소비자의 하이테크 제품 수용 및 수용 후 행동에 관한 연구: 스마트 폰을 중심으로
Factors Influencing Adoption and Post-Adoption Behaviors of High-Tech Product: Focused on Smart Phone
경영학연구 |
41 |
3 |
2012 |
경영학
핵심 서비스품질과 관계혜택이 고객의 이탈의도와 추천의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 고객만족과 전환장벽을 매개로-
The Impact of Core Service Quality and Relational Benefit on Customer Defection and Recommendation Intentions through Customer Satisfaction and Switching Barrier
마케팅관리연구 |
15 |
1 |
2010 |
경영학
핵심 서비스품질과 관계혜택이 고객의 이탈의도와 추천의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 고객만족과 전환장벽을 매개로-
The Impact of Core Service Quality and Relational Benefit on Customer Defection and Recommendation Intentions through Customer Satisfaction and Switching Barrier
마케팅관리연구 |
15 |
1 |
2010 |
경영학
중국 인터넷쇼핑몰 구매자들의 웹사이트 요인과 e-신뢰, e-만족이 e-충성도에 미치는 영향: 전환비용의 조절효과를 중심으로
A Study of Website Factors and Trust, Satisfaction on Loyalty of Chines Internet Shopping Users: The Moderating Effect of Switching Cost
산업경제연구 |
25 |
2 |
2012 |
경제학
한국 IT산업 정책 네트워크의 지속성: 자기강화 메커니즘의 작용을 중심으로
Self-Reinforcing Mechanism and Continuity in Policy Network: The Case of the Korean IT Industry
한국정치연구 |
19 |
3 |
2010 |
한국정치사회
한국 IT산업 정책 네트워크의 지속성: 자기강화 메커니즘의 작용을 중심으로
Self-Reinforcing Mechanism and Continuity in Policy Network: The Case of the Korean IT Industry
한국정치연구 |
19 |
3 |
2010 |
한국정치사회
이동통신 서비스에 대한 고객 만족에 미치는 몰입의 매개적 효과
A Study on the Mediating Role of Commitments on Customer Satisfaction Focused on the Mobile Telecommunication Service
기업경영연구 |
17 |
3 |
2010 |
경영학
이동통신 서비스에 대한 고객 만족에 미치는 몰입의 매개적 효과
A Study on the Mediating Role of Commitments on Customer Satisfaction Focused on the Mobile Telecommunication Service
기업경영연구 |
17 |
3 |
2010 |
경영학
스포츠센터의 핵심서비스품질, 관계혜택, 대안매력도, 전환비용, 고객만족 및 재이용의도의 관계
Relationships among Sport Center's Core Service Quality, Relational Benefit, Alternative Attractiveness, Switching Cost, Customer Satisfaction and Reuse Intention
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
6 |
2011 |
체육
Dual Model에 기반한 전자세금계산서 발행시스템 수용에 관한 연구: ASP 이용자 측면에서
A Study on the Acceptance of Electronic Tax Invoice Systems based on Dual Model: From ASP Users’ Perspectives
경영학연구 |
40 |
5 |
2011 |
경영학
어플리케이션 서비스 고객유지 영향 요인 분석: 전환비용과 사용자 신뢰를 중심으로
Customer Retention Model of Application Service: The Role of Switching Costs and Trust
산업혁신연구 |
26 |
4 |
2010 |
경영전략/정책
어플리케이션 서비스 고객유지 영향 요인 분석: 전환비용과 사용자 신뢰를 중심으로
Customer Retention Model of Application Service: The Role of Switching Costs and Trust
산업혁신연구 |
26 |
4 |
2010 |
경영전략/정책
MRO 시장에서 관계강도 강화를 위한선행요인에 관한 연구
The Antecedents of Influencing Relationship Strength in MRO Market
마케팅관리연구 |
17 |
2 |
2012 |
경영학
소비자 불만족, 대안의 매력도, 전환 비용이 소비자의 전환 의향에 미치는 영향 검증
The Effects of Customer Dissatisfaction, Alternative Attractiveness, Switching Cost on Customer Switching Intention
산업경제연구 |
23 |
4 |
2010 |
경제학
소비자 불만족, 대안의 매력도, 전환 비용이 소비자의 전환 의향에 미치는 영향 검증
The Effects of Customer Dissatisfaction, Alternative Attractiveness, Switching Cost on Customer Switching Intention
산업경제연구 |
23 |
4 |
2010 |
경제학
호텔종사원-고객의 결속 및 전환비용과 종사원 이직 시 고객 동반이탈 의도와의 관련성에 관한 연구
A Study of Effect on the Relationship of Commitment of Hotel Employee and Customer, Switching Cost and Customer Defection with Regard to Following Hotel Employee's Turn over
산업경제연구 |
23 |
6 |
2010 |
경제학
호텔종사원-고객의 결속 및 전환비용과 종사원 이직 시 고객 동반이탈 의도와의 관련성에 관한 연구
A Study of Effect on the Relationship of Commitment of Hotel Employee and Customer, Switching Cost and Customer Defection with Regard to Following Hotel Employee's Turn over
산업경제연구 |
23 |
6 |
2010 |
경제학
포털에 대한 충성도: 지각된 서비스 품질과 전환비용의 직간접 효과, 만족의 매개 효과, 그리고 다양성 추구의 조절 효과
Customer Loyalty toward the Internet Portal: Direct and Indirect Effects of Service Qualities and Switching Costs, Mediating Effects of Satisfaction, and Moderating Effects of Variety Seeking
미디어 경제와 문화 |
8 |
4 |
2010 |
기타신문방송학
포털에 대한 충성도: 지각된 서비스 품질과 전환비용의 직간접 효과, 만족의 매개 효과, 그리고 다양성 추구의 조절 효과
Customer Loyalty toward the Internet Portal: Direct and Indirect Effects of Service Qualities and Switching Costs, Mediating Effects of Satisfaction, and Moderating Effects of Variety Seeking
미디어 경제와 문화 |
8 |
4 |
2010 |
기타신문방송학
중국소비자들의 지각된 가치, 고객만족, 전환비용 및 충성도 간의 구조적 관계: 전환비용의 조절효과
A Study on Structural Relationship among Perceived Value, Customer Satisfaction, Switching Cost and Loyalty of Chinese Consumers: the Moderating Effect of Switching Cost
산업경제연구 |
25 |
1 |
2012 |
경제학
Endogenous Switching Costs and Quality Provision
내생적 전환비용과 품질향상 투자
사회과학연구 |
17 |
3 |
2010 |
기타사회과학일반
Endogenous Switching Costs and Quality Provision
내생적 전환비용과 품질향상 투자
사회과학연구 |
17 |
3 |
2010 |
기타사회과학일반
서비스회복이 불평처리만족과 관계지속의도에 미치는 영향 -거래·관계특성의 조절 및 매개 효과를 중심으로-
Moderating and Mediating Role of Transaction and Relational Factors in Relationships among Recovery Performance, Satisfaction and Relationship Intention
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
19 |
4 |
2011 |
사회과학
A Study on the Reputation Ranking and Loyalty in B2B E-Marketplace
전자무역연구 |
10 |
2 |
2012 |
무역학
내부마케팅이 종업원의 직무만족과 전환비용에 미치는 영향: 호텔 내부고객세분화 관점
The Effects of Internal Marketing on The Employees' Job Satisfaction and Swicthing Cost in A Hotel Industry: From The Viewpoint of Employees' Segmentation
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
내부마케팅이 종업원의 직무만족과 전환비용에 미치는 영향: 호텔 내부고객세분화 관점
The Effects of Internal Marketing on The Employees' Job Satisfaction and Swicthing Cost in A Hotel Industry: From The Viewpoint of Employees' Segmentation
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
가입자 기반의 비대칭성․전환비용과 결합판매의 경쟁제한성
Asymmetry of Subscriber-base, Switching Cost, and Anti-competitiveness of Bundling
정보통신정책연구 |
18 |
3 |
2011 |
사회과학일반
무도도장 수련생의 학부모가 지각한 서비스접점 및 전환비용이 만족도 및 충성도에 미치는 영향
The effects of customer-contact service and switching costs on parents' satisfaction and loyalty of martial art academy
대한무도학회지 |
12 |
1 |
2010 |
무도학
무도도장 수련생의 학부모가 지각한 서비스접점 및 전환비용이 만족도 및 충성도에 미치는 영향
The effects of customer-contact service and switching costs on parents' satisfaction and loyalty of martial art academy
대한무도학회지 |
12 |
1 |
2010 |
무도학
여행사만족이 전환비용을 통해 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Study on The Repurchace Influence According to A Travel Agency's Switching Cost
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
여행사만족이 전환비용을 통해 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Study on The Repurchace Influence According to A Travel Agency's Switching Cost
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
온라인 쇼핑 이용습관과 전환비용이 지속적 이용에 미치는 영향
The Effects Habits and Switching Cost In Continued Use of the Online Shopping
경영교육연구 |
26 |
3 |
2011 |
경영학
국내 포털(Portal)기업에 대한 소비자 만족도 결정요인 분석
Determinants for the Customers' Satisfaction of the Portal Services
e-비즈니스연구 |
11 |
1 |
2010 |
무역학
국내 포털(Portal)기업에 대한 소비자 만족도 결정요인 분석
Determinants for the Customers' Satisfaction of the Portal Services
e-비즈니스연구 |
11 |
1 |
2010 |
무역학
호텔고객의 지각된 서비스가치가 전환비용과 관계성과에 미치는 영향분석
An Empirical Analysis of Relationships among Perceived Value of Service, Switching Costs, and Relational Performance in Upscale Hotels
호텔경영학연구 |
20 |
2 |
2011 |
관광학
호텔 브랜드자산이 전환비용과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
The Research of Hotel Brand Equity on perceived Customer of Switching Costs and Customer Loyalty
관광연구 |
24 |
6 |
2010 |
관광학일반
호텔 브랜드자산이 전환비용과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
The Research of Hotel Brand Equity on perceived Customer of Switching Costs and Customer Loyalty
관광연구 |
24 |
6 |
2010 |
관광학일반
일본 ‘평화헌법’의 경로의존성
The Path dependency of Japanese pacific constitution
국제정치논총 |
50 |
1 |
2010 |
정치외교학
일본 ‘평화헌법’의 경로의존성
The Path dependency of Japanese pacific constitution
국제정치논총 |
50 |
1 |
2010 |
정치외교학
레스토랑 방문 고객의 만족도와 고객 충성도간 관계에 있어 대안매력도와 전환비용의 조절효과
The Role of Alternative Attractiveness and Switching Costs on Moderating Customer Satisfaction or Customer Loyalty in the Foodservice Industry
호텔경영학연구 |
20 |
6 |
2011 |
관광학
고객만족과 고객충성도 간의 관계 - 비선형성과 전환장벽의 조절효과-
The Relationship between Customer Satisfaction and Customer Loyalty - Considering Nonlinearity of those Relationship and Moderating Effect of Switching Barriers -
마케팅관리연구 |
15 |
2 |
2010 |
경영학
고객만족과 고객충성도 간의 관계 - 비선형성과 전환장벽의 조절효과-
The Relationship between Customer Satisfaction and Customer Loyalty - Considering Nonlinearity of those Relationship and Moderating Effect of Switching Barriers -
마케팅관리연구 |
15 |
2 |
2010 |
경영학
The Moderating Effect of Relational Benefits on the Relationship between Switching Costs and Commitment in Casual Dining Restaurants
전환비용과 고객몰입간의 관계에 관계혜택이 갖는 조절변수 역할에 관한 연구: 캐쥬얼 다이닝 레스토랑을 중심으로
관광연구 |
25 |
3 |
2010 |
관광학일반
The Moderating Effect of Relational Benefits on the Relationship between Switching Costs and Commitment in Casual Dining Restaurants
전환비용과 고객몰입간의 관계에 관계혜택이 갖는 조절변수 역할에 관한 연구: 캐쥬얼 다이닝 레스토랑을 중심으로
관광연구 |
25 |
3 |
2010 |
관광학일반
기술제품 재구매시 제품지식과 전환비용이 제품속성별 중요도에 미치는 영향
Effect of Product Knowledge and Switching Cost on Product Attribute Importances in Repurchasing a Technological Product
소비자학연구 |
22 |
1 |
2011 |
경제학
Internal and External Beliefs as the Determinants of Use Continuance for an Internet Search Site
인터넷 검색 사이트의 지속사용의 결정요인으로서 내부적 및 외부적 믿음
e-비즈니스연구 |
11 |
5 |
2010 |
무역학
Internal and External Beliefs as the Determinants of Use Continuance for an Internet Search Site
인터넷 검색 사이트의 지속사용의 결정요인으로서 내부적 및 외부적 믿음
e-비즈니스연구 |
11 |
5 |
2010 |
무역학
저축은행에 대한 신뢰가 거래의도에 미치는 영향력에 관한 연구
A Study on the Effects of Reliability of Saving Bank on Transaction Intention
고객만족경영연구 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
저축은행에 대한 신뢰가 거래의도에 미치는 영향력에 관한 연구
A Study on the Effects of Reliability of Saving Bank on Transaction Intention
고객만족경영연구 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
가입형 서비스 상품에 대한 전환비용, 고객만족도가 브랜드애호도에 미치는 영향
The effects of switching cost and customer satisfaction on brand loyalty in a continuous purchase setting
고객만족경영연구 |
13 |
3 |
2011 |
경영학
고급레스토랑 고객의 재방문의도 형성과정에서전환비용의 조절효과
The Moderating Effect of Switching Costs in Upscale Restaurant Customers' Revisit Intention Formation
관광학연구 |
34 |
5 |
2010 |
관광학
고급레스토랑 고객의 재방문의도 형성과정에서전환비용의 조절효과
The Moderating Effect of Switching Costs in Upscale Restaurant Customers' Revisit Intention Formation
관광학연구 |
34 |
5 |
2010 |
관광학