전환 장벽

연구분야 : B050603 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅 > 소비자행동

클래스 : 경제/경영/무역

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107426

STNet ID : 1004731

한자 : 轉換障壁
영어 : switching barrier

c03-04 경제/경영/무역

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

affects (영향)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

전환비용 [ 轉換費用 ]

RT (관련어)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

지속적 이용의도 [ 持續的利用意圖 ]

RT (관련어)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

재구매 의도 [ 再購買意圖 ]

RT (관련어)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

서비스 품질 [ --品質 ]

RT (관련어)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

고객 충성도 [ 顧客忠誠度 ]

RT (관련어)

 

c02-01 감정 감정

고객 만족 [ 顧客滿足 ]

RT (관련어)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

브랜드 충성도 [ --忠誠度 ]

B2B e-마켓플레이스의 e-CRM요인이 고객관계의 질과 성과에 미치는 영향 -전환장벽의 조절효과를 중심으로-

The Effect of e-CRM Factors on Customer Relationship Quality and Performance in B2B e-Marketplace -Focused on Moderating Effects of Switching Barriers

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태권도장의 관계효익이 고객만족, 고객신뢰, 전환장벽 및 고객충성도에 미치는 영향

The Effect of Taekwondo Gym`s Relational Benefits on Customer Satisfaction, Customer Trust, Switching Barrier and Customer Loyalty

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저가항공사 서비스품질이 고객만족, 전환장벽 및 고객충성도에 미치는 영향

Empirical Study on the Influence of low cost carriers Service Quality on Customer Satisfaction, Switching Barriers and Customer Loyalty

경영교육연구 | 26 | 1 | 2011 | 경영학

랜드 오퍼레이터 서비스품질과 고객만족 및 충성도 연구 : 전환 장벽 매개효과를 중심으로

The Effect of Land Operator's Service Quality on Customer Satisfaction and Loyalty: Focused on Mediating Effect of Switching Barriers

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고객보상 프로그램에서 선 포인트 제도의 효과 - 조절 초점과 보상 수준의 영향을 중심으로 -

Study on the Effect of Preempt Point in Loyalty Program - Focused on Regulatory Focus and Reward Level -

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패밀리레스토랑에서 만족과 재구매의도 간에 전환장벽의 조절효과

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외식산업의 관계혜택이 몰입, 전환장벽, 고객만족의 매개적 역할을 통해 고객충성도에 미치는 영향

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Impact on Behavior Intentions of Food Service Recovery Justice Perception: Testing for Moderating Effects of Switching Barriers with Structural Equations

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고객의 전환장벽이 전환의도와 재방문의사에 미치는 영향 - 여행사∙항공사간 비교분석을 중심으로 -

A Study on the Effect of Consumer Switching Barriers on the Switching and Revisit Intension in Travel Agency and Airlines

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호텔고객의 전환장벽이 전환의도와 고객충성도에 미치는 영향: 고객특성의 조절효과를 중심으로

The Effects of Switching Barrier on the Switching Intention and Customer Loyalty in the Hotel Customer: Moderating Effect of Customer Characteristics

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The Effect of Service Quality on Customer Satisfaction and Customer Loyalty in Take-Out Coffee Shop:Moderating Effects of Switching Barriers

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The Influence of Customer Satisfaction and Switching Barrier on Repurchase Intention at Complex Sports Centers

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