외식소비자 구전정보의 송수신 커뮤니케이션 상호작용이 수용성과 구전효과에 미치는 영향에 관한 연구
The Effect of Transmit-Receive Communication Interaction of Food Service Consumer's Word-of-Mouth Information on Acceptability and Word-of-Mouth Effects
산업경제연구 |
24 |
2 |
2011 |
경제학
Hallyu’s Effects on Exports of Korean Consumption Goods: A Comparative Study of Chinese and Vietnamese Consu
한류의 한국산 소비재 수출에 대한 영향: 중국과 베트남 비교연구
국제통상연구 |
17 |
3 |
2012 |
무역학
온라인 관광 구전정보품질이 구전효과에 미치는 영향
The Effects of Word-of-Mouth Information Quality on Word-of-Mouth Effects in Online Tourism Context
호텔경영학연구 |
19 |
4 |
2010 |
관광학
온라인 관광 구전정보품질이 구전효과에 미치는 영향
The Effects of Word-of-Mouth Information Quality on Word-of-Mouth Effects in Online Tourism Context
호텔경영학연구 |
19 |
4 |
2010 |
관광학
시간에 따라 변하는 온라인 구전 활동과 매출의 동적 관계
The Change of Dynamic Interaction between Online Buzz Activities and Sales over Time
마케팅연구 |
26 |
3 |
2011 |
경영학
교육서비스 관련 상품 판매요인에 대한 교육서비스 만족이 재등록과 구전효과에 미치는 영향
An Influence of the Satisfaction on Factors related to Educational Services sales of Re-registration and the Word of Mouth
유통과학연구 |
9 |
3 |
2011 |
산업/서비스경제
온라인 구전행동에 관한 연구 : 온라인 구전정보탐색, 매장방문, 구매, 정보전달에 관한 구조분석
A study on the online Words of mouth Behavior : Structural Analysis of the online WOM information searching, Website visit, Purchase and WOM information delivery
유통경영학회지 |
13 |
5 |
2010 |
무역학
온라인 구전행동에 관한 연구 : 온라인 구전정보탐색, 매장방문, 구매, 정보전달에 관한 구조분석
A study on the online Words of mouth Behavior : Structural Analysis of the online WOM information searching, Website visit, Purchase and WOM information delivery
유통경영학회지 |
13 |
5 |
2010 |
무역학
유대관계강도, 집단동조성, 제품관여도에 따른 한국과 중국 소비자들의 구전효과 차이
The Difference of the Effects of Korean and Chinese Consumers of Word-Of-Mouth by Tie Strength, Group Conformity and Product Involvement
Journal of China Studies |
10 |
2011 |
중국
하우스와인의 서비스 가치가 구전효과에 미치는 영향: 고객만족의 매개변수를 중심
The Impact of House Wine' Personality on Customer Satisfaction and Word-of-Mouth: Focusing on the Moderating Effect of Emotional Regulation
호텔경영학연구 |
21 |
2 |
2012 |
관광학
서비스 恢復의 公正性 知覺이 顧客滿足 및 再訪問 意圖와 口傳 效果에 미치는 影響 : 大邱地域 高級 韓食堂 利用者를 對象으로
A Study of the Effect of Justice Perception about Service Recovery on Customer Satisfaction, Revisit Intention and Word-of-mouth : Focus on Traditional Korea Food Restaurants in Daegu
관광산업연구 |
5 |
1 |
2011 |
관광마케팅/상품
항공사 인적서비스 품질이 구전과 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Effects of Human Service Quality of Airlines on Word of Mouth and Repurchase Intention
호텔관광연구 |
13 |
2 |
2011 |
호텔/외식산업경영
네트워크에 기반한 구전효과와 충성도: 시뮬레이션 기법의 활용
Network-Based WOM Effects and Loyalty: Use of Simulation Methods
e-비즈니스연구 |
12 |
2 |
2011 |
무역학
사회적 네트워크 구조특성과 제품구전의 확산: 사회문화적 접근
Structural Properties of Social Network and Diffusion of Product WOM : A Sociocultural Approach
유통연구 |
16 |
1 |
2011 |
경영학
소비자간 정보 전달과 구전효과를 반영한 구조적 선택 모형 및 실증 적용
A Structural Choice Model Based on Consumers’ Learning Processes with the Word-of-Mouth Effect and Its Empirical Application
소비자학연구 |
22 |
3 |
2011 |
경제학