중소도시 거주자의 아파트에 대한 주거가치가 주거만족과 주거행동의도에 미치는 영향
An Effect of Apartment Residents' Housing Values on Housing Satisfaction and Housing Behavior Intention in Small and Medium City
고객만족경영연구 |
14 |
2 |
2012 |
경영학
축제 품질이 관계 질과 행동의도에 미치는 영향 연구
The Roles of Festival Quality Affecting Relation Quality and Visitors' Behavioral Intention
한국자치행정학보 |
24 |
2 |
2010 |
도시/지방행정
축제 품질이 관계 질과 행동의도에 미치는 영향 연구
The Roles of Festival Quality Affecting Relation Quality and Visitors' Behavioral Intention
한국자치행정학보 |
24 |
2 |
2010 |
도시/지방행정
스마트폰 사용에 대한 만족과 지속사용의도 및 추천의도에 관한 연구
A study on satisfaction of using smartphone, continuance intention and recommendation intention
유통경영학회지 |
15 |
4 |
2012 |
무역학
핵심 서비스품질과 관계혜택이 고객의 이탈의도와 추천의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 고객만족과 전환장벽을 매개로-
The Impact of Core Service Quality and Relational Benefit on Customer Defection and Recommendation Intentions through Customer Satisfaction and Switching Barrier
마케팅관리연구 |
15 |
1 |
2010 |
경영학
핵심 서비스품질과 관계혜택이 고객의 이탈의도와 추천의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 고객만족과 전환장벽을 매개로-
The Impact of Core Service Quality and Relational Benefit on Customer Defection and Recommendation Intentions through Customer Satisfaction and Switching Barrier
마케팅관리연구 |
15 |
1 |
2010 |
경영학
오픈마켓 의류구매에서의 제품 및 쇼핑몰 속성 만족이 구매행동에 미치는 영향 -쇼핑몰 신뢰, 재구매 의도, 추천 의도를 중심으로-
The Influences of Satisfaction of Product and Shopping Mall Properties on Clothing Purchasing Behavior in Internet Open Market -Focusing on Mall Reliability, Repurchase Intention, and Recommendation Intention-
한국의상디자인학회지 |
14 |
3 |
2012 |
의상
도시민의 어촌관광동기에 따른 행동의도에 관한 연구
An Analysis on the Fishing Village Tourism Behavior of Urban Residents
한국도서연구 |
24 |
1 |
2012 |
지역학
문화관광해설사 직무의 영향요인에 관한 연구
Factors Affecting Cultural Tourism Interpreters' Duty
호텔경영학연구 |
21 |
1 |
2012 |
관광학
축제방문객의 집단별 만족도 비교 연구 -제57회 백제문화제를 중심으로-
The Comparative Analysis of Satisfaction Degree among Local Residents, Domestic and Foreign Tourists : The Case of Baekje Cultural Tourism Festival
한국지역지리학회지 |
18 |
2 |
2012 |
지리학
외국인의 한국관광 후 관광지의 인지적·정서적 이미지와 관광행동의도의 관계
The Impact of Destination's Cognitive & Affective Image on Tourism Behavioral Intentions
관광레저연구 |
22 |
1 |
2010 |
관광학
외국인의 한국관광 후 관광지의 인지적·정서적 이미지와 관광행동의도의 관계
The Impact of Destination's Cognitive & Affective Image on Tourism Behavioral Intentions
관광레저연구 |
22 |
1 |
2010 |
관광학
고객만족이 추천의도와 재방문의도에 미치는 영향에 있어서 우량고객과 일반고객의 차이
The Differences between VIP Customers and Ordinary Customers in the Effects of Customer Satisfaction on Recommendation-Intention and Revisiting-Intention
산업혁신연구 |
27 |
4 |
2011 |
경영전략/정책
강남아파트 거주자의 주거가치가 주거만족 및 주거행동의도에 미치는 영향 -송파구 올림픽아파트를 중심으로-
A Study on How the Housing Value of Kangnam Apartment Affects Housing Satisfaction, Behavior Intention - Centered on the Olympic Apartment -
경영컨설팅연구 |
12 |
1 |
2012 |
경영학
대학동문계열 태권도장의 브랜드자산이 학부모의 만족과 구매 후 행동에 미치는 영향
The Influence of Brand Equity with College Alumni Affiliated Taekwondo Gyms on Parents Satisfaction and Post-purchase Behaviors
대한무도학회지 |
14 |
1 |
2012 |
무도학
서비스 직원의 언어적, 비언어적 커뮤니케이션 능력이고객만족과 재방문의도 및 추천의도에 미치는 영향:-광주광역시 패밀리레스토랑을 중심으로-
The Effects of Service Providers' Verbal and Nonverbal Communications on Customer Satisfaction and Intention of Revisiting and Recommendation: Centering on Family Restaurants in Gwangju
관광레저연구 |
24 |
1 |
2012 |
관광학
방한 중국 관광객의 전반적 관광만족도, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향요인 분석
An Analysis of Factors Influencing Chinese Tourists' Whole Satisfaction, Intention of Revisiting and Recommendation
중소연구 |
35 |
1 |
2011 |
사회과학
고객만족과 고객충성도 간의 관계 - 비선형성과 전환장벽의 조절효과-
The Relationship between Customer Satisfaction and Customer Loyalty - Considering Nonlinearity of those Relationship and Moderating Effect of Switching Barriers -
마케팅관리연구 |
15 |
2 |
2010 |
경영학
고객만족과 고객충성도 간의 관계 - 비선형성과 전환장벽의 조절효과-
The Relationship between Customer Satisfaction and Customer Loyalty - Considering Nonlinearity of those Relationship and Moderating Effect of Switching Barriers -
마케팅관리연구 |
15 |
2 |
2010 |
경영학
관광목적지로서 강화도의 인지적·정서적 이미지와 지각된 위험이 추천의도·재방문의도에 미치는 영향
The impact of cognitive and affective image and the perceived risks about recommendation and revisit intention to Ganghwa-do as a tourism destination
관광학연구 |
34 |
3 |
2010 |
관광학
관광목적지로서 강화도의 인지적·정서적 이미지와 지각된 위험이 추천의도·재방문의도에 미치는 영향
The impact of cognitive and affective image and the perceived risks about recommendation and revisit intention to Ganghwa-do as a tourism destination
관광학연구 |
34 |
3 |
2010 |
관광학
물류 컨벤션 행사의 측정요인이 긍정적 감정, 관계품질, 구전 및 추천의도에 미치는영향
The Effect of Measurements on Customer's Positive Emotion, Relationship Quality, Word of Mouth, and Recommendations in Convention Industry
물류학회지 |
21 |
3 |
2011 |
경영학
스마트폰 애플리케이션의 서비스특성이 지각된 가치, 사용자 만족 그리고 추천의도에 미치는 영향
The Impact of Service Characteristics of Smartphone Application on Perceived Value, Satisfaction and Intention to Recommend
경영교육연구 |
26 |
6 |
2011 |
경영학
할인점에서 고객관계의 선행변수 및 결과변수에 관한 연구
An Exploratory Study on The Antecedents and Consequences of Customer Relationship in The Discount Store
유통연구 |
16 |
2 |
2011 |
경영학
인천지역 호텔의 서비스 품질에 대한 이용객의 태도 및 만족에 관한 연구
A Study on Customers’Attitude and Service Satisfaction of Service Quality in the Hotels located in Incheon
호텔관광연구 |
14 |
3 |
2012 |
호텔/외식산업경영
호텔마케팅커뮤니케이션의 광고와 판매촉진이 고객만족과 추천의도와의 영향관계
Effects of Hotel Marketing Communications and the Factors that Affect Advertising and Sales Promotion Regarding Customer Satisfaction and Intentions of Recommendation
동북아관광연구 |
6 |
1 |
2011 |
기타관광학
서비스 환경에서 기대수준에 따라 순서효과가 고객지각에 미치는 영향
The order effects impact on customer perception in service environment, depending on level of expectations before service experience
유통경영학회지 |
15 |
4 |
2012 |
무역학
해양축제 참가자의 참가동기와 지각가치가 관광행동의도에 미치는 영향 - 목포해양문화축제 참가자를 대상으로 -
The Impact of Maritime Festival Participants' Participative Motivation and Perceived Value on Tourism Behavior Intention. - Focused on Mokpo Maritime Cultural Festival -
한국도서연구 |
23 |
2 |
2011 |
지역학
역사문화유적지 매력속성이 방문객의 만족과 방문 후 행동의도에 미치는 영향: 경복궁 방문객을 대상으로
The Effects of The Attractiveness of a Cultural Heritage Site on Visitors' Satisfaction and Post-Purchase Behavior Intentions : Focused on Visitors to Gyeongbok Palace
관광레저연구 |
22 |
1 |
2010 |
관광학
역사문화유적지 매력속성이 방문객의 만족과 방문 후 행동의도에 미치는 영향: 경복궁 방문객을 대상으로
The Effects of The Attractiveness of a Cultural Heritage Site on Visitors' Satisfaction and Post-Purchase Behavior Intentions : Focused on Visitors to Gyeongbok Palace
관광레저연구 |
22 |
1 |
2010 |
관광학
봄철관광지 선택속성이 만족도와 추천의도 및 재방문에 미치는 영향
The Impact of Selection Attributes of Spring Season Tourist Site on Tourist’s Satisfaction, Intention of Recommendation and Revisiting
한국도서연구 |
23 |
4 |
2011 |
지역학
농촌관광의 서비스품질이 방문자만족, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향
The Effects of Rural Tourism Service Quality on the Visitor's Satisfaction, Revisit and Recommendation
관광연구 |
24 |
6 |
2010 |
관광학일반
농촌관광의 서비스품질이 방문자만족, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향
The Effects of Rural Tourism Service Quality on the Visitor's Satisfaction, Revisit and Recommendation
관광연구 |
24 |
6 |
2010 |
관광학일반
의료관광객의 의료기관 서비스 품질 지각이 고객만족, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향
A Study on the Structural Relationships among Service Quality of Medical Institution, Customer Satisfaction, Revisit Intention, Recommendation Intention for Medical Tourists
동북아관광연구 |
8 |
2 |
2012 |
기타관광학
포럼의 참가동기와 전반적 만족도, 행동의도에 관한 연구
Participation Motives, Overall Satisfaction and Behavioral Intention for Forums
관광연구 |
27 |
1 |
2012 |
관광학일반
관광지 음식점의 메뉴선택요인에 대한 만족이 행동의도에 미치는 영향 - 전주 한옥마을을 중심으로 -
Study on the effect of satisfaction on menu selection attributes of restaurant located in tourists attraction on intention to recommendation and revisit - Focusing on the Hanok village in Jeonju City -
관광연구 |
26 |
6 |
2012 |
관광학일반
축제 관여도, 몰입경험 및 지속적 참여의도간의 관계연구
Festival Involvement, Flow Experience and Relationship between the Continuous Participation Intention
한국자치행정학보 |
25 |
2 |
2011 |
도시/지방행정
Retaining Loyal Visitors in Organizing Local Festival; Relationship between Service Quality of Festival and Behavioral Intention - The Case Study of Gwang-Ju Kimchi Festival -
한국비교정부학보 |
14 |
2 |
2010 |
행정학
Retaining Loyal Visitors in Organizing Local Festival; Relationship between Service Quality of Festival and Behavioral Intention - The Case Study of Gwang-Ju Kimchi Festival -
한국비교정부학보 |
14 |
2 |
2010 |
행정학
커피전문점 서비스 품질이 고객만족과 신뢰, 추천의도에 미치는 영향에 관한 연구 :토종브랜드와 해외브랜드의 비교를 중심으로
A study on the coffee shop's service quality impacts on the customer's satisfaction, trust and recommend convention : Comparison of homemade and foreign coffee shop brands
고객만족경영연구 |
13 |
3 |
2011 |
경영학
A Study on the Influence of Performing Arts Events on Audience Satisfaction, Positive Word of Mouth and Recommendation Intention
공연예술의 공연이벤트가 관람 만족도와 긍정적 구전 및 추천의도에 미치는 영향
유통경영학회지 |
15 |
2 |
2012 |
무역학
호텔종사원의 직업선택 동기, 직무만족, 성취감, 추천의도에 관한 실증적 연구
The empirical study on the hotel employees' choice of job-related motivation, Job Satisfaction, Achievement, Recommendation
관광연구 |
27 |
2 |
2012 |
관광학일반
특급호텔의 서비스품질과 고객가치, 고객만족, 추천의도에 관한 실증적 연구
An Empirical Study on the Relation among Service Quality, Customer Value, Customer Satisfaction and Intention of Recommendation : A Case Study of Deluxe Hotel
관광연구 |
25 |
5 |
2010 |
관광학일반
특급호텔의 서비스품질과 고객가치, 고객만족, 추천의도에 관한 실증적 연구
An Empirical Study on the Relation among Service Quality, Customer Value, Customer Satisfaction and Intention of Recommendation : A Case Study of Deluxe Hotel
관광연구 |
25 |
5 |
2010 |
관광학일반
웹서비스접점의 고객인식이 만족도, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향: 외식웹사이트를 중심으로
Effect of the Customers Realization of Webservice Encounter on Satisfaction, Revisiting and Recommendation: Focused on the Food Service Website
호텔관광연구 |
12 |
3 |
2010 |
호텔/외식산업경영
웹서비스접점의 고객인식이 만족도, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향: 외식웹사이트를 중심으로
Effect of the Customers Realization of Webservice Encounter on Satisfaction, Revisiting and Recommendation: Focused on the Food Service Website
호텔관광연구 |
12 |
3 |
2010 |
호텔/외식산업경영
어촌관광객의 선호속성, 어촌체험관광 만족도 및 체험관광 상품개발 지지도, 추천의도에 관한 실증적 연구 - 고창군 만돌어촌 체험마을을 중심으로 -
An empirical study on preferred properties of tourists of a fishing village, satisfaction of fishing village experience tourism and experience tourism product development support, recommendation intention – focusing on experience village of Gochang County Mandol -
관광연구 |
25 |
6 |
2011 |
관광학일반
어촌체험관광과 환경의식지각이 체험만족에 미치는 영향
Effect of Tourist Fishing Village Experience and Perception of Environmental Conscious on Experienced Satisfaction
동북아관광연구 |
7 |
4 |
2011 |
기타관광학
특1급 호텔 웨딩홀의 물리적 환경지각이 고객감정반응, 추천의도에 미치는 영향
The Impact of 1st Grade Hotel Wedding Ceremony Banquet Physical Environment on Customers’ Emotional Response and Recommendation Intention
호텔관광연구 |
13 |
4 |
2011 |
호텔/외식산업경영
캠퍼스內 커피숍의 서비스品質과 大學生 顧客의 行動意圖와의 關係 硏究 : 익산지역 大學生을 中心으로
Relationship between Service Quality and Behavioral Intention of Undergraduates in Campus Coffee Shop: Focused on IKSAN Undergraduates
관광산업연구 |
5 |
1 |
2011 |
관광마케팅/상품
미용 서비스 산업에서 관계적 요인이 추천의도에 미치는 영향
The Effects of Relational Factors on Referral Intention in the Beauty Service Industry
경영교육연구 |
27 |
3 |
2012 |
경영학
상징적 문화축제의 서비스품질이 고객만족 및 행동의도에 미치는 영향
The Effects of Service Quality of Nation's Symbolic Festival on Customer Satisfaction and Behavioral Intention
한국정책연구 |
12 |
3 |
2012 |
기타행정학
Tourists’ Disconfirmation of Perceived Risk before and after Overseas Tours
관광레저연구 |
22 |
1 |
2010 |
관광학
Tourists’ Disconfirmation of Perceived Risk before and after Overseas Tours
관광레저연구 |
22 |
1 |
2010 |
관광학