인터넷 쇼핑몰에서의 e-쿠폰 속성, 지각된 위험이 사용자 만족도를 매개로 인터넷쿠폰의 지속적 사용의도에 미치는 영향 - 쿠폰유형과 성별의 조절효과를 중심으로 -
Effects of E-coupon attributes, Perceived risk in Internet shopping malls on Intention to continuously use online coupons through the User satisfaction - moderating effects of coupon type and gender -
경영과 정보연구 |
30 |
2 |
2011 |
경영학
기업 모바일 소셜네트워크서비스 특성요인이 사용자 만족과 지속적 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Study of the Effects of the Enterprise Mobile Social Network Service on User Satisfaction and the Continuous Use Intention
디지털융복합연구 |
10 |
8 |
2012 |
기타과학기술학
온라인 증권거래시스템 HTS의 상호작용성이 고객의 시스템 수용에 미치는 영향
The Effects of Online HTS Interactivity on Customer's System Acceptance
회계와 정책연구 |
16 |
3 |
2011 |
회계학
온라인 증권거래시스템 HTS의 품질수준이 사용자의 수용에 미치는 영향
The Effects of Quality Factors on the Adoption of Home Trading System
대한경영학회지 |
24 |
5 |
2011 |
경영학
SNS 웹 사이트의 품질요인이 사용자 만족, 지속적 사용의도 및 구전의도에 미치는 영향에 대한 실증 연구
An Empirical Study on the Effects of SNS Website Quality Factors on the User Satisfaction, Intention of Continuous Use, and Intention of Words-of-Mouth
산업혁신연구 |
26 |
1 |
2010 |
경영전략/정책
SNS 웹 사이트의 품질요인이 사용자 만족, 지속적 사용의도 및 구전의도에 미치는 영향에 대한 실증 연구
An Empirical Study on the Effects of SNS Website Quality Factors on the User Satisfaction, Intention of Continuous Use, and Intention of Words-of-Mouth
산업혁신연구 |
26 |
1 |
2010 |
경영전략/정책
소셜 미디어 정보가치와 관광정보 탐색행동에 관한 연구
Factors Influencing Online Travel Information Value and User's Continuous Intention in Social Media
관광학연구 |
36 |
5 |
2012 |
관광학
전산세무회계프로그램의 지각된 회계정보품질이 사용자의 지속적 사용의도에 미치는 영향
An Impact of Quality of Computerized Tax Accounting Program on the Intention for Continued Use
회계와 정책연구 |
17 |
1 |
2012 |
회계학
혁신성향과 IT 활용능력이 온라인 증권거래시스템 HTS의 수용에 미치는 영향
An Impact of Innovation Propensity and IT Application Ability on the Adoption of Home Trading System
회계와 정책연구 |
16 |
1 |
2011 |
회계학
스마트폰의 지속적 사용의도에 관한 연구
A study on the intention of continuous use of smart phone
e-비즈니스연구 |
12 |
3 |
2011 |
무역학