관계 품질

연구분야 : B050300 사회과학 > 경영학 > 기업/산업/기술경영
B051000 사회과학 > 경영학 > 경영전략/정책

클래스 : 기질/품질/형질/성향

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.122138

한자 : 關係品質
영어 : relative quality

c01-02 기질/품질/형질/성향

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

affects (영향)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

재구매 의도 [ 再購買意圖 ]

affects (영향)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

서비스 품질 [ --品質 ]

affects (영향)

 

c02-01 감정 감정

고객 만족 [ 顧客滿足 ]

affects (영향)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

고객 충성도 [ 顧客忠誠度 ]

isAffectedBy (영향요인)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

몰입도 [ 沒入度 ]

isAffectedBy (영향요인)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

사회공헌 [ 社會貢獻 ]

RT (관련어)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

관계 강도 [ 關係强度 ]

외식업 유형에 따른 관계품질, 충성도의 결정요인에 관한 구조적 관계 연구 - 한식당, 패스트푸드, 패밀리레스토랑, 피자레스토랑, 커피전문점을 중심으로 -

The Study of Structural Relationship on Determinants of Relationship Quality and Loyalty in the Type of Food Service Industry - Focusing on Korean Style Restaurant, Fast food Restaurant, Family Restaurant, Pizza Restaurant, and Coffee Shop -

관광연구 | 26 | 4 | 2011 | 관광학일반

외식 업태별 커뮤니케이션 활동과 관계품질 및 브랜드자산의 인과관계 - 패밀리 레스토랑, 패스트푸드, 커피전문점을 중심으로 -

Causal Relationship of Communication Activities Exercised by Different Restaurant Types on Relationship Quality and Brand Asset - Focusing on Family Restaurant, Fast Food and Coffee Shop -

관광연구 | 26 | 3 | 2011 | 관광학일반

조손가족 아동의 우울에 관한 연구 아동의 성별, 차이를 만드는가?

Study on depression of custodial grandchildren Does sex make any difference?

정신건강과 사회복지 | 36 | 2010 | 사회복지학

조손가족 아동의 우울에 관한 연구 아동의 성별, 차이를 만드는가?

Study on depression of custodial grandchildren Does sex make any difference?

정신건강과 사회복지 | | 36 | 2010 | 사회복지학

관계적 거래에서 소매상의 정(情)이 관계의 질과 관계성과에 미치는 영향: 통합적 접근

The Effects of Retailer's Cheong on the Relationship Quality and Performance in Relational Exchange: An Integrating Model Approach

유통연구 | 15 | 2 | 2010 | 경영학

의료 서비스 회복에서 지각된 공정성과 긍정적 감정, 재방문의도의 관계 -관계품질의 조절효과-

The Relation of Recovery Justice, Positive Emotion and Revisit Intention in Medical Service -The moderation effect of Relationship Quality-

소비문화연구 | 13 | 2 | 2010 | 기타사회과학일반

의료 서비스 회복에서 지각된 공정성과 긍정적 감정, 재방문의도의 관계 -관계품질의 조절효과-

The Relation of Recovery Justice, Positive Emotion and Revisit Intention in Medical Service -The moderation effect of Relationship Quality-

소비문화연구 | 13 | 2 | 2010 | 기타사회과학일반

보험선택속성이 고객만족 및 관계의 질과 행동의도에 미치는 영향: 자기결정성 조절효과를 중심으로

The Effects of Insurance Choice Attributes on Customer Satisfaction, Relationship Quality and Behavioral Intentions

산업경제연구 | 25 | 2 | 2012 | 경제학

IS모형, TAM모형, 관계품질 및 관계성과의 구조적 관련성에 관한 통합연구: IPTV 서비스를 중심으로

The Integration and Communication between Marketing and Design Functions in the Development of New Products

산업경제연구 | 23 | 4 | 2010 | 경제학

IS모형, TAM모형, 관계품질 및 관계성과의 구조적 관련성에 관한 통합연구: IPTV 서비스를 중심으로

The Integration and Communication between Marketing and Design Functions in the Development of New Products

산업경제연구 | 23 | 4 | 2010 | 경제학

호텔현장종사원의 심리적 자본이 서비스회복, 서비스품질 및 고객관계의 질에 미치는 영향

The Effects of Hotel Service Personnel's Psychological Capital on The Service Recovery, Service Quality and The Quality of Relationship with Customers

관광레저연구 | 23 | 8 | 2011 | 관광학

환경불확실성과 시장지향성이 신상품 개발, 관계의 질 및 장기 지향성에 미치는 영향 - 국내 외식 프랜차이즈 기업을 대상으로 -

The Effect of Environmental Uncertainty and Market Orientation on New Product Development, Relationship Quality and Long-term Orientation - Focused on the Franchising Business in the Foodservice Industry -

관광연구 | 25 | 2 | 2010 | 관광학일반

환경불확실성과 시장지향성이 신상품 개발, 관계의 질 및 장기 지향성에 미치는 영향 - 국내 외식 프랜차이즈 기업을 대상으로 -

The Effect of Environmental Uncertainty and Market Orientation on New Product Development, Relationship Quality and Long-term Orientation - Focused on the Franchising Business in the Foodservice Industry -

관광연구 | 25 | 2 | 2010 | 관광학일반

웨딩서비스 실패부문별 서비스 회복공정성 지각이 관계의 질 및 고객행동의도에 미치는 영향: 웨딩리허설서비스 이용고객 대상으로

Effects of Justice of Wedding Service Recovery on Quality of Relationship and Intention to Recommend

호텔경영학연구 | 20 | 5 | 2011 | 관광학

온라인 쇼핑몰에서 커뮤니케이션이 제품품질, 물류 서비스품질 및 관계품질에 미치는 영향

The Effects of Communication on Product, Logistics Service, and Relationship Quality

e-비즈니스연구 | 11 | 3 | 2010 | 무역학

온라인 쇼핑몰에서 커뮤니케이션이 제품품질, 물류 서비스품질 및 관계품질에 미치는 영향

The Effects of Communication on Product, Logistics Service, and Relationship Quality

e-비즈니스연구 | 11 | 3 | 2010 | 무역학

대학생들이 지각하는 전통시장 선택속성이 관계품질에 미치는 영향: 소비감정의 조절효과와 소비자 가치의 매개효과

The Effect of College Students’ Perceived Choice Attribute of Traditional Market and Relationship Quality: Moderating Effects of Consumption Emotion and Mediating Effects of Consumer’s Value

유통과학연구 | 10 | 1 | 2012 | 산업/서비스경제

오픈마켓에서의 웹사이트 품질과 관계요인이 관계의 질, 전환장벽 및 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구

A Study on the effect of the website quality and relationship factors on relationship quality, switching barrier and repurchase intention in open market

e-비즈니스연구 | 12 | 3 | 2011 | 무역학

중국의 상업은행산업에서 가치일치성이 불확실성회피, 고객만족, 관계품질 및 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구

The Effects of Value Congruence on Uncertainty Avoidance, Customer Satisfaction, Relationship Quality and Customer Loyalty in the Chinese Commercial Banking Industry

고객만족경영연구 | 12 | 1 | 2010 | 경영학

중국의 상업은행산업에서 가치일치성이 불확실성회피, 고객만족, 관계품질 및 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구

The Effects of Value Congruence on Uncertainty Avoidance, Customer Satisfaction, Relationship Quality and Customer Loyalty in the Chinese Commercial Banking Industry

고객만족경영연구 | 12 | 1 | 2010 | 경영학

중소수출기업의 고객지향성과 관계 품질, 관계성과 간 관계에 관한 연구

Effects of Customer Orientation on Relationship Quality and Relationship Performance in Small and Medium-sized Export Firms

관세학회지 | 13 | 1 | 2012 | 무역학

소셜네트워크서비스 특성이 고객의 충성도에 미치는 영향에 관한 연구

A Study on the effects of social network service characteristics on customers' loyalty

유통경영학회지 | 15 | 3 | 2012 | 무역학

온라인 브랜드 커뮤니티에서 가치적합성이 관계품질과 충성도에 미치는 영향

The Impact of Value Congruence between Community and Members on Relationship Quality and Loyalty in the Online Brand Communities

유통경영학회지 | 14 | 4 | 2011 | 무역학

고객접점서비스가 서비스품질인식, 접점만족, 관계의 질과 관계행동요인에 미치는 영향연구

A Study on How Service Encounter, Perceived Product Quality Influence Customer Satisfaction, Relationship Quality and Relationship Behavior Factors

관광연구 | 26 | 6 | 2012 | 관광학일반

방한 베트남 관광객의 관광체험이 관광목적지 브랜드자산, 관계의 질, 및 충성도에 미치는 영향

The Effects of The Vietnamese Tourist Experiences on Their Tourist Destination Brand Equity, Relationship Quality, and Loyalty

한국사진지리학회지 | 21 | 4 | 2011 | 기타지리학

개인기부자들의 관계의 질과 기부의도에 영향을 미치는 요인 연구

A Study of the Elements Effecting on Individual Donators' Relationship Quality and Donation Will

디지털융복합연구 | 10 | 7 | 2012 | 기타과학기술학

호텔 서비스 회복, 서비스 품질, 관계의 질, 만족도, 충성도 간 영향관계에서 관여도의 조절효과

A Study on the Moderator Effect of Customers' Involvement among Hotel Service Recovery, Service Quality, Relationship Quality, Customers' Satisfaction and Royalty

관광학연구 | 36 | 3 | 2012 | 관광학

스포츠브랜드이미지가 국가이미지, 관계의 질 및 브랜드 구매의도에 미치는 영향

The Effect of Sports Brand Image on National Image, Relationship Quality and Brand Purchasing Intention

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육

스포츠브랜드이미지가 국가이미지, 관계의 질 및 브랜드 구매의도에 미치는 영향

The Effect of Sports Brand Image on National Image, Relationship Quality and Brand Purchasing Intention

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육

특급호텔 웨딩홀의 물리적 환경품질 인식에 따른 관계의 질, 태도, 구매의도에 관한 연구 - 서울지역 특급호텔을 중심으로 -

The Study on the Effect of Physical Environment Quality of Deluxe Hotels Wedding Hall on Quality of Relationship, Attitude and Purchase Intention - The case of Deluxe Hotels in Seoul -

관광연구 | 26 | 2 | 2011 | 관광학일반

무도도장 CRM 전략이 관계의 질 및 고객충성도에 미치는 영향

The Influence of CRM Strategies on Relationship Quality and Customer Loyalty in Martial Arts Training Centers

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육

무도도장 CRM 전략이 관계의 질 및 고객충성도에 미치는 영향

The Influence of CRM Strategies on Relationship Quality and Customer Loyalty in Martial Arts Training Centers

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육

골프연습장의 마케팅믹스 전략이 관계의 질, 고객충성도 및 재방문의도에 미치는 영향

The Effect of Golf Practice Range Marketing Mix Strategy on Relationship Quality, Customer Royalty and Re-registration Intention

한국스포츠산업경영학회지 | 17 | 4 | 2012 | 체육

사회적 책임활동에 따른 고객과의 관계품질 및 브랜드충성도간의 관계연구

The Relationship Research between the Relationship Quality of the Customer According to the Corporate Social Responsibility and Brand Loyalty

한국비교정부학보 | 15 | 3 | 2011 | 행정학

인터넷 쇼핑몰의 물류서비스 품질이 만족, 신뢰 및 충성도에 미치는 영향

The Effects of Logistics Service Quality on Relationship Quality and Loyalty in internet Shopping Mall

산업혁신연구 | 28 | 1 | 2012 | 경영전략/정책

인터넷 쇼핑몰에서 패션상품 소비자가 지각하는 관계혜택과 관계의 질 -고객관계 성향을 중심으로-

Fashion Product Consumer's Relationship Benefit Perception and Relationship Quality on the Internet Shopping Mall -Focused on Relationship Tendency-

한국의상디자인학회지 | 13 | 4 | 2011 | 의상

이동통신서비스의 이용자 판별을 위한 서비스품질, 관계품질, 기술수용성 요인에 관한 연구

Discriminant Analytic Approach to Usage of Mobile Telecommunication Services through Service Quality, Relationship Quality, and Technology Acceptance

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 1 | 2010 | 심리과학

이동통신서비스의 이용자 판별을 위한 서비스품질, 관계품질, 기술수용성 요인에 관한 연구

Discriminant Analytic Approach to Usage of Mobile Telecommunication Services through Service Quality, Relationship Quality, and Technology Acceptance

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 1 | 2010 | 심리과학

사회복지기관과 후원자와의 관계품질이 관계유지의도에 미치는 영향

Effects of Perceived Relationship Quality on Social Welfare Organizations-Donors Relationships Intention

경영연구 | 25 | 3 | 2010 | 경영학

사회복지기관과 후원자와의 관계품질이 관계유지의도에 미치는 영향

Effects of Perceived Relationship Quality on Social Welfare Organizations-Donors Relationships Intention

경영연구 | 25 | 3 | 2010 | 경영학

외식프랜차이즈 가맹본부의 마케팅 믹스가 관계품질, 몰입, 그리고 장기지향성에 미치는 영향에 관한 연구

A Study on the Effects of Franchisor's Marketing Mix on Relationship Quality and Interrelations among Commitment and Long-term Orientation in the Foodservice Industry

상품학연구 | 28 | 6 | 2010 | 경영학

외식프랜차이즈 가맹본부의 마케팅 믹스가 관계품질, 몰입, 그리고 장기지향성에 미치는 영향에 관한 연구

A Study on the Effects of Franchisor's Marketing Mix on Relationship Quality and Interrelations among Commitment and Long-term Orientation in the Foodservice Industry

상품학연구 | 28 | 6 | 2010 | 경영학

물류 컨벤션 행사의 측정요인이 긍정적 감정, 관계품질, 구전 및 추천의도에 미치는영향

The Effect of Measurements on Customer's Positive Emotion, Relationship Quality, Word of Mouth, and Recommendations in Convention Industry

물류학회지 | 21 | 3 | 2011 | 경영학

서비스 실패요인에 따른 소비자의 감정반응과보복행위에 관한 탐색적 연구 : 고객관계품질 수준의 차이를 중심으로*

The Effect of Service Failure on Emotional Response and Retaliatory Behavior:Based on the Customer Relationship Quality

마케팅관리연구 | 17 | 2 | 2012 | 경영학

인터넷 쇼핑몰의 평가요인이 관계품질과 재구매의도에 미치는 영향

An Effect of Evaluative Factors on Relationship Quality and Re-purchase Intent in Internet Shopping Mall

고객만족경영연구 | 12 | 1 | 2010 | 경영학

인터넷 쇼핑몰의 평가요인이 관계품질과 재구매의도에 미치는 영향

An Effect of Evaluative Factors on Relationship Quality and Re-purchase Intent in Internet Shopping Mall

고객만족경영연구 | 12 | 1 | 2010 | 경영학

무도도장 관계마케팅 전략이 관계품질 및 행동의도에 미치는 영향

The Influence of Relationship Marketing Strategy on Relationship Quality and Behavior Purpose in Martial Arts Training Centers

대한무도학회지 | 12 | 1 | 2010 | 무도학

무도도장 관계마케팅 전략이 관계품질 및 행동의도에 미치는 영향

The Influence of Relationship Marketing Strategy on Relationship Quality and Behavior Purpose in Martial Arts Training Centers

대한무도학회지 | 12 | 1 | 2010 | 무도학

MRO 시장에서 관계강도 강화를 위한선행요인에 관한 연구

The Antecedents of Influencing Relationship Strength in MRO Market

마케팅관리연구 | 17 | 2 | 2012 | 경영학

IPTV의 고객태도 형성과정과 관여도의 조절역할 및 구매의도 형성과정에서 만족, 몰입, 애호도의 역할

The Antecedents and Outcomes of User Attitude in IPTV Service: Focused on the Mediating Roles of Involvement and the Linkage between Processes of Buying Intention

경영학연구 | 39 | 1 | 2010 | 경영학

외식 프랜차이즈 가맹본부의 사후 지원서비스가 가맹점의 관계품질과 경영성과에 미치는 영향

The Effect of Franchisor’s On-going Support Services on Franchisee's Relationship Quality and Business Performance in the Foodservice Industry

유통연구 | 15 | 3 | 2010 | 경영학

의료 서비스 품질 및 서비스 가치가 관계품질에 의한 고객행동에 미치는 영향 - 치과 의료기관을 중심으로-

The Effects of Medical Service Quality and Service Value by Relationship Quality on Customer Behaviour

디지털융복합연구 | 8 | 4 | 2010 | 기타과학기술학

의료 서비스 품질 및 서비스 가치가 관계품질에 의한 고객행동에 미치는 영향 - 치과 의료기관을 중심으로-

The Effects of Medical Service Quality and Service Value by Relationship Quality on Customer Behaviour

디지털융복합연구 | 8 | 4 | 2010 | 기타과학기술학

스포츠센터 퍼스널트레이너 관계마케팅 실행요인이 관계품질 및 충성도에 미치는 영향

The Effect of Sport Center Personal Trainer's Relationship Marketing Implementation Factors, Relationship Quality and Loyalty

한국스포츠산업경영학회지 | 16 | 5 | 2011 | 체육

외식프랜차이즈 시스템의 공정성이 관계의질과 경영성과에 미치는 영향 - 가맹본부와 가맹점의 비교 -

The Effects of Perceived Fairness on the Relationship Quality and Management Performance: A Comparison between Franchiser and Franchisee in the Food Service Industry

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학

외식프랜차이즈 시스템의 공정성이 관계의질과 경영성과에 미치는 영향 - 가맹본부와 가맹점의 비교 -

The Effects of Perceived Fairness on the Relationship Quality and Management Performance: A Comparison between Franchiser and Franchisee in the Food Service Industry

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학

외식 프랜차이즈 시스템에서 브랜드 이미지가 충성도에 미치는 영향: 긍정적 감정과 관계품질의 매개적 역할

The Effect of Brand Image on Loyalty of Franchise System: The Mediating Role of Customer's Positive Emotion and Relationship Quality

상품학연구 | 28 | 2 | 2010 | 경영학

외식 프랜차이즈 시스템에서 브랜드 이미지가 충성도에 미치는 영향: 긍정적 감정과 관계품질의 매개적 역할

The Effect of Brand Image on Loyalty of Franchise System: The Mediating Role of Customer's Positive Emotion and Relationship Quality

상품학연구 | 28 | 2 | 2010 | 경영학

특급관광호텔 고객이 지각하는 관계혜택, 관계품질, 행동의도의 관계분석

Relationships among Relational Benefits, Relationship Qualities, and Behavioral Intentions of Customers in Upscale Hotels

관광학연구 | 35 | 6 | 2011 | 관광학

외식 업태별 커뮤니케이션 활동과 관계품질 및 브랜드자산의 인과관계 - 패밀리 레스토랑, 패스트푸드, 커피전문점을 중심으로 -

Causal Relationship of Communication Activities Exercised by Different Restaurant Types on Relationship Quality and Brand Asset - Focusing on Family Restaurant, Fast Food and Coffee Shop -

관광연구 | 26 | 3 | 2011 | 관광학일반

증권거래시스템 HTS의 지각된 품질수준이 관계품질과 고객충성도에 미치는 영향

Impact of Perceived Quality Level of HTS on Relationship Quality and Customer Loyalty

국제회계연구 | 39 | 2011 | 기타사회과학일반

복합쇼핑몰의 점포선택속성에 따른 소비감정이 점포충성도에 미치는 영향 -관계품질의 매개적 영향을 중심으로-

The Effect of Store Choice Attributes of Urban Entertainment Centers on Consumption Emotion, Relationship Quality, and Store Loyalty

부동산학연구 | 16 | 2 | 2010 | 경제학

복합쇼핑몰의 점포선택속성에 따른 소비감정이 점포충성도에 미치는 영향 -관계품질의 매개적 영향을 중심으로-

The Effect of Store Choice Attributes of Urban Entertainment Centers on Consumption Emotion, Relationship Quality, and Store Loyalty

부동산학연구 | 16 | 2 | 2010 | 경제학

고객만족 - 고객충성도 간의 관계에서 관계품질의 매개효과와 관계길이의 조절효과

The Mediating Effect of Relationship Quality and Moderating Effects of Relationship Length on Relationship between Customer Satisfaction - Customer Loyalty

마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 20 | 3 | 2012 | 사회과학

제조업체와 수출업체간 특성인식이 장기거래지향성에 미치는 영향: 관계품질과 의존성의 매개역할

Effects of Interorganizational Characteristics in Exporter- Manufacturer Relationship on Long-Term Orientation: Mediating Role of Relationship Quality and Dependence

경영연구 | 25 | 4 | 2010 | 경영학

제조업체와 수출업체간 특성인식이 장기거래지향성에 미치는 영향: 관계품질과 의존성의 매개역할

Effects of Interorganizational Characteristics in Exporter- Manufacturer Relationship on Long-Term Orientation: Mediating Role of Relationship Quality and Dependence

경영연구 | 25 | 4 | 2010 | 경영학

호텔 레스토랑 이용고객의 관계품질이행동의도에 미치는 영향관계 연구 - 레스토랑 관계품질의 선행요인을 중심으로 -

The Effect of Customer Relationship Quality on Behavior Intention in a Hotel Restaurant: A Focus on the Predictive Factors of Relationship Quality

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학

호텔 레스토랑 이용고객의 관계품질이행동의도에 미치는 영향관계 연구 - 레스토랑 관계품질의 선행요인을 중심으로 -

The Effect of Customer Relationship Quality on Behavior Intention in a Hotel Restaurant: A Focus on the Predictive Factors of Relationship Quality

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학

웹사이트의 e-서비스품질이 관계의 질 및 e-충성도에 미치는 영향: 패밀리레스토랑을 중심으로

The Influences of the Website e-service Quality on Relationship Quality and e-loyalty

호텔관광연구 | 13 | 1 | 2011 | 호텔/외식산업경영

The Relationship among e-Service Quality, Relationship Quality, and Repurchase Intention

e-서비스품질, 관계품질, 그리고 재구재의도 간의 관계에 관한 연구

인터넷전자상거래연구 | 10 | 1 | 2010 | 경영학

The Relationship among e-Service Quality, Relationship Quality, and Repurchase Intention

e-서비스품질, 관계품질, 그리고 재구재의도 간의 관계에 관한 연구

인터넷전자상거래연구 | 10 | 1 | 2010 | 경영학

부양지원과 세대 갈등: 딸과 친정부모 그리고 며느리와 시부모

Intergenerational Caregiving and Conflict between Daughters/Daughters-in-law and their Elderly Parents/Parents-in-law

가족과 문화 | 23 | 1 | 2011 | 사회과학일반

레스토랑의 서비스실패에 대한 관계품질의 효과

The Effects of Relationship Quality on Service Failure in Restaurants

호텔경영학연구 | 21 | 1 | 2012 | 관광학

외식서비스품질이 관계의 질과 브랜드충성도에 미치는 영향

The Effects of Food Service Quality on Relationship Quality and Brand Loyalty

호텔경영학연구 | 19 | 1 | 2010 | 관광학

외식서비스품질이 관계의 질과 브랜드충성도에 미치는 영향

The Effects of Food Service Quality on Relationship Quality and Brand Loyalty

호텔경영학연구 | 19 | 1 | 2010 | 관광학

주제공원의 서비스스케이프와 관계의 질, 충성도간의 관계

The Effect of Theme Park-Servicescape on the Customers' Relationship Quality and Loyalty

관광학연구 | 34 | 2 | 2010 | 관광학

주제공원의 서비스스케이프와 관계의 질, 충성도간의 관계

The Effect of Theme Park-Servicescape on the Customers' Relationship Quality and Loyalty

관광학연구 | 34 | 2 | 2010 | 관광학

외식기업의 비언어적 커뮤니케이션이 관계품질과 브랜드충성도에 미치는 영향

Effect of Non Verbal Communication Exercised by Restaurants on Relationship Quality and Brand Loyalty

관광학연구 | 35 | 8 | 2011 | 관광학

외식프랜차이즈 시스템의 공정성, 관계의 질과 장기관계지향성간의 관계

The Relationship Between Equity of the Franchise System, Relationship Quality and Long-term Relationship Orientation

호텔관광연구 | 12 | 3 | 2010 | 호텔/외식산업경영

외식프랜차이즈 시스템의 공정성, 관계의 질과 장기관계지향성간의 관계

The Relationship Between Equity of the Franchise System, Relationship Quality and Long-term Relationship Orientation

호텔관광연구 | 12 | 3 | 2010 | 호텔/외식산업경영

중소수출기업과 해외유통기업 간 관계품질 선행요인에 관한 연구

A Study on the Antecedents of Relationship Quality between Small and Medium Sized Exporters and Foreign Distributors

대한경영학회지 | 25 | 4 | 2012 | 경영학

UCC의 정보특성이 관계품질과 결과행동에 미치는 영향

The Effects of UCC Information Trait on Relationship Quality and Consequences

유통경영학회지 | 13 | 4 | 2010 | 무역학

UCC의 정보특성이 관계품질과 결과행동에 미치는 영향

The Effects of UCC Information Trait on Relationship Quality and Consequences

유통경영학회지 | 13 | 4 | 2010 | 무역학

농약판매점포의 정보공유전략이 관계품질, 불확실성, 충성도에 미치는 영향

The Effect of Pesticides Stores' Information Sharing Strategy on the Relationship Quality, Uncertainty, and Loyalty

유통경영학회지 | 15 | 4 | 2012 | 무역학

호텔의 서비스 회복과 서비스 품질이 관계품질, 고객 만족도, 충성도에 미치는 영향-고객의 정보 다양성 추구의 조절효과를 중심으로-

The Effect of Hotel's Service Recovery & Service Quality on Relationship Quality, Customer Satisfaction, Loyalty-Focused on the Moderator Effect of Customer's Information Variety Seeking-

경영교육연구 | 27 | 2 | 2012 | 경영학

영업사원-고객 간 관계의 질이 고객의 동반이탈에 미치는 영향: 관계혜택과 전환비용의 역할

The Effects of Relationship Quality on Customer Defection Following Salesperson Turnover: The Role of Relational Benefits and Switching Costs

유통연구 | 16 | 1 | 2011 | 경영학

호텔서비스 회복노력과 고객의 장기관계형성의도에 관한 연구 - 서울시내 특급호텔을 중심으로 -

A Study on the Hotel Service Recovery Performance on Customer’s Long-Term Relationship Intention - Focus on the Hotel in Seoul Deluxe Hotel -

유통경영학회지 | 14 | 5 | 2011 | 무역학

종합적 품질이 공급자·구매자 간 관계품질에 미치는 영향

The Effects of Comprehensive Quality on Relationship Quality between Supplier and Buyer

대한경영학회지 | 25 | 3 | 2012 | 경영학

미용서비스 특성이 관계품질 및 행동의도에 미치는 영향

The Effect of Beauty Art Service Characteristics On Relationship Quality and Behavioral Intentions

고객만족경영연구 | 12 | 3 | 2010 | 경영학

미용서비스 특성이 관계품질 및 행동의도에 미치는 영향

The Effect of Beauty Art Service Characteristics On Relationship Quality and Behavioral Intentions

고객만족경영연구 | 12 | 3 | 2010 | 경영학

관계품질과 서비스품질이 기업 충성도에 미치는 영향 연구

The Effect of the Relationship Quality and Service Quality on Loyalty

사회과학연구 | 24 | 2 | 2012 | 기타사회과학일반

유통경로 구성원 관계품질에 대한 조직간 시민행동의 역할

The Role of Inter-organizational Citizenship Behavior on Channel Member Relationship Quality

대한경영학회지 | 25 | 5 | 2012 | 경영학

호텔기업 식음료종사원의 LMX의 질이 신뢰와 직무성과 및 협력행동에 미치는 영향

The Effects of Quality of LMX on Trust, Job Performance, and Helping Behavior of Hotel F/B Service Employees

호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학

호텔기업 식음료종사원의 LMX의 질이 신뢰와 직무성과 및 협력행동에 미치는 영향

The Effects of Quality of LMX on Trust, Job Performance, and Helping Behavior of Hotel F/B Service Employees

호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학

수출제조기업과 해외유통업체 간 관계의 질에 관한 연구

A Study on the relationship quality between exporters and importers

무역학회지 | 36 | 1 | 2011 | 무역학

조직구성원간 관계의 질이 고객지향성에 미치는 영향: 국내 H리조트를 대상으로

The Effect of Relationship Quality among the Organizational Members on Customer Orientation: With H Family Resort in Gangwondo

호텔관광연구 | 14 | 1 | 2012 | 호텔/외식산업경영