국내언론사 뉴스룸의 사용자 제작 콘텐츠(UGC) 수용에 대한 영향요인 연구: 기술 수용 모델(TAM)을 중심으로
Understanding the factors affecting Korean media newsrooms' acceptance of UGC: Applying the technology acceptance model(TAM)
한국방송학보 |
25 |
4 |
2011 |
신문방송학
조직과 개인 혁신성에 따른 회계정보시스템의 특성이 성과에 미치는 영향
The Effect of Accounting Information System Characteristics on Performance by Organizational and Personal Innovation
국제회계연구 |
33 |
2010 |
기타사회과학일반
조직과 개인 혁신성에 따른 회계정보시스템의 특성이 성과에 미치는 영향
The Effect of Accounting Information System Characteristics on Performance by Organizational and Personal Innovation
국제회계연구 |
|
33 |
2010 |
기타사회과학일반
스마트폰을 통한 모바일 쇼핑 시 모바일 쇼핑몰의 이용성이 구매의도에 미치는 영향
The Effects of Usability of Mobile Shopping Malls on Customers' Intention to Buy
대한경영학회지 |
25 |
3 |
2012 |
경영학
스마트폰 이용동기에 영향을 미치는 요인에 관한 실증적 분석
An Empirical Analysis on the Factors Affecting the Adoption of Smartphone
벤처창업연구 |
6 |
4 |
2011 |
창업/벤처기업
디지털콘텐츠 가치평가 모형의 개발 및 적용에 관한 실증 연구
Empirical Examination of the Development and Application of the Value Evaluation Model of Digital Contents
전자상거래학회지 |
11 |
4 |
2010 |
경영학
디지털콘텐츠 가치평가 모형의 개발 및 적용에 관한 실증 연구
Empirical Examination of the Development and Application of the Value Evaluation Model of Digital Contents
전자상거래학회지 |
11 |
4 |
2010 |
경영학
기술수용모델(TAM)을 이용한 여행사 종사원의 CRS 수용에 관한 연구
A study on the CRS acceptance of travel agency employee: Applied the Technology Acceptance Model
관광연구 |
27 |
3 |
2012 |
관광학일반
인터넷 지도 콘텐츠 특성, 신뢰, 사용자 만족이 사용 의도에 미치는 영향 연구
A Study on Intention to Use in Internet Map Content Characteristics, Trust and User Satisfaction
e-비즈니스연구 |
11 |
1 |
2010 |
무역학
인터넷 지도 콘텐츠 특성, 신뢰, 사용자 만족이 사용 의도에 미치는 영향 연구
A Study on Intention to Use in Internet Map Content Characteristics, Trust and User Satisfaction
e-비즈니스연구 |
11 |
1 |
2010 |
무역학
소셜 네트워크 서비스 품질이 관광객의 사용의도에 미치는 영향: 신뢰와 만족을 매개로 하여
The Analysis on Tourists' Use Intention of Social Network Service Quality: Mediating Roles of Trust and Satisfactions
호텔관광연구 |
14 |
1 |
2012 |
호텔/외식산업경영
전자문서관리시스템 사용자 기술수용 영향요인에 관한 연구 - 경상남도 공공부문을 중심으로 -
The Influence Study on Users' Technology Acceptance in EDMS
한국지방자치학회보 |
23 |
4 |
2011 |
정치외교학
전자정부에 대한 사용자의 지각된 인식이 사용의도에 미치는 영향
The Effects of Perception of user on the Intention to use to e-Government
디지털융복합연구 |
8 |
3 |
2010 |
기타과학기술학
전자정부에 대한 사용자의 지각된 인식이 사용의도에 미치는 영향
The Effects of Perception of user on the Intention to use to e-Government
디지털융복합연구 |
8 |
3 |
2010 |
기타과학기술학
프로농구 타이틀스폰서의 공중인식 요인과 스폰서신뢰, 브랜드태도 및 사용의도와의 관계
Relationship Between Professional Basketball Title Sponsor's Public Perception Factor and Sponsor Trust, Attitude Toward Brand & Intention to Use
한국스포츠산업경영학회지 |
17 |
2 |
2012 |
체육
공공부문 클라우드 컴퓨팅 서비스 사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
Study on the Factors Affecting the Intention to Adopt Public Cloud Computing Service
Entrue Journal of Information Technology |
10 |
2 |
2011 |
경영학
교사의 멀티미디어 교수자료 사용 의도에영향을 미치는 요인 연구 -기술수용모형을 중심으로-
Exploring Factors Influencing Teachers’ Behavior Intention of Multimedia teaching material in Classroom -Based on Technology Acceptance Model
교육과정평가연구 |
15 |
1 |
2012 |
교육학
신뢰와 만족을 매개로 한 모바일 관광정보 서비스의 특성, 경험가치, 사용의도에 관한 관계분석
The Analysis on Relationship among Characteristics of Mobile Tourism Information Service, Experience Value and Usage Intention through Trust and Satisfaction
호텔경영학연구 |
20 |
1 |
2011 |
관광학
SNS의 수용결정에 영향을 미치는 SNS의 주요 특성에 관한 연구
A Study on Main Features of SNS Affecting SNS User Acceptance Decision
경영과 정보연구 |
31 |
3 |
2012 |
경영학
호텔회계정보시스템 품질이 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구: 정보 유용성과 정보 용이성의 매개효과를 중심으로
A Study of The Impact of Accounting Information System Quality on Intention to Use : Focusing on The Mediating Role of Usefulness and Ease of Use of Accounting Information System
관광레저연구 |
22 |
4 |
2010 |
관광학
호텔회계정보시스템 품질이 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구: 정보 유용성과 정보 용이성의 매개효과를 중심으로
A Study of The Impact of Accounting Information System Quality on Intention to Use : Focusing on The Mediating Role of Usefulness and Ease of Use of Accounting Information System
관광레저연구 |
22 |
4 |
2010 |
관광학
A Study of Factors Affecting Usage Intentions of Mobile TV Service: For Korean DMB Users
모바일 TV 서비스의 사용의도에 영향을 미치는 요인에 대한 연구: 한국 DMB 사용자를 대상으로
경영교육연구 |
62 |
2010 |
경영학
A Study of Factors Affecting Usage Intentions of Mobile TV Service: For Korean DMB Users
모바일 TV 서비스의 사용의도에 영향을 미치는 요인에 대한 연구: 한국 DMB 사용자를 대상으로
경영교육연구 |
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62 |
2010 |
경영학
정보기술수용모델을 적용한 대학생 모바일러닝 사용의도와 영향요인 간 구조적 관계 분석
An Analysis of Structural Equation Model in Understating University Students’ Behavioral Intention to Use Mobile Learning based on Technology Acceptance Model
교육정보미디어연구 |
18 |
1 |
2012 |
교육학