관계적 거래에서 소매상의 정(情)이 관계의 질과 관계성과에 미치는 영향: 통합적 접근
The Effects of Retailer's Cheong on the Relationship Quality and Performance in Relational Exchange: An Integrating Model Approach
유통연구 |
15 |
2 |
2010 |
경영학
식품기업의 환경요인, 협력유형과 한국적 정(情)이 장기지향성에 미치는 영향
An Exploratory Study of Effects on Environment Factors, Collaboration Patterns and Korean Cheong to Longterm Orientation in Food Industries
경제연구 |
28 |
1 |
2010 |
경제학
식품기업의 환경요인, 협력유형과 한국적 정(情)이 장기지향성에 미치는 영향
An Exploratory Study of Effects on Environment Factors, Collaboration Patterns and Korean Cheong to Longterm Orientation in Food Industries
경제연구 |
28 |
1 |
2010 |
경제학
B2B 산업에서 구매자 인식이 장기적 거래관계에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effect of Buyer’s Perception on the Long-term Business Relations in B2B industry
경영사연구 |
25 |
2 |
2010 |
사회과학일반
B2B 산업에서 구매자 인식이 장기적 거래관계에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effect of Buyer’s Perception on the Long-term Business Relations in B2B industry
경영사연구 |
25 |
2 |
2010 |
사회과학일반
B2B e-마켓플레이스의 e-CRM요인이 고객관계의 질과 성과에 미치는 영향 -전환장벽의 조절효과를 중심으로-
The Effect of e-CRM Factors on Customer Relationship Quality and Performance in B2B e-Marketplace -Focused on Moderating Effects of Switching Barriers
통상정보연구 |
13 |
4 |
2011 |
무역학
중국시장에서 비즈니스 Guanxi와 장기지향성간의 관계 -환경 불확실성의 조절효과-
Business Guanxi and Long-Term Orientation in Chinese Market: The Moderating Role of Environmental Uncertainty*
기업경영연구 |
17 |
2 |
2010 |
경영학
중국시장에서 비즈니스 Guanxi와 장기지향성간의 관계 -환경 불확실성의 조절효과-
Business Guanxi and Long-Term Orientation in Chinese Market: The Moderating Role of Environmental Uncertainty*
기업경영연구 |
17 |
2 |
2010 |
경영학
외식프랜차이즈 가맹본부의 마케팅 믹스가 관계품질, 몰입, 그리고 장기지향성에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effects of Franchisor's Marketing Mix on Relationship Quality and Interrelations among Commitment and Long-term Orientation in the Foodservice Industry
상품학연구 |
28 |
6 |
2010 |
경영학
외식프랜차이즈 가맹본부의 마케팅 믹스가 관계품질, 몰입, 그리고 장기지향성에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effects of Franchisor's Marketing Mix on Relationship Quality and Interrelations among Commitment and Long-term Orientation in the Foodservice Industry
상품학연구 |
28 |
6 |
2010 |
경영학
환경불확실성과 시장지향성이 신상품 개발, 관계의 질 및 장기 지향성에 미치는 영향 - 국내 외식 프랜차이즈 기업을 대상으로 -
The Effect of Environmental Uncertainty and Market Orientation on New Product Development, Relationship Quality and Long-term Orientation - Focused on the Franchising Business in the Foodservice Industry -
관광연구 |
25 |
2 |
2010 |
관광학일반
환경불확실성과 시장지향성이 신상품 개발, 관계의 질 및 장기 지향성에 미치는 영향 - 국내 외식 프랜차이즈 기업을 대상으로 -
The Effect of Environmental Uncertainty and Market Orientation on New Product Development, Relationship Quality and Long-term Orientation - Focused on the Franchising Business in the Foodservice Industry -
관광연구 |
25 |
2 |
2010 |
관광학일반
B2B 산업재 시장에서 마케팅 커뮤니케이션 요인과 신뢰가 장기거래지향성에 미치는 영향
The Effects of the Marketing Communication and the Trust on Long-Term Relationship Orientation in the B2B Industrial Product Market
디지털융복합연구 |
10 |
8 |
2012 |
기타과학기술학
공급사슬 파트너십에서 물류서비스 품질 요소의 중요도 지각 차이 비교
Comparative Study on Perception Difference about Importance of Quality factors in Logistics Service in Supply Chain Partnership
경영과 정보연구 |
30 |
2 |
2011 |
경영학
해양 레저 스포츠 관광용품 공급업자 역량이 장기지향성에 미치는 영향과 신뢰의 조절효과에 관한 연구
A Study on the Moderating Effects of Trust and The Influence of Marine Leisure Sport Tourism Goods Supplier’s Competence on Long-term Orientation
호텔관광연구 |
13 |
2 |
2011 |
호텔/외식산업경영
관계효익이 장기지향성에 미치는 영향에 관한 연구 - 신뢰와 관계몰입을 매개변수로 -
A Study of the Effect of Relational Benefits on Long-Term Orientation - Trust and Relational Commitment As a Mediator -
호텔경영학연구 |
19 |
6 |
2010 |
관광학
관계효익이 장기지향성에 미치는 영향에 관한 연구 - 신뢰와 관계몰입을 매개변수로 -
A Study of the Effect of Relational Benefits on Long-Term Orientation - Trust and Relational Commitment As a Mediator -
호텔경영학연구 |
19 |
6 |
2010 |
관광학
고객시민행동의 주요 선행 및 결과 변수에 관한 연구: 기업과 고객 간의 장기지향성에 미치는 영향을 중심으로
A Study of Determinants and Outcome of Customer Citizenship Behavior: Focusing on Long-Term Orientation between Service Organization and Customer
아시아마케팅저널 |
11 |
4 |
2010 |
경영학
고객시민행동의 주요 선행 및 결과 변수에 관한 연구: 기업과 고객 간의 장기지향성에 미치는 영향을 중심으로
A Study of Determinants and Outcome of Customer Citizenship Behavior: Focusing on Long-Term Orientation between Service Organization and Customer
아시아마케팅저널 |
11 |
4 |
2010 |
경영학
환경 동태성이 기회주의적 행동, 장기지향성 및 재계약의도에 미치는 영향: 외식 프랜차이즈 가맹점을 대상으로
The Influence of Environmental Dynamism on Opportunism, Long Term Orientation and Recontract Intention: Focused on Food Service Franchisee
호텔관광연구 |
14 |
1 |
2012 |
호텔/외식산업경영
관계혜택과 관계비용이 장기지향성과 협력에 미치는 영향 -제품공급업체를 중심으로-
The Influence of Relational Benefits and Relational Costs on Long-term Orientation and Cooperation -Focus on Product Supplier-
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
4 |
2010 |
사회과학
관계혜택과 관계비용이 장기지향성과 협력에 미치는 영향 -제품공급업체를 중심으로-
The Influence of Relational Benefits and Relational Costs on Long-term Orientation and Cooperation -Focus on Product Supplier-
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
4 |
2010 |
사회과학
국제물류주선업체와 정기선사간 장기지향성과 물류성과에 관한 실증적 연구
A Study of the Long Term Orientation and Logistical Performance between Freight Forwarders and Liner Shipping Companies
물류학회지 |
21 |
1 |
2011 |
경영학
A Review Of Hofstede’s Fifth Cultural Dimension In China - Accomplishment And Challenges -
인적자원관리연구 |
18 |
1 |
2011 |
경영학
소비자 장기지향성의 레스토랑 고객 보상프로그램에 대한 조절효과에 관한 연구
A Study for the Moderating Effect of Long Term Orientation on Restaurant Consumer Reward Program
호텔경영학연구 |
20 |
1 |
2011 |
관광학