서비스 실패와 회복만족이 관계결속, 구전의도, 전환의도에 미치는 영향: 국내 대형 마트를 중심으로
The Impact of Service Failures and Recovery Satisfaction on Relationship Commitment, Word-of-Mouth Intention, and Switching Intention in Domestic Hypermarkets
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
20 |
2 |
2012 |
사회과학
기업의 사회적 책임활동에 대한 소비자의 귀인, 지각 그리고 반응
Consumers’ Attributions, Perception, and Responses on CSR Activities
경영학연구 |
41 |
2 |
2012 |
경영학
프로축구 관중의 관람태도와 관람만족, 팀신뢰, 팀동일시, 스폰서동일시, 기업이미지, 구매의도 및 구전의도와의 관계
Relationship Among Pro-football Spectators' Attitude Toward Spectating, Spectating Satisfaction, Team Trust, Team Identification, Sponsor Identification, Sponsor Image, Purchase Intention and Word-of-mouth
한국스포츠산업경영학회지 |
17 |
4 |
2012 |
체육
소비자의 부정적 브랜드 루머의 수용과 확산
Consumer’s Negative Brand Rumor Acceptance and Rumor Diffusion
아시아마케팅저널 |
14 |
2 |
2012 |
경영학
국제물류 서비스 품질 결정요인이 고객반응과 거래관계에 미치는 영향
An Empirical Study on the Effects of the Determinants of Int'l Logistics Service Quality to Customer Reaction and Relationship
해양비즈니스 |
17 |
2010 |
수산해운해양경영
국제물류 서비스 품질 결정요인이 고객반응과 거래관계에 미치는 영향
An Empirical Study on the Effects of the Determinants of Int'l Logistics Service Quality to Customer Reaction and Relationship
해양비즈니스 |
|
17 |
2010 |
수산해운해양경영
스포츠 구단의 Social Network Service(SNS)활동 관여도와 구단이미지 및 태도, 구단 충성도와 구전의도에 대한 관계 - 구단의 SNS활동(Twitter/Facebook)을 중심으로 -
The Relationships among the Involvements of Social Network Service(SNS) of the Sports Team's Activity, Team Image, Team Attitude, Team Loyalty and Words of Mouth Intention
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
4 |
2011 |
체육
중국의 웹사이트 요소가 관계품질과 구매 후 행동에 미치는 영향
An Analysis on the Effect of Website Factors on Relationship Quality and Behavioral Intention: Focusing on Internet Shopping mall of Chinese
국제지역연구 |
16 |
3 |
2012 |
경제학
UCC의 정보특성이 관계품질과 결과행동에 미치는 영향
The Effects of UCC Information Trait on Relationship Quality and Consequences
유통경영학회지 |
13 |
4 |
2010 |
무역학
UCC의 정보특성이 관계품질과 결과행동에 미치는 영향
The Effects of UCC Information Trait on Relationship Quality and Consequences
유통경영학회지 |
13 |
4 |
2010 |
무역학
최고경영자과정(AMP)의 학습동기유형에 따른 감정, AMP 만족, 구전의도, 참여의도 분석
An Analysis of Consumer's Emotions, AMP Satisfaction, Word-of-mouth Intentions, and Participation Intentions by the Type of Advanced Management Program Learning Motivation
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
19 |
2 |
2011 |
사회과학
보육시설 클라이언트의 지각된 편익이 관계몰입과 전환의도 및 구전의도에 미치는 영향
An Influence of the Perceived Benefits of Clients in Care Facilities on Relationship Commitment, Switching Intentions, and Word-of-mouth Intentions
한국영유아보육학 |
60 |
2010 |
사회복지학
보육시설 클라이언트의 지각된 편익이 관계몰입과 전환의도 및 구전의도에 미치는 영향
An Influence of the Perceived Benefits of Clients in Care Facilities on Relationship Commitment, Switching Intentions, and Word-of-mouth Intentions
한국영유아보육학 |
|
60 |
2010 |
사회복지학
펜션 웹사이트 서비스품질과 고객만족 및 구전의도 간 인터넷 자기효능감의 조절효과에 관한 연구
The Effects of Service Quality by a Pension Website on Customer Satisfaction and Word of Mouth Intention: Centering on the Moderating Effects of Internet Self-Efficacy
호텔경영학연구 |
21 |
3 |
2012 |
관광학
인터넷 의류 쇼핑몰의 이미지 상호작용 기술에 따른 커뮤니케이션 기능 지각과 효과
Effects of Image Interactivity Technology on Attitude and Word-of-Mouth
소비자학연구 |
21 |
2 |
2010 |
경제학
중국소비자들의 공정성 차원 간 상호관련성에 관한 연구
A Study on Interrelationship to Justice dimensions of Chinese Consumers
국제지역연구 |
15 |
2 |
2011 |
경제학
한·중·일 3개국 B2C 전자상거래의 전반적 물류서비스 품질 영향경로와 고객성과에 관한 실증적 비교연구
An Empirical Comparative Study of Overall Service Quality Path on Consumer Performance of B2C Electronic Commerce in Korea, China and Japan
통상정보연구 |
14 |
2 |
2012 |
무역학
중국택배서비스의 품질, 고객만족 및 재이용의도가 구전의도에 미치는 영향
The Effects of Quality, Customer Satisfaction and Intention of Reuse to Word of Mouth in Chinese Parcel Delivery Service
유통경영학회지 |
14 |
5 |
2011 |
무역학
컨설팅특성이 구전의도와 재구매의도에 미치는 영향연구
A Study on the Influence of Consulting Characterstic ease of use to the word-of-mouth intention and repurchase intention
디지털융복합연구 |
9 |
6 |
2011 |
기타과학기술학
전주국제영화제 방문객의 서비스품질과 영화관람 만족, 재방문 및 구전의도에 관한 연구
A Study on Service Quality, Satisfaction Based on Watching Movie, Revisit and Word of Mouth Intention of Visitors on Jeonju Film Festival
관광레저연구 |
23 |
7 |
2011 |
관광학
프로야구 관중의 응원만족과 관람태도, 관람만족, 재관람의도 및 구전의도와의 관계
The Relationship Between Cheering Satisfaction of Professional Baseball Spectator, Attitude Toward Watching, Watching Satisfaction, Re-Watching Intention and Word of Mouth Intention
한국스포츠산업경영학회지 |
17 |
2 |
2012 |
체육
호텔 레스토랑 스토리텔링이 고객만족과 재방문의도 및 구전의도에 미치는 영향
The Effects of Storytelling on Customer Satisfaction, Revisit Intention, and Word-of-Mouse in Hotel Restaurants
호텔관광연구 |
13 |
2 |
2011 |
호텔/외식산업경영
소셜커머스 특징과 개인 특징이 신뢰와 신뢰성과에 미치는 영향에 대한 실증연구
A Empirical Study on the Factors Influencing the Trust of Social Commerce(s-Commerce)
경영연구 |
26 |
3 |
2011 |
경영학
최고경영자과정(AMP)에 대한 만족 결정요인 개발과 결과
Development and Consequences of Satisfaction with Advanced Management Program
고객만족경영연구 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
최고경영자과정(AMP)에 대한 만족 결정요인 개발과 결과
Development and Consequences of Satisfaction with Advanced Management Program
고객만족경영연구 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
재방문의도 및 구전의도 형성과정의 제품과 서비스 간에 차이에 관한 연구 -대구지역 패밀리레스토랑을 중심으로-
A Comparative Study between Product and Service for Process to Form Intent of Repeat-Visit and Word-of-mouth -Case of family restaurants in Daegu region-
호텔경영학연구 |
19 |
3 |
2010 |
관광학
재방문의도 및 구전의도 형성과정의 제품과 서비스 간에 차이에 관한 연구 -대구지역 패밀리레스토랑을 중심으로-
A Comparative Study between Product and Service for Process to Form Intent of Repeat-Visit and Word-of-mouth -Case of family restaurants in Daegu region-
호텔경영학연구 |
19 |
3 |
2010 |
관광학
무용공연장에서 마케팅믹스요인이 관객만족과 구전의도에 미치는 영향
The Influence of Marketing Mix Factors on the Spectator's Satisfaction and Word-of-Mouth Intention at Performance Hall
대한무용학회 논문집 |
69 |
69 |
2011 |
무용
SNS 웹 사이트의 품질요인이 사용자 만족, 지속적 사용의도 및 구전의도에 미치는 영향에 대한 실증 연구
An Empirical Study on the Effects of SNS Website Quality Factors on the User Satisfaction, Intention of Continuous Use, and Intention of Words-of-Mouth
산업혁신연구 |
26 |
1 |
2010 |
경영전략/정책
SNS 웹 사이트의 품질요인이 사용자 만족, 지속적 사용의도 및 구전의도에 미치는 영향에 대한 실증 연구
An Empirical Study on the Effects of SNS Website Quality Factors on the User Satisfaction, Intention of Continuous Use, and Intention of Words-of-Mouth
산업혁신연구 |
26 |
1 |
2010 |
경영전략/정책
모바일 광고의 상호작용 구성요인이 모바일 광고 수용에 미치는 영향 : 몰입과 침입성을 매개변인으로
The Influences of Elements of the of the Interactions in Mobile Ads on the Their Acceptance: With the Absorption and Intrusiveness as the Mediating Variables
한국디자인포럼 |
33 |
2011 |
디자인
지역축제선택속성이 축제의 만족도, 재방문의도 및 구전의도에 미치는 영향: 양양송이축제를 중심으로
The effect of local festival selected attribute to festival satisfaction, revisit intention and word of mouth: focus on Yangyang Song-i festival
관광레저연구 |
24 |
6 |
2012 |
관광학
호텔 레스토랑 이용고객의 관계품질이행동의도에 미치는 영향관계 연구 - 레스토랑 관계품질의 선행요인을 중심으로 -
The Effect of Customer Relationship Quality on Behavior Intention in a Hotel Restaurant: A Focus on the Predictive Factors of Relationship Quality
관광학연구 |
34 |
7 |
2010 |
관광학
호텔 레스토랑 이용고객의 관계품질이행동의도에 미치는 영향관계 연구 - 레스토랑 관계품질의 선행요인을 중심으로 -
The Effect of Customer Relationship Quality on Behavior Intention in a Hotel Restaurant: A Focus on the Predictive Factors of Relationship Quality
관광학연구 |
34 |
7 |
2010 |
관광학
유통업체 서비스품질이 몰입, 구전의도와 관계성과에 미치는 영향에 관한 연구: 한국과 중국 소비자를 중심으로
A Study on Service Quality, Commitment Dimensions and Relationship Effect: Focusing on Korean and Chinese Consumers
국제지역연구 |
15 |
2 |
2011 |
경제학
외식산업의 온라인 구전 커뮤니케이션이 서비스 충성도 및 구전의도에 미치는 영향 -서비스기대 일치도의 조절효과를 중심으로-
The Effect of On-Line Word-of-Mouth Communication on Service Royalty and Word-of-Mouth Intention in the Foodservice Industry -Focused on the Moderating Effect of Service Expectation Confirmation-
경영교육연구 |
26 |
5 |
2011 |
경영학
중학생의 TV 스포츠 프로그램 시청동기가 시청만족도, 구전의도, 체육수업태도에 미치는 영향
The Impact of Middle School Students' Motivation of Watching TV Sports Program on Satisfaction of Watching, Word-of-Mouth Intention, and Attitude toward Physical Education Class
교육문화연구 |
17 |
3 |
2011 |
기타교육학