셀프서비스테크놀로지에서 고객사전준비도가 서비스품질과 고객가치에 미치는 영향 - 온라인 쇼핑을 중심으로 -
The influence of customer readiness in advance on service quality and customer value in self-service technology: The case of online shopping
경영학연구 |
40 |
5 |
2011 |
경영학
TBSS편리성, 통제성, 위험비용의 관계 및 TBSS 품질과 성과에 미치는 영향
The Relationship of TBSS Convenience, Control, Risk cost and Examining the influence on TBSS Quality and Performance
관광연구 |
26 |
4 |
2011 |
관광학일반
A Study on Market Segmentation Methodology of Beauty Service Industry
미용서비스 시장의 시장세분화 방법에 관한 연구
한국미용학회지 |
16 |
1 |
2010 |
기타미용
A Study on Market Segmentation Methodology of Beauty Service Industry
미용서비스 시장의 시장세분화 방법에 관한 연구
한국미용학회지 |
16 |
1 |
2010 |
기타미용
디지털콘텐츠 가치평가 모형의 개발 및 적용에 관한 실증 연구
Empirical Examination of the Development and Application of the Value Evaluation Model of Digital Contents
전자상거래학회지 |
11 |
4 |
2010 |
경영학
디지털콘텐츠 가치평가 모형의 개발 및 적용에 관한 실증 연구
Empirical Examination of the Development and Application of the Value Evaluation Model of Digital Contents
전자상거래학회지 |
11 |
4 |
2010 |
경영학
Customer Relationship Management in a Duopoly
복점시장에서의 CRM 전략
연세경영연구 |
48 |
2 |
2011 |
기타경영학
한・중 국제택배서비스의 품질결정요인이 고객가치 및 고객만족에 미치는 영향
The effect of the quality determinant of Korea-China Courier Service on Customer value and Satisfaction
유통경영학회지 |
13 |
5 |
2010 |
무역학
한・중 국제택배서비스의 품질결정요인이 고객가치 및 고객만족에 미치는 영향
The effect of the quality determinant of Korea-China Courier Service on Customer value and Satisfaction
유통경영학회지 |
13 |
5 |
2010 |
무역학
모바일 브랜드 선택요인이 고객가치 및 고객만족에 미치는 영향 - 한국과 중국의 스마트폰 사용자의 비교 연구 -
The Influence of Customers value and Satisfaction in the Mobile Brand choice - Comparing with Smart phone user of South Korean and Chinese college students -
디자인학연구 |
25 |
2 |
2012 |
디자인
항공사 고객생애가치(CLV)모형 개발 및 고객충성도 제고에 관한 연구
The Study of Developing Customer Lifetime Value Model and Enhancing Customer Royalty Level on Airlines' Passenger
관광레저연구 |
24 |
4 |
2012 |
관광학
외식서비스의 서비스품질과 서비스스케이프가 고객가치, 행위의도에 미치는 영향: 대학가 이탈리안 레스토랑을 중심으로
A Study on the Effect the Service Quality and Servicescapes in the Food Servicce Impact on Customer Value, Behavior Intention: Focused on Italian Restaurant around the University place
호텔관광연구 |
14 |
1 |
2012 |
호텔/외식산업경영
중국소비자의 그린푸드 브랜드 선택이 고객가치 및 만족에 미치는 영향과 함의
Impacts of Customer Value & Satisfaction on China Consumer’s Green Food Brand Choice and It's Strategic Implications
경영교육연구 |
26 |
1 |
2011 |
경영학
항공사 상위좌석기내서비스품질이 고객가치와 고객행동의도에 미치는 영향
Verified the Relation between Customers’ Awareness of Airline First-Class Cabin Service Quality and Customer Value and Customer Behavior Intention
한국항공경영학회지 |
10 |
2 |
2012 |
경영학
웹 사이트 특성이 고객성과에 미치는 영향에 관한 연구 - 판매촉진 활동의 조절효과를 중심으로 -
A Study on the Effect of Web Site Characteristics in to Customer Performance
경영과 정보연구 |
29 |
2 |
2010 |
경영학
웹 사이트 특성이 고객성과에 미치는 영향에 관한 연구 - 판매촉진 활동의 조절효과를 중심으로 -
A Study on the Effect of Web Site Characteristics in to Customer Performance
경영과 정보연구 |
29 |
2 |
2010 |
경영학
내구재에서의 지각된 가치 결정변수에 관한 실증적 연구
The Cross-Sectional Dispersion of Housing and Business Cycle
기업경영연구 |
17 |
1 |
2010 |
경영학
내구재에서의 지각된 가치 결정변수에 관한 실증적 연구
The Cross-Sectional Dispersion of Housing and Business Cycle
기업경영연구 |
17 |
1 |
2010 |
경영학
중국 북경 중·저가 호텔의 고객가치와 고객만족도에 관한 연구
A Study on the Customer Value and Satisfaction of Economic Hotels in Beijing, China
호텔관광연구 |
12 |
4 |
2010 |
호텔/외식산업경영
중국 북경 중·저가 호텔의 고객가치와 고객만족도에 관한 연구
A Study on the Customer Value and Satisfaction of Economic Hotels in Beijing, China
호텔관광연구 |
12 |
4 |
2010 |
호텔/외식산업경영
모바일 뱅킹의 수용 요인이 고객가치와 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effects of Mobile Banking Acceptance on Customer Satisfaction and Value
회계와 정책연구 |
16 |
2 |
2011 |
회계학
특급호텔의 서비스품질과 고객가치, 고객만족, 추천의도에 관한 실증적 연구
An Empirical Study on the Relation among Service Quality, Customer Value, Customer Satisfaction and Intention of Recommendation : A Case Study of Deluxe Hotel
관광연구 |
25 |
5 |
2010 |
관광학일반
특급호텔의 서비스품질과 고객가치, 고객만족, 추천의도에 관한 실증적 연구
An Empirical Study on the Relation among Service Quality, Customer Value, Customer Satisfaction and Intention of Recommendation : A Case Study of Deluxe Hotel
관광연구 |
25 |
5 |
2010 |
관광학일반
유통 경로내의 고객관계관리(CRM) 제 관점의 검토
A Review of divergent perspectives on the customer relationship management in Distribution Channel
유통경영학회지 |
15 |
1 |
2012 |
무역학
외식가치가 고객만족도에 미치는 영향 - 노년소비자와 비노년소비자의 비교분석 -
The Effects of Dining-out Values on Customer Satisfaction: A Comparison between Mature Consumers and Non-Mature Customers
관광학연구 |
35 |
3 |
2011 |
관광학
프랜차이즈 커피전문점 다인스케이프의 고객가치, 고객감정반응 및 행동의도 관계 연구
Study on relation of the DINESCAPE of a franchise cafe and their customer value, emotional reaction and behavioral intention
관광레저연구 |
24 |
1 |
2012 |
관광학
방한 일본인 관광객의 고객가치 유형에 따른 관광지선택속성 차이분석
Difference of the Tourism Destination Attribute on Customer Value of Japanese Tourists to Korea
관광연구 |
27 |
3 |
2012 |
관광학일반
사회적 책임활동에 따른 고객과의 관계품질 및 브랜드충성도간의 관계연구
The Relationship Research between the Relationship Quality of the Customer According to the Corporate Social Responsibility and Brand Loyalty
한국비교정부학보 |
15 |
3 |
2011 |
행정학
The Interaction among Customer Value, Customer Satisfaction, and Customer Loyalty in Cross-cultural Context
유통경영학회지 |
14 |
6 |
2011 |
무역학
Customer Value in Internet Shopping Malls: An Extended Structure and Its Validity
인터넷 쇼핑몰의 고객가치: 요인구조 확장과 타당도 분석
경영학연구 |
39 |
1 |
2010 |
경영학
Customer Value in Internet Shopping Malls: An Extended Structure and Its Validity
인터넷 쇼핑몰의 고객가치: 요인구조 확장과 타당도 분석
경영학연구 |
39 |
1 |
2010 |
경영학
고객 가치 척도 개발 연구
A Study on the Development of Customer Value Scale
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
2 |
2011 |
심리과학
휴대폰의 고객가치가 고객만족과 재구매의도에 미치는 영향
The Effects of Cell Phone Value for Customer on Satisfaction and Repurchase Intention
상품학연구 |
28 |
1 |
2010 |
경영학
휴대폰의 고객가치가 고객만족과 재구매의도에 미치는 영향
The Effects of Cell Phone Value for Customer on Satisfaction and Repurchase Intention
상품학연구 |
28 |
1 |
2010 |
경영학