추천 의도

연구분야 : B050603 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅 > 소비자행동

클래스 : 인식/의식

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.112822

한자 : 推薦意圖

c02-02 인식/의식

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

타인 추천 의도

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

x03-05-03 효과/영향 효과/영향

구전 효과 [ 口傳效果 ]

RT (관련어)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

구전 의도 [ 口傳意圖 ]

RT (관련어)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

이용 의도 [ 利用意圖 ]

중소도시 거주자의 아파트에 대한 주거가치가 주거만족과 주거행동의도에 미치는 영향

An Effect of Apartment Residents' Housing Values on Housing Satisfaction and Housing Behavior Intention in Small and Medium City

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축제 품질이 관계 질과 행동의도에 미치는 영향 연구

The Roles of Festival Quality Affecting Relation Quality and Visitors' Behavioral Intention

한국자치행정학보 | 24 | 2 | 2010 | 도시/지방행정

축제 품질이 관계 질과 행동의도에 미치는 영향 연구

The Roles of Festival Quality Affecting Relation Quality and Visitors' Behavioral Intention

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스마트폰 사용에 대한 만족과 지속사용의도 및 추천의도에 관한 연구

A study on satisfaction of using smartphone, continuance intention and recommendation intention

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핵심 서비스품질과 관계혜택이 고객의 이탈의도와 추천의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 고객만족과 전환장벽을 매개로-

The Impact of Core Service Quality and Relational Benefit on Customer Defection and Recommendation Intentions through Customer Satisfaction and Switching Barrier

마케팅관리연구 | 15 | 1 | 2010 | 경영학

핵심 서비스품질과 관계혜택이 고객의 이탈의도와 추천의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 고객만족과 전환장벽을 매개로-

The Impact of Core Service Quality and Relational Benefit on Customer Defection and Recommendation Intentions through Customer Satisfaction and Switching Barrier

마케팅관리연구 | 15 | 1 | 2010 | 경영학

오픈마켓 의류구매에서의 제품 및 쇼핑몰 속성 만족이 구매행동에 미치는 영향 -쇼핑몰 신뢰, 재구매 의도, 추천 의도를 중심으로-

The Influences of Satisfaction of Product and Shopping Mall Properties on Clothing Purchasing Behavior in Internet Open Market -Focusing on Mall Reliability, Repurchase Intention, and Recommendation Intention-

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도시민의 어촌관광동기에 따른 행동의도에 관한 연구

An Analysis on the Fishing Village Tourism Behavior of Urban Residents

한국도서연구 | 24 | 1 | 2012 | 지역학

문화관광해설사 직무의 영향요인에 관한 연구

Factors Affecting Cultural Tourism Interpreters' Duty

호텔경영학연구 | 21 | 1 | 2012 | 관광학

축제방문객의 집단별 만족도 비교 연구 -제57회 백제문화제를 중심으로-

The Comparative Analysis of Satisfaction Degree among Local Residents, Domestic and Foreign Tourists : The Case of Baekje Cultural Tourism Festival

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외국인의 한국관광 후 관광지의 인지적·정서적 이미지와 관광행동의도의 관계

The Impact of Destination's Cognitive & Affective Image on Tourism Behavioral Intentions

관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학

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The Impact of Destination's Cognitive & Affective Image on Tourism Behavioral Intentions

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고객만족이 추천의도와 재방문의도에 미치는 영향에 있어서 우량고객과 일반고객의 차이

The Differences between VIP Customers and Ordinary Customers in the Effects of Customer Satisfaction on Recommendation-Intention and Revisiting-Intention

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강남아파트 거주자의 주거가치가 주거만족 및 주거행동의도에 미치는 영향 -송파구 올림픽아파트를 중심으로-

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대학동문계열 태권도장의 브랜드자산이 학부모의 만족과 구매 후 행동에 미치는 영향

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서비스 직원의 언어적, 비언어적 커뮤니케이션 능력이고객만족과 재방문의도 및 추천의도에 미치는 영향:-광주광역시 패밀리레스토랑을 중심으로-

The Effects of Service Providers' Verbal and Nonverbal Communications on Customer Satisfaction and Intention of Revisiting and Recommendation: Centering on Family Restaurants in Gwangju

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방한 중국 관광객의 전반적 관광만족도, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향요인 분석

An Analysis of Factors Influencing Chinese Tourists' Whole Satisfaction, Intention of Revisiting and Recommendation

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고객만족과 고객충성도 간의 관계 - 비선형성과 전환장벽의 조절효과-

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관광목적지로서 강화도의 인지적·정서적 이미지와 지각된 위험이 추천의도·재방문의도에 미치는 영향

The impact of cognitive and affective image and the perceived risks about recommendation and revisit intention to Ganghwa-do as a tourism destination

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물류 컨벤션 행사의 측정요인이 긍정적 감정, 관계품질, 구전 및 추천의도에 미치는영향

The Effect of Measurements on Customer's Positive Emotion, Relationship Quality, Word of Mouth, and Recommendations in Convention Industry

물류학회지 | 21 | 3 | 2011 | 경영학

스마트폰 애플리케이션의 서비스특성이 지각된 가치, 사용자 만족 그리고 추천의도에 미치는 영향

The Impact of Service Characteristics of Smartphone Application on Perceived Value, Satisfaction and Intention to Recommend

경영교육연구 | 26 | 6 | 2011 | 경영학

할인점에서 고객관계의 선행변수 및 결과변수에 관한 연구

An Exploratory Study on The Antecedents and Consequences of Customer Relationship in The Discount Store

유통연구 | 16 | 2 | 2011 | 경영학

인천지역 호텔의 서비스 품질에 대한 이용객의 태도 및 만족에 관한 연구

A Study on Customers’Attitude and Service Satisfaction of Service Quality in the Hotels located in Incheon

호텔관광연구 | 14 | 3 | 2012 | 호텔/외식산업경영

호텔마케팅커뮤니케이션의 광고와 판매촉진이 고객만족과 추천의도와의 영향관계

Effects of Hotel Marketing Communications and the Factors that Affect Advertising and Sales Promotion Regarding Customer Satisfaction and Intentions of Recommendation

동북아관광연구 | 6 | 1 | 2011 | 기타관광학

서비스 환경에서 기대수준에 따라 순서효과가 고객지각에 미치는 영향

The order effects impact on customer perception in service environment, depending on level of expectations before service experience

유통경영학회지 | 15 | 4 | 2012 | 무역학

해양축제 참가자의 참가동기와 지각가치가 관광행동의도에 미치는 영향 - 목포해양문화축제 참가자를 대상으로 -

The Impact of Maritime Festival Participants' Participative Motivation and Perceived Value on Tourism Behavior Intention. - Focused on Mokpo Maritime Cultural Festival -

한국도서연구 | 23 | 2 | 2011 | 지역학

역사문화유적지 매력속성이 방문객의 만족과 방문 후 행동의도에 미치는 영향: 경복궁 방문객을 대상으로

The Effects of The Attractiveness of a Cultural Heritage Site on Visitors' Satisfaction and Post-Purchase Behavior Intentions : Focused on Visitors to Gyeongbok Palace

관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학

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The Effects of The Attractiveness of a Cultural Heritage Site on Visitors' Satisfaction and Post-Purchase Behavior Intentions : Focused on Visitors to Gyeongbok Palace

관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학

봄철관광지 선택속성이 만족도와 추천의도 및 재방문에 미치는 영향

The Impact of Selection Attributes of Spring Season Tourist Site on Tourist’s Satisfaction, Intention of Recommendation and Revisiting

한국도서연구 | 23 | 4 | 2011 | 지역학

농촌관광의 서비스품질이 방문자만족, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향

The Effects of Rural Tourism Service Quality on the Visitor's Satisfaction, Revisit and Recommendation

관광연구 | 24 | 6 | 2010 | 관광학일반

농촌관광의 서비스품질이 방문자만족, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향

The Effects of Rural Tourism Service Quality on the Visitor's Satisfaction, Revisit and Recommendation

관광연구 | 24 | 6 | 2010 | 관광학일반

의료관광객의 의료기관 서비스 품질 지각이 고객만족, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향

A Study on the Structural Relationships among Service Quality of Medical Institution, Customer Satisfaction, Revisit Intention, Recommendation Intention for Medical Tourists

동북아관광연구 | 8 | 2 | 2012 | 기타관광학

포럼의 참가동기와 전반적 만족도, 행동의도에 관한 연구

Participation Motives, Overall Satisfaction and Behavioral Intention for Forums

관광연구 | 27 | 1 | 2012 | 관광학일반

관광지 음식점의 메뉴선택요인에 대한 만족이 행동의도에 미치는 영향 - 전주 한옥마을을 중심으로 -

Study on the effect of satisfaction on menu selection attributes of restaurant located in tourists attraction on intention to recommendation and revisit - Focusing on the Hanok village in Jeonju City -

관광연구 | 26 | 6 | 2012 | 관광학일반

축제 관여도, 몰입경험 및 지속적 참여의도간의 관계연구

Festival Involvement, Flow Experience and Relationship between the Continuous Participation Intention

한국자치행정학보 | 25 | 2 | 2011 | 도시/지방행정

Retaining Loyal Visitors in Organizing Local Festival; Relationship between Service Quality of Festival and Behavioral Intention - The Case Study of Gwang-Ju Kimchi Festival -

한국비교정부학보 | 14 | 2 | 2010 | 행정학

Retaining Loyal Visitors in Organizing Local Festival; Relationship between Service Quality of Festival and Behavioral Intention - The Case Study of Gwang-Ju Kimchi Festival -

한국비교정부학보 | 14 | 2 | 2010 | 행정학

커피전문점 서비스 품질이 고객만족과 신뢰, 추천의도에 미치는 영향에 관한 연구 :토종브랜드와 해외브랜드의 비교를 중심으로

A study on the coffee shop's service quality impacts on the customer's satisfaction, trust and recommend convention : Comparison of homemade and foreign coffee shop brands

고객만족경영연구 | 13 | 3 | 2011 | 경영학

A Study on the Influence of Performing Arts Events on Audience Satisfaction, Positive Word of Mouth and Recommendation Intention

공연예술의 공연이벤트가 관람 만족도와 긍정적 구전 및 추천의도에 미치는 영향

유통경영학회지 | 15 | 2 | 2012 | 무역학

호텔종사원의 직업선택 동기, 직무만족, 성취감, 추천의도에 관한 실증적 연구

The empirical study on the hotel employees' choice of job-related motivation, Job Satisfaction, Achievement, Recommendation

관광연구 | 27 | 2 | 2012 | 관광학일반

특급호텔의 서비스품질과 고객가치, 고객만족, 추천의도에 관한 실증적 연구

An Empirical Study on the Relation among Service Quality, Customer Value, Customer Satisfaction and Intention of Recommendation : A Case Study of Deluxe Hotel

관광연구 | 25 | 5 | 2010 | 관광학일반

특급호텔의 서비스품질과 고객가치, 고객만족, 추천의도에 관한 실증적 연구

An Empirical Study on the Relation among Service Quality, Customer Value, Customer Satisfaction and Intention of Recommendation : A Case Study of Deluxe Hotel

관광연구 | 25 | 5 | 2010 | 관광학일반

웹서비스접점의 고객인식이 만족도, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향: 외식웹사이트를 중심으로

Effect of the Customers Realization of Webservice Encounter on Satisfaction, Revisiting and Recommendation: Focused on the Food Service Website

호텔관광연구 | 12 | 3 | 2010 | 호텔/외식산업경영

웹서비스접점의 고객인식이 만족도, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향: 외식웹사이트를 중심으로

Effect of the Customers Realization of Webservice Encounter on Satisfaction, Revisiting and Recommendation: Focused on the Food Service Website

호텔관광연구 | 12 | 3 | 2010 | 호텔/외식산업경영

어촌관광객의 선호속성, 어촌체험관광 만족도 및 체험관광 상품개발 지지도, 추천의도에 관한 실증적 연구 - 고창군 만돌어촌 체험마을을 중심으로 -

An empirical study on preferred properties of tourists of a fishing village, satisfaction of fishing village experience tourism and experience tourism product development support, recommendation intention – focusing on experience village of Gochang County Mandol -

관광연구 | 25 | 6 | 2011 | 관광학일반

어촌체험관광과 환경의식지각이 체험만족에 미치는 영향

Effect of Tourist Fishing Village Experience and Perception of Environmental Conscious on Experienced Satisfaction

동북아관광연구 | 7 | 4 | 2011 | 기타관광학

특1급 호텔 웨딩홀의 물리적 환경지각이 고객감정반응, 추천의도에 미치는 영향

The Impact of 1st Grade Hotel Wedding Ceremony Banquet Physical Environment on Customers’ Emotional Response and Recommendation Intention

호텔관광연구 | 13 | 4 | 2011 | 호텔/외식산업경영

캠퍼스內 커피숍의 서비스品質과 大學生 顧客의 行動意圖와의 關係 硏究 : 익산지역 大學生을 中心으로

Relationship between Service Quality and Behavioral Intention of Undergraduates in Campus Coffee Shop: Focused on IKSAN Undergraduates

관광산업연구 | 5 | 1 | 2011 | 관광마케팅/상품

미용 서비스 산업에서 관계적 요인이 추천의도에 미치는 영향

The Effects of Relational Factors on Referral Intention in the Beauty Service Industry

경영교육연구 | 27 | 3 | 2012 | 경영학

상징적 문화축제의 서비스품질이 고객만족 및 행동의도에 미치는 영향

The Effects of Service Quality of Nation's Symbolic Festival on Customer Satisfaction and Behavioral Intention

한국정책연구 | 12 | 3 | 2012 | 기타행정학

Tourists’ Disconfirmation of Perceived Risk before and after Overseas Tours

관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학

Tourists’ Disconfirmation of Perceived Risk before and after Overseas Tours

관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학