연구분야 : B050603 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅 > 소비자행동
클래스 : 인식/의식
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.151008
한자 : 再訪問意圖
c02-02 인식/의식
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일본 관광객의 한국 여행 선택 시 고려 요인에 대한 연도별 변화 추이 분석
The Analysis of the Annual Changes on Japanese Tourists' Considerations when selecting Korea as a Tourist Destination
일본근대학연구 | 34 | 2011 | 일본문화학
지역축제의 매력성이 재방문의도에 미치는 영향 - 보령머드축제를 중심으로 -
The effect of Attractiveness of Local Festival on Revisit Intention - Focusing on Boryeong Mud Festival -
관광연구 | 27 | 1 | 2012 | 관광학일반
긍정적, 부정적 쇼핑감정이 쇼핑가치와 인터넷 의류 쇼핑사이트 접근행동에 미치는 영향
The Effect of Positive and Negative Emotions on Shopping Value and Approach Behaviors of the Internet Apparel Shopping Site
유통연구 | 15 | 2 | 2010 | 경영학
긍정적, 부정적 쇼핑감정이 쇼핑가치와 인터넷 의류 쇼핑사이트 접근행동에 미치는 영향
The Effect of Positive and Negative Emotions on Shopping Value and Approach Behaviors of the Internet Apparel Shopping Site
유통연구 | 15 | 2 | 2010 | 경영학
Chow’s F-Value Test에 의한 Gap(P-E)-Model과 Multiplicative(IxP)-Model의 우수성 비교연구
A Study on Comparison of Excellence Between Gap(P-E)-Model and Multiplicative(IxP)-Model by Chow's F-Value Test
관광레저연구 | 23 | 5 | 2011 | 관광학
섬 관광지 선택속성이 만족도와 재방문에 미치는 영향 -강화도를 중심으로-
The Effect of Island’s Selection Attribute on Tourist's Satisfaction and Revisiting -Ganghwado as the Main Focus-
한국도서연구 | 24 | 1 | 2012 | 지역학
축제 품질이 관계 질과 행동의도에 미치는 영향 연구
The Roles of Festival Quality Affecting Relation Quality and Visitors' Behavioral Intention
한국자치행정학보 | 24 | 2 | 2010 | 도시/지방행정
축제 품질이 관계 질과 행동의도에 미치는 영향 연구
The Roles of Festival Quality Affecting Relation Quality and Visitors' Behavioral Intention
한국자치행정학보 | 24 | 2 | 2010 | 도시/지방행정
서비스품질이 지각된 서비스 가치, 고객만족, 그리고 재방문의도에 미치는 영향: 의료서비스를 중심으로
The Effects of Service Quality on Service Value, Customer Satisfaction, and Revisit Intention in Healthcare Services
상업교육연구 | 26 | 3 | 2012 | 교육학
다크투어리즘의 스토리텔링 요소에 관한 연구 - 제주 4.3평화공원을 중심으로 -
A Study on Attributes of Dark Tourism Storytelling - Focus on JeJu April 3rd Peace Park -
관광연구 | 27 | 1 | 2012 | 관광학일반
호텔기업의 환경친화적 객실서비스 요인이 고객만족과 신뢰 및 재방문 의도에 미치는 영향: 국내 특급호텔을 중심으로
A Study of Eco-Friendly Hotel Room's Factors Influencing on Customer Satisfaction, Trust and Revisiting Intention: The Case of Deluxe Hotels in Korea
호텔경영학연구 | 20 | 5 | 2011 | 관광학
워터파크 서비스 평가요인과 고객만족, 재이용의도 및 타인추천의도와의 관련성에 관한 연구
A Study on the Causal Model of Waterpark Quality Evaluation Factors, Service Satisfaction, Repurchase Intention and Recommendation
대한경영학회지 | 24 | 2 | 2011 | 경영학
일본 관광객의 국내 쇼핑관광 패턴 특성 분석 : ‘2009 외래 관광객 실태조사’ 자료를 중심으로
An Analysis of Features of Japanese Tourists' Shopping Travel Patterns in Korea
일본근대학연구 | 32 | 2011 | 일본문화학
일본인의 외식소비행동 특성에 관한 연구
A Study on Consumption Characteristics of Japanese in Foodservices
일본근대학연구 | 30 | 2010 | 일본문화학
일본인의 외식소비행동 특성에 관한 연구
A Study on Consumption Characteristics of Japanese in Foodservices
일본근대학연구 | | 30 | 2010 | 일본문화학
고객만족이 추천의도와 재방문의도에 미치는 영향에 있어서 우량고객과 일반고객의 차이
The Differences between VIP Customers and Ordinary Customers in the Effects of Customer Satisfaction on Recommendation-Intention and Revisiting-Intention
산업혁신연구 | 27 | 4 | 2011 | 경영전략/정책
호텔 레스토랑 이용고객의 관계품질이행동의도에 미치는 영향관계 연구 - 레스토랑 관계품질의 선행요인을 중심으로 -
The Effect of Customer Relationship Quality on Behavior Intention in a Hotel Restaurant: A Focus on the Predictive Factors of Relationship Quality
관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학
호텔 레스토랑 이용고객의 관계품질이행동의도에 미치는 영향관계 연구 - 레스토랑 관계품질의 선행요인을 중심으로 -
The Effect of Customer Relationship Quality on Behavior Intention in a Hotel Restaurant: A Focus on the Predictive Factors of Relationship Quality
관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학
관광동기와 관광지이미지의 재방문의도에 대한 영향에 관한 연구
A Study on the Impact of Tourist Motivation and Destination Image on Revisit Intention
호텔관광연구 | 13 | 3 | 2011 | 호텔/외식산업경영
외국인의 한국관광 후 관광지의 인지적·정서적 이미지와 관광행동의도의 관계
The Impact of Destination's Cognitive & Affective Image on Tourism Behavioral Intentions
관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학
외국인의 한국관광 후 관광지의 인지적·정서적 이미지와 관광행동의도의 관계
The Impact of Destination's Cognitive & Affective Image on Tourism Behavioral Intentions
관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학
호텔레스토랑의 이미지와 지각된 서비스품질이 고객만족과 재 참가의도에 미치는 영향
The Effects of the Image, Perceived Service Quality on Customer Satisfaction and Customer Intention to Revisit a Hotel Restaurant
동북아관광연구 | 6 | 1 | 2011 | 기타관광학
방한 중국 관광객의 전반적 관광만족도, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향요인 분석
An Analysis of Factors Influencing Chinese Tourists' Whole Satisfaction, Intention of Revisiting and Recommendation
중소연구 | 35 | 1 | 2011 | 사회과학
의료관광객의 의료기관 서비스 품질 지각이 고객만족, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향
A Study on the Structural Relationships among Service Quality of Medical Institution, Customer Satisfaction, Revisit Intention, Recommendation Intention for Medical Tourists
동북아관광연구 | 8 | 2 | 2012 | 기타관광학
海産物 뷔페 레스토랑의 서비스品質이 再訪問 意圖에 미치는 影響: 關與度의 調節效果를 中心으로
The Effects of Consumer Perceptions of Service Quality on Revisit Intention in Seafood Buffet Restaurant : Focused on the Moderating Role of Involvement
관광산업연구 | 5 | 1 | 2011 | 관광마케팅/상품
유산관광객의 동기·인식·재방문의도간의 구조적 관계
The Structural Relationship between Heritage Tourists' Motivation, Perception, and Repeat Visitation Intention
관광레저연구 | 23 | 5 | 2011 | 관광학
고급레스토랑 고객의 재방문의도 형성과정에서전환비용의 조절효과
The Moderating Effect of Switching Costs in Upscale Restaurant Customers' Revisit Intention Formation
관광학연구 | 34 | 5 | 2010 | 관광학
고급레스토랑 고객의 재방문의도 형성과정에서전환비용의 조절효과
The Moderating Effect of Switching Costs in Upscale Restaurant Customers' Revisit Intention Formation
관광학연구 | 34 | 5 | 2010 | 관광학
호텔 Brand Equity의 결정요인과 구매자의 행동의도에 관한 연구
A Study on The Determinants of Hotel Brand Equity and The Impact on Customers Behavior
관광레저연구 | 23 | 1 | 2011 | 관광학
지역축제 서비스품질이 방문자의 만족과 재방문의도에 미치는 영향 : 강릉단오제 방문자를 중심으로
A Study on The Effect of The Quality of Service on The Satisfaction of Visitor and Revisit Intention of a Local Festival :Focusing on Visitors of The Gangneung Danoje Festival
관광레저연구 | 22 | 4 | 2010 | 관광학
지역축제 서비스품질이 방문자의 만족과 재방문의도에 미치는 영향 : 강릉단오제 방문자를 중심으로
A Study on The Effect of The Quality of Service on The Satisfaction of Visitor and Revisit Intention of a Local Festival :Focusing on Visitors of The Gangneung Danoje Festival
관광레저연구 | 22 | 4 | 2010 | 관광학
관광목적지로서 강화도의 인지적·정서적 이미지와 지각된 위험이 추천의도·재방문의도에 미치는 영향
The impact of cognitive and affective image and the perceived risks about recommendation and revisit intention to Ganghwa-do as a tourism destination
관광학연구 | 34 | 3 | 2010 | 관광학
관광목적지로서 강화도의 인지적·정서적 이미지와 지각된 위험이 추천의도·재방문의도에 미치는 영향
The impact of cognitive and affective image and the perceived risks about recommendation and revisit intention to Ganghwa-do as a tourism destination
관광학연구 | 34 | 3 | 2010 | 관광학
농촌관광의 서비스품질이 방문자만족, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향
The Effects of Rural Tourism Service Quality on the Visitor's Satisfaction, Revisit and Recommendation
관광연구 | 24 | 6 | 2010 | 관광학일반
농촌관광의 서비스품질이 방문자만족, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향
The Effects of Rural Tourism Service Quality on the Visitor's Satisfaction, Revisit and Recommendation
관광연구 | 24 | 6 | 2010 | 관광학일반
Understanding Future Behaviors of Customer Satisfaction in a Theme Restaurant Servicescape
관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학
Understanding Future Behaviors of Customer Satisfaction in a Theme Restaurant Servicescape
관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학
남원허브축제 참가자의 참가동기가 만족도와 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effects of Satisfaction and Re-visit Intention by Participation Motivation of Namwon Herb Festival Participants
한국사진지리학회지 | 21 | 3 | 2011 | 기타지리학
문화관광축제의 참가동기가 관광객에게 미치는 영향 - 소래포구 축제를 중심으로 -
Relationships among Visitor’s Motivation, Satisfaction and Revisit Intention of Sorae Pogu Festival 2009
한국사진지리학회지 | 20 | 2 | 2010 | 기타지리학
문화관광축제의 참가동기가 관광객에게 미치는 영향 - 소래포구 축제를 중심으로 -
Relationships among Visitor’s Motivation, Satisfaction and Revisit Intention of Sorae Pogu Festival 2009
한국사진지리학회지 | 20 | 2 | 2010 | 기타지리학
한식당 방문 고객의 경험적 가치가 신뢰, 고객만족도 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구: 성별의 조절효과
The Effects of Experiential Value in Korean Restaurants upon Trust, Customer Satisfaction and Revisit Intention : Focused on The Moderating Roles of Gender
관광레저연구 | 22 | 5 | 2010 | 관광학
한식당 방문 고객의 경험적 가치가 신뢰, 고객만족도 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구: 성별의 조절효과
The Effects of Experiential Value in Korean Restaurants upon Trust, Customer Satisfaction and Revisit Intention : Focused on The Moderating Roles of Gender
관광레저연구 | 22 | 5 | 2010 | 관광학
축제 관여도, 몰입경험 및 지속적 참여의도간의 관계연구
Festival Involvement, Flow Experience and Relationship between the Continuous Participation Intention
한국자치행정학보 | 25 | 2 | 2011 | 도시/지방행정
해양축제 참가자의 참가동기와 지각가치가 관광행동의도에 미치는 영향 - 목포해양문화축제 참가자를 대상으로 -
The Impact of Maritime Festival Participants' Participative Motivation and Perceived Value on Tourism Behavior Intention. - Focused on Mokpo Maritime Cultural Festival -
한국도서연구 | 23 | 2 | 2011 | 지역학
인터넷 포털사이트의 서비스품질이 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향
The Effects of Service Quality of Internet Portal Site on Customer Satisfaction and Revisit Intention
e-비즈니스연구 | 12 | 5 | 2011 | 무역학
패밀리 레스토랑 서비스품질과 차별화 전략이 재방문의도에 미치는 영향
A Study on the Effects of Service Quality of Fast Food Restaurants on Customer Satisfaction and Loyalty
관광산업연구 | 4 | 2 | 2010 | 관광마케팅/상품
패밀리 레스토랑 서비스품질과 차별화 전략이 재방문의도에 미치는 영향
A Study on the Effects of Service Quality of Fast Food Restaurants on Customer Satisfaction and Loyalty
관광산업연구 | 4 | 2 | 2010 | 관광마케팅/상품
Tourists’ Disconfirmation of Perceived Risk before and after Overseas Tours
관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학
Tourists’ Disconfirmation of Perceived Risk before and after Overseas Tours
관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학
서비스품질 선택속성이 신뢰 및 만족도와 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 뷔페 레스토랑을 중심으로 -
The Effects of Service Quality Choice Characteristics on The Satisfaction, Reliability and Revisit Intentions of Buffet Restaurant Customers
고객만족경영연구 | 12 | 1 | 2010 | 경영학
서비스품질 선택속성이 신뢰 및 만족도와 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 뷔페 레스토랑을 중심으로 -
The Effects of Service Quality Choice Characteristics on The Satisfaction, Reliability and Revisit Intentions of Buffet Restaurant Customers
고객만족경영연구 | 12 | 1 | 2010 | 경영학
축제 방문자의 만족과 행동의도 관계에서 인근 관광지 방문의도의 매개효과
Post Experience Behavior and Determinants of Festival Visitor : The Case of Meditating Effects of Festival Visitors' Intention to Visit a Destination
동북아관광연구 | 8 | 1 | 2012 | 기타관광학
한산대첩축제의 속성이 지각된 가치, 고객만족, 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Effects of HansanDeachoup Festival Attributes, Perceived Value, Customer Satisfaction, and Revisit Intention
관광레저연구 | 24 | 2 | 2012 | 관광학
서비스 직원의 언어적, 비언어적 커뮤니케이션 능력이고객만족과 재방문의도 및 추천의도에 미치는 영향:-광주광역시 패밀리레스토랑을 중심으로-
The Effects of Service Providers' Verbal and Nonverbal Communications on Customer Satisfaction and Intention of Revisiting and Recommendation: Centering on Family Restaurants in Gwangju
관광레저연구 | 24 | 1 | 2012 | 관광학
호텔직원의 비언어적 커뮤니케이션이 신뢰 및 고객만족, 재방문의도에 미치는 영향:서울시내 특급호텔을 중심으로
A Study on the Effects of Hotel Employee's Nonverbal Communication on Trust and Customer satisfaction, Revisit Intention
관광레저연구 | 24 | 6 | 2012 | 관광학
해양레저스포츠 참여결정요인과 고객만족이 재방문의도에 미치는 영향
An Influence of Marine Leisure Sports Participation Determinant, Satisfaction and Revisit Intent
한국스포츠산업경영학회지 | 17 | 3 | 2012 | 체육
도서 관광지의 체험품질이 지각된 가치, 고객만족, 고객이탈, 재방문의도에 미치는 영향 - 거제․통영․고성 관광지 중심으로 -
The Effects of Island Tourism Destination on Experiences Quality, Perceived Value, Customer Satisfaction, Customer Defection, and Revisit Intention: The Case of GeoJe․TongYoung․GoSeong Tourist Destination
관광학연구 | 35 | 9 | 2011 | 관광학
문화관광축제의 진정성 인식이 참가만족도와 재방문의도에 미치는 영향 -2011 대장경 천년 세계문화축전을 중심으로-
Effects of Visitors’ Perception of Authenticity in Cultural Tourism Festival on Participation Satisfaction and Revisit Intention: Focusing on the 2011 Millennial Anniversary of the Tripitaka Koreana
관광학연구 | 36 | 7 | 2012 | 관광학
니트 제품 소비자의 독특성 욕구와 점포 속성에 관한 연구
A Study on consumers' need for uniqueness and Store Attributes of Knit Fashion Product
패션과 니트 | 9 | 2 | 2011 | 패션디자인
일식 레스토랑 고객의 메뉴선택 시 고려사항이 고객만족과 재방문의도에 미치는 영향: 부산지역 전문일식당을 중심으로
Effects of Customer’s Menu Selections Considerations in Japanese Restaurant on Customer Satisfaction and Revisit Intention: Based on Exclusive Japanese-style Restaurants in Busan
호텔관광연구 | 14 | 3 | 2012 | 호텔/외식산업경영
인터넷 광고가 사이트에 대한 신뢰도 및 태도에 미치는 영향: 전이효과를 중심으로
The Effects of Internet Ads on Credibility and Attitude toward the Host Site: Focusing on Spillover Effect
한국광고홍보학보 | 13 | 3 | 2011 | 신문방송학
의사의 커뮤니케이션 스타일에 대한 환자의 인식이 재방문 의도에 미치는 영향 : 치료 만족도와 의사 신뢰도의 매개효과를 중심으로
A Study on How Patients’ Perceptions of The Communication Style of Their Doctors Affect The Patients’ Intent to Revisit Them : With an Emphasis on the Intermediary Effects of The Patients’ Therapeutic Satisfaction and of Their Loyalty to Their Doctors
한국광고홍보학보 | 12 | 3 | 2010 | 신문방송학
의사의 커뮤니케이션 스타일에 대한 환자의 인식이 재방문 의도에 미치는 영향 : 치료 만족도와 의사 신뢰도의 매개효과를 중심으로
A Study on How Patients’ Perceptions of The Communication Style of Their Doctors Affect The Patients’ Intent to Revisit Them : With an Emphasis on the Intermediary Effects of The Patients’ Therapeutic Satisfaction and of Their Loyalty to Their Doctors
한국광고홍보학보 | 12 | 3 | 2010 | 신문방송학
인천지역 호텔의 서비스 품질에 대한 이용객의 태도 및 만족에 관한 연구
A Study on Customers’Attitude and Service Satisfaction of Service Quality in the Hotels located in Incheon
호텔관광연구 | 14 | 3 | 2012 | 호텔/외식산업경영
COEX의 물리적 여건이 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on The Impacts of Physical Environment on Visitor's Satisfaction and Revisit Intention: In Case of COEX
관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학
COEX의 물리적 여건이 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on The Impacts of Physical Environment on Visitor's Satisfaction and Revisit Intention: In Case of COEX
관광레저연구 | 22 | 1 | 2010 | 관광학
축제의 체험요소가 축제이미지 및 방문객 만족, 재방문의도에 미치는 영향
The Effect of Festival Experiential element on Festival Image, Visitors' Satisfaction and Revisit Intention
관광레저연구 | 24 | 3 | 2012 | 관광학
쇼 공연물의 품질이 외국관람객의 만족과 재방문 의도에 미치는 영향: 전문 경영인의 관점에서
The Quality Effect of Show Performance Product on Satisfaction and Re-visit of Foreign Tourists: Centered on the View of Professional Management
전문경영인연구 | 14 | 3 | 2011 | 경영교육
호텔종사원의 인적 특성이 재방문의도에 미치는 영향: 호텔이미지와 고객만족의 조절효과
The Effects of Hotel Employee’s Individual Characteristics on Revisit Intention: The Moderate Effects of Hotel Image and Customer Satisfaction
경영교육연구 | 27 | 4 | 2012 | 경영학
국내.외 브랜드에 따른 커피전문점 물리적 환경이 고객만족과 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구: 서울 시내 대학생을 중심으로
A Comparison of Local and Global Coffee Shop Brands and the Effect of their Physical Environment on Customer Satisfaction and Revisit Intention: Based on University Students in Seoul
호텔경영학연구 | 21 | 2 | 2012 | 관광학
캠퍼스內 커피숍의 서비스品質과 大學生 顧客의 行動意圖와의 關係 硏究 : 익산지역 大學生을 中心으로
Relationship between Service Quality and Behavioral Intention of Undergraduates in Campus Coffee Shop: Focused on IKSAN Undergraduates
관광산업연구 | 5 | 1 | 2011 | 관광마케팅/상품
구조방정식을 활용한 복합테마형 쇼핑몰의 집객요인과 재방문 의도 실증분석 -서울시 경방 타임스퀘어와 부산시 신세계 센텀시티 사례를 중심으로 -
Analysis of Attraction Factors of Thematic Complex Shopping Mall on Visitor Satisfaction and Revisit Intention by Structural Equation Model - Focused on Kyoungbang Times Square and Shinsegye Centum City -
한국지역개발학회지 | 23 | 3 | 2011 | 국제/지역개발
확장된 계획행동이론을 통한 제주 올레길 재방문의도 예측요인 검증 -올레길 방문 만족 조절효과를 중심으로-
A Verification of the Predictive Factors toward Intention to Revisit Jeju OIlegil by Adopting the Extended Theory of Planned Behavior: A Focus on a Moderating Effect of Visit Satisfaction
관광학연구 | 36 | 7 | 2012 | 관광학
라이프스타일에 따른 청계천 방문객의 특성에 관한 연구
Cheonggye Stream Visitors' Differences of Demographic Profiles and Types of Visits Depending on their Lifestyle
관광학연구 | 34 | 1 | 2010 | 관광학
라이프스타일에 따른 청계천 방문객의 특성에 관한 연구
Cheonggye Stream Visitors' Differences of Demographic Profiles and Types of Visits Depending on their Lifestyle
관광학연구 | 34 | 1 | 2010 | 관광학
지역 브랜드의 신뢰성과 지역 문화축제에 대한 평가의 관계: 영천한약장수축제를 중심으로
Relationship between Local Brand's Credibility and Evaluation on the Local Culture Festival: Focused on Yeongcheon Herb Festival
문화산업연구 | 12 | 3 | 2012 | 문화예술경영
레스토랑 분위기가 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Study on The Effects of Restaurant Atmosphere on Customer Satisfaction and Revisit Intention
관광레저연구 | 23 | 2 | 2011 | 관광학
재방문의도 및 구전의도 형성과정의 제품과 서비스 간에 차이에 관한 연구 -대구지역 패밀리레스토랑을 중심으로-
A Comparative Study between Product and Service for Process to Form Intent of Repeat-Visit and Word-of-mouth -Case of family restaurants in Daegu region-
호텔경영학연구 | 19 | 3 | 2010 | 관광학
재방문의도 및 구전의도 형성과정의 제품과 서비스 간에 차이에 관한 연구 -대구지역 패밀리레스토랑을 중심으로-
A Comparative Study between Product and Service for Process to Form Intent of Repeat-Visit and Word-of-mouth -Case of family restaurants in Daegu region-
호텔경영학연구 | 19 | 3 | 2010 | 관광학
테마파크의 서비스 품질과 이용성이 재방문의도에 미치는 영향연구
The Effect of Service Quality and Availability on Revisit Intentions in Theme park
한국사진지리학회지 | 22 | 1 | 2012 | 기타지리학
서비스 恢復의 公正性 知覺이 顧客滿足 및 再訪問 意圖와 口傳 效果에 미치는 影響 : 大邱地域 高級 韓食堂 利用者를 對象으로
A Study of the Effect of Justice Perception about Service Recovery on Customer Satisfaction, Revisit Intention and Word-of-mouth : Focus on Traditional Korea Food Restaurants in Daegu
관광산업연구 | 5 | 1 | 2011 | 관광마케팅/상품
커피전문점 이용고객의 신뢰수준에 따른 커피전문점 이미지 차이와 재방문의도 연구
Research on Repurchasing Intentions & Coffee House Image Different according to Trust Level of Coffee House Customer
한국디자인포럼 | 32 | 2011 | 디자인
테마파크 구성요소가 만족과 재방문의도에 미치는 영향 연구: 중국 유학생의 E테마파크 방문객을 중심으로
A Study on the Effects of Theme Park Structure Factors on Tourists' Satisfaction and Revisit Intention
호텔경영학연구 | 21 | 4 | 2012 | 관광학
의료 서비스 회복에서 지각된 공정성과 긍정적 감정, 재방문의도의 관계 -관계품질의 조절효과-
The Relation of Recovery Justice, Positive Emotion and Revisit Intention in Medical Service -The moderation effect of Relationship Quality-
소비문화연구 | 13 | 2 | 2010 | 기타사회과학일반
의료 서비스 회복에서 지각된 공정성과 긍정적 감정, 재방문의도의 관계 -관계품질의 조절효과-
The Relation of Recovery Justice, Positive Emotion and Revisit Intention in Medical Service -The moderation effect of Relationship Quality-
소비문화연구 | 13 | 2 | 2010 | 기타사회과학일반
호텔 레스토랑 스토리텔링이 고객만족과 재방문의도 및 구전의도에 미치는 영향
The Effects of Storytelling on Customer Satisfaction, Revisit Intention, and Word-of-Mouse in Hotel Restaurants
호텔관광연구 | 13 | 2 | 2011 | 호텔/외식산업경영
지역축제선택속성이 축제의 만족도, 재방문의도 및 구전의도에 미치는 영향: 양양송이축제를 중심으로
The effect of local festival selected attribute to festival satisfaction, revisit intention and word of mouth: focus on Yangyang Song-i festival
관광레저연구 | 24 | 6 | 2012 | 관광학
Retaining Loyal Visitors in Organizing Local Festival; Relationship between Service Quality of Festival and Behavioral Intention - The Case Study of Gwang-Ju Kimchi Festival -
한국비교정부학보 | 14 | 2 | 2010 | 행정학
Retaining Loyal Visitors in Organizing Local Festival; Relationship between Service Quality of Festival and Behavioral Intention - The Case Study of Gwang-Ju Kimchi Festival -
한국비교정부학보 | 14 | 2 | 2010 | 행정학
축제참가자의 참가동기가 만족도와 재방문의도에 미치는 영향: 제11회 음성품바축제를 중심으로
A Study on The Effects of Satisfaction and Re-Visit Intention by Participation Motivation of Festival: Focused on The 11th Pumba Festival in Eumseoung
관광레저연구 | 23 | 4 | 2011 | 관광학
일본 관광객의 한국 여행 선택 시 고려 요인에 대한 연도별 변화 추이 분석
The Analysis of the Annual Changes on Japanese Tourists' Considerations when selecting Korea as a Tourist Destination
일본근대학연구 | 34 | 2011 | 일본문화학
한․일 외식소비자행동 특성 비교연구 -외식서비스품질 중요도, 불만족, 재방문의도를 중심으로-
A comparative study of the importance of service quality, dissatisfaction and repurchase intention in Foodservices of Korean and Japanese
일본근대학연구 | 33 | 2011 | 일본문화학
봄철관광지 선택속성이 만족도와 추천의도 및 재방문에 미치는 영향
The Impact of Selection Attributes of Spring Season Tourist Site on Tourist’s Satisfaction, Intention of Recommendation and Revisiting
한국도서연구 | 23 | 4 | 2011 | 지역학
The Effects of Spectator Factors on Revisit Intention based on Team Identification Levels of Professional Baseball Fans
팀동일시 수준에 따른 프로야구 팬의 관람요인이 재방문의도에 미치는 영향
한국체육과학회지 | 20 | 1 | 2011 | 체육
커피專門店의 서비스스케이프가 顧客의 行動意圖에 미치는 影響: 性別과 利用量에 따른 顧客 評價의 分析
The Effect of Coffee Shop Servicescape on the Customers’ Behavioral Intention
관광산업연구 | 5 | 2 | 2011 | 관광마케팅/상품
커피전문점이미지의 지각된 가치가 고객만족, 재방문의도 및 전환의도에 미치는 영향
The Effects of Coffee House Image and Perceived Value on Customer Satisfaction, Repurchasing Intentions and Customer Switching Intentions
한국디자인포럼 | 30 | 2011 | 디자인