B2B e-마켓플레이스의 e-CRM요인이 고객관계의 질과 성과에 미치는 영향 -전환장벽의 조절효과를 중심으로-
The Effect of e-CRM Factors on Customer Relationship Quality and Performance in B2B e-Marketplace -Focused on Moderating Effects of Switching Barriers
통상정보연구 |
13 |
4 |
2011 |
무역학
태권도장의 관계효익이 고객만족, 고객신뢰, 전환장벽 및 고객충성도에 미치는 영향
The Effect of Taekwondo Gym`s Relational Benefits on Customer Satisfaction, Customer Trust, Switching Barrier and Customer Loyalty
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
3 |
2011 |
체육
저가항공사 서비스품질이 고객만족, 전환장벽 및 고객충성도에 미치는 영향
Empirical Study on the Influence of low cost carriers Service Quality on Customer Satisfaction, Switching Barriers and Customer Loyalty
경영교육연구 |
26 |
1 |
2011 |
경영학
랜드 오퍼레이터 서비스품질과 고객만족 및 충성도 연구 : 전환 장벽 매개효과를 중심으로
The Effect of Land Operator's Service Quality on Customer Satisfaction and Loyalty: Focused on Mediating Effect of Switching Barriers
관광레저연구 |
23 |
8 |
2011 |
관광학
고객보상 프로그램에서 선 포인트 제도의 효과 - 조절 초점과 보상 수준의 영향을 중심으로 -
Study on the Effect of Preempt Point in Loyalty Program - Focused on Regulatory Focus and Reward Level -
소비문화연구 |
15 |
3 |
2012 |
기타사회과학일반
정보서비스의 유료화가 사용자 행동 및 태도에 미치는 효과
Effects of Charging for Online Information Services on Users' Behavior and Attitude
대한경영학회지 |
24 |
6 |
2011 |
경영학
패밀리레스토랑에서 만족과 재구매의도 간에 전환장벽의 조절효과
The Moderating Role of the Switching barriers on Relationship between Satisfaction and Repurchase Intentions in Family Restaurants
관광연구 |
27 |
2 |
2012 |
관광학일반
외식산업의 관계혜택이 몰입, 전환장벽, 고객만족의 매개적 역할을 통해 고객충성도에 미치는 영향
A Study on Mediating Effect of Customer Satisfaction, Switching Barrier, and Commitment between Relational Benefit and Customer Loyalty in Foodservice Industry
호텔경영학연구 |
19 |
2 |
2010 |
관광학
외식산업의 관계혜택이 몰입, 전환장벽, 고객만족의 매개적 역할을 통해 고객충성도에 미치는 영향
A Study on Mediating Effect of Customer Satisfaction, Switching Barrier, and Commitment between Relational Benefit and Customer Loyalty in Foodservice Industry
호텔경영학연구 |
19 |
2 |
2010 |
관광학
외식서비스 실패 상황의 회복 공정성 인식이 만족, 사후 행동의도에 미치는 영향 - 구조모형을 통한 전환 장벽의 조절효과 검증 -
Impact on Behavior Intentions of Food Service Recovery Justice Perception: Testing for Moderating Effects of Switching Barriers with Structural Equations
관광학연구 |
35 |
8 |
2011 |
관광학
고객의 전환장벽이 전환의도와 재방문의사에 미치는 영향 - 여행사∙항공사간 비교분석을 중심으로 -
A Study on the Effect of Consumer Switching Barriers on the Switching and Revisit Intension in Travel Agency and Airlines
호텔리조트연구 |
10 |
2 |
2011 |
관광학
호텔고객의 전환장벽이 전환의도와 고객충성도에 미치는 영향: 고객특성의 조절효과를 중심으로
The Effects of Switching Barrier on the Switching Intention and Customer Loyalty in the Hotel Customer: Moderating Effect of Customer Characteristics
호텔관광연구 |
13 |
4 |
2011 |
호텔/외식산업경영
커피전문점 서비스품질이 고객만족과 충성도에 미치는 영향:전환장벽의 조절적 작용
The Effect of Service Quality on Customer Satisfaction and Customer Loyalty in Take-Out Coffee Shop:Moderating Effects of Switching Barriers
대한경영학회지 |
24 |
5 |
2011 |
경영학
복합스포츠 센터의 고객만족도와 전환장벽이재구매의도에 미치는 영향
The Influence of Customer Satisfaction and Switching Barrier on Repurchase Intention at Complex Sports Centers
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
1 |
2011 |
체육