The Effects of Life-Style on the Door-to-Door Delivery Service’s Service Quality Perception and On-line Shopping Mall's Service Satisfaction
상업교육연구 | 24 | 1 | 2010 | 교육학
초등교사들의 수상스포츠 참여동기와 서비스만족이 재구매의도에 미치는 영향
The Influence of Water Sports Participation Motive and Service Satisfaction of the Primary School Teachers' on Repurchase
한국체육교육학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육교육학
초등교사들의 수상스포츠 참여동기와 서비스만족이 재구매의도에 미치는 영향
The Influence of Water Sports Participation Motive and Service Satisfaction of the Primary School Teachers' on Repurchase
한국체육교육학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육교육학
항공사의 문화마케팅 활동에 대한 인식이 기업이미지와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Perceived Airline's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Repurchase Intention
관광레저연구 | 22 | 2 | 2010 | 관광학
항공사의 문화마케팅 활동에 대한 인식이 기업이미지와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Perceived Airline's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Repurchase Intention
관광레저연구 | 22 | 2 | 2010 | 관광학
여행사의 문화마케팅 활동이 브랜드 태도와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing on Brand Attitude and Repurchase Intention
관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반
여행사의 문화마케팅 활동이 브랜드 태도와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing on Brand Attitude and Repurchase Intention
관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반
항공사 인적서비스 품질이 구전과 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Effects of Human Service Quality of Airlines on Word of Mouth and Repurchase Intention
호텔관광연구 | 13 | 2 | 2011 | 호텔/외식산업경영
한방화장품의 재구매의도 영향요인에 관한 연구 -신뢰를 매개변수로 하여-
Factors of repurchase intention toward oriental cosmetics -Using trust as a parameter-
한국인체미용예술학회지 | 12 | 4 | 2011 | 미용
관계마케팅 유형이 고객과의 관계의 질과 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 대형할인점을 중심으로 -
A study on Effects of Relationship Marketing on Relation Quality and Re-purchase Intention - Focused on Large Discount Stores -
경영교육연구 | 26 | 6 | 2011 | 경영학
항공사 인적서비스 품질이 구전과 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Effects of Human Service Quality of Airlines on Word of Mouth and Repurchase Intention
호텔관광연구 | 13 | 2 | 2011 | 호텔/외식산업경영
A Study on Foreigner’s Online Repurchasing Behavior in Korea
전자무역연구 | 8 | 4 | 2010 | 무역학
A Study on Foreigner’s Online Repurchasing Behavior in Korea
전자무역연구 | 8 | 4 | 2010 | 무역학
국외여행인솔자의 서비스 품질과 여행자 만족에 관한 연구
A Study on the Service Quality of Tour Escort and Tourist' Satisfaction
산업혁신연구 | 26 | 1 | 2010 | 경영전략/정책
국외여행인솔자의 서비스 품질과 여행자 만족에 관한 연구
A Study on the Service Quality of Tour Escort and Tourist' Satisfaction
산업혁신연구 | 26 | 1 | 2010 | 경영전략/정책
여행사 e-서비스품질이 고객만족과 재구매의도에 미치는 영향
The Effects of The e-Service Quality of Travel Agency on The Customer Satisfaction and Repurchase Intention
관광경영연구 | 14 | 3 | 2010 | 관광사업/레져사업
여행사 e-서비스품질이 고객만족과 재구매의도에 미치는 영향
The Effects of The e-Service Quality of Travel Agency on The Customer Satisfaction and Repurchase Intention
관광경영연구 | 14 | 3 | 2010 | 관광사업/레져사업
국외여행인솔자의 서비스 품질과 여행자 만족에 관한 연구
A Study on the Service Quality of Tour Escort and Tourist' Satisfaction
산업혁신연구 | 26 | 1 | 2010 | 경영전략/정책
국외여행인솔자의 서비스 품질과 여행자 만족에 관한 연구
A Study on the Service Quality of Tour Escort and Tourist' Satisfaction
산업혁신연구 | 26 | 1 | 2010 | 경영전략/정책
식음료 이벤트가 호텔이미지, 고객만족 및 재구매 의도에 미치는 영향: 부산지역 특1급호텔을 중심으로
A Study of the Influences of F&B Event on the Hotel Image, Customer Satisfaction, and Repurchase Intention: Focused on the Deluxe Hotels in Busan
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
식음료 이벤트가 호텔이미지, 고객만족 및 재구매 의도에 미치는 영향: 부산지역 특1급호텔을 중심으로
A Study of the Influences of F&B Event on the Hotel Image, Customer Satisfaction, and Repurchase Intention: Focused on the Deluxe Hotels in Busan
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
외식소비자의 건강지향적 외식성향에 따른 약선 음식 만족과 재구매의도에 미치는 영향
The Influence of According to Healthy Tendency on Propensity of the Eating out Customer`s Herbal Food Satisfaction and Repurchase Intention
외식경영연구 | 13 | 5 | 2010 | 관광학
외식소비자의 건강지향적 외식성향에 따른 약선 음식 만족과 재구매의도에 미치는 영향
The Influence of According to Healthy Tendency on Propensity of the Eating out Customer`s Herbal Food Satisfaction and Repurchase Intention
외식경영연구 | 13 | 5 | 2010 | 관광학
여행사의 문화마케팅 활동이 브랜드 태도와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing on Brand Attitude and Repurchase Intention
관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반
여행사의 문화마케팅 활동이 브랜드 태도와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing on Brand Attitude and Repurchase Intention
관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반
패밀리 레스토랑 고객의 소비경험과 신뢰, 고객만족 및 재구매의도의 관계
Relationship Between Consumption Experiences and Trust, Customer Satisfaction, and Repurchase Intention among Casual Dining Restaurants' Customers
관광연구 | 26 | 1 | 2011 | 관광학일반
중국소비자들의 공정성 차원 간 상호관련성에 관한 연구
A Study on Interrelationship to Justice dimensions of Chinese Consumers
국제지역연구 | 15 | 2 | 2011 | 경제학
여행사만족이 전환비용을 통해 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Study on The Repurchace Influence According to A Travel Agency's Switching Cost
관광레저연구 | 22 | 6 | 2010 | 관광학
여행사만족이 전환비용을 통해 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Study on The Repurchace Influence According to A Travel Agency's Switching Cost
관광레저연구 | 22 | 6 | 2010 | 관광학
항공사의 문화마케팅 활동에 대한 인식이 기업이미지와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Perceived Airline's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Repurchase Intention
관광레저연구 | 22 | 2 | 2010 | 관광학
항공사의 문화마케팅 활동에 대한 인식이 기업이미지와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Perceived Airline's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Repurchase Intention
관광레저연구 | 22 | 2 | 2010 | 관광학
여행사만족이 전환비용을 통해 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Study on The Repurchace Influence According to A Travel Agency's Switching Cost
관광레저연구 | 22 | 6 | 2010 | 관광학
여행사만족이 전환비용을 통해 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Study on The Repurchace Influence According to A Travel Agency's Switching Cost
관광레저연구 | 22 | 6 | 2010 | 관광학
호텔기업의 SNS(Social Networking Service)품질이 만족과 재구매의도에 미치는 영향
The Effect of SNS(Social Networking Service) Quality on Satisfaction and Repurchase Intention in the Hotel Industry
관광연구 | 27 | 3 | 2012 | 관광학일반
항공승무원의 관계적, 비관계적 속성이기내서비스 품질과 재구매 의도에 미치는 영향
The Effect of Interpersonal and Non-Interpersonal Attributes of Flight Attendant on In-Flight Service Quality and Repurchase Intention
호텔관광연구 | 14 | 2 | 2012 | 호텔/외식산업경영
고객기반의 호텔 브랜드자산에 관한연구 - 브랜드 확장의 관점으로 -
Exploring customer-based hotel brand equity - From brand extension perspective -
Tourism Research | 34 | 2012 | 관광학
홈쇼핑 온라인 몰의 HMR 선택속성이 지각된 가치와 재 구매 의도에 미치는 영향
The Effect of Consideration Attribute of HMR Featured in Home Shopping Online Malls on Perceived Value and Repurchasing Intention.
외식경영연구 | 15 | 2 | 2012 | 관광학
무용 관람객의 자아이미지 일치성이 재관람 의도에 미치는 영향
The impact of dance audiences' self-image congruity on revisit intention
대한무용학회 논문집 | 62 | 62 | 2010 | 무용
무용 관람객의 자아이미지 일치성이 재관람 의도에 미치는 영향
The impact of dance audiences' self-image congruity on revisit intention
대한무용학회 논문집 | 62 | 62 | 2010 | 무용
호텔기업의 고객화가 고객충성도와 재구매 의도에 미치는 영향 - 고객신뢰의 매개효과를 중심으로 -
The Effects of Customization on the Customers' Loyalty and Repurchase Intention in Hotel Firms. - Focused on Mediating Effects of Customers' Trust -
관광경영연구 | 15 | 4 | 2011 | 관광사업/레져사업
고객의 기대불일치가 고객만족과 사후조정 및 재구매 의도에 미치는 영향 - 특1급 호텔 레스토랑을 중심으로 -
Influences the Relationship of Disconfirmation, Customer Satisfaction, Repurchase Intention, Investigating the Effect of Adjusted Expectations.
외식경영연구 | 14 | 4 | 2011 | 관광학
호텔 레스토랑의 외식 소비경험이 소비감정, 고객만족, 재구매 의도에 미치는 영향
The Impact of Consumption Experiences and Emotions on Customer Satisfaction and Repurchase Intention of Hotel Restaurant Customers
관광레저연구 | 24 | 1 | 2012 | 관광학
스포츠 의류 소비자의 라이프스타일과 의복쇼핑성향이 재구매의도에 미치는 영향
Impact of Lifestyle and Clothing Shopping Orientation on Repurchase Intention in Sport-wear Consumers
한국사회체육학회지 | 46 | 2011 | 체육
골프연습장의 제공 서비스유형이 고객만족과 고객애호도 및 재구매 의도에 미치는 영향
Influence in Service Type of Driving Range upon Customer Satisfaction, Customer Loyalty and Repurchase Intension
한국체육과학회지 | 20 | 6 | 2011 | 체육
K-리그 관중의 관람만족 요인, 충성도 및 재구매의도 관계
The Relationships among Satisfaction of Watching Factor, Loyalty, and Re-purchase Intention by K-league Spectators
한국사회체육학회지 | 40 | 2010 | 체육
K-리그 관중의 관람만족 요인, 충성도 및 재구매의도 관계
The Relationships among Satisfaction of Watching Factor, Loyalty, and Re-purchase Intention by K-league Spectators
한국사회체육학회지 | | 40 | 2010 | 체육
장애우 체육프로그램에 대한 학부모의 교육목표 인식과 고객만족, 재구매의도 및 추천의도와의 관계
The Relationship between the Parents' Perceived Educational Objectives on a Physical Activity Program for the Disabled, Customer Satisfaction, Repurchase Intention and Recommendation Intention
한국체육과학회지 | 20 | 4 | 2011 | 체육
모바일 콘텐츠 FLOW경험이 재 구매 의도에 미치는 영향에 관한 실증 연구
An Empirical Study on the Influence of Flow Experience of Mobile Contents on Repurchase Intention
디지털융복합연구 | 9 | 4 | 2011 | 기타과학기술학
니트제품 소비자의 구매 행동에 관한 연구 -쇼핑동기를 중심으로-
Consumer Purchasing Behavior of Knit Fashion Product -Focusing on Shopping Motivation-
패션과 니트 | 8 | 1 | 2010 | 패션디자인
니트제품 소비자의 구매 행동에 관한 연구 -쇼핑동기를 중심으로-
Consumer Purchasing Behavior of Knit Fashion Product -Focusing on Shopping Motivation-
패션과 니트 | 8 | 1 | 2010 | 패션디자인
프로축구 관중의 관람만족 요인, 구단이미지 및 재구매의도 관계
Relations of Professional Soccer Spectators’ Spectating Satisfaction Factors, Soccer Team’s Image and Repurchase Intention
한국사회체육학회지 | 41 | 2010 | 체육
프로축구 관중의 관람만족 요인, 구단이미지 및 재구매의도 관계
Relations of Professional Soccer Spectators’ Spectating Satisfaction Factors, Soccer Team’s Image and Repurchase Intention
한국사회체육학회지 | | 41 | 2010 | 체육
인터넷 쇼핑몰에서의 상호작용성이 소비자-인터넷 브랜드 관계, 재구매 의도에 미치는 영향
The Effects of Interactivity on Consumer-Internet Brand Relationship and Repurchase Intention in Internet Shopping Mall
한국의상디자인학회지 | 14 | 3 | 2012 | 의상
라이프스타일 유형이 택배서비스품질지각과 온라인쇼핑몰 서비스만족도에 미치는 영향
The Effects of Life-Style on the Door-to-Door Delivery Service’s Service Quality Perception and On-line Shopping Mall's Service Satisfaction
상업교육연구 | 24 | 1 | 2010 | 교육학
라이프스타일 유형이 택배서비스품질지각과 온라인쇼핑몰 서비스만족도에 미치는 영향
The Effects of Life-Style on the Door-to-Door Delivery Service’s Service Quality Perception and On-line Shopping Mall's Service Satisfaction
상업교육연구 | 24 | 1 | 2010 | 교육학
식음료 이벤트가 호텔이미지, 고객만족 및 재구매 의도에 미치는 영향: 부산지역 특1급호텔을 중심으로
A Study of the Influences of F&B Event on the Hotel Image, Customer Satisfaction, and Repurchase Intention: Focused on the Deluxe Hotels in Busan
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
식음료 이벤트가 호텔이미지, 고객만족 및 재구매 의도에 미치는 영향: 부산지역 특1급호텔을 중심으로
A Study of the Influences of F&B Event on the Hotel Image, Customer Satisfaction, and Repurchase Intention: Focused on the Deluxe Hotels in Busan
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
오픈마켓의 정보만족도가 고객 신뢰와 미래행동 의도에 미치는 영향
The Effects of Information Satisfaction on Customer's Trust and Future Behavior Intention in Open Markets
경영과 정보연구 | 29 | 4 | 2010 | 경영학
오픈마켓의 정보만족도가 고객 신뢰와 미래행동 의도에 미치는 영향
The Effects of Information Satisfaction on Customer's Trust and Future Behavior Intention in Open Markets
경영과 정보연구 | 29 | 4 | 2010 | 경영학
커피전문점의 환경요인이 감정반응과 재구매의도에 미치는 영향 : 환기추구성향의 조절효과를 중심으로
The Effect of Coffee Houses' Environmental Factors on Emotional Responses and Repurchase Intention : Focused on Moderating Effect of Arousal Seeking Tendency
경영교육연구 | 62 | 2010 | 경영학
커피전문점의 환경요인이 감정반응과 재구매의도에 미치는 영향 : 환기추구성향의 조절효과를 중심으로
The Effect of Coffee Houses' Environmental Factors on Emotional Responses and Repurchase Intention : Focused on Moderating Effect of Arousal Seeking Tendency
경영교육연구 | | 62 | 2010 | 경영학
A Study on Foreigner’s Online Repurchasing Behavior in Korea
전자무역연구 | 8 | 4 | 2010 | 무역학
A Study on Foreigner’s Online Repurchasing Behavior in Korea
전자무역연구 | 8 | 4 | 2010 | 무역학
호텔종사원의 서비스회복 공정성이 재구매 의도에 미치는 영향
The Effect of Hotel Employee's Service Recovery Justice on Repurchase Intention
관광연구 | 26 | 1 | 2011 | 관광학일반
SSM(Super Supermarket)의 지각된 품질, 고객만족 및 재구매의도와의 관계
Relationships between Perceived Quality, Customer Satisfaction and Re-purchase Intention of SSM(Super Supermarket)
유통연구 | 16 | 1 | 2011 | 경영학
HMR 상품의 선택속성이 고객만족과 재 구매 의도에 미치는 영향- 간단 조리 후 먹는 음식(Ready to end-cook)중심으로 -
A Study on the Effect of Selection Attributes on Consumer Satisfaction and Repurchase intention about HMR- In case of Ready-to-end-cook -
Culinary Science & Hospitality Research | 17 | 2 | 2011 | 기타사회과학
한·중·일 3개국 B2C 전자상거래의 전반적 물류서비스 품질 영향경로와 고객성과에 관한 실증적 비교연구
An Empirical Comparative Study of Overall Service Quality Path on Consumer Performance of B2C Electronic Commerce in Korea, China and Japan
통상정보연구 | 14 | 2 | 2012 | 무역학
오픈마켓의 정보만족도가 고객 신뢰와 미래행동 의도에 미치는 영향
The Effects of Information Satisfaction on Customer's Trust and Future Behavior Intention in Open Markets
경영과 정보연구 | 29 | 4 | 2010 | 경영학
오픈마켓의 정보만족도가 고객 신뢰와 미래행동 의도에 미치는 영향
The Effects of Information Satisfaction on Customer's Trust and Future Behavior Intention in Open Markets
경영과 정보연구 | 29 | 4 | 2010 | 경영학
SSM(Super Supermarket)의 지각된 품질, 고객만족 및 재구매의도와의 관계
Relationships between Perceived Quality, Customer Satisfaction and Re-purchase Intention of SSM(Super Supermarket)
유통연구 | 16 | 1 | 2011 | 경영학
인터넷 쇼핑몰에서의 상호작용성이 소비자-인터넷 브랜드 관계, 재구매 의도에 미치는 영향
The Effects of Interactivity on Consumer-Internet Brand Relationship and Repurchase Intention in Internet Shopping Mall
한국의상디자인학회지 | 14 | 3 | 2012 | 의상
항공승무원의 관계적, 비관계적 속성이기내서비스 품질과 재구매 의도에 미치는 영향
The Effect of Interpersonal and Non-Interpersonal Attributes of Flight Attendant on In-Flight Service Quality and Repurchase Intention
호텔관광연구 | 14 | 2 | 2012 | 호텔/외식산업경영
호텔기업의 SNS(Social Networking Service)품질이 만족과 재구매의도에 미치는 영향
The Effect of SNS(Social Networking Service) Quality on Satisfaction and Repurchase Intention in the Hotel Industry
관광연구 | 27 | 3 | 2012 | 관광학일반
소셜 커머스의 이용 동기와 만족, 재구매 의도에 관한 연구: 이용과 충족이론을 중심으로
The Motives for Using Social Commerce and Satisfaction, Repurchase Intention: Based on the Uses and Gratification Theory
한국광고홍보학보 | 13 | 3 | 2011 | 신문방송학
호텔 레스토랑의 외식 소비경험이 소비감정, 고객만족, 재구매 의도에 미치는 영향
The Impact of Consumption Experiences and Emotions on Customer Satisfaction and Repurchase Intention of Hotel Restaurant Customers
관광레저연구 | 24 | 1 | 2012 | 관광학
복합스포츠 센터의 고객만족도와 전환장벽이재구매의도에 미치는 영향
The Influence of Customer Satisfaction and Switching Barrier on Repurchase Intention at Complex Sports Centers
한국스포츠산업경영학회지 | 16 | 1 | 2011 | 체육
호텔기업의 고객 보상프로그램이 고객시민행동 및 재구매의도에 미치는 영향 - 고객시민행동의 매개효과를 중심으로 -
The Influence of Customer Reward Programs on Customer Citizenship Behavior and Repurchase Intentions by Hotel Industry - Focus on the Customer Citizenship Behavior -
관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반
호텔기업의 고객 보상프로그램이 고객시민행동 및 재구매의도에 미치는 영향 - 고객시민행동의 매개효과를 중심으로 -
The Influence of Customer Reward Programs on Customer Citizenship Behavior and Repurchase Intentions by Hotel Industry - Focus on the Customer Citizenship Behavior -
관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반
기내면세품 구매 선택요인이 구매 후 만족과 재구매 의도에 미치는 영향
The Effects of Decisive Factors on In-Flight Item sales on Post-purchase Satisfaction and Repurchase Intention
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
기내면세품 구매 선택요인이 구매 후 만족과 재구매 의도에 미치는 영향
The Effects of Decisive Factors on In-Flight Item sales on Post-purchase Satisfaction and Repurchase Intention
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
중국 여행사의 서비스품질, 만족, 재구매의도 간의 영향 관계
The Relationships between a Travel Agency‘s Service Quality, Satisfaction, and Repurchase Intentions: A Sample of Travelers in China
관광학연구 | 35 | 6 | 2011 | 관광학
패밀리 레스토랑 고객의 소비경험과 신뢰, 고객만족 및 재구매의도의 관계
Relationship Between Consumption Experiences and Trust, Customer Satisfaction, and Repurchase Intention among Casual Dining Restaurants' Customers
관광연구 | 26 | 1 | 2011 | 관광학일반
호텔기업의 고객 보상프로그램이 고객시민행동 및 재구매의도에 미치는 영향 - 고객시민행동의 매개효과를 중심으로 -
The Influence of Customer Reward Programs on Customer Citizenship Behavior and Repurchase Intentions by Hotel Industry - Focus on the Customer Citizenship Behavior -
관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반
호텔기업의 고객 보상프로그램이 고객시민행동 및 재구매의도에 미치는 영향 - 고객시민행동의 매개효과를 중심으로 -
The Influence of Customer Reward Programs on Customer Citizenship Behavior and Repurchase Intentions by Hotel Industry - Focus on the Customer Citizenship Behavior -
관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반
중국 인터넷 쇼핑몰 물류서비스 품질이 고객만족과 재 구매의도에 미치는 영향
The Effects of Logistics Service Quality of Internet Shopping Mall on Consumer Satisfaction and Repurchase Intention in China
국제상학 | 27 | 2 | 2012 | 무역학
패밀리레스토랑에서 만족과 재구매의도 간에 전환장벽의 조절효과
The Moderating Role of the Switching barriers on Relationship between Satisfaction and Repurchase Intentions in Family Restaurants
관광연구 | 27 | 2 | 2012 | 관광학일반
항공사의 서비스 품질이 고객-기업 동일시와 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study of the Effect of SERVQUAL on Customer-Company Identification and Repurchase Intention in Airline Company
호텔관광연구 | 13 | 3 | 2011 | 호텔/외식산업경영
초고속인터넷 서비스에서 고객만족 및 재이용 의도의 결정 요인에 관한 연구: 기업, 제품 및 고객 서비스 측면에서
Study on the Decision Factors for Customer Satisfaction and Repurchase Intention in High-Speed Internet Access Service: Focus on the Company, Product and Customer Service
e-비즈니스연구 | 11 | 4 | 2010 | 무역학
초고속인터넷 서비스에서 고객만족 및 재이용 의도의 결정 요인에 관한 연구: 기업, 제품 및 고객 서비스 측면에서
Study on the Decision Factors for Customer Satisfaction and Repurchase Intention in High-Speed Internet Access Service: Focus on the Company, Product and Customer Service
e-비즈니스연구 | 11 | 4 | 2010 | 무역학
패밀리 레스토랑 메뉴품질과 브랜드 이미지가 고객만족 및 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Effect of Menu Quality and Brand Image on Customer Satisfaction and Repurchase Intention in Family Restaurants
Culinary Science & Hospitality Research | 17 | 2 | 2011 | 기타사회과학
구매 후 촉진상황에서 소비자의 긍정적 사고가 재구매의도 및 긍정적 구전의도에 미치는 영향
The Effects on Re-purchase Intention and Positive Word of Mouth Intention of Post Purchase to Positive Thinking of Consumer
상품학연구 | 28 | 3 | 2010 | 경영학
구매 후 촉진상황에서 소비자의 긍정적 사고가 재구매의도 및 긍정적 구전의도에 미치는 영향
The Effects on Re-purchase Intention and Positive Word of Mouth Intention of Post Purchase to Positive Thinking of Consumer
상품학연구 | 28 | 3 | 2010 | 경영학
소규모 숙박산업의 고객만족 전략
Customer Satisfaction Strategies of Small Lodging Industry
한국창업학회지 | 5 | 4 | 2010 | 창업/벤처기업
소규모 숙박산업의 고객만족 전략
Customer Satisfaction Strategies of Small Lodging Industry
한국창업학회지 | 5 | 4 | 2010 | 창업/벤처기업
모바일 콘텐츠의 사용자 수용에 관한 실증 연구
An Empirical Study on User Acceptance of Mobile Content
인터넷전자상거래연구 | 11 | 1 | 2011 | 경영학
패스트 패션의 가치가 몰입과 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Fast Fashion Value on Commitment and Repurchase Intentions
대한경영학회지 | 24 | 6 | 2011 | 경영학
호텔 레스토랑 고객의 긍정적구전이 서비스인카운터와 재구매의도의 관계에 미치는 매개효과
The Mediating Effects of Hotel Restaurant Customers' Positive Word of Mouth on the Relationship between Service Encounter and Repurchase Intention
Tourism Research | 32 | 2011 | 관광학
실내 테니스 코트의 서비스품질과 고객만족, 충성도, 재구매의도의 관계
The Relationship among Customers' Satisfaction, Loyalty and Their Intention for Repurchase Intention of Indoor Tennis Courts
한국체육과학회지 | 21 | 2 | 2012 | 체육
골프연습장 이용자의 지각된 서비스품질이 재구매의도에 미치는 영향
The Influence of the Driving Range Service Quality on the Satisfaction Level and Repurchase Intention
한국사회체육학회지 | 43 | 2011 | 체육
골프연습장 마케팅믹스 전략이 브랜드자산 및 재구매 의도에 미치는 영향
The Effect of Marketing Mix Strategy on Brand Equity and Repurchase Intentions on Golf Practice Range
한국사회체육학회지 | 43 | 2011 | 체육
라이센싱 의류제품의 속성과 제품태도, 재구매의도 및 타인추천의도와의 구조적 관계
The Structural Relationship between Attribute of Professional Baseball Licensing Apparel Product, Attitude Toward Product, Repurchase Intention, and Recommendation Intention
한국사회체육학회지 | 42 | 2010 | 체육
라이센싱 의류제품의 속성과 제품태도, 재구매의도 및 타인추천의도와의 구조적 관계
The Structural Relationship between Attribute of Professional Baseball Licensing Apparel Product, Attitude Toward Product, Repurchase Intention, and Recommendation Intention
한국사회체육학회지 | | 42 | 2010 | 체육
태권도장 마케팅믹스 전략이 수련생만족 및 재입관의도에 미치는 영향
The Influence of Marketing Mix Strategy on Customer Satisfaction and Repurchase Intention in Taekwondo Training Centers
대한무도학회지 | 12 | 2 | 2010 | 무도학
태권도장 마케팅믹스 전략이 수련생만족 및 재입관의도에 미치는 영향
The Influence of Marketing Mix Strategy on Customer Satisfaction and Repurchase Intention in Taekwondo Training Centers
대한무도학회지 | 12 | 2 | 2010 | 무도학
복싱클럽 마케팅믹스 전략이 고객만족 및 재구매의도에 미치는 영향
The Effect of Marketing Mix Strategies on Customer Satisfaction and Repurchase Intention in Boxing Clubs
한국체육과학회지 | 19 | 2 | 2010 | 체육
복싱클럽 마케팅믹스 전략이 고객만족 및 재구매의도에 미치는 영향
The Effect of Marketing Mix Strategies on Customer Satisfaction and Repurchase Intention in Boxing Clubs
한국체육과학회지 | 19 | 2 | 2010 | 체육
항공사의 서비스 품질이 고객-기업 동일시와 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study of the Effect of SERVQUAL on Customer-Company Identification and Repurchase Intention in Airline Company
호텔관광연구 | 13 | 3 | 2011 | 호텔/외식산업경영
한식당 창업을 위한 한식이미지의 연구 - 중국 관광객을 대상으로 -
A Study on Korean Food Image for Opening Korean Restaurants
외식경영연구 | 14 | 3 | 2011 | 관광학
The Relationship among e-Service Quality, Relationship Quality, and Repurchase Intention
e-서비스품질, 관계품질, 그리고 재구재의도 간의 관계에 관한 연구
인터넷전자상거래연구 | 10 | 1 | 2010 | 경영학
The Relationship among e-Service Quality, Relationship Quality, and Repurchase Intention
e-서비스품질, 관계품질, 그리고 재구재의도 간의 관계에 관한 연구
인터넷전자상거래연구 | 10 | 1 | 2010 | 경영학
자동차의 제품속성이 만족도, 재구매 의도, 추천의도에 미치는 영향에 관한 연구: 중국 소비자를 중심으로
An Empirical Study of the Influence of Automobile Attributes on Overall Satisfactions, Repurchase Intentions, Recommendation Intentions: Focusing on Chinese Consumers
국제경영리뷰 | 14 | 1 | 2010 | 경영학
자동차의 제품속성이 만족도, 재구매 의도, 추천의도에 미치는 영향에 관한 연구: 중국 소비자를 중심으로
An Empirical Study of the Influence of Automobile Attributes on Overall Satisfactions, Repurchase Intentions, Recommendation Intentions: Focusing on Chinese Consumers
국제경영리뷰 | 14 | 1 | 2010 | 경영학
Antecedents to Customer Repurchase in Korean Social Commerce Service
유통과학연구 | 10 | 3 | 2012 | 산업/서비스경제
기내면세품 구매 선택요인이 구매 후 만족과 재구매 의도에 미치는 영향
The Effects of Decisive Factors on In-Flight Item sales on Post-purchase Satisfaction and Repurchase Intention
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
기내면세품 구매 선택요인이 구매 후 만족과 재구매 의도에 미치는 영향
The Effects of Decisive Factors on In-Flight Item sales on Post-purchase Satisfaction and Repurchase Intention
호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영
호텔 서비스의 고객가치가 고객만족 및 구매 후 행동에 미치는 영향 연구
The Influence of Customer Value on Customer Satisfaction and Post-purchase Behavioral Intention in Hotel Service
서비스경영학회지 | 11 | 5 | 2010 | 경영학
호텔 서비스의 고객가치가 고객만족 및 구매 후 행동에 미치는 영향 연구
The Influence of Customer Value on Customer Satisfaction and Post-purchase Behavioral Intention in Hotel Service
서비스경영학회지 | 11 | 5 | 2010 | 경영학
대학생의 프로스포츠 의인화 이미지와 자아 이미지의 일치성이 구매의도에 미치는 영향
Sports and Self-Image of Consumers on Purchase Intension.
한국체육교육학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육교육학
대학생의 프로스포츠 의인화 이미지와 자아 이미지의 일치성이 구매의도에 미치는 영향
Sports and Self-Image of Consumers on Purchase Intension.
한국체육교육학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육교육학
호텔기업의 고객만족이 서비스 충성도에 미치는 영향에 관한 연구 -전환장벽의 조절역할 중심으로-
A Study on The Effects of Customer Satisfaction on Service Loyalty in the Hotel Industry: Focus on Moderating Effects of Switching Barriers
관광연구저널 | 26 | 1 | 2012 | 관광학
스마트폰의 특성이 지속구매의도에 미치는 영향: 유희성의 조절효과를 고려하여
Influence of Smartphone Characteristics on Repurchase Intention: Considering Moderating Effect of Playfulness
대한경영학회지 | 25 | 4 | 2012 | 경영학
대학생 외식소비자의 지각된 서비스품질과 재방문의도 및 타인추천의도 영향력에 관한 연구 - 대구·경북지역 대학중심으로 -
Effect on Repurchase Intention and Recommendation to Others of Perceived Service Quality in Foodservice Industry for University Students Consumer-focused on Daegu·Gyeongbuk Province
외식경영연구 | 14 | 3 | 2011 | 관광학
기업의 고객 획득 지향이 재구매의도에 미치는 영향: 산업포화도와 시장점유율의 조절효과를 중심으로
The Impact of Customer Acquisition Focus on Repeat Purchase Intention:The Moderating Role of Industry Saturation and Market Share
전문경영인연구 | 13 | 3 | 2010 | 경영교육
기업의 고객 획득 지향이 재구매의도에 미치는 영향: 산업포화도와 시장점유율의 조절효과를 중심으로
The Impact of Customer Acquisition Focus on Repeat Purchase Intention:The Moderating Role of Industry Saturation and Market Share
전문경영인연구 | 13 | 3 | 2010 | 경영교육
공공체육 시설의 서비스 품질만족이 재구매 의도 및 구전의도에 미치는 영향
A study on effects of Repurchase Intention and Oral Propagation of Customer's Service Quality Satisfaction to Public Sport Facilities.
한국체육과학회지 | 21 | 3 | 2012 | 체육